Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

mirella* schreef:
Hutsje schreef: Waarom willen mijn honden er dan (zonder training) niet in als het zo prettig is? Mits goed gecontditioneerd bedoelen ze! En mijn honden beschouwen het hele huis als een veilige plek waar ze op alle bedden en kleden zich erg op hun gemak voelen.
Doe toch niet zo moeilijk. Na een nachtje in de bench vinden mijn honden het heerlijk en gaan ze er uit zich zelf in liggen. Met trainen wordt bedoelt de hond te trainen dat ze in de bench blijven wanneer je weg gaat. Het werkt natuurlijk niet om ze erin te stoppen en meteen een paar uur weg te gaan.
DOE ZELF NIET ZO MOEILIJK!!! Heb je geen weerwoord ga je zeggen dat ik moeilijk doe?!?!?!?!?!?! Mijn honden WILLEN er niet in, en ze hoeven ook niet. Ikheb een hond gehad die het WEL gewend was, daarom heb ik een paar maanden zo'n kooi in huis gehad, met de deur open. Naarmate hij in de gaten kreeg dat hij er niet in HOEFDE en de deur altijd open stond, ging hij er steeds minder in liggen. Ze prettig vond hij het dus. Ze liggen bij mij waar ze willen, ik heb overal bedden voor ze, ze mogen op de bank, op het logeerbed beneden. Nooit problemen gehad met rangorde, ook niet onder elkaar (zijn toch Bullmastiffs), want er zijn andere manieren om respect van je hond te krijgen en er overwicht over te hebben. Dat jouw honden zich er prettig invoelen, prima, maar ga niet zeggen dat ik moeilijk doe als je geen gelijk krijgt en geen weerwoord hebt en ik alleen een vraag stel en mijn mening geef.
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

toen wij whooper kochten hebben we ook een benche gekocht met de gedachte om hem op deze wijze goed zindelijk te maken. in eerste instantie hadden we heb in de keuken liggen met een mand maar op een gegeven moment was ik hem 's ochtends kwijt, lag hij IN de vuilnisbak, totaal niet meer in zicht :mrgreen: achter de vuilnisbak lagen kabels, o.a voor mijn koelkast en daar heb ik het niet zo op hoor.

we hebben toen een benche gekocht voor zijn eigen veiligheid EN voor mijn gemoedsrust (deed geen oog meer dicht 's nachts). nu is hij 8 maanden en sinds een week of 3 staat de benche op zolder. Whooper ligt weer in de keuken daar we het knauwen op voorwerpen welke niet voor hem bedoeld zijn :mrgreen: afgeleerd hebben :ok: ook als wij weg gaan gaat hij in de keuken!!

als ik thuis ben ligt hier HIER!! (niet op de zooi letten aub :mrgreen: :mrgreen: (

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij is deze discussie al zo verschrikkelijk vaak gevoerd. :roll:
Tegenstanders gebruiken het niet, voorstanders wel.
Ik vind het een fijn ding, en allebei mijn honden liggen er graag in. Nika ligt er nu nog steeds graag in, al hoeft ze al 3,5 jaar niet meer, iedere avond moet ik haar uit de bench halen als ik naar bed wil en Marouck erin gaat.
Marouck ligt er nog steeds in als ik niet in de buurt ben, ter bescherming van mijn eigendommen en van zichzelf, ze is al 2x door een ruit gesprongen en moet er niet aan denken dat dat gebeurt als ik niet thuis ben. Ook uit zichzelf gaat ze er regelmatig inliggen, waarbij de deur gewoon open blijft.
Hier wordt ie dus tot volle tevredenheid gebruikt.
Danco heeft er nooit aan kunnen wennen als pup en heeft er dus ook niet ingehoeven. Hij ligt er nu graag in, zolang de deur maar open blijft. Anders raakt ie in paniek, hij is wat claustrofobisch. Hetzelfde had ie in de bijkeuken of een andere afsluitbare ruimte. Snoepie is ook zonder bench opgegroeid.
Ik gebruik de bench niet als een "moeten" maar als een hulpmiddel. Kunnen ze er niet aan wennen is het jammer maar helaas. Bij mijn beide meiden is het dus gewoon hun eigen plekje geworden, en naast de bank, hondenbakken en drybedden een plek waar ze graag liggen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb een bench voor mijn honden,en ik vind het ideaal,sowiezo slopen ze niet!Maar ze vinden het zeker niet erg,ze gaan er zelf inleggen als ze dat willen en dat is vaker dan je denkt.
En ik heb veel adviezen gehad over hoe je hond alleen te kunnen laten in huis,ze zijn trouwens hooguit een uur alleen,maar zelfs als ik 10 minuten weg was,hadden ze al een kleine renovatie gedaan,kluiven,grote en kleine flostouwen lagen er,balletjes,handdoeken,noem maar op om te spelen.
Ik kom terug en de kettingslotjes zijn uit de deuren geduwt,de w.c is opengemaakt en de w.c pot gesloopt en bril ook plus de afvoer joeppie!!
Ze zitten nu lekker in hun eigen bench,2 zitten erzelfs in 1 bench!Ze zitten in het tuinhuisje,ze kunnen uit de bench,maar ze blijven er lekker in hoor,dekentje erover(lekker donker voor ze,en een paar paardendekens erin,net of ze een eigen hol hebben.
Ik zal het niemand aanpraten,want dat is een eigen keuze,maar kijkend naar de natuur blijven de pups ook in een hol als ouders op jacht gaan,en onze huishond blijft dat als je het van pup af aan doet als die warme plek zien,waar hij effe in moet blijven.
Naar onze menselijke emoties vinden we dat weer ''zielig''!!!Nee een huis slopen en splinters in zijn bek dat is niet zielig?Nee als je een hond van jongs af aan leerd alleen te zijn,maar dat pakt hij niet op dat is een bench een fijne uitkomst voor zowel dier als mens.
Mijn hond komt dus niet op de bank of in het bed!Ik heb mijn plek en zo heeft hij zijn plek? ;)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

