Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lothar is niet meer ziek!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Goh Linda wat vervelend nou dat het zo lang aanhoud :cry2: Hoop toch dat het nu wel snel opknapt,anders toch maar terug naar DA.
Heel veel succes en sterkte. :?
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Dat is inderdaad niet gezond nee,dat 'ie al zolang aan de diarree is en spuugt.
Ben je al weer teug geweest naar DA of is je hondje al een beetje opgeknapt? :cry:

Veel sterkte.
Groetjes pamela
Einda
Actief

Ongelezen bericht door Einda »

Hoera!! :-D
Lothar had vandaag voor het eerst een beetje normale poep.
Is nog wel mager en lijkt nog wel beroerd, krijgt nog rijst maar loopt al wel weer te struinen op zoek naar iets lekkers te eten.
Ik wacht het toch even af tot na het weekend, en mocht het weer fout gaan dan bel ik meteen, maar het lijkt erop dat het nu toch wel wat beter gaat.
De medicijnen zijn nu op, dus ik ben benieuwd................
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Ik lees dit vandaag pas. Blij dat het weer een beetje beter gaat. Er is niets zo erg als een ziek kind of een ziek huisdier.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Einda
Actief

Zielig is dat toch altijd he :cry:
Alleen kunnen kinderen op een gegeven moment praten en dan vertellen wat er is, en honden niet....
Einda
Actief

Lothar vandaag weer dunne :jank:
Eigenlijk hadden we hem 2 dagen voor hij ziek werd gewogen,
en nu weer.....hij is dus 3 kilo afgevallen in 1 week precies.
Dat lijkt me erg veel?????
Nu zondagavond, morgenochtend ZEKER weer de DA bellen :ok:
Canto
Zeer actief

Oh jeetje. Das niet zo goed nieuws :cry: .
Ik zou maar zo gauw mogelijk weer terug naar de DA gaan,want dit is geen gewoon virusje meer. Heeft 'ie alleen nog diarree of spuugt 'ie ook nog,of heeft 'ie braakneigingen? Of heeft 'ie ook nog koorts erbij? :confused:
Wil hij nog eten of drinken? Is 'ie nog een beetje levendig of wil 'ie niks meer?

Wat een vragen he? ;)
Maar als het morgen nog niet beter is dan zou ik toch maar even een test laten doen van z'n ontlasting. Is z'n ontlasting water en stinkt het erg en als 'ie nog spuugt stinkt dat dan ook zo erg?
Ik wil je niet laten schrikken,maar ik zou effe laten testen op parvo.
De kattenziekte heerst ook op het moment en dat is een verwant aan de parvo :cry:
Ikzelf ben bijna 3 weken geleden mijn hond verloren aan het parvo-virus,ondanks dat hij al z'n volledige inentingen heeft gehad.

groetjes pamela en heel veel sterkte.
Einda
Actief

Hij eet rijst en drinkt wel maar niet erg veel.
Hij maakt een beroerde indruk, maar loopt wel gewoon mee te rennen bij het uitlaten.
Hij spuugt al een paar dagen niet meer.
Misschien denk je, was dan eerder teruggegaan, maar het leek beter te gaan......totdat 'ie dus vandaag weer dunne had en we hem gewogen hadden schrok ik nogal.
De DA wilde sowieso zijn urine en bloed testen op suiker en zijn nierfunctie als hij opgeknapt is, omdat hij al voordat hij ziek werd een tijd zo veel dronk en dus ook heel veel in huis plaste. We hebben toen zijn urine laten testen op blaasontsteking, maar verder hebben ze toen niet gekeken. Ook had hij raar poep-gedrag. 1 keer poepen ging bij hem in 4 etappes totdat er helemaal niks meer kwam.
Tsja...ik zal dan ook eens vragen over Parvo. Hij zou toch van die medicijnen al lang opgeknapt moeten zijn!
Canto
Zeer actief

