Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele hand jochie (4) afgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: hele hand jochie (4) afgebeten

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heavy schreef:
Chihuahua-paws schreef:Nou ik denk dus dat een husky echt geen moeite heeft met het afscheuren van een arm of hand, als die eenmaal beet heeft. Kindjes van 4 zijn niet allemaal stevig en die dunne armpjes zijn heel kwetsbaar.

In zijn totaliteit vind ik het wel gek. Kind met arm onder hek. Met sok. Die had hij al mee van huis? Of had hij ook zijn schoen uitgetrokken? En dan was zijn vader erbij die stond erbij en keek ernaar? Hoe zijn zoontje zijn hand onder een hek stak waar een grote hond zat?

Of had de hond het handje vast en heeft vader met alle macht zijn zoontje losgerukt met alle gevolgen vandien? In paniek doen mensen soms rare dingen.
Die jongen was in zijn eigen tuin begrijp ik. En de husky heeft hem onder het hek door willen trekken.
Oo dat heb ik niet mee gekregen sorry.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef:het handje
Het gaat om een complete onderarm.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:het handje
Het gaat om een complete onderarm.
Tja vooral alleen dat ene woord quoten. Dat helpt als je een punt wil maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik geloof wel dat een husky met weinig moeite een pols door kan bijten, maar een hele onderarm vind ik alweer iets minder aannemelijk. Plus, dan moet ie het ook nog willen. Als ik mijn honden een kip horen kraken word ik daar wel akelig van en ik denk dat dat met de polsjes van mijn nichtje ook wel zou lukken zeg maar :X de fysieke kracht is er wel. Ik zie alleen niet zo voor me dat een hond iets dat onder het hek doorkomt (in een sok?) meteen ziet als eten. Tenzij ie normaal zo gevoerd wordt (met kinderarmpjes onder het hek door :') )

Hoe dan ook, het is wel erg dat dat jochie zijn hele onderarm kwijt is, dat vind ik echt. Maar hoe het precies gegaan is...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat het kan geloof ik meteen. Twee huskies die aan een arm trekken trekken die er na 4 minuten wel af door het geschud en getrek. Maar opeten vind ik ook raar. Mijn honden eten zelfs muizen niet op. Dat is ook een kenmerk van het wezen hond. Gedomesticeerde honden kunnen heel moeilijk in de natuur overleven omdat de meeste honden niet de volledig jacht kunnen uitoefenen. Dus sommige kunnen vangen. Als in inhalen en in potentie pakken. Maar die pakken niet. Dan heb je er die wel pakken maar slecht doden. Dan heb je honden die ook doden. Dus en jagen. En goed genoeg zijn om te vangen en dan ook nog doden. Daarna is eten van de prooi bij veel honden niet aanwezig. Dus ze vangen soms. Doden nog somser haha. En eten is bijna nooit.

Dus deze huskies hadden een prooi. Dat kan ik volgen. Dat het dan net ook meteen rashonden zijn met de totale range van een wolf is wel apart. Pakken, doden verscheuren en eten. Maar het zijn natuurlijk wel huskies en daar kan vrij recent nog wolf doorheen zitten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even heel plastisch maar die arm is er natuurlijk af omdat de honden hebben lopen trekken en dat armpje zat onder een hek door. Dat hek of die schutting werd de zaag...en twee huskies kunnen heel hard trekken en dan is dat zo gebeurd.

Als ze dat hele jongetje er onderdoor hadden getrokken was de schade waarschijnlijk lang zo erg niet. Dit hele voorval komt omdat die arm vast zat aan dat jongetje dat vast zat. Dat was een trekspelletje en iedereen weet hoe hard sterke honden aan een doek of iets kunnen rukken. Je vliegt alle kanten op als een sterke hond aan de riem gaat rukken.

Ik denk dat die honden ineens in de jacht modus zijn geschoten en dat handje in die sok werd een kat of wezel of wat dan ook die in zijn hol kruipt. (gat onder schutting met wit ding dat beweegt...pure pech). Die is ook zo doormidden als hij ergens muurvast zit. Paar rukken door een of twee sterke honden en zo'n kat is in tweeën.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:Dat het kan geloof ik meteen. Twee huskies die aan een arm trekken trekken die er na 4 minuten wel af door het geschud en getrek. Maar opeten vind ik ook raar. Mijn honden eten zelfs muizen niet op. Dat is ook een kenmerk van het wezen hond. Gedomesticeerde honden kunnen heel moeilijk in de natuur overleven omdat de meeste honden niet de volledig jacht kunnen uitoefenen. Dus sommige kunnen vangen. Als in inhalen en in potentie pakken. Maar die pakken niet. Dan heb je er die wel pakken maar slecht doden. Dan heb je honden die ook doden. Dus en jagen. En goed genoeg zijn om te vangen en dan ook nog doden. Daarna is eten van de prooi bij veel honden niet aanwezig. Dus ze vangen soms. Doden nog somser haha. En eten is bijna nooit.