EvitaP schreef:
Golden Stanley schreef:Ik ben tegen bench-gebruik, puur omdat de hond beperkt wordt in z'n bewegingsvrijheid. Dat is mijn mening, maar ik veroordeel een ander niet die een pup wel in een bench houdt. Mits op een normale manier, geen uren achter elkaar en tot een bepaalde leeftijd. Dan overgaan naar een gang of kamer. Wat mij alleen opvalt, is dat weinig mensen bij voorbaat al het risico niet willen nemen om bv. de pup in een grote gang te houden en die gang puppy-bestendig te maken, terwijl dat eigenlijk nog niet eens zoveel werk is. En het sloopgedrag valt over het algemeen 100% mee, als je maar zorgt voor genoeg speel- en bijtmateriaal. Of een deel van de kamer afscheiden door zo'n puppy-ren. Dat is toch veel fijner voor dat dier?
Inprincipe het zelfde idee, als een bench.
En in de gang sluit je 'm toch ook op?
Maar als het kan waarom niet?

De eerste nacht, toen ik cindy had (ze was al 6 jr) bleef ik bij haar slapen onder de trap naast/in haar mand. :-D Was heel gezellig.
Maarja cindy was al zindelijk en we namen aan dat ze niet sloopte. Dat scheelt al heel veel met een pup.
Even een kleine correctie: natuurlijk sluit je hem in een gang ook op, maar hij heeft wel even wat meer loopruimte tot z'n beschikking dan in een bench. En als hij wil kan hij nu ook naar de 1ste verdieping, maar hij vindt het in de gang lekkerder.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Golden Stanley schreef:
EvitaP schreef:
Golden Stanley schreef:Ik ben tegen bench-gebruik, puur omdat de hond beperkt wordt in z'n bewegingsvrijheid. Dat is mijn mening, maar ik veroordeel een ander niet die een pup wel in een bench houdt. Mits op een normale manier, geen uren achter elkaar en tot een bepaalde leeftijd. Dan overgaan naar een gang of kamer. Wat mij alleen opvalt, is dat weinig mensen bij voorbaat al het risico niet willen nemen om bv. de pup in een grote gang te houden en die gang puppy-bestendig te maken, terwijl dat eigenlijk nog niet eens zoveel werk is. En het sloopgedrag valt over het algemeen 100% mee, als je maar zorgt voor genoeg speel- en bijtmateriaal. Of een deel van de kamer afscheiden door zo'n puppy-ren. Dat is toch veel fijner voor dat dier?
Inprincipe het zelfde idee, als een bench.
En in de gang sluit je 'm toch ook op?
Maar als het kan waarom niet?

De eerste nacht, toen ik cindy had (ze was al 6 jr) bleef ik bij haar slapen onder de trap naast/in haar mand. :-D Was heel gezellig.
Maarja cindy was al zindelijk en we namen aan dat ze niet sloopte. Dat scheelt al heel veel met een pup.
Even een kleine correctie: natuurlijk sluit je hem in een gang ook op, maar hij heeft wel even wat meer loopruimte tot z'n beschikking dan in een bench. En als hij wil kan hij nu ook naar de 1ste verdieping, maar hij vindt het in de gang lekkerder.
Dat kan ik moeilijk ontkennen :-D
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja ieder neemd wat hij zelf het meest geschikt vind smaken en ideetjes verschillen zelf loopt hier alles van klein af door elkaar poesen honden zelfs konijn als ik er bij ben dan als ik eens weg ging lag ook de hond bij de poesen nooit wat gebeurd alleen nu met de nieuwe pup heb ik mijn huis een beedje aangepast en gaan ze de gang in grote gang voor deze kleine rassen waar een plank is die in tussen de keuken kan stoppen zodat ze daar niet heen kennen anders gaan ze kabels knagen is niet gezond daar heb ik dan kussens kleedjes speelgoed enzv ze hebben het er zo naar hun zin dat ze er ook willen als ik er ben
dus ik denk dat ieder zijn idee heeft en we dat moeten respecteren wand als het goed is doen we het allemaal met het zelfde idee liefde voor je beestjes groetsels twink
Afbeelding
mars
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mars »

