Áls er al heisa is hier, dan is het altijd als een groep retrievers op elkaar knalt om een stok die in het water ligt. D'r vallen geen gewonden of zo, maar dát zijn de grootste ruziezoekers die je hier tegenkomt

Moderator: moderatorteam
Nou in dit geval speelde de gladheid ook een rol. Vest kans dat de hond schrok van de val.S@ndr@ schreef:het gaat heel vaak fout als dit soort honden door een ander worden uitgelaten.. lekker dom ook om je hond dan mee te geven .. maar goed deze doet het niet meer
Ik dacht dat ook meteen toen ik het las. Ik heb het bericht met foto's ook op FB langs zien komen en volgens mij waren er nog meer gaatjes, maar ik vond het er niet uitzien als een hond die flink te grazen was genomen door vier andere honden, laat staan vier pitbulls.Maeve schreef:Dat denk ik ook ja. Bij een roedel van 4 herders waar je ganging up kreeg was die Lab er al vele malen ernstiger aan toe geweest. Dit liep vast gespannen en was beangstigend, maar ze gingen niet voor de kill. Ik geloof ook niet dat Pitbulls die voor de kill gaan zich laten weerhouden door koud water, alsof ze dat dan überhaupt door hebbenSandra&co schreef:Een oorpiercing in haar hand?S@ndr@ schreef:hij heeft wel een piercing in zijn oor , en zij oor piercing in haar hand.. na zeker 15 minuten aanval. en ze zijn de ijskoude zee in gelopen .. dat is wel heul erg koud
Nee, hoe dan ook zijn die honden te lomp geweest, dat staat buiten kijf. Maar ze kúnnen niet voor de kill zijn gegaan. Dan was Mischa dood geweest, al was het maar doordat ze elkaar ontzettend zouden opfokken en ganging-up gedrag zouden laten zien. Ik vind het een gek verhaal.
Niet dat dat het goed praat.Heavy schreef:Chihuahua-paws schreef:Nou in dit geval speelde de gladheid ook een rol. Vest kans dat de hond schrok van de val.S@ndr@ schreef:het gaat heel vaak fout als dit soort honden door een ander worden uitgelaten.. lekker dom ook om je hond dan mee te geven .. maar goed deze doet het niet meer
https://112groningen.nl/Groningen/nieuw ... video.htmlHeavy schreef:Waar staat het ras?Desi&Bibi schreef:https://www.rtvnoord.nl/nieuws/203975/P ... ood-update
Amerikaanse bulldog. Lekker dan...
Ik vind het ook gestoord.Budkes schreef:Redirectie agressie snap ik. 36 hechtingen in het gezicht niet meer. Dat valt voor mij onder gestoord gedrag.
Ik ben zelf best vaak gebeten in hectische situaties, of inderdaad omdat de hond zijn agressie niet kwijt kon. Maar dat is nagenoeg altijd 1 snelle felle beet. Mijn zoon is een keer door een schrikkende hond in zijn gezicht gebeten, 5 hechtingen het gevolg. Maar geen gestoord gedrag.
Maar zoveel schade dat valt voor mij idd onder gestoord gedrag.
Hond van schoonmoeder zat aan de riem en kon geen kant op. Kreeg door de val de flex op zijn kop en begreep gewoon echt niet wat er gebeurde.Heavy schreef:Ik ging laatst op mijn gat in de sneeuw in de tuin en Heavy sprong weg .
Hond agressie van dit soort rassen komt meestal niet uit de lucht vallen, geef hem dan gewoon niet ee, en groot gemaakte ..dat is meestal het probleem... we rekenen niet op een situatie, daarom gebeuren ze ook ...Nanna schreef:Je weet niet waarom het was. Misschien zat de baas vast in de file en belde hij even een vriend omdat het nog wel een paar uur ging duren en zo'n beest moet toch, bulldog of niet, een keer piesen. Je kunt altijd een overmachtsituatie hebben waardoor iemand even een keer je hond uit moet laten. En ik denk niet dat zowel baas als uitlater op deze situatie gerekend hadden anders hadden ze dat wel anders opgelost. Of je moet zo dom zijn dat je amper uit je ogen kunt kijken.S@ndr@ schreef:... moet je dat soort rassen ook niet zomaar aan iemand meegeven..