Dus deze huskies hadden een prooi. Dat kan ik volgen. Dat het dan net ook meteen rashonden zijn met de totale range van een wolf is wel apart. Pakken, doden verscheuren en eten. Maar het zijn natuurlijk wel huskies en daar kan vrij recent nog wolf doorheen zitten.
Onze vorige honden aten wel alles op wat ze vingen. Bijou at zo een hele haas op, en die ging heel snel naar binnen. En een Pinscher heeft een kleinere bek dan een Husky.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Er was maar één hond bij betrokken. Anders zou je nog kunnen denken dat ze elkaar op hebben lopen hetzen in hun buitdrift.
laeken schreef:Gedomesticeerde honden kunnen heel moeilijk in de natuur overleven omdat de meeste honden niet de volledig jacht kunnen uitoefenen. Dus sommige kunnen vangen. Als in inhalen en in potentie pakken. Maar die pakken niet. Dan heb je er die wel pakken maar slecht doden. Dan heb je honden die ook doden. Dus en jagen. En goed genoeg zijn om te vangen en dan ook nog doden. Daarna is eten van de prooi bij veel honden niet aanwezig. Dus ze vangen soms. Doden nog somser haha. En eten is bijna nooit.
:schrik: Naap snept zo de vogels uit de lucht om ze op te eten.
Hij werkt zelfs met me samen als een wolf. Ik jaag ze vanaf achteren op en zodra ze van de grond loskomen springt hij er vanaf de zijkant in. Samen is het nog niet gelukt :tongue:
Z'n ouders doden en eten ook allebei, maar dan moet het wel heel lekker zijn.
laeken
Zeer actief

Bas en Guus en Tom eerder doden alles maar eten niks op. Dus mollen muizen en mussen maar nooit dat ze ze eten. En gek genoeg eten ze wel soms een muis op die ze vinden...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kruimel53 schreef:
laeken schreef:Bas en Guus en Tom eerder doden alles maar eten niks op. Dus mollen muizen en mussen maar nooit dat ze ze eten. En gek genoeg eten ze wel soms een muis op die ze vinden...
Mollen en spitsmuizen zijn vies, dat eten de katten ook niet. Veldmuizen en bosmuizen zijn lekker naar het schijnt
Ze selecteren op wat de prooi eet.
Klein roofwild wordt hier nooit gegeten, groeneters wel.
Dat zal ongetwijfeld anders smaken.
Heavy schreef:Er staat ook bij dat het jongetje een blauw oog heeft en bloeduitstortingen in zijn gezicht dus ik gok dat de hond flink heeft staan sjorren. En dan kan zo'n armpje bekneld raken en van alles beschadigen. Hij heeft ook al een paar operaties gehad dus kan best zo zijn dat de rest later is geamputeerd.
Dat lijkt me heel aannemelijk, alleen snap ik niet waar het afgebeten deel dan is. Als er al een afgebeten deel is, dat vraag ik me af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:Ik lees net dat de hand er gedeeltelijk is afgetrokken ,een stuk afgescheurd dus . Maakt het niet minder erg maar wel beter te begrijpen.
Ja dat zou inderdaad wel kunnen denk ik.
Rot afloop voor zo'n ventje :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:In de hond . Tenminste dat schrijft moeder in haar bericht. Ik neem dan maar even aan dat je daar niet over liegt . En het zou best kunnen natuurlijk. Misschien heeft de hond ermee rondgelopen en is achtervolgd door mensen om het af te pakken. En dat het dan naar binnen wordt geslikt door buitdrift vind ik niet vreemd
Ja ook dat acht ik mogelijk. Abra vond ooit een konijn, dood, maar wel nog helemaal intact zo te zien.
Wij stiefelde er doodgemoedelijk op af om het te verwijderen en ze schrokte het binnen no time zo op.
Echt hap slik weg, een heel konijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Kruimel53 schreef:
laeken schreef:Bas en Guus en Tom eerder doden alles maar eten niks op. Dus mollen muizen en mussen maar nooit dat ze ze eten. En gek genoeg eten ze wel soms een muis op die ze vinden...
Mollen en spitsmuizen zijn vies, dat eten de katten ook niet. Veldmuizen en bosmuizen zijn lekker naar het schijnt
Hier idem, Amy vreet ook zo'n beetje alles op wat ze vangt, maar geen mollen en spitsmuizen en ook geen ratten trouwens.
Ze komt het overigens meestal wel eerst naar mij toe brengen en eet het pas op als ik het niet hoef ;-)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
Heavy schreef:In de hond . Tenminste dat schrijft moeder in haar bericht. Ik neem dan maar even aan dat je daar niet over liegt . En het zou best kunnen natuurlijk. Misschien heeft de hond ermee rondgelopen en is achtervolgd door mensen om het af te pakken. En dat het dan naar binnen wordt geslikt door buitdrift vind ik niet vreemd
Ja ook dat acht ik mogelijk. Abra vond ooit een konijn, dood, maar wel nog helemaal intact zo te zien.
Wij stiefelde er doodgemoedelijk op af om het te verwijderen en ze schrokte het binnen no time zo op.
Echt hap slik weg, een heel konijn.

