Ja. Zou toch eens een testje laten doen.Teuntje schreef:Nee hij is niet getest voor giardia. Heeft ook geen diaree of stinkende ontlasting. Gewoon soms dunner en zachter. Zou het giardia kunnen zijn dan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenvraag/ graanvrij DCM
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Brokkenvraag/ graanvrij DCM
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Teuntje schreef:Nee hij is niet getest voor giardia. Heeft ook geen diaree of stinkende ontlasting. Gewoon soms dunner en zachter. Zou het giardia kunnen zijn dan?
Dat kan, maar hoeft niet zo te zijn. Het is wel iets dat je makkelijk en snel kan uitsluiten. Mocht het dat toch zijn, bespaar je je weer een voerzoektocht

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik dacht even dat je iets doms zei, maar voor de zekerheid even gegoogeld en ik blijk dus onnozel te zijn.fenneke schreef:Johnny Jones schreef:Eerlijk gezegd ben ik niet erg van de wijsheid die via facebook wordt verspreid. Wetenschappelijke basis of niet, probeer als leek maar eens de betrouwbaarheid van zo'n onderzoek te beoordelen.
Ik voer mijn honden wat ze lekker vinden en het goed op doen. In ons geval graanvrij (fish&rice) van Canex. Tegen de tijd dat mijn eigen dierenarts of de Uithof gaat roepen dat dat echt onverstandig is, zal ik wat anders gaan overwegen. Tot die tijd leg ik de facebook adviezen naast me neer, zeker over zo'n complex onderwerp.
Maar rijst is toch een graan? Of zeg ik nu iets heel doms

Rijst is volgens het voedingscentrum inderdaad een graansoort, het is een zaad van een grassoort.
Ik voer dus niet graanvrij... maar ze doen het er wel goed op!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Testen voor giardia kan via ontlastingonderzoek bij VPL het woud toch? Heb hen even een berichtje gestuurd. Aangezien ik net ontwormd heb. Volgens mij moet je dan een paar weken wachten.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Kan inderdaad via Het Woud. Minstens een maand wachten na ontworming wordt geadviseerd voor het onderzoek op het standaard riedeltje wormen en coccidiose. Weet niet zeker hoe het met Giardia zit maar dat hoor je dan wel van Wicher.Teuntje schreef:Testen voor giardia kan via ontlastingonderzoek bij VPL het woud toch? Heb hen even een berichtje gestuurd. Aangezien ik net ontwormd heb. Volgens mij moet je dan een paar weken wachten.
-
- Actief
Ok. Vind op internet ook snap testen die je zelf thuis kan uitvoeren. Iemand daar ervaring mee?
Hoe betrouwbaar is dat?
https://www.wieran.nl/giardia-snaptest.html
Hoe betrouwbaar is dat?
https://www.wieran.nl/giardia-snaptest.html
-
- Actief
Het voer van pro plan is gevoelsmatig qua ingrediënten niet mijn keus. Teun bleef op kvv en / dog Lovers gold echter wisselende ontlasting houden. Soms echt vla achting,maar vaak ook een drol maar dan erg dik en zacht. Soms ook best stinkend.
Vrijdag had hij opeens poep aan z'n kont hangen. Toen was ik het zat.ondaks al weken probiotica en psyllium bleef het beroerd.
Sinds vrijdagmiddag in 1x overgezet op pro plan optidigest kan voor puppy,'s.
Sinds zaterdagochtend super mooie harde stevige compacte donkere drollen. Hij vind het voer super lekker, dus hier houden we het bij.
Vrijdag had hij opeens poep aan z'n kont hangen. Toen was ik het zat.ondaks al weken probiotica en psyllium bleef het beroerd.
Sinds vrijdagmiddag in 1x overgezet op pro plan optidigest kan voor puppy,'s.
Sinds zaterdagochtend super mooie harde stevige compacte donkere drollen. Hij vind het voer super lekker, dus hier houden we het bij.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Misschien heb ik het al eerder gezegd maar ik voer Welby zalm. Dit omdat mijn hond gevoelig is voor graan, kip en rund. Voordeel van welby is dat er maar 1 eiwitbron in zit. Namelijk eiwit van zalm. (in veel brokken met vis of lam of wat dan ook zit toch nog eiwitten van kip) Daarom ook goed voor gevoelige honden. De ene hond is natuurlijk de andere niet maar Shep heeft er altijd mooie stevige drollen op.

-
- Actief
Teun gaat nu al een tijdje heel erg goed op pro plan lam optidigest voor pups.
2 a 3x per dag een mooie kleine stevige drol, ipv 4 a 5c per dag een losse zachte stinkende.
Enige nadeel is dat het wat lastig verkrijgbaar is.
Vanochtend heb ik hem voor de afwisseling smolke vis gestoomd vlees gegeven. De laatste dagen met de warmte at hij slecht en dit vond hij heerlijk.
Na het eten was hij helemaal hyper aan het spelen en rondjes rennen. Dat heeft ie anders nooit na het eten.
Ik ben benieuwd hoe zijn darmen gaan reageren op de gestoomde vis maaltijd.
Hoe is de kwaliteit van smolke? En dan bedoel ik voornamelijk of daar net zo'n kwaliteitscontrole wordt gedaan middels testen, zoals bij bijv. Pro plan?
2 a 3x per dag een mooie kleine stevige drol, ipv 4 a 5c per dag een losse zachte stinkende.
Vanochtend heb ik hem voor de afwisseling smolke vis gestoomd vlees gegeven. De laatste dagen met de warmte at hij slecht en dit vond hij heerlijk.
Na het eten was hij helemaal hyper aan het spelen en rondjes rennen. Dat heeft ie anders nooit na het eten.
Hoe is de kwaliteit van smolke? En dan bedoel ik voornamelijk of daar net zo'n kwaliteitscontrole wordt gedaan middels testen, zoals bij bijv. Pro plan?
-
- Actief
Teun gaat nu al een tijdje heel erg goed op pro plan lam optidigest voor pups.
2 a 3x per dag een mooie kleine stevige drol, ipv 4 a 5x per dag een losse zachte stinkende.
2 a 3x per dag een mooie kleine stevige drol, ipv 4 a 5x per dag een losse zachte stinkende.