Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plasband
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Plasband
Eens hoor, als jij er geen problemen mee hebt, lekker zo doen en ik hoop dat het helpt.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Ik weet niet of je maandverband erin doet, maar incontinentie verband zoals bijv Tena Lady (sorry Droef) neemt meer en beter vocht op en ook geurtjes!Dees en Maylo schreef:Stiekem hoop ik dat hij me straks niet meer wakker maakt maar dat ding lekker af doet en zelf verder slaapt. Dat zou nog beter zijn.
En ik snap dat niet iedereen er op zit te wachten en anders met hun honden omgaan. Zo zie ik ook voorbeelden voorbij komen waar ik me niet in zou kunnen vinden. Dat is gewoon niet mijn manier van honden houden, toch vind ik het niet nodig om daar commentaar op te leveren. Waarom zou ik? Als dit voor een ander werkt en de hond er niet onder te lijden heeft vind ik dat niet nodig.
Ik vroeg alleen of er mensen zijn met ervaring met een plasband voor grote honden. Niet om meningen al wist ik heus wel dat ik die zou krijgen, en dat staat je vrij. Wel vind ik het zo netjes om dan even te laten weten dat de plasband werkt.
Wie weet loopt een ander tegen een vergelijkbaar probleem aan, dan is dit gewoon terug te lezen. Achteraf vraag ik mezelf alleen af waarom ik me dit niet 3 jaar eerder heb bedacht.
Ik ben zelf een makkelijke slaper en vast ook. Droef moet er dus best wat moeite voor doen om mij wakker te krijgen. Als alles weer gedaan is slaap ik binnen no time ook gewoon weer verder. Ik vind het dus niet zo erg, ben er alleen maar blij mee dat hij het doet. Ook als hij ziek is en midden in de nacht aan de dunne is heb ik liever dat hij me wakker maakt zodat we snel naar buiten kunnen rennen dan dat hij het in huis doet en ik bijna over mijn nek ga van de stank terwijl ik net wakker ben.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- dagmar88
- Zeer actief
Ingrid48 schreef: Ik weet niet of je maandverband erin doet, maar incontinentie verband zoals bijv Tena Lady (sorry Droef) neemt meer en beter vocht op en ook geurtjes!

- dagmar88
- Zeer actief
Ik had voor Sjaak en z'n markeergedoe dus eerst luiers. Piepte z'n snikkeltje vrolijk bovenuit

- tomaat
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
- Aantal honden: 2
Plasband
Dat helemaal nat worden, ook de belly band, hadden wij met onze Buzzer ook toen we er nog maxi maandverband in deden. Na een paar dagen incontinent verband (XL bij de Lidl, goedkoop, maar goed) erin gedaan en dat was echt een hele verbetering. Het incontinentie verband is ook gevormd zodat er niks buiten het verband komt. Hij was ook een blijere hond omdat niet alles nat was.Dees en Maylo schreef:Gisteren werd de plasbanden bezorgd, dus vannacht heeft hij hem meteen om gehad.
Geen centje moeite, zoals verwacht. Nu heeft hij net als Izzy ook kleertjes en is hij een mooi prinsesje.
Hij kwam zich vannacht weer melden. Plasband lag op de grond. Ik balen in de eerste instantie want dacht dat hij toch eigenwijs was. Dus wilde hem weer omdoen, bleek hij helemaal nat te zijn. Verder is was alles droog. Dus de plasband werkt, en hij vind het zelf blijkbaar vies genoeg om hem dan alsnog zelf af te doen.
Ideaal, snel weer verder slapen terwijl alles nog schoon is.
Ik had het al gezegd natuurlijk, maar dacht ik ‘gooi het er nog een keer in.’

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:

Het lekte niet door. Het was de binnenkant die nat was. Dus hij zat al zo goed als om(domme brave hond ook) en ik deed de plooien even goed door er met mijn vinger langs te strijken en toen zat ik er dus met mijn vingers in.

Dus maandverband of tena lady(of voor mannen) is niet nodig voor alsnog. Nu heeft zijn piemel alle ruimte om te bungelen, dus hou het lekker zo. Mocht de kwaliteit afnemen kan ik altijd nog wat erin proppen of gewoon nieuwe bestellen.
Stinken krijgt het de kans niet voor want ik pleur het gewoon meteen in de wasmachine met zijn kleden en mocht ik een keer geen was hebben is een emmertje met wat biotex voor een handwasje zo geregeld natuurlijk, ga niet voor 1 ding een hele was draaien.