Ja, Bijou ook met die haas, ze ziet me aankomen en slikt zo die haas in. Ze had me toch een dikke pens daarna.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Maar daar gaat het niet om. Het is niet standaard dat honden de hele jacht uitvoeren. De meeste honden die een prooi kunnen vangen zullen hem niet eten. Er zijn er natuurlijk zat die dat wel doen maar neem 100 honden bij wijze van. Dan zal gok ik 25% niet jagen. 25% wel jagen maar niet doden. Weer 25% jaagt en dood en dan is er 25% die jaagt en dood en opeet. Ik verzin de getallen maar honden zijn honden omdat ze meestal niet de hele jacht tot een goed einde brengen. Daarom zijn ze zo afhankelijk van mensen en zijn er weinig honden die het redden in de vrije natuur. Dat is de hele reden waarom er vrijwel geen wild levende honden zijn en vrijwel alle gedomesticeerde honden zich moeten redden met ons afval. Nu is een husky of een podenco natuurlijk juist gefokt op jacht. Cleo at overigens wel muizen maar niet de hazen, eenden en meerkoeten die ze wel eens ving. Konijnen at ze ook niet. Dat terwijl zij podenco x husky was en een extreem goede jager en doder. De beste die ik ooit ben tegengekomen want weinig honden vangen hazen. Cleo kon dat. Dat duurde soms wel een minuut of tien maar ze kon het.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier alvast 100% die jagen én opeten als ze de kans krijgen. Mollen, sommige muizen en ratten worden gedood maar niet gegeten.
Meerkoet, eendenpul, nestje jonge vogels uit struik getrokken, konijn en sommige muizen werden met smaak opgegeten :ugh:

Ik hoop wel dat ze niet doorzetten als er een kind ijselijk gilt als ze denken met een sok te spelen :oeps: Maarja, in het heetst van de strijd weet je het nooit. Diem zou bijvoorbeeld een kattenpoot nooit meer loslaten als hij die onder de schutting door te pakken kreeg denk ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik begrijp niet goed waarom iedereen laat weten dat zijn of haar hond wel de prooien eet. Muizen en kleine jonge vogels is toch echt iets anders dan een haas, ree of gevogelte als in fazant. Als veel honden dat wel eten dan is dat omdat een aantal honden dat inderdaad doet. Maar ik geef je op een briefje dat als we 100 honden van dit forum at random gekozen een levende kip geven er maar bar weinig de kip ook opeten. Als ze hem al doden.
Ze spelen ermee. Barf honden misschien iets eerder maar dan geef je die een biggetje. Denk persoonlijk dat heel weinig van onze honden een jong varken doden en opeten. En daar gaat het om. Bas eet ook jonge muizen als ze een nest opgraaft maar dat is niet waar we het over hebben als honden een onderarm opeten.

Het is trouwens gewoon wetenschap. Ik heb het niet verzonnen. Honden die volledig zelfstandig in Alaska op herten jagen zijn er nauwelijks. Gelukkig ook maar want 80% van de honden op de wereld is straathond. En maar een klein percentage kan zonder mensen. Ze zouden de natuur vernietigen. Katten daarentegen hebben het niet verleerd in de domesticatie. Maar daar hadden we ze dan ook voor. :engel: Honden aub niet. Toch leuker als je niet hoeft te stressen met de kinderen en je schapen.

