O ja voor sommogen wel,maar ik kon al van kinds aan een rotti met staart dus ik wist niet beter,ik vond het juist stom zonder staart.De man die deze rot had moest ze altijd met staart.Yvonne Bekkers schreef:Nou wennen op een manier dat je het eigenlijk niet gewoon was ze MET staart te zien. Je zag ze (bijna) alleen maar met een "stompie".Nou,ik vind hem mooi hoor!
En wennen?Waarom moet je wennen aan iets wat er aan hoort?En wat je zegt,met zwemmen is het een perfect roer en evenwichtsapparaatje!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rottweilers met lange staart..
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
nee jij bent inteligent ,dat scheeltStang schreef:Ik vind jou stom :lekkerpuhv.d Lupinehof schreef:nou das eigelijk heel simpel, je kijk naar een rott en die heeft een staart en dan zeg je heel spontaan:JEZUS DAT DING IS LEEEEEEEELIJK!!!!!!!1Stang schreef:Hoe kan je dit nou niet mooi vinden???
.
mol
mol
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaadv.d Lupinehof schreef:nee jij bent inteligent ,dat scheeltStang schreef:Ik vind jou stom :lekkerpuhv.d Lupinehof schreef:nou das eigelijk heel simpel, je kijk naar een rott en die heeft een staart en dan zeg je heel spontaan:JEZUS DAT DING IS LEEEEEEEELIJK!!!!!!!1Stang schreef:Hoe kan je dit nou niet mooi vinden???
.
mol![]()
mol
- Mol
- Zeer actief
je begint te stinkenStang schreef:Inderdaadv.d Lupinehof schreef:nee jij bent inteligent ,dat scheeltStang schreef:Ik vind jou stom :lekkerpuhv.d Lupinehof schreef: nou das eigelijk heel simpel, je kijk naar een rott en die heeft een staart en dan zeg je heel spontaan:JEZUS DAT DING IS LEEEEEEEELIJK!!!!!!!1
mol![]()
mol![]()
mol
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
ik kan nog zo dom wezen maar jou over treffen doe ik nooitStang schreef:Jav.d Lupinehof schreef:je bent echt stereo type blonT heStang schreef:hihihihihihi
![]()
I'm afraid....... i'm very afraid...... :N
mol
En jij? Stereotype stoer maar geen hersens?
als er een plaatje in een medish boek zou staan bij dom en blonT staat jou foto er naast.
mol
-
linlin
- Mol
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohhhhh da's een goeie zegv.d Lupinehof schreef:ik kan nog zo dom wezen maar jou over treffen doe ik nooitStang schreef:Jav.d Lupinehof schreef:je bent echt stereo type blonT heStang schreef:hihihihihihi
![]()
I'm afraid....... i'm very afraid...... :N
mol
als er een plaatje in een medish boek zou staan bij dom en blonT staat jou foto er naast.
mol
Echt knap als je zo bijdehand bent...... wauwwwwwwww!
- Mol
- Zeer actief
je maar ik ga niet naast me shoenen lopen ,jij wel ( als je ze kan vinden)Stang schreef:Ohhhhh da's een goeie zegv.d Lupinehof schreef:ik kan nog zo dom wezen maar jou over treffen doe ik nooitStang schreef:Jav.d Lupinehof schreef: je bent echt stereo type blonT he
mol
mol![]()
mol
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohhhhh nog zo'n rake opmerking!! En nog zo origineel ook!!v.d Lupinehof schreef:je maar ik ga niet naast me shoenen lopen ,jij wel ( als je ze kan vinden)Stang schreef:Ohhhhh da's een goeie zegv.d Lupinehof schreef:ik kan nog zo dom wezen maar jou over treffen doe ik nooitStang schreef: Ja
mol![]()
mol
Knap hoor

- Mol
- Zeer actief
goed zo je begint het te lerenStang schreef:Ohhhhh nog zo'n rake opmerking!! En nog zo origineel ook!!v.d Lupinehof schreef:je maar ik ga niet naast me shoenen lopen ,jij wel ( als je ze kan vinden)Stang schreef:Ohhhhh da's een goeie zegv.d Lupinehof schreef: ik kan nog zo dom wezen maar jou over treffen doe ik nooit
mol![]()
mol
Knap hoor
mol
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
-
Bailey
- Vaste gebruiker
tja,de 1 vind het mooi de ander niet.Maar in het belang van de hond vind ik dat je er niet in moet gaan snijden omdat het MOOIER moet zijn
affijn,ik vind de rottweiler met staart een stuk vriendelijker staan.Als mijn hond word benadert met een rottweiler met een stompje,word ik al bang,haha.Komt er 1 met staart aanvliegen,dan ben ik niet bang.
