Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Africhting

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Africhting

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het te afschuwelijk om naar te kijken en ik ga die documentaire ook niet kijken. Toen ik het lumineuze idee had om IPO met Eva te gaan doen bleek dat daar precies zo te gaan. Dat heeft dus niet erg lang geduurd. Wat een drama aan mensen daar zeg.

En wat ontzettend sneu om hun hond te zijn.
Laatst gewijzigd door laeken op 18 mar 2020 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

jvanringen schreef:
Nanna schreef:Er zijn ook goedwillenden.
Maar ja.
Ik ben het eigenlijk wel met Cleva eens. Het gaat bij teveel mensen om de mishandeling en niet om het uiteindelijke resultaat. Harras mot vólge, godverdomme, en als Harras zijn neus iets te ver voor het been van de geleider uitsteekt dan kan er weer gerost en getrapt worden.
Harras staat model. Voor de baas op de zaak, voor hun vrouw waar ze geen zak bij in te brengen hebben. Dus mot Harras geëlectrocuteerd worden of twee weken geen vreten krijgen. Dat zal die vuile rotzak leren.
Dat ze zelf de smerige rotzak zijn komt niet eens bij dat slag op...
Dat bedoel ik dus. Dit gaat ver voorbij aan domheid of onkunde, er is iets grondig mis in die hoofden, die zijn zo verknipt dat ze dit heel erg fijn vinden.
Dat denk ik ook wel, het gaat niet eens om het trainen, ze hebben wrok en geen leuk leven en reageren dat op de hond af.
Jammer genoeg blijft een mechelaar altijd wel gaan en dingen doen, zou je eens bij een Kaukaas moeten proberen :smile2: :mrgreen:
En die hele KNPV is een verrotte organisatie, dat ik nog wel eens trainde, iets van 30 jaar geleden was het er ook al en het veranderd nooit :roll: :roll:
Dus schaf maar af.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dat lijkt mij dus ook Cleva. Ik heb natuurlijk nog niet zo lang honden maar als ik één ding als allerbelangrijkste mag benoemen is dat wel het bewaren van rust.
Zeker bij werkhonden. Ik kan me niet voorstellen dat dat opgewonden gedoe ook maar een beetje bijdraagt aan het stoppen van de oorzaak van het gedrag. Misschien dat ze zich niet meer durven te uiten, nou - applaus.

Ik zou zelf nooit op die manier met mijn hond om willen gaan. Gelukkig zie ik veel vaker hoe het wel leuk kan. Ooit wil ik wel een mechelaar en dan blijf ik ver weg van dergelijke mensen. Dan hoop ik te bewijzen dat ik ook met zo'n ras kan werken vanuit rust. Niet alleen met mijn simpele honden :D
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als ik dit zie, ben ik dolblij dat Rhodi zijn leven bij mij heeft mogen leven, en niet bij zulke gestoorde lieden terecht is gekomen. Mijn hart breekt in een miljoen stukjes als ik denk aan die bange lieverd van mij bij zulke gestoorden. Toen Rhodi nog jong was heeft een ''africhter'' (zelfbenoemd) me ooit gevraagd of ik hem niet wilde verkopen... ''omdat 'ie zo lekker scherp was... zo mooi IN DE DRIVE...''... en meer van dat domme geleuter. Die hond was angstagressief, maar die kerel was te bijtgeil om dat uberhaupt te snappen. Die zag gewoon een lekker fel exemplaar die durfde te bijten en hij kon van opwinding niet verder denken.

De woede die bij me opkomt bij het zien van de beelden is vrij extreem. Ik zou die lieden graag dezelfde behandeling geven. Of door een flink mensagressief exemplaar hond willen laten opvreten. Vuile rotzakken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat was bij Eva ook zo. Ze vonden het geweldig dat ze over agressie ging en niet over spel. De pakwerker werd vol overgave gebeten maar die kon haar na het "spelletje" absoluut niet aaien of benaderen want het was voor Eva zeker geen spelletje. Dat vonden ze echt geweldig. Maar ik moest me wel gaan voorbereiden op flink hard trainen. Dus TT en gedoe. Want dat had ze echt nodig. En ze moest permanent in een bench. In de woonkamer en los op de bank was echt niet goed zeiden ze daar. Kennel of bench. Je zou als hond bij mensen zitten die naar die lui luisteren.....
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik keur dit absoluut af hoor en ik ben blij dat er veel mensen zijn die tegenwoordig wel positief trainen.
Ik train zelf met clicker, bal en voer IGP, maar uit sommige reacties hier kan ik me alleen maar afvragen of jullie dan echt allemaal zo heilig zijn dat jullie nooit boos worden op de hond? Ik ben echt wel eens zo hard gebeten dat ik schreeuw. Uit pijn ja, maar toch, dan hou ik het niet tegen. Daarna is het gelijk weer goedmaken en alternatief aanbieden. Dat bijten is trouwens niet hard voor honden onder elkaar, maar goed, ik ben echt heel snel blauw en ik heb bovendien jeugdreuma. En ja ze motten voorzichtig doen. Daarna mogen ze weer flink met hun bal rondparaderen. Ik ben echt 99.9% van de tijd positief bezig, maar écht engelengeduld en nooit boos worden is lastig voor een mens :(: ik hoop dat ik dat nog mag leren.