Zijn er gevallen bekend waarbij honden die op schapen jagen ze ook opgegeten hebben? Volgens mij dus niet. Altijd verscheurd en gebeten. Daar stopt het voor vrijwel elke hond.
Laatst gewijzigd door laeken op 09 mar 2019 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Beter gezegd. Er zijn duizenden honden die gewoon verhongeren terwijl ze tussen de kippen en varkens lopen. Die halen het niet in hun hoofd om erop te gaan jagen. Dat zit er niet in. Die eten dan vast wel hagedissen en muizen maar dat is toch iets anders en daar kan een hond niet van leven meestal. Dat deed de helft van mijn honden.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik denk dat Dirk alles wel doodmaakt en opeet als hij de kans zou krijgen, behalve mollen want die zijn vies :mrgreen: die dood hij ligt erin te rollen en pist erover en dat was het.
Maar een onderarm is toch weer wat anders en weet niet wat ik van dat verhaal moet vinden :19:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Ik begrijp niet goed waarom iedereen laat weten dat zijn of haar hond wel de prooien eet. Muizen en kleine jonge vogels is toch echt iets anders dan een haas, ree of gevogelte als in fazant. Als veel honden dat wel eten dan is dat omdat een aantal honden dat inderdaad doet. Maar ik geef je op een briefje dat als we 100 honden van dit forum at random gekozen een levende kip geven er maar bar weinig de kip ook opeten. Als ze hem al doden.
Ze spelen ermee. Barf honden misschien iets eerder maar dan geef je die een biggetje. Denk persoonlijk dat heel weinig van onze honden een jong varken doden en opeten. En daar gaat het om. Bas eet ook jonge muizen als ze een nest opgraaft maar dat is niet waar we het over hebben als honden een onderarm opeten.

Het is trouwens gewoon wetenschap. Ik heb het niet verzonnen. Honden die volledig zelfstandig in Alaska op herten jagen zijn er nauwelijks. Gelukkig ook maar want 80% van de honden op de wereld is straathond. En maar een klein percentage kan zonder mensen. Ze zouden de natuur vernietigen. Katten daarentegen hebben het niet verleerd in de domesticatie. Maar daar hadden we ze dan ook voor. :engel: Honden aub niet. Toch leuker als je niet hoeft te stressen met de kinderen en je schapen.

Zijn er gevallen bekend waarbij honden die op schapen jagen ze ook opgegeten hebben? Volgens mij dus niet. Altijd verscheurd en gebeten. Daar stopt het voor vrijwel elke hond.
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, en als ik naar mijn eigen honden kijk, kloppen die percentages misschien ook wel aardig ;-) Maar wel of geen honger kan ook een hoop doen natuurlijk. Maak van die 100 willekeurige forumhonden 100 heel hongerige forumhonden en dan worden er denk ik heel wat meer kippen ook daadwerkelijk opgegeten. Maar bij groot wild ligt dat inderdaad denk ik anders.

Ik kan me bij mijn honden ook niet voorstellen dat ze een kinderhandje zouden opeten. Maar als een hond helemaal buiten zinnen is door de prooidrift en de hele situatie is al heel extreem ... wie weet. En dan is zo'n handje van een kind van vier voor een husky ook hap-slik-weg natuurlijk :-(
laeken
Zeer actief

Ik denk dat de meeste honden geen honger nodig hebben om te eten. Bas en Tom hadden een jong haasje gevangen samen. Tom liep er wat mee te paraderen maar ze lieten hem levend weer los. Helaas wel gewond dus niet meer te redden. Ze aten er geen hap van maar als dat een frikandel of een desnoods een boterham met kaas was geweest was die wel verslonden haha.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy was een waanzinnige killer, maar eenmaal dood was het niet meer interessant. Sterker nog, ze lust geeneens vers vlees :LOL: Herder Douscha doodde nooit wat, al vond ze het best leuk ergens achteraan te zitten, maar doden echt nooit. Echter als bv lizzy een muis ofzo had gevangen, was het hapslikweg :80: .
Maar Kailen doet het hele repertoire. Toen ik hem pas had, en geen idee had, ving hij een ree en begon hem levend en wel al op te vreten :ugh: en dat was zeker niet omdat ie zo'n honger had. Ook heeft hij wel eens een wild zwijn big gevangen, gedood en beginnen op te vreten. Mensen zal ie ook durven bijten, maar ik geloof dan weer niet dat ie en hand eraf zou bijten. Dat zijn dan andere instincten die een rol spelen.
Laatst gewijzigd door lucie op 10 mar 2019 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma, Podenco, liep in konijnenparadijs de duinen, met heel veel honger en die had zo'n lege maag dat haar darmen stil waren gaan liggen. Die heeft geen enkel konijn gevangen en gegeten.
Manu, husky-ding, is een echte doder, als hij iets wil doodt hij het, maar hij eet het echt niet. Likt er niet eens aan.

Nu gaat het zo dat Manu muizen vangt en Uma ernaast staat te gillen dat hij opschiet want zij vreet ze op :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”