Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe denk jij erover??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

eros en onyx schreef:ik vind het zo vreemd als mensen zo'n loopse teef zomaar rond laten wandelen en "verwachten" dat er niets gebeurt en dat de reu dan zomaar moet kunnen luisteren...sorry maar dat is puur instinct en ik kan het Eros niet kwalijk nemen dat ie me op zo''n moment negeert.

Ik vind ook niet dat je een loopse teef 'zomaar" rond moet laten wandelen. Als je teef wel zelf op pad gaat tijdens de hoogtij dagen (puur instinct ;) ) dan is het idd wel verstandig om haar dan aan te lijnen. Maar waarom wordt het toch geaccepteerd dat een reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is?? Natuurlijk zijn reuen niet van beton en hebben ze de oren wel eens in de knoop maar dat wil toch niet zeggen dat hij dan niet meer hoeft te luisteren????
De reuen die met mijn uitlaatdienst mee gaan moeten wel luisteren als er een loopse teef in de buurt is, instinct of niet.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Onze reuen moeten ook luisteren, ook als er een loopse teef in de buurt is. Maar geloof mij, zelfs een reu die goed getraint is (in ons geval dus G&G3) heeft ineens proppen in zijn oren en luistert totaal niet.
En wij vinden het zelf ook niet leuk als onze honden een loopse teef lastig valt. Dat willen wij zelf dus ook niet. Het rijen op andere honden hebben we van jongs af aan afgeleerd, gewoon omdat wij het hinderlijk gedrag vinden en het andersom ook niet wenselijk vinden. Mijn vader had dat b.v. een tijdje terug. Liep in een losloopgebied en kwam een dame met haar hond tegen (meen aangelijnd). Onze reuen erop af. Hoorde mijn vader dat het een loopse teef was. Mijn vader heeft onze honden meteen aangelijnd en is doorgelopen. Hij had wel iets van als ze meteen had geroepen dat haar hond loops was had ik ze eerder aangelijnd en had ze helemaal geen last van ze gehad.
Ben het met de teveneigenaren eens dat een teefje ook 'normaal' uitgelaten moet kunnen worden, maar kies dan voor jouw eigen gemak en dat van de reueneigenaren een afwijkend tijdstip (b.v. tijdens die voetbalwedstrijd of film) en als het mogelijk is ook een afwijkende route.
Wat training betreft weet ik niet precies hoe het bij 'onze' k.c. is geregeld, maar als er examens zijn mogen de teven wel komen alleen wordt hun examen afgenomen in een aparte groep nadat de andere honden zijn geweest. Dit lijkt mij een redelijk alternatief. De reuen verliezen niet hun kop door alle 'lekkere' luchtjes en de teven kunnen 'gewoon' een examen afleggen.
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ach voor mijn reu maakt het blijkbaar niet uit, die is meer geïnteresseerd in gecastreerde reuen geloof ik :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Nee zonder gekkigheid, Als je teef loops is moet je je gewoon even aanpassen. Reuen kunnen nog zo goed luisteren maar voor een loopse teef nemen ze toch wel het risico dat even te vergeten!
Als je dan toch in een losloopgebied een reu tegenkomt die je teefje wel aardig vind moet je zeker niet zeuren want daar heb je dan toch zelf om gevraagd!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja dan loop je gewoon een risico en is het eigen schuld dikke bult als ze toch per ongeluk gedekt zou worden of alle ellende die je door je wandelingen op je hals haalt.

Ik ben niet verder dan het veldje hier geweest en aan de lijn.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Sandro schreef:Ik heb er zelf geen problemen mee als er een loopse teef in het losloop gebied loopt. (ook niet als ik met de uitlaatdienst ben)

Er zijn hier in de buurt twee hondenscholen waar ze wel loopse teven toelaten. Op deze manier leren de eigenaren hoe ze met hun reu moeten omgaan als er een loopse teef in de buurt is. Ik vind dit een goed initiatief omdat je op dit gebied (door hondenscholen) meestal aan je lot wordt overgelaten.

Als eigenaar van een loopse teef moet je je in allerlei bochten wringen.
* niet naar de hondenschool
* niet naar een show
* niet in een losloop gebied lopen

6 weken per jaar wordt je geacht je hond het liefst voor je deur te laten schijten en vooral plaatsen te mijden waar veel honden zijn. Waarom moeten hun zich dan zo aanpassen? Loops zijn is geen besmettelijke ziekte en hoort bij het wezen hond. Net zoals het normaal is als je reu op loopse teven reageert.
Maar als je rue zo heftig reageerd op loopse teven en niet meer luisterd dan is er toch wat mis met de gehoorzaamheid.
Ik heb met mijn uitlaatdienst per dag 6 ongecastreerde reuen mee die niet ongevoelig zijn voor loopse teven maar wel luisteren als ze weer mee moeten lopen (op 1 na :mrgreen: ) en die gaat dan aan de riem. Na een kwartier mag hij weer los en blijft dan ook bij de groep.

Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.