Ik hoop ook dat de africhting toch een positieve draai mag maken, over alle clubs, zou toch ergens zonde zijn als het verdwijnt. Ik knuffel alle honden voor en na het pakwerk, alleen de mechel die uit de KNPV komt niet. Dat is wel heel jammer.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Doyaquba schreef:Ik ben echt 99.9% van de tijd positief bezig, maar écht engelengeduld en nooit boos worden is lastig voor een mens :(: ik hoop dat ik dat nog mag leren.
Nou, geld voor mij ook hoor. Behalve bij training. Daarbij kan ik het wel aan om even dat kwartiertje geduldig en positief te blijven. Maar daarbuiten geef ik ook gerust wel een hollewipper als. het. kláár. is. Izzy heeft nu bijvoorbeeld de irritante eigenschap om mensen aan te blaffen als ze losloopt. Ze gaat er kalm op af en wanneer ze naast ze staat, slaat ze aan. Dus vandaag ook bij d'r wang gegrepen en meegesleurd. Mensen schrikken zich de corona van d'r. Maar dat is niet wat er hier op het filmpje gebeurde. Dit was gewoon een operette van geweld. Je kunt aan de handigheid van de afstraffing en de reactie van de hond ook zien dat het geen toevallig gefilmde incidentjes zijn.
Doyaquba
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Doyaquba schreef:Ik ben echt 99.9% van de tijd positief bezig, maar écht engelengeduld en nooit boos worden is lastig voor een mens :(: ik hoop dat ik dat nog mag leren.
Nou, geld voor mij ook hoor. Behalve bij training. Daarbij kan ik het wel aan om even dat kwartiertje geduldig en positief te blijven. Maar daarbuiten geef ik ook gerust wel een hollewipper als. het. kláár. is. Izzy heeft nu bijvoorbeeld de irritante eigenschap om mensen aan te blaffen als ze losloopt. Ze gaat er kalm op af en wanneer ze naast ze staat, slaat ze aan. Dus vandaag ook bij d'r wang gegrepen en meegesleurd. Mensen schrikken zich de corona van d'r. Maar dat is niet wat er hier op het filmpje gebeurde. Dit was gewoon een operette van geweld. Je kunt aan de handigheid van de afstraffing en de reactie van de hond ook zien dat het geen toevallig gefilmde incidentjes zijn.
In de training ben ik inderdaad ook alleen positief, ik wil dat ze het vrijwillig doen en omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze anders opgesloten worden of slaag krijgen oid. Maar inderdaad als er echt even iets gebeurt wat gevaarlijk is (zomaar de deur uit glippen terwijl je dat nooit eerder deed bijvoorbeeld :80: )

In dit filmpje is het te zien dat het geen toeval is, je ziet ook dat de hond het, heel triest, al 'verwacht' :cry:

Nee training moet zijn voor de leuk hoor, voor ons beide. Ik oefen ook zonder halsband of lijn of iets als ik thuis oefen, dus ze kunnen er zo mee stoppen maar doen dat toch nooit. Zal wel iets goed doen :engel:
Ik doe wel blij als een idioot maar niemand die het ziet. "OWW wat knaaaap, brave knullieee :lol1: "
Doyaquba
Zeer actief

Cleva schreef: Geen hele taktiek van agressie maar een emotionele aanvaring.

Geen haar op mijn hele hoofd om daar een "methode" van te gaan zitten vouwen om honden over hekjes te laten springen of volgens sadistisch specifieke richtlijnen aan zo'n domme kutmouw te trekken.
Wat is er nou belangrijker, de band met je hond of dat stomme gelul?