:cry2:

ZORRO kan niet meer zonder bench en we houden hem ook in de woonkamer met het deurtje open.

en waar ligt zorro smorgens als we beneden komen :P heerlijk IN ZIJN EIGEN BENCH NIET EENS ERGENS LEKKER IN DE WOONKAMER.

zijn eigen hol en dat respecteert hij ook ook als er visite komt gaat hij na een tijdje lekker veilig zijn bench in(hij mag ook gewoon op zijn grote kussen in de woonkamer ;maar kiest voor de bench)

GROETJES
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Er valt niks te respecteren aan een hond in een piepklein hokje.
Dat is gewoon mishandeling, hoe je het wendt of keert.
Een aap in een laboratorium weet ook niet hoe snel hij terug in zijn kooi moet komen...is dat nu ineens een superleven?

En nee, een hond in de bench stoppen doe je niet uit liefde voor de hond maar uit luiheid. Punt. Honden zijn 30.000 jaar gewoon opgevoed en nu heb je volgens sommige zolen ineens een traliekooitje nodig. Bouw dan op z'n minsten een kennel zodat je hond nog een beetje kan bewegen!
Of inderdaad een kamer waar de hond veilig kan zitten. Maar geen kooitje met voor z'n neus en achter z'n kont wel helemaal 20 centimeter over. Dat heet dus mishandeling.
Ik heb meerdere pups opgevoed zonder bench en er heeft er niet een splinters in z'n bek gehad of kabels doorgevroten. Dingen die gevaar opleveren staan bij mij gewoon buiten bereik. Maar ja...oh wee als je toch iets moet gaan veranderen voor je hond! Stel je voor dat het toch eens gevolgen voor je leventje heeft. Dat kan niet hoor.

Dat soort types zijn geen hond waard. Prikbanden en andere martelzooi is in nederland verboden maar eenzame opsluiting mag wel?
Te krom voor woorden.
Dus ik ben geen honden waard omdat ze af en toe in een bench gaan?? :?
Mijn honden mogen dus echt alles behalve een paar dingen niet,dat is niet op de bank,niet in bed en verder????Mogen ze alles,en o wat ergjes en zieligjes dat ze in een benchje moeten,ach gossie!
Nee hoor,in de natuur hebben de wilde honden/wolven ook een hol(ik dacht dat ook daar het woord bench vandaan kwam?).
Het is wat je een hond gewend maakt,een hond gedomesticeerd dier,kun je niet vergelijken met de hond van pakweg 100 jaar geleden die buiten '''mocht'' lopen omdat hij naar buiten werd getrapt.
Een hond is een hond en die moet je een hondenleven geven,geen mensenleven.
Ik hou heel veel van me honden en jij kan en.....nee,jij moet daar helemaal niks over speculeren,klaar!
Een hond in een bench is niet zielig,simpel zoals een wolf in zijn hol ook niet zielig,er zijn andere dingen die zielig zijn,maar niet dit.
En het vergelijk van een aap in een lab met een hond in een bench.......zucht :tong:
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

mars schreef: ZORRO kan niet meer zonder bench en we houden hem ook in de woonkamer met het deurtje open.

en waar ligt zorro smorgens als we beneden komen :P heerlijk IN ZIJN EIGEN BENCH NIET EENS ERGENS LEKKER IN DE WOONKAMER.

zijn eigen hol en dat respecteert hij ook ook als er visite komt gaat hij na een tijdje lekker veilig zijn bench in(hij mag ook gewoon op zijn grote kussen in de woonkamer ;maar kiest voor de bench)