Maar goed,hier in de buurt wonen 2 boxers met staart,en laatst nog een dober gezien met hangende oren,krijgt ie gelijk een lief uiterlijk van,en valt idd de kracht van de uitstraling af.
Ik kan me wel voorstellen dat ze op bewakingsterreinen gecoupeerde oren en staarten willen hoor,schrikt toch meer af
maar goed,dat vind ik
affijn,ik vind de rottweiler met staart een stuk vriendelijker staan.Als mijn hond word benadert met een rottweiler met een stompje,word ik al bang,haha.Komt er 1 met staart aanvliegen,dan ben ik niet bang.
Maar goed,hier in de buurt wonen 2 boxers met staart,en laatst nog een dober gezien met hangende oren,krijgt ie gelijk een lief uiterlijk van,en valt idd de kracht van de uitstraling af.
Ik kan me wel voorstellen dat ze op bewakingsterreinen gecoupeerde oren en staarten willen hoor,schrikt toch meer af
maar goed,dat vind ik

-
qyan
ik vindt rottweilers en dobers zeker niet mooier met staart, maar het is nu eenmaal de wet geworden.
eerst was ik zonder staart gewend en nu heb ik er 1 (dober) met staart.
so be it.
maar je ziet idd dat die staart ergens voor gebruikt wordt: evenwicht, wendbaarder, etc, etc.
maar de rondom gecoupeerde dober, dus ook de oren, heeft nog altijd mijn voorkeur, qua uiterlijk dan.
en zo ook de gecoupeerde rottweiler.
die staarten zitten er nu eenmaal aan en qyan is er echt niet minder om, het hoort er nu gewoon bij.
eerst was ik zonder staart gewend en nu heb ik er 1 (dober) met staart.
so be it.
maar je ziet idd dat die staart ergens voor gebruikt wordt: evenwicht, wendbaarder, etc, etc.
maar de rondom gecoupeerde dober, dus ook de oren, heeft nog altijd mijn voorkeur, qua uiterlijk dan.
en zo ook de gecoupeerde rottweiler.
die staarten zitten er nu eenmaal aan en qyan is er echt niet minder om, het hoort er nu gewoon bij.
-
Zillion
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb een teef zonder staart en een reu met.
Als ik echt puur naar het uiterlijk kijk dan zeg ik zonder is zeker mijn voorkeur. Ik vind inderdaad dat er een stuk van uitstraling wordt weggenomen door de staart ze zijn van achter niet meer zo hoekig.
Maar gevoelsmatig zeg ik geef mij die met staart ten eerste omdat er inderdaad geen pijn meer wordt aangericht bij zo'n klein weerloos puppietje.
Ten tweede voor het evenwicht.
(Al mis ik soms wel dat wiebelkontje)
Ten derde voor de reacties van de mensen op straat, ik merk dat ze voor mijn teef op het lopen gaan en altijd wel commentaar hebben en bij mijn reu vinden ze hem leuk lief etc.
Al zeg ik dan voor mijn glazen en andere spulletjes die op tafel staan, ik wil er weer 1 zonder.
maar begrijp me goed ik ben absoluut blij met het coupeerverbod
Als ik echt puur naar het uiterlijk kijk dan zeg ik zonder is zeker mijn voorkeur. Ik vind inderdaad dat er een stuk van uitstraling wordt weggenomen door de staart ze zijn van achter niet meer zo hoekig.
Maar gevoelsmatig zeg ik geef mij die met staart ten eerste omdat er inderdaad geen pijn meer wordt aangericht bij zo'n klein weerloos puppietje.
Ten tweede voor het evenwicht.
(Al mis ik soms wel dat wiebelkontje)
Ten derde voor de reacties van de mensen op straat, ik merk dat ze voor mijn teef op het lopen gaan en altijd wel commentaar hebben en bij mijn reu vinden ze hem leuk lief etc.