Als het een virus zou zijn dan had 'ie al opgeknapt moeten zijn. Er schijnt wel een virus te heersen die diarree en spugen veroorzaakt,maar dan hadden die medicijnen allang aan moeten slaan.
Bij die van mij hadden ze ook bloed afgenomen en inderdaad hij had een te hoge waarde aan ureem in zijn nieren. Ureem is een verwant aan ammoniak. De normale waarde ligt tussen de 3 en 9 en bij die van mij was het 36.6. Veel te hoog dus. In eerste instantie dachten ze ook inderdaad aan een nierontsteking en moesten ze de nieren constant spoelen. De volgende dag kwam er pas uit dat m'n hond parvo had. :cry2:
De klassieke symptomen van parvo zijn: hoge koorts,braken en bloederige diarree. Hij heeft geen van deze symptomen samen gehad.
Dinsdags begon hij met spugen,maar wou nog wel eten. s'Woensdags meteen naar de DA,dachten ze een virus. Weer spugen en donderdags weer terug naar de DA,dachten ze nog steeds een virus. Niet meer gespogen,maar s'avonds één keer diarree,dat kan.
Vrijdags weer terug naar de DA want hij had weer gespogen. Hij had geen koorts,maar even foto's gemaakt van z'n maag en darmen. Niks op te zien. Kom s'middags om half vijf thuis en heel de kennel lag onder het bloed. Hond gelijk ingeladen en weer naar DA. s'Zaterdags kreeg ik te horen dat 'ie parvo had. Alleen maar diarree,het bleef eruit lopen. Hij lag op dat moment al aan het infuus bij de DA. s'Zondags weer stabiel en het ging steeds beter met hem,hij was niet meer aan de dunne en spoog ook al niet meer. Hij moest alleen nog gaan eten en dan mocht 'ie naar huis,maar dinsdags toen ik belde bleek hij overleden te zijn. Het virus was op z'n hartspier geslagen. Hij is gaan slapen en niet meer wakker geworden. Nu ik dit weer schrijf zit ik gewoon weer te huilen.

Neem asjeblieft het zekere voor het onzekere
Einda
Actief

Wat erg zeg! poeh, ik krijg ook de tranen in mijn ogen als ik jouw bericht lees.
Lothar heeft dus geen koorts gehad, dat vond de DA ook vreemd omdat dat toch een kenmerk schijnt te zijn van een virus.
Ook spuugt hij al een paar dagen niet meer en ik heb ook geen bloed gezien.
Maar ja..misschien verschillen de symptomen wel een beetje per hond?????????
Net spoot het water er weer uit.
Ben blij als ik morgenochtend met hem kan gaan.
Ik geef hem dan niks te eten zodat ze als het moet, meteen nuchter bloed kunnen prikken.
Ik begin me steeds meer zorgen te maken .....hij heeft ook een hele rare beroerde kop, je ziet zijn heupen en ruggegraat helemaal lopen, terwijl hij altijd een beetje een bolle was.
Canto
Zeer actief

De symptomen zullen bij iedere hond wel verschillend zijn. En het parvo-virus komt vrijwel bijna niet meer voor,maar toch.
Ik heb bij ons in de buurt gehoord dat er dus al meerder honden met parvo zijn geconstateerd.
In principe is de kans heel klein dat een hond dit krijgt,indien die goed geënt is en gewoon gezond is. En als de inenting gepakt heeft. Honden die op het moment een beetje ziekerig zijn of heel gestresst zijn wiilen de enting weleens niet oppakken. Dat is waarschijnlijk bij die van mij gebeurd. Wijzelf fokken duitse herders en 21 maanden geleden werd er een nest van 6 pujes geboren. Eentje daarvan is teruggekomen met 16 maanden na een niet zo prettige jeugd. Deze hond had alleen maar stress gehad. Ik had deze hond onder m'n hoede genomen en nu gebeurde er dit.
Ik mis m'n maatje nog iedere dag en om je hond aan zoiets te verliezen is verschrikkelijk.
Vraag of eis het gewoon van je DA!!!!! :cry:

groetjes pamela
Einda
Actief

Ik ga morgenochtend eerst bellen dat ik eraan kom met hem (ze hebben altijd open spreekuur van 8 tot 9 uur)
En dan zal ik hem eens flink laten ondezoeken! ;)
Eerst had ik een dierenarts bij mij om de hoek, maar daar waren we niet tevreden over. De dierenarts die we nu hebben woont in een andere plaats, maar neemt ons altijd heel serieus en neemt goed de tijd voor je, daar zijn we heel tevreden over dus ik denk(hoop) dat het allemaal wel zal lukken.
Einda
Actief

