Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TE sociaal

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Re: TE sociaal

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Tarz schreef:Chaya is een vreselijk lieve hond maar net even iets te lief. Buiten moet iedereen een lik hebben, en als ik haar terug roep met een koekje rent ze eerst naar iemand toe om daar koekjes te bedelen en diegene te likken. Tot mijn grote ergernis geven mensen haar vaak ook nog wat en ze begint er steeds gedrevener in te worden :evil: .
Vandaag belaagde ze een vrouw en probeerde haar krentenbol af te pakken, en heeft ze een kind in het gezicht gelikt.
Ik kom net van het uitlaatrondje terug en daar heeft ze ook nog wat kinderen besprongen. Ook in huis wilt ze constant aandacht en het liefst de hele dag tegen ons aan liggen.

Heeft iemand tips om dit gedrag te minderen want het is soms gewoon erg irritant :?
Kan me wel voorstellen, maar onze Luka wil niet tegen ons aan.
Hij gaat er zelfs vandoor als ik hem begin te strelen in de zetel.
Maar hij wil wel constant aandacht in huis.
Spelen, spelen, spelen en wil ik niet spelen dan ga ik prutsen.
Ik speel vaak met hem, maar hij vind het niet genoeg.
En dan gaat hij prutsen, alles wat hij vind is hij mee weg.
Of als we moeten eten, gaat hij vanalles uitspoken.
Hij heeft dat nochtans een hele tijd niet meer gedaan.
Hij is nu negen maand van gister, is dit weer puberteit gedrag ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

qyan schreef:
Tarz schreef:
qyan schreef:
wie is de baas, jij of je hond?
zo te horen de hond, want naar de plaats sturen lukt niet altijd, ze wil erbij liggen. 8O
ze heeft wat dat betreft toch niets te willen.
als ik qyan op zijn plek wil hebben dan gaat ie, ookal wil hij niet.
zolang je binnen niet de baas bent, hoe wil je dat buiten dan over je hond worden :?
je laat zo toch ene verschrikkelijk loopje met je nemen en je geeft de hond (maar dit is mijn visie) kans om hogerop te klimmen.
misschien komt het omdat ik hier een kalf van 40 kilo heb lopen, maar ik bepaal wat er gebeurt, niet hij ;)
Dat ze een loopje met mij neemt is inderdaad overduidelijk :mrgreen: . Ikzelf ben wel consequent naar haar want van mij mag ze alleen op de bank als ik haar toestemming geef.. anders niet.
Maar zij lijkt dat niet te snappen :? , zij denkt dat als ze 1 keer iets mag, dat ze het altijd mag ofzo.
als je bij een hond 1x iets toestaat, moet je het altijd toestaan.
qyan komt ook op de bank, maar leek ook maar niet te snappen (wij hebben dat ook zo geprobeerd) dat het alleen mocht op commando.
nu komt ie dus gewoon op de bank wanneer hij wil, maar hefet wel genoeg respect om plaats te maken als iemand wil zitten en gaat dan weg.
een hond is zwart/ wit en niets ertussen in ;)
ik probeer het soms ook grijs te doen, maar een loopje nemen ze zo met je.
voor de hond doe ik het nu dus maar echt zwart/ wit, uiteraard met af en toe een foutje van mijn kant, want het is naar de hond toe gewoon niet eerlijk.

maar dan nog, als ik wil dat hij naar zijn kussen gaat, dan gaat ie en daar blijft ie tot ik zeg dat hij eraf mag.
daar valt niet mee te sollen. plaats is plaats en hij beslist niet dat hij niet meer op zijn plaats blijft, dat doe ik.

Je heb absoluut gelijk gyan, ik ben een beetje jaloers.
Dat je hond zo goed luisterd.
Consequent zijn is heel belangrijk.
Ik heb zelfs moeten leren tegen mijn auti-dochter om als het ware commando's te geven bv. niet, wil je de krant es geven want dan heeft ze nog de optie om nee te zeggen, gewoon geef me de krant.
Da's misschien een raar voorbeeld maar voor haar geld consequent zijn ook.
Geef me nu maar een flinke schop, ik zal het echt nog moeten leren met lUka.
Maar je hebt gelijk.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

sanneke, het constant willen spelen van luca uit is heel snel de kop in te drukken.
van nu afaan, gaat alle aandacht van jullie uit!
als luca aandacht vraagt, compleet negeren, als luca wil spelen, niet op ingaan.
als luca het willen spelen van hem uit opgeeft en wat anders gaat doen, dan ga jij hem uitlokken tot een spelletje.
alle aandacht gaat van jullie uit. jullie geven aandacht en spelen wanneer jullie dat willen.
succes!
qyan