GROETJES
Precies, zo gaat dat hier met de hondjes ook, niks eenzame opsluiting of dierenmishandeling.
Laat die Martijn maar kletsen hij is een van de weinige/zeldzame echte hondenliefhebber ( die wel in een ander topic vermeldt 'Als je een enigzins normaal leven wilt moet je geen fulltime baan en een hond nemen. Het is gewoon niet leuk en ik zou het niet nog een keer doen'. en zo ongeveeer iedereen anders mishandelt zijn hond.
twinkeltje
moderator

sorry hoor maar toch ben ik het met sommige dingen eens van Martijn
vroeger hadden we ook nooit een kooi nodig voor de hond en we hebben heel wat honden gehad van kind af en heus niet de makkelijkste rassen
duitse herders pekineesjes jack russels enz enz nooit hebben we daar enig probleem mee gehad geen slopen niks en toch waren ze geregeld alleen dus ik heb geen kooitjes nodig
komt ook door happy die ik nu heb heb ik als pup bij zo een winkel gehaald waar ze in een hokje zaten het beestje was als de dood in grote ruimtes en miste zijn spijltjes werd er zelf ziek van wist ik veel tot ze ineens het konijne hok in kroop en eindelijk durfde te slapen een groot hok trouwens toen heb ik haar afentoe daar in laten gaan om het af te bouwen zo dat ze in grote ruimtes durfde zonder trellen piepen en spugen

vandaar mijn afkeer van kooitjes voor honden
maar ik neem aan dat ze hier op het forum toch wel ruime kooien gebruiken
groetsels twink
Afbeelding
mars
Vaste gebruiker

:p:

KIJK EENS BIJ EEN DIERENZAAK BINNEN ;)

een en al bench en varikennels zie je voor in huis.

ga daar vragen waarom etc. en als je het niet eens bent bel je de dierenbescherming en ga je voor al die winkels demonstreren.

IK WIL ALLEEN MAAR ZEGGEN tegenwoordig wordt het door iedere goede fokker en dierenarts aangeraden een bench te nemen(het lijkt zielig ben ik mee eens, MAAR de hond voelt zich er veilig :ok: )

groetjes
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

twinkeltje schreef:sorry hoor maar toch ben ik het met sommige dingen eens van Martijn
vroeger hadden we ook nooit een kooi nodig voor de hond en we hebben heel wat honden gehad van kind af en heus niet de makkelijkste rassen
duitse herders pekineesjes jack russels enz enz nooit hebben we daar enig probleem mee gehad geen slopen niks en toch waren ze geregeld alleen dus ik heb geen kooitjes nodig
komt ook door happy die ik nu heb heb ik als pup bij zo een winkel gehaald waar ze in een hokje zaten het beestje was als de dood in grote ruimtes en miste zijn spijltjes werd er zelf ziek van wist ik veel tot ze ineens het konijne hok in kroop en eindelijk durfde te slapen een groot hok trouwens toen heb ik haar afentoe daar in laten gaan om het af te bouwen zo dat ze in grote ruimtes durfde zonder trellen piepen en spugen