Het was DuCain en dat was een OEB en inderdaad het is gebeurt omdat mijn man er mee liep, die jojo mist alle signalen.. hij heeft daarna nooit meer een Mollosser uit dit huishouden uitgelaten en DuCain had al veel eerder laten zien dat het een laaienlichter was op straat.. ( zowel naar mens als naar honden ) en hij had t kunnen weten... maar mijn man is type ach t valt wel mee en ik heb t touwtje toch vast,Nanna schreef:Er is altijd een eerste keer. Het is jouzelf ook gebeurd met je ambull en je man. En nee, daarna gebeurt het niet meer (hopelijk) omdat je er van geleerd hebt.S@ndr@ schreef: Hond agressie van dit soort rassen komt meestal niet uit de lucht vallen, geef hem dan gewoon niet ee, en groot gemaakte ..dat is meestal het probleem... we rekenen niet op een situatie, daarom gebeuren ze ook ...
Van Gils heeft nooit wat gedaan, maar ik gaf hem niet eens aan mijn man mee. gewoon om groot gemaakte . hij rekent niet op situaties.. en dus niet geschikt als uit later van een groot ras,
Mijn man mag geen enkele hond uitlaten,( hij mag niet eens met Boots overstraat) is gewoon type roze bril en hij is toch lief en andere honden zijn ook allemaal lief en en en ....Nanna schreef:Ja, maar dat was dan nog je man waarvan je hoopt dat ie wel weet hoe de hond zich kan misdragen.
Een uitlater heeft vaak die kennis helemaal niet. En misschien heeft die hele hond dit gedrag nooit eerder in die mate laten zien dat mensen dachten van hé dit is geen zuivere koffie.
Of het is er gewoon zo eentje die opgefokt is want dat is wel stoerrrrr![]()
We zullen het fijne er nooit van weten en dat hoeft ook niet want de hond is dood. Nou maar hopen dat er niet wéér zoiets in huis komt.
Het kan de eerste keer zijn. Het lijkt me dat je wel weet dat je een bull mee geeft.Nanna schreef:Er is altijd een eerste keer. Het is jouzelf ook gebeurd met je ambull en je man. En nee, daarna gebeurt het niet meer (hopelijk) omdat je er van geleerd hebt.S@ndr@ schreef: Hond agressie van dit soort rassen komt meestal niet uit de lucht vallen, geef hem dan gewoon niet ee, en groot gemaakte ..dat is meestal het probleem... we rekenen niet op een situatie, daarom gebeuren ze ook ...
Van Gils heeft nooit wat gedaan, maar ik gaf hem niet eens aan mijn man mee. gewoon om groot gemaakte . hij rekent niet op situaties.. en dus niet geschikt als uit later van een groot ras,
Nee. Wel aan het tot uiting komen van die agressie.Heavy schreef:Ja het is wel zo dat een onbekende minder controle heeft en sommige mensen ook al zijn ze bekend hebben helemaal geen controle maar dat veranderd nog steeds niks aan de agressie van de hond. Jullie praten nu allemaal over het voorkomen van ongelukken
Nanna schreef:Nog een oppasser die nu voor zijn leven ligt te vechten.
KLIK
Hoe verzin je het om op dat soort honden te gaan passen? Met je vrouw en je dochtertje?
het zijn niet allemaal kut honden, eerlijk is eerlijk ik vind ze prachtig. qua uitstrlaing en er zitten ook zat lieve exemplaren tussen.. maar ja als het fout gaat dan is het wel heel erg kut jaNanna schreef:Wat mij zorgen baart is het steeds vaker voorkomen van agressie naar mensen van dit type hond. Dat hoort eigenlijk helemaal niet.
Dat ze agressief naar soortgenoten zijn is al erg genoeg maar ook mensen gaan slopen?
Dit meisje van vijf jaar oud is vorige week door twee pitbulls gedood toen ze uit de auto stapte.
Waarom wil je toch in vrédesnaam van dat soort kuthonden hebben?