Echt verwijten hebben naar je hond vind ik vooral een teken dat je qua IQ te dicht bij je hond zit. Meer kan ik daar niet van maken.
Nestzusjes, zeg maar.
Ik ambieer het niet.
Ja eens, het is een noodgreep. En dan voel ik me er nog schuldig om ook als het eens zo is, ik zou er geen 1 training op durven doen, dan heb ik nooit meer het vertrouwen van mijn hond. En dat moet altijd meer waard zijn dan welk papiertje dan ook. Dan maar geen diploma's hoor, hier ook een hond die waarschijnlijk nooit zal meedoen met het pakwerk, nouja dan maar hoor, niets moet, we gaan geen angstagressie creëren. Je moet het wel leuk vinden en anders doen we het niet, niets minder waard hoor daardoor, genoeg andere leuke dingen in het leven met hond.
Frootje schreef: Echt boos eigenlijk niet. Nog nooit en bij geen enkele hond. Bij de kleine is het niet nodig en de grote zou achter het behang verdwijnen van angst. Ik ben wel eens wat ongeduldig en ik mopper soms op de hond van mijn moeder, waarmee ik gewoon wat minder goed overweg kan, maar echt boos hoef ik eigenlijk nooit te worden. Of ik word het gewoon niet. Er zit bij mij een groot verschil tussen even streng optreden en echt boos zijn. En dan is er natuurlijk ook nog een heel groot verschil tussen even boos zijn en je hond in elkaar trappen zoals op het filmpje. :schrik: Maar goed, ik heb geen honden van kaliber Mechelse herder of Boxer die in de africhting getraind worden natuurlijk. Alleen een eigenwijze wannabe terriër en een zenuwlijder. Dus wellicht ligt het aan het type hond en niet aan mijn engelengeduld. :engel:
Misschien in ieder geval minder dat je hond je pijn kan doen? Ik weet het ook niet, meestal kan ik ze met 1 vinger aan de lijn sturen. Behalve bij een paar honden in de buurt met een groot spanningsveld. En dan kan 80 kg gezamelijk gewicht ineens wel mij omver trekken, en 50 ook trouwens. Ik ben een keer op m'n muil gevallen daardoor...ja dan ben ik boos. Je mag best gek doen, maar niet mij pijn doen en gek doen we op het veld waar je los kan en niet in de wijk aan de korte lijn :schrik:
Maar goed kom ook zelden iemand tegen tijdens het uitlaten dus dat is dan nadelig in de zin dat je er niet genoeg mee kan oefenen. En twee honden onder 2 jaar is soms een uitdaging qua pubergedrag :S:

Toch zou ik echt graag engelengeduld bezitten, lijkt me heerlijk om me gewoon niet druk te maken en te zien hoe het komt. Het gaat gelukkig steeds beter. Dus vandaag heeft mijnheertje lekker de ganzen opgejaagd en ging ik ernaar kijken tot ie uitgeraast was. Hij bleef netjes in zicht en kwam heerlijk weer naar me terug om z'n balletje te halen. We komen er wel :lol1:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Doyaquba schreef:Ik keur dit absoluut af hoor en ik ben blij dat er veel mensen zijn die tegenwoordig wel positief trainen.
Ik train zelf met clicker, bal en voer IGP, maar uit sommige reacties hier kan ik me alleen maar afvragen of jullie dan echt allemaal zo heilig zijn dat jullie nooit boos worden op de hond? Ik ben echt wel eens zo hard gebeten dat ik schreeuw. Uit pijn ja, maar toch, dan hou ik het niet tegen. Daarna is het gelijk weer goedmaken en alternatief aanbieden. Dat bijten is trouwens niet hard voor honden onder elkaar, maar goed, ik ben echt heel snel blauw en ik heb bovendien jeugdreuma. En ja ze motten voorzichtig doen. Daarna mogen ze weer flink met hun bal rondparaderen. Ik ben echt 99.9% van de tijd positief bezig, maar écht engelengeduld en nooit boos worden is lastig voor een mens :(: ik hoop dat ik dat nog mag leren.

Ik hoop ook dat de africhting toch een positieve draai mag maken, over alle clubs, zou toch ergens zonde zijn als het verdwijnt. Ik knuffel alle honden voor en na het pakwerk, alleen de mechel die uit de KNPV komt niet. Dat is wel heel jammer.
Natuurlijk word ik weleens boos en ik heb ook wel fouten gemaakt daarin. Te veel.
Ik heb dan ook wel het soort honden dat het mij niet vergeeft en dan wegloopt. Ik mag het de komende dagen dan echt even goed maken.
Als ik het ergens echt niet mee eens ben geef ik ook weleens een por maar dat time ik precies zo dat er helemaal niks hards nodig is. Sowieso heb ik dat al jaren niet eens meer hoeven doen, een wenkbrauw optrekken is al genoeg.
Als ze stout zijn is dat heel vaak, eigenlijk altijd, omdat ik zelf te laat ben geweest met signaleren. Ik zou mijn honden daar echt geen knal voor geven. Dat werkt ook helemaal niet.

