Chihuahua-paws schreef:~Suzanne~ schreef:Schoon of niet schoon is the issue niet.
Veilig of onveilig wel!
En dit is inderdaad in elkaar geknutseld, en de schade is verwijtbaar in mijn optiek. Dit is onverantwoord. Voor je eigen schuur al, maar ZEKER als je geld vraagt om honden van anderen op te vangen. Dan dien je te zorgen voor een veilige omgeving. Niet dit. Gewoon niet.
Suzanne
Hoe zit het dan met de eigen verantwoordelijkheid van de mensen die hun hond daar willens en wetens brengen? Het is niet zo dat de kacheltjes daar verborgen staan ofzo. Op het moment als er iets fout gaat is het gelijk te verwijten aan.
Mensen brachten hun honden daar ondanks dat het niet schoon was, ondanks dat het druk was, ondanks dat het tochtig was etc. Kennelijk waren ze daar verder heel erg goed voor de honden.
Het lijkt toch op consumentenbescherming, die mocht erop vertrouwen dat.....
Kijk, "jij en ik" en het merendeel van de nadenkende mensheid zal zien dat dit niet in orde is. Het gaat niet om de honden, om de modderpoten, maar je moet kunnen zien dat dit niet aan welke eis dan ook kan voldoen. Dit is geen bouwwerkje, dit is een bouwval. En dan met zo'n kachel.. je hebt denk ik wel gelijk

maar juridisch zal dat wel heel anders in elkaar steken.
En dan nog maar de vraag of hier een vergunning voor was, of er een echt bedrijf is of een " goedwillend persoon" zonder enige bedrijfsvoering. Zelfs ALS er een verzekering is, zal die niet uitkeren denk ik zo... ook een aansprakelijkheidsverzekering van de opvang niet.... beetje iets met "behoorlijk groot deel eigen schuld" .
Suzanne