Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimmen, wel of niet mooi?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Trimmen, wel of niet mooi?

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Branka schreef:
GoldenGizmo schreef:
_Tiny_ schreef:Ik vind het echt belachelijk dat goldens met van die malle kortgeeffileerde halsjes en nette geknipte broeken geshowd worden. Dat hoort niet naar mijn mening bij een retriever. Die zou je helemaal natuurlijk moeten showen.

Bij terriers vind ik het eigenlijk altijd prachtig en ja dat is tegenstrijdig ;-)
Toen we Gizmo pas hadden ben ik eens gaan zoeken hoe hij eigenlijk getrimd zou moeten worden, en dat was inderdaad met zo'n lelijke kortegeknipte hals. Dat gaan we mooi niet doen hè :neenee: Ik knip wel een paar keer per jaar een stuk van z'n staart (of laat het doen), omdat ik die bij hem belachelijk lang vind worden (als ik daar niks aan doe, ga ik erop staan als hij met zijn staart omlaag staat omdat de haren aan het uiteinde dan op de grond liggen), en hij sleept er ontzettend veel blaadjes en andere rotzooi in mee. Niet dat ik zijn staart dan kort knip, de haren zijn dan alsnog minstens 3x zo lang als bij de werklijn golden van een vriendin.
Smaken verschillen. Ik vond onze Goldens altijd erg mooi als ze weer waren getrimd. Niet overal uitstekende pieken haar, gewoon weer netjes.
Broek hoort trouwens minimaal getrimd, hooguit de langste pieken met effileer fatsoeneren.
Hier is Gizmo net getrimd. Geen uitstekende pieken, maar ook geen korte kraag ;-) (en die staart kan niet stil op de foto :-P )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”