groetsels twink
Ik zal je de maten geven van de bench van mijn honden,in 1 bench zitten zelfs 3!!! 8O honden,hij is 2,5 bij 2,5 meter met een uitloop naar de tuin van 2 bij 2,5 dat is 22,5 m2 dus wat is nou zielig in een kooitje?
Mensen gaan er al vanuit dat iedereen met bench een bruut is van de vivisectie met een Deense-Dog in 50/70 bench,en dat is echt weer menselijk,gelijk van het ergste uitgaan en dat is zo jammer,maakt het gelijk te gespannen zo'n discussie?
En als ik moet kiezen,heb ik liever mijn honden een uurtje in de bench dan een hele dag alleen.Mensen zeggen vaak dan weer,maar ze hebben wel het hele huis voor zichzelf....Yeah right of een hond daar om maald??
Een hond moet een hondenleven hebben met rangorde en ook daarbij zijn eigen plek,en mijn honden willen vaak niet eens uit hun ''kooitje'' die over het algemeen groter is dan menig slaapkamer!
Ze vinden het best zo,lekker slapen en lekker knuffelen met elkander en?Als het droog weer is dan is de hele tuin voor ze,tsja en daar zit ook een hek omheen?Oeps zitten ze nog in een kooitje?
Er zijn mensen vinden alles zielig,moet je je hond ook niet aan de riem doen,want ja das zo zielig een als een slaaf aan een touw sleuren?zucht.
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Nee hoor,in de natuur hebben de wilde honden/wolven ook een hol(ik dacht dat ook daar het woord bench vandaan kwam?).
Heb jij weleens een hol met een hek erop gezien?
Wat een onzin dat wilde honden een hol zouden hebben trouwens.
Het is wat je een hond gewend maakt,een hond gedomesticeerd dier,kun je niet vergelijken met de hond van pakweg 100 jaar geleden die buiten '''mocht'' lopen omdat hij naar buiten werd getrapt.
En hond nu en een hond van 100 jaar geleden is exact maar dan ook exact hetzelfde dier. Dat zijn ze al 10.000 jaar. Er is de laatste honderd jaar echt niets meer aan veranderd als je het over domesticatie hebt.
In een hokje zitten heeft niets met een hondenleven te maken.
Ik hou heel veel van me honden en jij kan en.....nee,jij moet daar helemaal niks over speculeren,klaar!
Mensen die van hun honden houden sluiten ze niet op in een veel te klein hokje. Dat gaat domweg niet samen. Vrijheidsberoving is een straf.
Een hond in een bench is niet zielig,simpel zoals een wolf in zijn hol ook niet zielig,er zijn andere dingen die zielig zijn,maar niet dit.
En het vergelijk van een aap in een lab met een hond in een bench.......zucht :tong:
Inderdaad ja, exact hetzelfde. Nee, net anders. Een aap in een laboratorium heeft meer ruimte.
Wel knap dat jij denkt dat de honden van 10.000 jaar geleden hetzelfde zijn als nu?Laat je ze ook jagen in het wild op herten?Of kregen wilde honden ook brokken?En liepen ze met een ketting om?En ik wist echt niet dat mijn honden minder ruimte hebben dan een lab-aap?Goh jij weet veel van mij zeg?En mijn honden zitten niet in een hokje,dat heet een bench?En om te zeggen dat een wilde hond geen tralies heeft voor zijn hol?WAUW zeg,goed van jou?Wist ik echt niet,ik ga denk ik ook maar Kyno-logie studeren dan weet ik die dingen ook?
Als je zo nodig de hond in zijn oude functie en leven wilt zetten dan zit je er zelf nog heeeeeeeeeeeeeeel ver vandaan.
In de natuur hebben ze ook geen bedje en bank en meer blablablabla :sleep: :sleep: ik ga lekker met mijn auto naar het bos met de honden,en o ja zitten ze weer achter de tralies in de auto,ja moet toch een hekje voor ze hebben om ze te beschermen he?Of mag dat ook al niet?Hij heeft ook een harnasje om,is dat niet een beetje eng?Lijkt net of hij als schizofreneadhdgerelateerdeborderliner naar de kliniek moet?
En o ja heb zelfs een grotere auto voor mijn honden gekocht en een huis met grote tuin en in een bosrijke omgeving...O wat ben ik slecht voor mijn honden......Niet! :tong:
twinkeltje
moderator

Angel-eyes schreef:
twinkeltje schreef:sorry hoor maar toch ben ik het met sommige dingen eens van Martijn

groetsels twink
Ik zal je de maten geven van de bench van mijn honden,in 1 bench zitten zelfs 3!!! 8O honden,hij is 2,5 bij 2,5 meter met een uitloop naar de tuin van 2 bij 2,5 dat is 22,5 m2 dus wat is nou zielig in een kooitje?
Mensen gaan er al vanuit dat iedereen met bench een bruut is van de vivisectie met een Deense-Dog in 50/70 bench,en dat is echt weer menselijk,gelijk van het ergste uitgaan en dat is zo jammer,maakt het gelijk te gespannen zo'n discussie?
ja dat vald in mijn ogen ook niet onder een bench en gespannen discussie maak ik er ook niet van ik geef alleen mijn fisie en ik neem aan dat iedereen een ruime bench heeft te minste dat hoop ik groetsels twink
Afbeelding
mars
Vaste gebruiker

:kotz:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik vraag me af, waarom er ooit een bench bedacht is ;)
Ik ben kennelijk hééél ouderwets door mijn honden gewoon los in huis op te laten groeien...en zo ging het met al onze mechelaars vroeger thuis.
En opeens was daar de bench. Kan me niet voorstellen dat iemand dat bedacht heeft, om een hond een veilige plek in huis te verschaffen.
Het rare is namenlijk. dat als je die uitspraak doet, dat je eigenlijk zegt dat je hond zich "vrij"in huis niet veilig voelt ;)
Als mensen hun hond in een kooi willen stoppen, omdat ze denken dat een hond daarop zit te wachten, moeten ze dat lekker doen :?
Ik laat ze gewoon vrij in huis opgroeien, en ze mogen overal komen, laat ze maar lekker hond zijn. ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
twinkeltje
moderator

Afbeelding
heb eff je foto gepikt hoor martijn
maar als dit dus een bench is voor een grote hond vind ik het voor dit hondje al krap kan ze toch amper lopen
en daar staat dan nog een bak water en voer in en een kleedje of mand om in te slapen mag ik hopen dan is er in mijn ogen voor dit kleine hondje al weinig plek over om goed te kunnen bewegen
ben benieuwt eigelijk naar hoe lang de gemidelde bench gebruikers hun hond daar in opsluiten
kijk wil niemand kwetsen hoor maar ik vind dit schikken
groetsels twink
Afbeelding
mars
Vaste gebruiker

veel kennis van honden martijn erg veel knap hoor,petje af

wou dat jij mij honden instructeur was ,had ik altijd in den bosch gestaan bij de nedrelandse kampienschappen politiehond :ok: :ok:

HEB JE OOIT EEN HOND GEHAD GEFOKT UIT EEN WERKLIJN????????????

je weet zelf ook dat daar erg veel verschil in zit net een poes en een tijger TOCH ;)

Als het goed is weet je dat ook, of heb ik het fout ????

kan ik prive les van jou krijgen ,betaal je er goed voor!!!