Ik ben van kleins af aan tussen de paarden bezig. Die dieren zijn zo groot, die kun je helemaal niks dwingen. Dat krijg je terug en hard.
Als een paard naar mijn mening te alert wordt ga ik alweer een paar stappen terug. Zo hoef ik er nooit achteraan geslingerd te worden en je toont je dier dat jij de situatie controleert. Zo doe ik dat met honden ook. Als je op tijd bent hoef je helemaal niet boos te worden.

Dat lukt me niet altijd natuurlijk, maar gelukkig heel vaak wel :D
Doyaquba
Zeer actief

Rocco schreef:[
Voornoemde beelden tonen excessief geweld tijdens de training van enkele bij de K.N.P.V. aangesloten verenigingen.
Het hoofdbestuur keurt deze gang van zaken ten zeerste af en wil expliciet benadrukken dat deze beelden absoluut niet representatief zijn voor de trainingsmoraal van de circa 350 aangesloten verenigingen en haar leden die met respect voor de hond trainen en samen met de hond een team vormen.
Naar aanleiding van de voorvertoning van de beelden heeft het hoofdbestuur sancties opgelegd aan de betreffende verenigingen en de leden van de betreffende verenigingen.
Ik neem aan dat de aflevering maar over een handvol verenigingen gaat. Als er 350 aangesloten verenigingen zijn en het gaat bij de helft zo, moeten ze toch een wat breder sanctiesysteem opzetten?
In Duitsland zijn alle VDH verenigingen overeengekomen zonder TT te werken. Dat vind ik zelf al een heel duidelijk middel om zoiets te bereiken, als je lid wil zijn moet je gewoon normaal doen. Opzich moet er via via wel achter te komen zijn welke verenigingen met dwangmiddelen werken toch?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:Ik keur dit absoluut af hoor en ik ben blij dat er veel mensen zijn die tegenwoordig wel positief trainen.
Je hebt trainen (aanleren van kunstjes) en opvoeden. Bij dat laatste stel ik echt veel meer grenzen. Idd wordt ik dan ook wel boos, maar wat dit filmpje laat zien heeft niks met opvoeding of boosheid te maken, maar met onmacht en frustratie en niet weten waar je mee bezig bent.
Boos worden staat voor mij echt niet gelijk aan geweld.
Jammer, ook dat zijn in basis lieverds
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Doyaquba schreef:
Rocco schreef:[
Voornoemde beelden tonen excessief geweld tijdens de training van enkele bij de K.N.P.V. aangesloten verenigingen.
Het hoofdbestuur keurt deze gang van zaken ten zeerste af en wil expliciet benadrukken dat deze beelden absoluut niet representatief zijn voor de trainingsmoraal van de circa 350 aangesloten verenigingen en haar leden die met respect voor de hond trainen en samen met de hond een team vormen.
Naar aanleiding van de voorvertoning van de beelden heeft het hoofdbestuur sancties opgelegd aan de betreffende verenigingen en de leden van de betreffende verenigingen.
Ik neem aan dat de aflevering maar over een handvol verenigingen gaat. Als er 350 aangesloten verenigingen zijn en het gaat bij de helft zo, moeten ze toch een wat breder sanctiesysteem opzetten?
In Duitsland zijn alle VDH verenigingen overeengekomen zonder TT te werken. Dat vind ik zelf al een heel duidelijk middel om zoiets te bereiken, als je lid wil zijn moet je gewoon normaal doen. Opzich moet er via via wel achter te komen zijn welke verenigingen met dwangmiddelen werken toch?
Bv de TT is op officiële oefendagen al verboden. Maar goed, als een voormalig bestuurslid (ten tijde van nog wel bestuurslid) zich zelf niet aan de regels houdt, wat kan je dan van je leden verwachten......
Dat was voor mij (zomer 2017 dat ik dat zelf zag en idd de persoon op aansprak ondanks dat er op dat moment nog geen sprake was van misbruik van de TT, deze was enkel om) een van de momenten dat ik volledig af begon te haken. Een paar jaar daarvoor al bewust de overstap gemaakt naar een anders trainende vereniging
laeken
Zeer actief

Ik heb Bas en Guus nog nooit fysiek gecorrigeerd en dat ga ik ook niet doen. Daar zijn ze veel te klein voor en ik veel te groot. Als ik ze een hollewipper of tik zou geven kan ik ze ernstig verwonden. Er is ook niks te doseren bij hondjes van 5.5 kilo dus het corrigeren bestaat hier niet.

