nyckle schreef:Laat ik beginnen, dat ik je lieve schat niet ben.laeken schreef:nyckle schreef:Goh, ben je naar Engeland verhuist? Of leef je nog in pak weg 50 jaar terug.laeken schreef:Je kan ook gewoon een jachtreisje kopen inclusief het wild dat je wil schieten hoor. De jagers tijdschriften staan vol met die uitjes. Tot aan Afrika aan toe. Dus daar is niks lokaals aan en met beheer en kennis van het terrein heeft het al helemaal niks te maken.
De jagers die ik hier zie heb ik echt nog nooit gezien verder. In ons dorp wonen ze zeker niet. Enorme drijfjacht en in de polder waar ik wandel. Zeker 10 of meer dikke jeeps en met honden en drijvers de hazen en fazanten opjagen. Die fazanten zetten ze er speciaal voor uit want die zitten hier ineens ergens vanaf oktober en zijn net kippen.
Het is gewoon helemaal niet ok hoe dat gaat en dat moet je helemaal niet willen verdedigen.
Jij mag met je auto ook naar Afrika rijden om dat je een rijbewijs hebt. Wat is het verschil?
Lieve schat. Heel internet staat vol reisjes voor de Nederlandse jager dus hou even op gewoon. Ik reageer op de zgn lokale man met kennis van het gebied terwijl het om een hobby gaat waar een gigantische industrie achter zit. Lolschieten en niks meer en niks minder. Zo kan ik duizenden reisjes boeken voor Nederlandse jagers dus het is prima.
https://dejacht.nl/links/jachtreizen/ja ... duitsland/
Dat weet ik. En de meeste lokale jagers gaan niet naar het buitenland.
Hoeveel flatbewoners verdwijnen naar een of ander taai taai land om daar hun centjes uit te geven.
Wil je dat ook verbieden?
Wat een ontwijkend antwoord. Het staat gewoon in jachttijdschriften en er draait een hele industrie op dus doe niet zo raar. Jagen is een hobby of sport en geen goeddoenerij of nodig voor de natuur. En dat mensen een dergelijke hobby mogen uitoefenen op dieren die niet van hen zijn is verwerpelijk. Duurt nog maar even en dan stopt het vanzelf. Mensen zijn een beetje klaar met dit soort hobbies. Dus het is een kwestie van tijd. Ben ik van overtuigd.
Dit soort filmpjes van de haas uit de openingspost versnellen het proces alleen maar.