P.S. even iets heel anders; mijn vriendin heeft een duitse herder-teef en die is per ongeluk gedekt door haar bordeaux-dog.
Enig idee wat daar uit zal komen :p: :? ????
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Einda schreef:P.S. even iets heel anders; mijn vriendin heeft een duitse herder-teef en die is per ongeluk gedekt door haar bordeaux-dog.
Dat wil ik niet weten want een ritje dierenarts was dan beter op zijn plaats geweest :evil:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Canto
Zeer actief

Oei. Das niet zo best. Ik zou niet weten wat daar uit zal komen. Ik vind dat ook altijd zo snel makkelijk gezegd '' een ongelukje''.
Je weet toch wanneer je teef loops is? Dan hou je ze toch apart?
Ik vind het een beetje dom.

Maarre hou je me wel op de hoogte van je hondje???
Veel succes morgen en maar duimen dat het om iets onschuldigs gaat.

groetjes pamela
Einda
Actief

Tuurlijk!
Maar het leek dus vandaag beter te gaan (met poepen)nadat hij gister zijn laatste medicijnen had gehad. Dus ik dacht hé, dat gaat de goede kant op! maar sinds vanavond heeft hij weer dunne, en natuurlijk heb ik eraan gedacht om meteen net na die diarree te gaan, maar morgenochtend kan ik meteen om 8.00uur terecht bij het spreekuur en dan is hij nuchter en kan er als het nodig is meteen bloed geprikt worden.
Laatst gewijzigd door Einda op 28 dec 2003 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Einda
Actief

Canto schreef:Oei. Das niet zo best. Ik zou niet weten wat daar uit zal komen. Ik vind dat ook altijd zo snel makkelijk gezegd '' een ongelukje''.
Je weet toch wanneer je teef loops is? Dan hou je ze toch apart?
Ik vind het een beetje dom.

Maarre hou je me wel op de hoogte van je hondje???
Veel succes morgen en maar duimen dat het om iets onschuldigs gaat.

groetjes pamela
Is ook onnozel! Maar ik schijn nog onnozeler te zijn dat ik het je vraag nu mijn hond ziek is. Ik moest er gewoon aan denken omdat je schreef dat je duitse herders fokt.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Heel veel succes bij de DA. hoop dat ze snel een oplossing/genezing voor hem hebben.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Einda
Actief

chrico schreef:
Einda schreef:P.S. even iets heel anders; mijn vriendin heeft een duitse herder-teef en die is per ongeluk gedekt door haar bordeaux-dog.
Dat wil ik niet weten want een ritje dierenarts was dan beter op zijn plaats geweest :evil:
Dit vind ik dus echt niet leuk en helemaal niet op zijn plaats, ik mag toch tussendoor wel iets aan iemand vragen wat me te binnen schiet als diegene schrijft dat ze Duitse herders fokt???
Ik hoop dat je mijn twijfels om vanavond laat naar de DA te gaan enigszins kan begrijpen, aangezien het vandaag met poepen beter ging, totdat hij vanavond weer dunne kreeg.
Canto
Zeer actief

Ben je al geweest?

Groetjes pamela
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Einda schreef:
chrico schreef:
Dit vind ik dus echt niet leuk en helemaal niet op zijn plaats, ik mag toch tussendoor wel iets aan iemand vragen wat me te binnen schiet als diegene schrijft dat ze Duitse herders fokt???
Ik hoop dat je mijn twijfels om vanavond laat naar de DA te gaan enigszins kan begrijpen, aangezien het vandaag met poepen beter ging, totdat hij vanavond weer dunne kreeg.
In dit geval doelde ik met mijn antwoord op jouw vraag wat er uit zou komen bij deze zinloze, on- nadenkende dekking. Als zij na de dekking naar de dierearts was gegaan dan had er nameijk niets uitgekomen en was het een echt foutje geweest.
Dat je je vraag in je topic steld en niet via een pb houd in dat een ieder hierop kan reageren.