Wuilus corrigeerde ik wel soms en ook te hard. Maar dat was de tijd. Dat was 1992 en dat was wat moest volgens de honden cursus. Daar ben ik mee gestopt en meteen luisterde ze veel beter. Eva corrigeerde ik practisch niet. Dat liep prima. Mijn geduld verlies ik wel regelmatig maar dat los ik zelf op en daar hebben ze geen last van behalve dat ik ongeduldig met ze omga en dat merk je dan ook echt direct.

Dus nee. Ik doe dit nooit. Verlies nooit mijn geduld met als consequentie dat ik de honden te hard aanpak. Domweg omdat ik het niet ok vind en omdat het sowieso niet kan met kleine hondjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn honden rennen trouwens ook weg als je boos wordt. Dat is een erfenis uit Spanje waar ze waarschijnlijk wel zoals in het filmpje aangepakt zijn. Als je Guus met je voet bij de deur weg wil schuiven als er bezoek komt bijt hij in je voet. Die heeft echt een harde baas gehad. Zodra een van ons zijn stem verheft gaat hij dreigen. Maak je een duwbeweging met je voet dan hapt hij en als iemand een stok wil gaan gooien voor hem of een andere hond gaat hij gillen alsof hij geslagen wordt. Verder is hij altijd lief vrolijk en open. Maar er zijn wel duidelijk dingen met hem gebeurd. Alleen dat al laat zien dat je dit soort dingen nooit met je honden moet doen. Alles wat je ermee had kunnen bereiken is dan eigenlijk al deels verpest. Een hond die ooit mishandeling heeft meegemaakt blijft dichtklappen en falen onder hoge druk. Guus bijt namelijk nooit. Behalve als je dus hem weg wil duwen met je voet. Hij is dol op iedereen behalve als mensen een stok oprapen en willen gooien.

Mishandeling maakt de potentiële hond die je in handen hebt hoe dan ook tot een mindere hond.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Walgelijk om op deze manier met je honden om te gaan :ugh: , dan geef je er toch geen zak om lijkt mij.

Wat een kutwereld is die vorm van africhten toch, wat mij betreft wordt het stande pe verboden.
Zal wat doorgeschoven honden ook schelen die als niet geschikt worden geacht :roll: .
Nee sukkel ,jij bent niet geschikt om een hond iets te leren daar zit het probleem.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Walgelijk om op deze manier met je honden om te gaan :ugh: , dan geef je er toch geen zak om lijkt mij.

Wat een kutwereld is die vorm van africhten toch, wat mij betreft wordt het stande pe verboden.
Zal wat doorgeschoven honden ook schelen die als niet geschikt worden geacht :roll: .
Nee sukkel ,jij bent niet geschikt om een hond iets te leren daar zit het probleem.
Daar zit ook het probleem, de honden krijgen geen tijd of ruimte zich mentaal en fysiek te ontwikkelen.

Ik pak nu een 2,5 jaar oude teef pas serieus op om mee te werken (ook omdat ik me eerder niet prettig voelde met hoe ik met haar kon trainen in de africhting en daar nu wel de mogelijkheid voor heb door dus op een ander pad verder te gaan) en het commentaar is niet van de lucht. Wat moet ik met zo’n “oude” hond. Die hoort toch al op wedstrijden te staan ipv aan het begin van haar (sport specifieke) training. Nou nee hoor. Ze wordt net aan mentaal en fysiek volwassen dus we hebben nog ruim voldoende tijd
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik heb Bas en Guus nog nooit fysiek gecorrigeerd en dat ga ik ook niet doen. Daar zijn ze veel te klein voor en ik veel te groot. Als ik ze een hollewipper of tik zou geven kan ik ze ernstig verwonden. Er is ook niks te doseren bij hondjes van 5.5 kilo dus het corrigeren bestaat hier niet.
Sjaak heeft een keer uit een reflex een pets gehad. Ik had een sterk ruikend reutje geaaid en ging daarna thuis bij hem gehurkt zitten. Piste die zo tegen me aan :LOL:
En dan vind ik mezelf dus al niet leuk. Tibbe heb ik voor hemzelf in laten slapen, maar ook omdat ik geen ontspannen, geduldige baas meer was.
Een zenuwinzinking nabij. Dat had effect op mij en de hele roedel.
Daar kun je je toch niet lekker bij voelen?