-
- Zeer actief
Fijn dat het helpt!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dat er door sommigen toch wel ontzettend dramatisch/overtrokken gereageerd wordt hoor
.
Nee mijn voorkeur heeft zo'n kwakkie ook niet maar jee, het is een steriel goedje, weinig geur aan en niet veel volume. Leuk is anders maar het is geen kots of diarree hoor.
Ravi heeft het godzijdank lang niet zo erg als Droef maar als Lais loops is komt hij gerust klaar zonder ergens op te rijden. Nou nou, poeh poeh, wat smerig. Het is voor hemzelf heel vervelend (het klaarkomen niet uiteraard, maar hij staat die periode onder veel te hoge en ongezonde spanning dus volgende keer hoop ik hem toch uit logeren te doen) en mijn hobby is het ook niet om het op te ruimen maar jee het kan er gewoon bij horen als je een reu hebt. Om met Finkers te spreken: ''Geeft niet, het droogt wel weer op''.
Als Droef mijn hond was en ik zo makkelijk/goe sliep als TS (oh wat een (...) droom zou dat zijn!) dan zou ik voor dezelfde oplossing gekozen hebben. We blijven alleen wel boven de dekens met het gekwak, in bed zou me te ver gaan
.

Nee mijn voorkeur heeft zo'n kwakkie ook niet maar jee, het is een steriel goedje, weinig geur aan en niet veel volume. Leuk is anders maar het is geen kots of diarree hoor.
Ravi heeft het godzijdank lang niet zo erg als Droef maar als Lais loops is komt hij gerust klaar zonder ergens op te rijden. Nou nou, poeh poeh, wat smerig. Het is voor hemzelf heel vervelend (het klaarkomen niet uiteraard, maar hij staat die periode onder veel te hoge en ongezonde spanning dus volgende keer hoop ik hem toch uit logeren te doen) en mijn hobby is het ook niet om het op te ruimen maar jee het kan er gewoon bij horen als je een reu hebt. Om met Finkers te spreken: ''Geeft niet, het droogt wel weer op''.
Als Droef mijn hond was en ik zo makkelijk/goe sliep als TS (oh wat een (...) droom zou dat zijn!) dan zou ik voor dezelfde oplossing gekozen hebben. We blijven alleen wel boven de dekens met het gekwak, in bed zou me te ver gaan

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als de plasband te veel gaat schuiven is dit mss wel wat

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet nodig. Plasbanden doen het heel goed. Elke avond krijgt hij er braaf 1 aan voor het slapen gaan en inmiddels wegens slecht slapen(lichte slaper en rugklachten) van vriend gaat hij als het licht uit gaat op zijn eigen bed en komt pas weer tussen ons in vlak voor de wekker gaat en ik het weekend wanneer rond 8 uur pas. Dus mocht het gebeuren dan zal het of in de plasband zijn of op zijn eigen bed en deken.crutz schreef:Als de plasband te veel gaat schuiven is dit mss wel wat
Even afkloppen. Het lijkt ook de laatste weken een stuk minder vaak maar we hebben dan ook oktober/november het ergste wel weer gehad met alle teven die om de beurten loops werden hier in de buurt.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heeft Droef al zolang als hij hier woont en slaapt daar sinds 3,5 week ook zodra het licht uit gaat.Cleva schreef:Maak gewoon een eigen bed voor die hond.

-
- Actief
fijn dat alles schoon is. Ik gebruikte vroeger voor mijn incontinente reu baby luiers waar ik de plakranden vanaf knipte.Dees en Maylo schreef: Ideaal, snel weer verder slapen terwijl alles nog schoon is.
Verder wil ik je even complimenteren over hoe je met de reacties op je topic om gaat

Groetjes, Sylvia

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je, dat heb ik echt wel moeten leren hoor. Zeker als het Droef betreft kan ik best snel op mijn teentjes getrapt zijn.Robian schreef:fijn dat alles schoon is. Ik gebruikte vroeger voor mijn incontinente reu baby luiers waar ik de plakranden vanaf knipte.Dees en Maylo schreef: Ideaal, snel weer verder slapen terwijl alles nog schoon is.
Verder wil ik je even complimenteren over hoe je met de reacties op je topic om gaat