Mama Sanneke schreef:
qyan schreef:
Tarz schreef:
qyan schreef:
wie is de baas, jij of je hond?
zo te horen de hond, want naar de plaats sturen lukt niet altijd, ze wil erbij liggen. 8O
ze heeft wat dat betreft toch niets te willen.
als ik qyan op zijn plek wil hebben dan gaat ie, ookal wil hij niet.
zolang je binnen niet de baas bent, hoe wil je dat buiten dan over je hond worden :?
je laat zo toch ene verschrikkelijk loopje met je nemen en je geeft de hond (maar dit is mijn visie) kans om hogerop te klimmen.
misschien komt het omdat ik hier een kalf van 40 kilo heb lopen, maar ik bepaal wat er gebeurt, niet hij ;)
Dat ze een loopje met mij neemt is inderdaad overduidelijk :mrgreen: . Ikzelf ben wel consequent naar haar want van mij mag ze alleen op de bank als ik haar toestemming geef.. anders niet.
Maar zij lijkt dat niet te snappen :? , zij denkt dat als ze 1 keer iets mag, dat ze het altijd mag ofzo.
als je bij een hond 1x iets toestaat, moet je het altijd toestaan.
qyan komt ook op de bank, maar leek ook maar niet te snappen (wij hebben dat ook zo geprobeerd) dat het alleen mocht op commando.
nu komt ie dus gewoon op de bank wanneer hij wil, maar hefet wel genoeg respect om plaats te maken als iemand wil zitten en gaat dan weg.
een hond is zwart/ wit en niets ertussen in ;)
ik probeer het soms ook grijs te doen, maar een loopje nemen ze zo met je.
voor de hond doe ik het nu dus maar echt zwart/ wit, uiteraard met af en toe een foutje van mijn kant, want het is naar de hond toe gewoon niet eerlijk.

maar dan nog, als ik wil dat hij naar zijn kussen gaat, dan gaat ie en daar blijft ie tot ik zeg dat hij eraf mag.
daar valt niet mee te sollen. plaats is plaats en hij beslist niet dat hij niet meer op zijn plaats blijft, dat doe ik.

Je heb absoluut gelijk gyan, ik ben een beetje jaloers.
Dat je hond zo goed luisterd.
Consequent zijn is heel belangrijk.
Ik heb zelfs moeten leren tegen mijn auti-dochter om als het ware commando's te geven bv. niet, wil je de krant es geven want dan heeft ze nog de optie om nee te zeggen, gewoon geef me de krant.
Da's misschien een raar voorbeeld maar voor haar geld consequent zijn ook.
Geef me nu maar een flinke schop, ik zal het echt nog moeten leren met lUka.
Maar je hebt gelijk.
Sanneke
sanneke, niet jaloers worden, want ook qyan heeft dingen waarbij hij gewoonweg niet luistert die ik zelf fout heb gedaan!
van je fouten leer je.
het hele leven is in principe een leerproces.
puppy's en kinderen, maar ook volwassenen, leren met vallen en opstaan
als je bij jezelf maar altijd afvraagt waarom luca bijv niet luisterd en het op ene bepaald punt fout loopt.
als je daar achter kunt komen en de schuld bij jezelf kan leggen (dus je fout toe willen en kunnen geven) dan ben je al een heel eind. heb dat zelf ook dikwijls zo moeten doen. als je enemaal weet wat je fiout hebt gedaan kun je langzaam an proberen om die fout terug te draaien. mits je de hond daarbij maar niet straft, want straffen voor fouten die je zelf hebt aangeleerd zal je hond niets van begrijpen. leidt je hond naar het goede gedrag met veel geduld, want anageleerd is nu eenmaal makkelijker als afgeleerd!

ik heb met qyan als pup zijnde heel veel fouten gemaakt, die ik weer terug heb moeten draaien, omdat hij gewoon de baas begon te worden.
heb dit met heel veel geduld en zonder correctie en straf gedaan, want de hond kon er ook niets ana doen. iedereen maakt fouten
Mama Sanneke
Zeer actief

qyan schreef:sanneke, het constant willen spelen van luca uit is heel snel de kop in te drukken.
als luca aandacht vraagt, compleet negeren, als luca wil spelen, niet op ingaan.
als luca het willen spelen van hem uit opgeeft en wat anders gaat doen, dan ga jij hem uitlokken tot een spelletje.
alle aandacht gaat van jullie uit. jullie geven aandacht en spelen wanneer jullie dat willen.
succes!
Gyan mag ik nog even iets vragen hierover.
Dat negeren zal niet zo moeilijk zijn, maar wat als hij dan begint te prutsen bv. als hij er met een kussen vandoor gaat omdat hij geen aandacht genoeg krijgt (vind hij dan).
Mag je dan reageren of moet je hem blijven negeren, ook al gaat het kussen dan stuk.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik pas hetzelfde toe en als hij zoiets doet straf ik wel omdat hij dat kussen niet mag pakken.

maar daarna negeer ik hem weer volledig
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

massam schreef:ik pas hetzelfde toe en als hij zoiets doet straf ik wel omdat hij dat kussen niet mag pakken.

maar daarna negeer ik hem weer volledig
En hoe straf je hem dan ?
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
qyan

Mama Sanneke schreef:
qyan schreef:sanneke, het constant willen spelen van luca uit is heel snel de kop in te drukken.
succes!
Gyan mag ik nog even iets vragen hierover.
Dat negeren zal niet zo moeilijk zijn, maar wat als hij dan begint te prutsen bv. als hij er met een kussen vandoor gaat omdat hij geen aandacht genoeg krijgt (vind hij dan).
Mag je dan reageren of moet je hem blijven negeren, ook al gaat het kussen dan stuk.
Sanneke
in dat soort situaties strafde ik qyan ook niet.
ik negeerde hem ook dan volkomen.
ook straffen is in mijn ogen aandacht. of het nu negatieve of positieve anadacht is, maakt de hond gene bal uit: anadacht is anadacht.
toen hij die anadacht niet kreeg, was het voor qyan niet interessant meer en kon ik mijn spullen pakken.
misschien dat je voor die situaties de echt waardevolle spullen ff in de kast moet leggen. hebben wij ook met een aantal spullen gedaan, ook die gevaarlijk voor hem waren. zo blijf je langer kalm.

maar dat is mijn mening, of het goed is kan ik je niet vertellen. voor qyan was de lol er met negeren in ieder geval vanaf en liet de spullen met rust
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”