Jaap en Zus heb ik vanaf het prille begin. Zus heb ik "zelf" gemaakt. Als ze al iets doen dat me niet zint kan ik alleen naar mezelf wijzen.
Ik ben echt heel boos op Jaap geweest toen hij nog jong was en hem een paar keer is gepeerd. Dat is jaren geleden, en uit angst dat hem wat zou overkomen.
Dan sta je hem brullend vast te houden, niet in elkaar te trappen.
Verder vreten ze heel wat uit, leuk en minder leuk, maar daar heb ik dan de ruimte toe gegeven :U: Had ik maar slimmer dan die honden moeten zijn.
Ik heb geen dieren om mezelf in kwaadheid te verliezen of frustraties op bot te vieren.
Ze draaien op samenwerking en voegen zich niet naar een kwaaie debiel.
Doyaquba
Zeer actief

crutz schreef:
Doyaquba schreef: Ik knuffel alle honden voor en na het pakwerk, alleen de mechel die uit de KNPV komt niet. Dat is wel heel jammer.
Dat weet ik wel hoor, de andere 3 mechelaars van die mensen knuffel ik ook gewoon. Maar hij is gewoon ooit zo angstig geworden...doet nu dus ook geen pakwerk. Zolang ik voer heb komt ie dat wel halen, maar daarna ben ik niet meer leuk :cry: hopelijk gaat het nog over, het wordt wel steeds iets beter naar mijn idee. Maar dat een hond zo kan worden naar mensen, ja dat is diep en diep triest

Die hond is dus een half jaar terug met 3,5 jaar oud teruggekomen naar hun, omdat ie niet 'geschikt' zou zijn...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Gelukkig hebik wel het idee dat diegenen die deze sport beoefenen en op dit forum zitten het wel goed doen. Ik geloof nooit dat Fenella haar honden in elkaar trapt :wink:
En als Crutz hier komt zoen ik rustig al haar honden af. Behalve Yuma als ie in de auto zit Afbeelding
En ik geloof meteen dat er meer mensen zijn die ook positief trainen. Daarom is het zo jammer dat dit negatieve imago zo aan deze sport kleeft. Dat komt natuurlijk ook ergens vandaan, kijk maar naar het filmpje.
Kunnen die verenigingen niet als regel instellen dat je eruit vliegt als je dit gedrag laat zien?
Je mag die van mij ook zoenen hoor :mrgreen: alleen raak je Xygan dan niet meer kwijt denk ik ;)
Ik moet er niet aan denken om zo te trainen. Als ik op hun teen sta zeg ik al sorry :mrgreen:

Het probleem zie je al in dit filmpje, men staat er bij en kijkt erna oftewel de vereniging keurt t goed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Doyaquba schreef:
crutz schreef:
Doyaquba schreef: Ik knuffel alle honden voor en na het pakwerk, alleen de mechel die uit de KNPV komt niet. Dat is wel heel jammer.
Dat weet ik wel hoor, de andere 3 mechelaars van die mensen knuffel ik ook gewoon. Maar hij is gewoon ooit zo angstig geworden...doet nu dus ook geen pakwerk. Zolang ik voer heb komt ie dat wel halen, maar daarna ben ik niet meer leuk :cry: hopelijk gaat het nog over, het wordt wel steeds iets beter naar mijn idee. Maar dat een hond zo kan worden naar mensen, ja dat is diep en diep triest

Die hond is dus een half jaar terug met 3,5 jaar oud teruggekomen naar hun, omdat ie niet 'geschikt' zou zijn...
:jank: :jank: :jank:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Het probleem zie je al in dit filmpje, men staat er bij en kijkt erna oftewel de vereniging keurt t goed.
Het meeste is blijkbaar met verborgen camera’s gefilmd die voor langere tijd ergens geplaatst zijn. De filmer was er dus niet bij.