(al mijn honden naar den bosch)
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Martijn schreef:En hond nu en een hond van 100 jaar geleden is exact maar dan ook exact hetzelfde dier.
Klopt. Honden hebben nog veel meer ruimte nodig.
Dat komt omdat ze geen push-ups kunnen en geen touwtje kunnen springen. Ik kan in een klein kamertje tenminste nog op een kunstmatige manier bewegen. Een hond in een bench kan helemaal niks behalve zitten, liggen en staan.
Wel knap dat jij denkt dat de honden van 10.000 jaar geleden hetzelfde zijn als nu?
100. Geeft niet hoor...scheelt maar 3 nullen. Bijna niks.
Maar inderdaad..ook een hond van 10.000 jaar geleden had je nu als een moderne pup op kunnen vopeden en dan was er niets anders aan geweest.
Laat je ze ook jagen in het wild op herten?
Nee, op konijnen. Vinden ze leuk en is goed voor ze.
En ik wist echt niet dat mijn honden minder ruimte hebben dan een lab-aap?
Afbeelding

Dit is dus een bench. En dan nog een klein hondje in een bench zoals die voor een grote hond verkocht wordt.
En inderdaad...het hok van een aap in een lab is groter.
En om te zeggen dat een wilde hond geen tralies heeft voor zijn hol?WAUW zeg,goed van jou?Wist ik echt niet,ik ga denk ik ook maar Kyno-logie studeren dan weet ik die dingen ook?
Ja, jij gaat het toch met een hol vergelijken? Nou, een hol gaat dus niet op slot. Als een hond al in een hol zit (wat ze niet doen behalve soms met een nest pups) dan kan hij daar uit lopen zo vaak en zo veel als hij wil./ Dat moet je niet gaan vergelijken met een traliehokje.
Als je zo nodig de hond in zijn oude functie en leven wilt zetten dan zit je er zelf nog heeeeeeeeeeeeeeel ver vandaan.
Dat heeft er niets mee te maken. Natuurlijk is niet hetzelfde als goed en alles wat onnatuurlijk is is niet slecht. Dat beweer ik ook helemaal niet.
Maar dat heeft er niets mee te maken dat honden domweg het recht hebben om een stukje te lopen als ze daar zin in hebben.
Dat vind je kennelijk zelf ook want ik neem aan dat die kennel van 2,5x2,5 er niet voor de sier staat.
En o ja heb zelfs een grotere auto voor mijn honden gekocht en een huis met grote tuin en in een bosrijke omgeving...O wat ben ik slecht voor mijn honden......Niet! :tong:
Nee, dat ben je dus niet want jij HEBT geen bench.
Als je het niet erg vind,ik had het erover of MIJN honden minder ruimte hebben dan een aap???
Een kind heeft ook zijn plekje in huis,zijn kamertje of boxje,luisterd hij/zij niet gaat ze toch ook naar de kamer toe?Jij denkt teveel uit een mensen-gedachte en niet vanuit een dier?Een dier heeft helemaal niet de intelligentie om zo maar engzins te denken?
Hij heeft een bench,en die heeft om ook zijn plaats te weten,mensen die hun deense dog 8 uur lang opsluiten dat gaat gewoon veels te ver,maar zover ik weet is dit toch niet ter sprake?Appels met appels vergelijken!
En jagen op konijnen?Oke,mijn ras is gefokt ooit voor het jagen en vechten met beren en noem maar op,moet ik hun dat nu ook weer laten doen?Of hem met honden laten vechten?Het is nu een huishond en die heeft gewoon een plekje,simpel!
De huishond is een heel ander dier dan 100 jaar geleden,ik weet niet wat voor soort hondje je hebt,maar wees nu echt maar blij dat ze niet leven en behandeld worden als 100 jaar geleden.
Je kan het nog wel zien hoor,ga maar naar Spanje en Griekenland,daar zie je hoe 100 jaar geleden honden werden behandeld,100 jaar geleden werden mijn soort honden de poten en de buik open gesneden om te kijken of ze hard genoeg waren en dat was dus 100 jaar geleden.
Ik heb altijd een afkeer gehad tegen een bench,maar na een paar rare dingen te hebben meegemaakt met mijn hond doe ik hem liever effe in zijn bench?En ik noem het een bench,want een bench staat niet synoniem met een afmeting.