Al zeg ik dan voor mijn glazen en andere spulletjes die op tafel staan, ik wil er weer 1 zonder.
maar begrijp me goed ik ben absoluut blij met het coupeerverbod

-
Sietske
Persoonlijk vind ik een hond compleet met staart en flapjes toch het aller mooiste. Los even van het inhumane van en amputeren van lichaamsdelen om "esthetische" redenen.
Echter, mocht de rasvereniging perse willen dat er rotties of dobermanns zonder staart moeten zijn (omwille van de uitstraling die ontegenzeggelijk veel milder geworden is), moeten ze maar gewoon ontzettend hun best gaan doen om die staarten eruit te fokken.
uitdaging voor de toekomst.
Echter, mocht de rasvereniging perse willen dat er rotties of dobermanns zonder staart moeten zijn (omwille van de uitstraling die ontegenzeggelijk veel milder geworden is), moeten ze maar gewoon ontzettend hun best gaan doen om die staarten eruit te fokken.
-
indytje
- Vaste gebruiker
-
Gast
- Mol
- Zeer actief
en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nuSietske schreef:Persoonlijk vind ik een hond compleet met staart en flapjes toch het aller mooiste. Los even van het inhumane van en amputeren van lichaamsdelen om "esthetische" redenen.
mol
-
Sietske
Mol, ik vind het niet inhumaan om een hond zonder staart te fokken. Die rassen zijn er nu ook al. Corgy's en dergelijke zijn niet zielig omdat de genen voor het ontstaan van een staart selectief zijn weg gefokt. Alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat je daarin te ver kunt gaan als het lichaam van de hond te veel gebreken gaat vertonen zoals ik persoonlijk vind van de Olde English.v.d Lupinehof schreef:en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nu
mol
Dat zou je dus van het ontbreken van een staartje ook KUNNEN vinden.
Wat ik inhumaan vind is het chirurgisch verwijderen (voor zover er niet gewoon de keukenschaar gebruikt wordt) van lichaamsdelen van een levend dier.
Als het er niet aan zit, hoeft het er ook niet af.
Dus wil de rasvereniging een rotweiler met het uiterlijk en de uitstraling conform de oude rasstandaard (pre coupeer verbod), dan moet het toch mogelijk zijn om dat er in te fokken? Net zoals we hondjes fokken met een bepaalde lichaamsbouw, gang of karakter?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ben het met Sietske eens. Hoe denk je dat al die rassen met soms heel erg uitgesproken rassen allemaal zijn ontstaan? Juist door dat genen wegfokken.Sietske schreef:Mol, ik vind het niet inhumaan om een hond zonder staart te fokken. Die rassen zijn er nu ook al. Corgy's en dergelijke zijn niet zielig omdat de genen voor het ontstaan van een staart selectief zijn weg gefokt. Alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat je daarin te ver kunt gaan als het lichaam van de hond te veel gebreken gaat vertonen zoals ik persoonlijk vind van de Olde English.v.d Lupinehof schreef:en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nu
mol
Wat ik inhumaan vind is het chirurgisch verwijderen (voor zover er niet gewoon de keukenschaar gebruikt wordt) van lichaamsdelen van een levend dier.
Dus wil de rasvereniging een rotweiler met het uiterlijk en de uitstraling conform de oude rasstandaard (pre coupeer verbod), dan moet het toch mogelijk zijn om dat er in te fokken? Net zoals we hondjes fokken met een bepaalde lichaamsbouw, gang of karakter?
- Mol
- Zeer actief
dan meten jullie toch met 2 eters, ja sorry hoor lijk naar de buldog ,gezond is andersBranka schreef:Ben het met Sietske eens. Hoe denk je dat al die rassen met soms heel erg uitgesproken rassen allemaal zijn ontstaan? Juist door dat genen wegfokken.Sietske schreef:Mol, ik vind het niet inhumaan om een hond zonder staart te fokken. Die rassen zijn er nu ook al. Corgy's en dergelijke zijn niet zielig omdat de genen voor het ontstaan van een staart selectief zijn weg gefokt. Alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat je daarin te ver kunt gaan als het lichaam van de hond te veel gebreken gaat vertonen zoals ik persoonlijk vind van de Olde English.v.d Lupinehof schreef:en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nu
mol
en schaar ja voor de oren maar een goei fooker doet een staat op heleanderemanier amputern maar dat doet er ff niet toe.
ik vind dat je dan van 2 dingen het meest exstreme goet vind
mol

Vechten?