Maar idd de clubgenoten accepteren dit. Dat houdt het helaas in stand
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Mwahhhh allemaal wel een beetje hypocriet iedereen traint natuurlijk met balletje en snoepje en heeft de zijn hond nog nooit hard gecorrigeerd , ik geloof er helemaal niks van BS... ik heb genoeg gezien door de jaren heen. Hoewel ik wel positief train komt er bij heus wel een stevige correctie op zijn tijd waarvan akte...als ik al de commentaren lees op social media walgelijk
wat zijn we allemaal eerlijk en transparant bezig.Dat hoofdbureau moeten ze direct opdoeken met die schijnheilige brieven want die hebben alles jarenlang toegestaan met wil en geweten.
Laatst gewijzigd door Rocco op 19 mar 2020 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Nanna schreef: En als Crutz hier komt zoen ik rustig al haar honden af. Behalve Yuma als ie in de auto zit :LOL:
Bij Eva kon je ook niet zomaar in de auto stappen. :LOL:
Ik had wel zo rustig dat ze niet echt agressief werd maar ze kon het niet laten om toch even aan een mouw te komen trekken.

Harde dreiging of correcties hadden daar onder geen beding bij geholpen.
Niet dat rust en duidelijkheid genoeg was, dat was het niet maar met slaan en schreeuwen zou het onmiddellijk uit de hand lopen want ze bleef dan domweg terugkomen en verzetten.
Je zou haar echt half bewusteloos moeten stompen om effect te sorteren en de volgende keer overnieuw beginnen.

Honden die je niet af kunt bluffen moet je niet met bluf benaderen. Die zijn via een andere emotie vaak prima aan te sturen maar niet via dreiging.
Wat ben je dan voor een verdrietig stuk vreten als je een conflict gaat zitten cultiveren op precies die lijn?
Afbluffen was nergens voor nodig. Bij instappen of deurtje open doen was je z’n grootste vriend :LOL: alleen achter een dichte deur niet. Nooit wat mee gedaan, kon er nl niet echt mee zitten.
Daarom is het zo jammer dat dit negatieve imago zo aan deze sport kleeft. Dat komt natuurlijk ook ergens vandaan, kijk maar naar het filmpje.
Kunnen die verenigingen niet als regel instellen dat je eruit vliegt als je dit gedrag laat zien?
Ik zou me lekker de KNPC gaan noemen en de imbeciele bruggen achter me optrekken.
Je wil daar toch niet bij horen? En als het inderdaad de overgrote meerderheid is die positief traint (ik geloof er geen ZAK van maar enfin) dan heb je meteen genoeg leden toch?
Dat dus. Gewoon een eigen pad verder volgen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar ja.
Ik ben het eigenlijk wel met Cleva eens. Het gaat bij teveel mensen om de mishandeling en niet om het uiteindelijke resultaat. Harras mot vólge, godverdomme, en als Harras zijn neus iets te ver voor het been van de geleider uitsteekt dan kan er weer gerost en getrapt worden.
Harras staat model. Voor de baas op de zaak, voor hun vrouw waar ze geen zak bij in te brengen hebben. Dus mot Harras geëlectrocuteerd worden of twee weken geen vreten krijgen. Dat zal die vuile rotzak leren.
Maar die honden moeten toch in beslag genomen worden? Die mensen zijn nu in beeld geweest. Gaat daar nog iets tegen ondernomen worden of was het slechts de bedoeling dat de KNPV "aangesproken" werd op het gedrag van diens leden?
crutz schreef:
En ik zie hier daarom geen verandering in komen. Tenzij mensen gaan controleren.

Ik ben nu eens op de facebook pagina aan het kijken van het KNPV nederland, om te zien hoe ze daar reageren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

crutz schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef: En als Crutz hier komt zoen ik rustig al haar honden af. Behalve Yuma als ie in de auto zit :LOL:
Bij Eva kon je ook niet zomaar in de auto stappen. :LOL:
Ik had wel zo rustig dat ze niet echt agressief werd maar ze kon het niet laten om toch even aan een mouw te komen trekken.

Harde dreiging of correcties hadden daar onder geen beding bij geholpen.
Niet dat rust en duidelijkheid genoeg was, dat was het niet maar met slaan en schreeuwen zou het onmiddellijk uit de hand lopen want ze bleef dan domweg terugkomen en verzetten.
Je zou haar echt half bewusteloos moeten stompen om effect te sorteren en de volgende keer overnieuw beginnen.