En nogmaals een hond ziet het niet als gevangenis,als een eigen plek,laat er nou ook geen andere hond inkomen want dan is het over met die ''indringer"als hij het zo erg vind waarom verdedigt hij zijn gevangenis dan??
Niet teveel op andermans keuze commentaar leveren hoe hij zijn honden opvoed.
O toevallig heb ik een ''aardige''buurvrouw,die doet ook de hond niet in de bench?Nee die gaat 's ochtends om 7 uur pleite om lekker om 17.30 terug te komen,nee dat is lekker he?Goh,maar hij is wel lekker''vrij"?
En sociaal dat die hond is?Alles valt het kreng aan!
Je moet leren de dingen in een juiste context te zien en te zetten,als je bij mij thuis zo komen zou je heeeel anders praten of ik slecht ben voor mijn honden?
Dingo
Zeer actief

Angel-eyes schreef:O toevallig heb ik een ''aardige''buurvrouw,die doet ook de hond niet in de bench?Nee die gaat 's ochtends om 7 uur pleite om lekker om 17.30 terug te komen,nee dat is lekker he?Goh,maar hij is wel lekker''vrij"?
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op hé...dus je beweert dat honden die los in huis lopen, minder sociaal zijn als honden die in een kooi opgevoed worden?? Volgens mij ligt dit aan de manier van opvoeden (lange tijd weg) en niet aan de manier HOE iemand zijn honden in huis achter laat ;) wel even bij de les blijven ;)
AfbeeldingAfbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Even reagerend op martijn.
Ik kwam hier (op het forum) een keer met een vraag, wat het verschil is met een wolf (is de hond 10.000 jr geleden, toch) en een hond. (behalve uiterlijk)
Daar kwamen wel degelijk verschillen uit. Dus niet precies het zelfde.
Trouwens als je een kruising wolf neemt, krijg je die ook niet zindelijk. Kan je 'm ook niet alleen laten enz.
Dus er is wel degelijk verschil.

Maar niet tussen de hond nu en 100 jr geleden. Behalve hoe ze toen behandeld werden.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Joh angel-eyes flikker jij even lekker een end heen. Als jij eerst het verschil tussen een kennel en een bench niet weet, dan weer een bench van 2,5 meter hebt en nu weer een bench om de hond zijn plaats te leren kennen moet je niet gaan lullen over wat ik wel en niet weet. Je weet niet eens wat voor meubulair je in je eigen huis hebt staan laat staan hoe ik mijn honden zie.

En hoe-heet-je-met-je-zwarte herder..nee, ik heb geen werkhonden gehad. Werkhonden interesseren me niet. Ze horen bij een domme sport voor zielepoten die een hond nodig hebben om op te kicken. Daar hoor ik niet bij. mijn honden zijn huisdieren, geen gereedschap voor mijn psychologische therapie.
Vraag voor jou. Heb je weleens een huisdier gehad dat je niet misbruikte om in je zielige behoeften te voldoen?

hahahaha,het word echt steeds leuker?? :-D :-D
Nou zijn het weer werkhonden/bezitters die zielig zijn,hun zijn wel het meest bezig met de hond waarvoor hij gefokt is,jij zou van een Greyhound een luiwammes maken?Echt om te gillen dit?Werkhonden zijn ervoor om mee te werken,wat heb jij eigenlijk voor honden?Toypoedels?
Een mens doet die hobby om met zijn dier bezig te zijn en nog meer,maar dan word het weer zo een verhaal wat wel of niet nodig is om je hond een betere lijn mee te geven in de fok,maar goed?En ik ga nu een eindje heen flikkeren,ben nu lekker gereed om met mijn honden me psychologische situatie te verbeteren! :tong:
Een bench van 2,5 bij 2,5 met OOK tralies ervoor ziet er hetzelfde uit,het ging toch om het opsluiten en gevangenis-gevoel??
mars
Vaste gebruiker

:sleep:

JUIST daarom geef je van die slimme antwoorden. :sleep:

:ok: en JA ook wij hebben huishonden gehad die allemaal een goed leven hebben gehad<<1 is 14 jaar geworden en de andere hebben we er nog vrolijk bij lopen :ok:

En scheld niet zo op de ander forum gebruikers internet hooligan :tong:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Joh angel-eyes flikker jij even lekker een end heen. Als jij eerst het verschil tussen een kennel en een bench niet weet, dan weer een bench van 2,5 meter hebt en nu weer een bench om de hond zijn plaats te leren kennen moet je niet gaan lullen over wat ik wel en niet weet. Je weet niet eens wat voor meubulair je in je eigen huis hebt staan laat staan hoe ik mijn honden zie.

