Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk .... wat is dat ????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnes »

Het heeft drie nachten geduurd en nu gaat het weer beter, ze poept niet zo overdreven veel meer .... en ze krijgt nu van mij eten heel vroeg in de ochtend en een uur of 14:00 uur en daarna niet meer .... dat werkt denk ik ook heel goed. :ok:

De nachtrust :sleep: doet ons weer goed!!!! ;)
Groetjes, Agnes & Indy
bench
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bench »

ah zindelijk...

bench (nu 9 weken) geeft al prima aan als hij naar buiten moet (gaat bij de deur staan en kijkt dan hoopvol naar de deurklink) op dat moment doe ik hem meteen het riempje om en gaan we wandelen.
Alleen snacht's gaat het wel eens mis (ook al sta ik om de 2 uur op) en vind ik een poepertje naast zijn mand.

hij begint nu ook langzaam door te krijgen dat hij buiten op het grasveldje moet poepen/plassen...

zelf ga ik minimaal om de 2 uur met haar naar buiten en krijgt ze om de 4 uur iets te eten (nu voornamelijk nog brokken die ze ook in de kennel kreeg).

och ja, ben best wel trots op mijn kleine meid dat ze in die week dat ze nu bij ons is al zoveel geleerd heeft (zit,hier,nee, bench) en dat ze (naar mijn mening) redelijk zindelijk is.

gewoon veel naar buiten gaan.
p.s. de grasveld training heb ik haar aangeleerd door haar zodra ze begon te plassen/poepen op straat op te pakken (ze stopt dan automatisch) en na 10 meter weer neer te zetten en dit herhaalde ik totdat we bij het grasveld waren (+- 5 min loopafstand) zodat ze wist waar ze mocht plassen/poepen. en uiteraard als ze iets doet op het veldje dan beloon ik haar uitbunding (met stem,aai en soms een brokje).
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het is helemaal niet de bedoeling dat je hond zindelijkheids training krijgt, in feite wordt jij getraint in de tekenen herkennen dat je hond moet plassen of poepen. En na een paar maandjes weet je dat wel zo'n beetje. Dan is de training geslaagd! :mrgreen: Als het goed is vind je hond het dan ook niet meer leuk om binnen te plassen en te poepen, maar dan moet je wel geluk hebben. ;)
bench
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bench »

miekmiek schreef:Het is helemaal niet de bedoeling dat je hond zindelijkheids training krijgt, in feite wordt jij getraint in de tekenen herkennen dat je hond moet plassen of poepen. En na een paar maandjes weet je dat wel zo'n beetje. Dan is de training geslaagd! :mrgreen: Als het goed is vind je hond het dan ook niet meer leuk om binnen te plassen en te poepen, maar dan moet je wel geluk hebben. ;)
ze krijgt hier ook echt niet een zindelijkheids training, het is gewoon goed opletten wat ze doet qua gedrag.
zij begint nl nogal erg te snuffelen als ze iets moet doen op deze momenten ben ik met haar naar buiten gegaan.
na verloop van tijd wist ze dat naar buiten gaan en de deur samenhangen en dus stopte ze met snuffelen en liep meteen naar de deur.

tsja mischien geluk dat ze het zo snel doorhad.....
Afbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Neo is nu bijna 11 weken (Zaterdag) en snapt dondersgoed wanneer hij moet plassen en gaat dan bij de keukendeur staan met zijn poten tegen de deur :p: en dan lijn ik hem aan en beslis ik of ik door de achter of voordeur naar buiten ga (tuin of park).

Maar zelfs Neo laat het af en toe lopen, worden wij niet boos door ondanks dat wij het niet prettig vinden.
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hier nog weer even een berichtje van mij ...

Het gaat een stuk beter nu ... eigenlijk wel heel goed :ok:
Ze is zo goed als zindelijk. Als er al wat gebeurd is het één plasje op een dag maar er zitten nu ook dagen tussen zonder dus ... we hoeven niet meer altijd onwijs op te letten waar we lopen zonder in een plas te trappen :p:
Wel lekker hoor ... we gaan nog wel vaak naar buiten maar kennelijk hebben we er samen een ritme in gevonden. En ik heb het idee dat ze het wat beter op kan houden!
Haar aangeven is nog steeds niet helemaal duidelijk hoor. Heel soms zie ik het aan haar rond lopen door de kamer. Geen rust in haar kont op een bepaalde manier, maar ook dat doet ze niet altijd.

Maar al met al ... ik ben al blij dat ze zover is! Helemaal goed.
Groetjes, Agnes & Indy
miekmiek

Tommie liep ook wel eens onrustig te draaien als pup, dus ik meteen met hem naar buiten. Daar aangekomen zag hij wel weer een mooie tak of een interessante vlinder en kon ik eeuwen blijven wachten tot er wat gebeurde. Ook rondjes lopen hielp geen zier. Weer binnen aangekomen werd hij niet meer afgeleidt en huppa....plasje op de grond. Nu kan ik er gelukkig om lachen, toen was ik de wanhoop nog wel eens nabij... :mrgreen:
Gewoon in je achterhoofd houden dat het uiteindelijk wel goed komt, dat helpt het beste.
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

PRAAAT me er niet van.... Onze lieve huisdog bakte er met 12 maanden bijna nog niets van. En ik kan je wel vertellen dan een doggenplas even wat anders is dan die piepplasjes van jouw hond. Maar er kwam toch een eind aan de misere het binnenplassen stopte op een enkele drol na is hij nu met 2,5 jaar zindelijk.
Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt. Maar volhouden en er wat minder op gaan letten want het is bijna niet vol te houden om een jaar iedere 1,5 uur naar buiten te moeten.
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

:p: :p: hahahahaha ... :p: :p: ja, dat zal zeker, ik heb al heeeeeeeel vaak verzucht dat ik blij ben dat het een klein hondje is met kleine plasjes (al verbaas je je soms wat ze er uit krijgt) en geen grote lobbes.
Dan ben je nog minder blij!

En gelukkig poept ze niet in huis ..... dat heeft ze maar 4/5 keer gedaan. Dat had ze snel door ...

Maar nu heeft ze de kattenbak weer even ontdekt. Getver ... alsof het lekkere chocolaatjes zijn ... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ach ... ze houden je lekker bezig die beestjes!!!!
Groetjes, Agnes & Indy
miekmiek

Agnes schreef: Maar nu heeft ze de kattenbak weer even ontdekt. Getver ... alsof het lekkere chocolaatjes zijn ... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ach ... ze houden je lekker bezig die beestjes!!!!
Owh praat me er niet van. Tom ziet de kattenbak ook als een snackbar! :kotz: Wij hebben de kattenbak in de trapkast gezet, kattenluikje ervoor, klaar ben je. Gelijk ook geen stank meer in huis. Maar als er een drol in de tuin ligt....smullennnnnn!
Agnes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb hier op het forum al begrepen dat vele hondjes het eten van poep als lekkernij zien. 8O

We houden de schuurdeur nu dicht en de kat geeft aan als ze er heen wil dus ... dat scheelt weer. Maar soms denk je er even niet aan en zit ze weer lekker te smikkelen.

Buiten vindt ze ze ook allemaal érg lekker ruiken en zo ... blegh.
Groetjes, Agnes & Indy
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”