Jouw twijfel begrijp ik op dit moment helemaal niet. Je hond is vanaf de 20e al ziek en heeft diarree, waarvan het wat ik begreep 1 dagje goed leek te gaan.
Had je de tweede of derde dag bij de dierenarts iets gehaald en hem na laten kijken dan was hij er nu allang vanaf geweest.
Dat je dan gisteravond niet gaat dat kan ik begrijpen want anders had je de week ervoor wel gegaan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

en? wat schort er aan?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Einda schreef:Dit vind ik dus echt niet leuk en helemaal niet op zijn plaats, ik mag toch tussendoor wel iets aan iemand vragen wat me te binnen schiet als diegene schrijft dat ze Duitse herders fokt???
wat is er niet op zijn plaats. ALS, ik schrijf ALS, ik mijn hond zo lang zou laten aanmodderen dat-ie kilo's afviel, dan zou ik toch geen plek meer in mijn gedachten hebben voor het stellen van zulke intens domme en niet ter zake doende vragen waar je overigens al lang en breed het antwoord op weet.

't komt niet lekker over, hoor. maar enfin. daar word je hond niet beter van. ik hoop van harte dat de dierenarts wel van wanten weet.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

chrico schreef:
Einda schreef:
chrico schreef:
In dit geval doelde ik met mijn antwoord op jouw vraag wat er uit zou komen bij deze zinloze, on- nadenkende dekking. Als zij na de dekking naar de dierearts was gegaan dan had er nameijk niets uitgekomen en was het een echt foutje geweest.
Dat je je vraag in je topic steld en niet via een pb houd in dat een ieder hierop kan reageren.

Jouw twijfel begrijp ik op dit moment helemaal niet. Je hond is vanaf de 20e al ziek en heeft diarree, waarvan het wat ik begreep 1 dagje goed leek te gaan.
Had je de tweede of derde dag bij de dierenarts iets gehaald en hem na laten kijken dan was hij er nu allang vanaf geweest.
Dat je dan gisteravond niet gaat dat kan ik begrijpen want anders had je de week ervoor wel gegaan.
Niets aan toe te voegen..........
oh ja nog een tip voor de vriendin. Kijk eens in het asiel waar honden van de "ongelukjes" terecht komen.
Leuk voorland he als de helft van je ongelukje daar terecht komt. :? :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Einda
Actief

Rataplan schreef:
chrico schreef:
Einda schreef:
chrico schreef: Dat wil ik niet weten want een ritje dierenarts was dan beter op zijn plaats geweest :evil:

Niets aan toe te voegen..........
oh ja nog een tip voor de vriendin. Kijk eens in het asiel waar honden van de "ongelukjes" terecht komen.
Leuk voorland he als de helft van je ongelukje daar terecht komt. :? :roll:
Ok, misverstand van dat ritje naar de dierenarts :roll:
En hoe weet jij nou dat als ik de tweede of derde dag was gegaan het al over was geweest?
Helderziend ofzo?? Of ben je DA op afstand???
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maar....hoe is het nou? Hoe was het vanmorgen bij de dierenarts?
Gaat het al wat beter met Lothar?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

Roelfien schreef:Maar....hoe is het nou? Hoe was het vanmorgen bij de dierenarts?
JUIST! Daar ben ik veel benieuwder naar....
Lieve groet van Eefy
Einda
Actief