En hoe-heet-je-met-je-zwarte herder..nee, ik heb geen werkhonden gehad. Werkhonden interesseren me niet. Ze horen bij een domme sport voor zielepoten die een hond nodig hebben om op te kicken. Daar hoor ik niet bij. mijn honden zijn huisdieren, geen gereedschap voor mijn psychologische therapie.
Vraag voor jou. Heb je weleens een huisdier gehad dat je niet misbruikte om in je zielige behoeften te voldoen?
O en het is geen kennel,het is wat ikzelf gemaakt heb!Een heel mooi hok met in en uitloop.En zelfs een ophoging erin zodat ze er lekker op kunnen liggen,vond het lullig voor ze om ze apart te zetten in een bench,heb dus gewoon de oppervlakte vermeervoudigt,maar het blijft een bench,heb zelfs een hele bank voor ze gemaakt daarvoor mogen ze niet op MIJN bank,want ze hebben hun eigen bankje,leuk he?
Nog interesse in zo´n grote bench? ;)
Rob*
Zeer actief

Dingo schreef:
Angel-eyes schreef:O toevallig heb ik een ''aardige''buurvrouw,die doet ook de hond niet in de bench?Nee die gaat 's ochtends om 7 uur pleite om lekker om 17.30 terug te komen,nee dat is lekker he?Goh,maar hij is wel lekker''vrij"?
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op hé...dus je beweert dat honden die los in huis lopen, minder sociaal zijn als honden die in een kooi opgevoed worden?? Volgens mij ligt dit aan de manier van opvoeden (lange tijd weg) en niet aan de manier HOE iemand zijn honden in huis achter laat ;) wel even bij de les blijven ;)
Dat bedoelde ik er ook mee,ik laat mijn honden dan wel effies alleen in een bench-hok-gevangenis of wat dan ook,maar ik ben er verder wel voor ze.Verder zijn hun dus wel sociaal ondanks die bench,maar mijn buurvrouw die ze dus wel los heeft en geen aandacht geeft is er dus niet voor dat dier.Wat ik ermee wil zeggen is dat een bench niet een dier droevig of wat dan ook maakt,het is afhankelijk van meerdere factoren.
Ik bedoelde niet dat een hond dan antisociaal word door het huis,maar dat het niet alleszeggend en zaligmakend is om de hond in huis alleen te laten,er spelen nog steeds andere factoren,het is een totaalplaatje,waar alles mee valt of staat.
Het lijkt nu alsof een mens die zijn hond in een bench doet slecht is? :?
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Nee..over de ruimte om in te bewegen. Je ziet ze vliegen.
:A ja zeker zeg,wel leuk,ik ga effe meevliegen hoor!
Jij ziet ze wel helder he?Ergens las ik dat jij andermans mening respecteerd,hou nihil die ook mag zijn?Same to you Bro! :tong:
Dingo
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Dingo schreef:
Dat bedoelde ik er ook mee,ik laat mijn honden dan wel effies alleen in een bench-hok-gevangenis of wat dan ook,maar ik ben er verder wel voor ze.Verder zijn hun dus wel sociaal ondanks die bench,maar mijn buurvrouw die ze dus wel los heeft en geen aandacht geeft is er dus niet voor dat dier.Wat ik ermee wil zeggen is dat een bench niet een dier droevig of wat dan ook maakt,het is afhankelijk van meerdere factoren.
Ik bedoelde niet dat een hond dan antisociaal word door het huis,maar dat het niet alleszeggend en zaligmakend is om de hond in huis alleen te laten,er spelen nog steeds andere factoren,het is een totaalplaatje,waar alles mee valt of staat.
Het lijkt nu alsof een mens die zijn hond in een bench doet slecht is? :?
en dat heeft dus helemaal niks met een bench te maken, maar met het feit hoelang je weg bent...
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik zie het slechte van een bench niet in hoor,mijn honden vinden hun bech toch echt fijn ze liggen er niet heel de dag in of zo maar trekken zich zelf er graag in terug met een kluif of wat dan ook. apache weet niet hoe snel ze er in moet als ik zo'n ding uit klapt ze vind het werelds.

mol :twisted: 8)
Rob*
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:ik zie het slechte van een bench niet in hoor,mijn honden vinden hun bech toch echt fijn ze liggen er niet heel de dag in of zo maar trekken zich zelf er graag in terug met een kluif of wat dan ook. apache weet niet hoe snel ze er in moet als ik zo'n ding uit klapt ze vind het werelds.

mol :twisted: 8)

Yessssssssssssssss,Mol!!!! :twisted: :twisted:
Nooit van je verwacht hahahahaha! :ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”