Honden die je niet af kunt bluffen moet je niet met bluf benaderen. Die zijn via een andere emotie vaak prima aan te sturen maar niet via dreiging.
Wat ben je dan voor een verdrietig stuk vreten als je een conflict gaat zitten cultiveren op precies die lijn?
Afbluffen was nergens voor nodig. Bij instappen of deurtje open doen was je z’n grootste vriend :LOL: alleen achter een dichte deur niet. Nooit wat mee gedaan, kon er nl niet echt mee zitten.
Daarom is het zo jammer dat dit negatieve imago zo aan deze sport kleeft. Dat komt natuurlijk ook ergens vandaan, kijk maar naar het filmpje.
Ik zou me lekker de KNPC gaan noemen en de imbeciele bruggen achter me optrekken.
Je wil daar toch niet bij horen? En als het inderdaad de overgrote meerderheid is die positief traint (ik geloof er geen ZAK van maar enfin) dan heb je meteen genoeg leden toch?
Dat dus. Gewoon een eigen pad verder volgen
Het probleem zit hem voor mij persoonlijk dat eer nog zad bedrijven zijn die eisen een PH1/object certificaat omdat het alternatief (bond voor de diensthond) niets voorsteld in hun ogen en iedereen met zn hond kan halen. KNPV gecertificeerde honden staan voor kwaliteit.
Zelfde geld voor de zoek honden van de KNPV. Iets wat de bond voor de diensthond niet eens heeft.
Voor mijn werk en vooral nieuwe werkgevers ben ik afhankelijk van de certificaaten van de KNPV.

Nou heb ik gelukkig wel de juiste mensen om mij heen om positief te kunnen trainen en de oefenenin aanleren en gelukkig bestaat het zoek honden gedeelte van de KNPV juist uit mensen die zich niet (meer) kunnen vinden in de manier van africhten bij de ander helft van de KNPV dus daar gaat het overal er heel anders aan toe.

Ik denk serieus dat de meeste die zo trainen niet begrijpen dat het ander kan.
En daar gaat het mis.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:Mwahhhh allemaal wel een beetje hypocriet iedereen traint natuurlijk met balletje en snoepje en heeft de zijn hond nog nooit hard gecorrigeerd , ik geloof er helemaal niks van BS... ik heb genoeg gezien door de jaren heen. Hoewel ik wel positief train komt er bij heus wel een stevige correctie op zijn tijd waarvan akte...als ik al de commentaren lees op social media walgelijk
wat zijn we allemaal eerlijk en transparant bezig.Dat hoofdbureau moeten ze direct opdoeken met die schijnheilige brieven want die hebben alles jarenlang toegestaan met wil en geweten.
Stevige correcties, nee heb ik gelukkig niet nodig. Mijn jongste hond heeft lossen geleerd met een balletje, ik weet dat daar heel veel commentaar op is en komt dat zal me een rotzorg zijn. Hij lost perfect en dat was de opdracht.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik lees op facebook dat veel mensen er weg zijn gegaan vanwege de mishandelingen tijdens de trainingen. Dus het heeft altijd gewoon door kunnen gaan, het lijkt er gangbaar te zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
crutz
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Maar ja.
Maar die honden moeten toch in beslag genomen worden? Die mensen zijn nu in beeld geweest. Gaat daar nog iets tegen ondernomen worden of was het slechts de bedoeling dat de KNPV "aangesproken" werd op het gedrag van diens leden?
crutz schreef:
En ik zie hier daarom geen verandering in komen. Tenzij mensen gaan controleren.

Ik ben nu eens op de facebook pagina aan het kijken van het KNPV nederland, om te zien hoe ze daar reageren.
op de Facebook pagina worden veel reacties weg gehaald ik denk niet dat dat de openheid ten goede komt, ook al snap ik wel dat bepaalde discussies niet gewenst zijn

in het persbericht staat dat er naar de personen en verenigingen acties zijn ondernomen
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kaylee# schreef: Het probleem zit hem voor mij persoonlijk dat eer nog zad bedrijven zijn die eisen een PH1/object certificaat omdat het alternatief (bond voor de diensthond) niets voorsteld in hun ogen en iedereen met zn hond kan halen. KNPV gecertificeerde honden staan voor kwaliteit.
Zelfde geld voor de zoek honden van de KNPV. Iets wat de bond voor de diensthond niet eens heeft.
Voor mijn werk en vooral nieuwe werkgevers ben ik afhankelijk van de certificaaten van de KNPV.

Nou heb ik gelukkig wel de juiste mensen om mij heen om positief te kunnen trainen en de oefenenin aanleren en gelukkig bestaat het zoek honden gedeelte van de KNPV juist uit mensen die zich niet (meer) kunnen vinden in de manier van africhten bij de ander helft van de KNPV dus daar gaat het overal er heel anders aan toe.

Ik denk serieus dat de meeste die zo trainen niet begrijpen dat het ander kan.
En daar gaat het mis.
inderdaad, het is ook onbegrip (gekoppeld aan het intelligentie niveau)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”