G.v.d. zeg!! :twisted:
Wat zijn jullie een stelletje zeikerds!! :tong:
Alsof ik verdomme expres niet naar de DA ga! Alsof ik het leuk vind ofzo dat mijn lieve Lothartje ziek is, wat denken jullie nou joh! Trouwens, interesseert me geen reet meer ook, als jullie alleen maar kunnen zeiken i.p.v. een beetje normaal te reageren......
Lothar eet weleens iets verkeerds en dan heeft hij ook diarree, maar dat is dan meestal zo weer over met een dag niks en een dag rijst. Moet ik dan maar meteen op dag 2 op de stoep staan? Ik ben toen op dag 3/4 geweest....wat een ramp he!
In plaats van dat jullie vragen hoe het gaat gaan jullie een beetje lopen zeiken hier....alsof er weer iemand niet goed voor zijn hond zorgt. Voor dat soort mensen moet je denk ik niet hier zijn.
En hij was ook nog bezig met medicijnen en het leek inderdaad even beter te gaan.
En die vraag had ik dan inderdaad maar beter pb kunnen stellen, maar ik geloof dat er wel meer mensen onzinnige dingen schrijven en niet alleen maar bloedserieus en intelligent....ik geloof dat zij het zelf niet zo achterlijk vond, dus waar maken jullie je in godsnaam druk om?
Ik heb geen zin om me door jullie te laten beschuldigen dat ik mijn hond niet goed verzorg of wat jullie dan ook mogen denken.....
Als hij nou slecht reageerde, niet at en niet meer wilde rennen (wat hij nog steeds deed) dan was ik natuurlijk allang gegaan.
Maar het zal in jullie ogen wel weer niet goed zijn natuurlijk.
Vandaag bloed geprikt, urine meegenomen, anti-uitdroogspul gekregen en anti-biotica en een spuit om zijn darmen te ontspannen.
Maar gaan jullie nu maar weer gauw het hele forum doorspitten op zoek naar zwakke plekken en daar dan flink op doorhameren :-D :-D
Laatst gewijzigd door Einda op 29 dec 2003 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Einda
Actief

Eveline schreef:
Roelfien schreef:Maar....hoe is het nou? Hoe was het vanmorgen bij de dierenarts?
JUIST! Daar ben ik veel benieuwder naar....
Fijn dat er ook mensen zijn die normaal kunnen reageren en niet overal op afgeven.
De DA weet niet wat het moet zijn.
Geen PARVO, omdat hij geen bloed in zijn ontlasting of spuug had en geen koorts heeft gehad.
Er is dus bloed geprikt en urine wordt vandaag nog onderzocht.
Ondanks dat hij geen koorts heeft gehad en de DA niet aan een virus denkt, heeft hij nu toch anti-biotica meegekregen en anti-uitdroogspul voor door het water.En weer een spuit om zijn darmen te ontspannen. Die DA zei helemaal niks steeds en ik vroeg; hij gaat toch niet dood ofzo????
De DA zei dat als er geen verbetering optreedt, hij doodgaat. En dat hij denkt dat het een wat zwakke hond is. Maar hij verwacht wel verbetering.
Het enge vind ik dat die DA geen idee heeft wat het kan zijn.
Zijn bloed wordt in ieder geval op een aantal dingen gecontroleerd.
Op de terugweg naar huis liepen de tranen over mijn wangen, het is gewoon zo raar!

Maar het rare is dat hij wel normaal reageert, met Sunna speelt, en bij het uitlaten vrolijk meerent.......Hij heeft wel een beroerde kop omdat hij natuurlijk afgevallen is, maar maakt verder helemaal niet zo'n zieke indruk.
Einda
Actief

linlin schreef:
Einda schreef:Dit vind ik dus echt niet leuk en helemaal niet op zijn plaats, ik mag toch tussendoor wel iets aan iemand vragen wat me te binnen schiet als diegene schrijft dat ze Duitse herders fokt???
wat is er niet op zijn plaats. ALS, ik schrijf ALS, ik mijn hond zo lang zou laten aanmodderen dat-ie kilo's afviel, dan zou ik toch geen plek meer in mijn gedachten hebben voor het stellen van zulke intens domme en niet ter zake doende vragen waar je overigens al lang en breed het antwoord op weet.

't komt niet lekker over, hoor. maar enfin. daar word je hond niet beter van. ik hoop van harte dat de dierenarts wel van wanten weet.
Reageer toch niet zo overdreven joh!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”