Oke, barst maar los :N
Ik barst niet los, want zoals ik hier boven aan al schrijf vind ik ook dat teefjes niet vast hoeven.
(Ze zouden mijn 1x per maand een week aan de ketting leggen hahahah zou ik ook niet willen)

Maar terugkomend op de lessen, ook daar ben ik het mee eens.
Op de hondenscholen kun je je reu er mee om laten gaan.... net zo goed als honden die het een delicatesse vinden om poep te eten je dit af kunt leren (door concequent Nee en foei), kun je zo ook leren van als ze dat geurtje ruiken ze daar nauwlijks aandacht aan besteden.
Ik zou niet weten hoe ik dat anders mijn reuen zou aan moet leren want je gaat niet op bezoek bij een loops teefje.
Dus wat mij betreft gewoon vanaf de puppieles aanleren (nou ja als die teefjes dan loops zijn (maandje of 6/7/8/9)

Alleen zal het dan even in het begin moeilijk zijn want vaak worden er meerdere lessen gegeven op zo'n avond dus zijn er op die avond ook reuen in de buurt die er nooit mee zijn omgegaan.
Maar als ze dit gewoon volhouden dan moet na een jaartje of 2 toch alle reuen het wel eens geroken hebben en er een foei-commando voor hebben gehad.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sandro schreef:Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.
Theoretisch een leuk praatje, alleen in praktijk werkt het niet zo. Een hoop reuen zijn nou eenmaal niet echt meer te bereiken als ze loopse tevenluchtjes in hun neus krijgen.
Je kan zoveel vinden..ik vind ook dat ik met laika in een losloopgebied moet kunnen komen en dat kan ook als mensen hun hond bij hun houden. Feit is alleen dat dat niet gebeurd.
Die twee keer per jaar dat ik een loopse teef tegenkom in een losloopgebied, daar heb ik niet genoeg aan om te oefenen met Nelson om hem gehoorzaam te krijgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik blij dat gomez toch op comande afstapt, :mrgreen:

mol 8)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

eros en onyx schreef:ff voor de duidelijkheid Qyan, ik heb twee reuen.

Ik vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn met een soortgelijk verhaal.

Ik heb dus geen teven, maar zou idd net zoals sommige anderen hier ook al zeggen, de uitlaattijden gunstig prikken en verder de hond aan de lijn houden. Ze zijn toch niet het hele jaar loops.(er zijn natuurlijk teven waarbij dat niet nodig is(aan de lijn houden), omdat ze zelf niet op zoek gaan) Ook de loopse teef heeft natuurlijk haar beweging nodig.

ik vind het zo vreemd als mensen zo'n loopse teef zomaar rond laten wandelen en "verwachten" dat er niets gebeurt en dat de reu dan zomaar moet kunnen luisteren...sorry maar dat is puur instinct en ik kan het Eros niet kwalijk nemen dat ie me op zo''n moment negeert.
het was ook geen aanval op jouw persoonlijk: het was een stelling :mrgreen: en daar heb ik op geantwoord ;) ik schrijf wel alsof ik het tegen jou had misschien, maar dat is mijn schrijfwijze. maar niet zo bedoeld dus ;)

qyan is wel geleerd om onder appel te komen met loopse teven, maar dat was op het trainingsveld. mochten ook loopse teven trainen en de reuen moesten gewoon luisteren en hun appel lopen, hadden er ook gene oog voor.
maar buiten doet qyan dat dus echt niet hoor, die gaat gewoon zijn neus achterna :mrgreen:
wij hebben het in ene uitren gebied ene keer met een beagle gehad, lops teefje, los.
qyan er net op tijd af kunnen trekken.
ik moest hem maar laten castreren 8O

die teef liep dus los, qyan was een maand of 8 of 9.
dacht wel goh, wat ze spelen ze leuk, maar opeens ging er ene lichtje branden.
heb hem toen moeten vangen, maar kon wel meteen richting huis.
qyan wilde wel ff terug.

ik kan best begrijpen dat mensen met hun lopse teef AANGELIJND gaan wandelen in ene losloopgebied.
en als ene hond aangelijnd is, loops of niet roep ik qyan terug en komt ie niet dan haal ik hem.
maar een loslopende loopse teef, als qyan erboven op duikt en ze zou toevallig opvangen, ik betaal helmaal niets!
dan moeten ze maar nadenken.
idd, hij volggt zijn natuur en de ene hond heeft dat weer sterker als de ander.
ik vindt het met qyan nog enorm meevallen, voor een doberreu:mrgreen:
qyan

zoals gezegd, op de vereniging waar ik trainde liepen ook lopse teven op het veld, zelfs met examens.
daar geen aandacht voor loopse teven.
maar in de praktijk en dan zeker buiten werkt het vaak toch heel anders :roll:
het onder appel zetten gaat wel makkelijk, maar qyan meenemen en naar huis gaan is in dat geval toch de beste optie. want laat ik hem nog 1x los gaat ie pleite :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

in mijn cursugroep zit ook een teefje dat tijdens het examen loops is. zij heeft gewoon examen gedaan, maar dan met alleen de teven en 1 gecastreerde reu.

ik vind dat je als je een loopse teef bij je hebt moet aanpassen.

beestje is maar een paar weken per jaar loops. moet toch niet zoveel moeite zijn toch?

je kunt wel gaan roepen dat je "vindt" dat die reuen maar weg moeten blijven, maar helaas heb je zelf die reuen niet opgevoed, dus luisteren ze niet.

als je dan toch met je teef in een losloopgebied komt waar het druk is (aangelijnd of los, maakt niet uit) moet je ook niet gaan janken als je met een zwangere loopse teef terug naar huis kan.

als je dat niet erg vind moet je vooral gaan wandelen in een losloopgebied.

ik heb er geen last van omdat ik weinig honden tegenkom, maar als dat wel zo was dan zou mijn teef niet lang uitgelaten worden. dan is het poepje/plasje en de rest van de noodzakelijke beweging doen we wel op de fiets.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Eline* schreef:
Sandro schreef:Ik weet ook wel dondersgoed dat het ontzettend moeilijk kan zijn als je reu helemaal hoteldebotel is. Maar waar ik me aan erger is dat het schijnbaar heel normaal is als je reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, en het nog normaler is dat je je dan als teven eigenaar daaraan moet gaan aanpassen.
Theoretisch een leuk praatje, alleen in praktijk werkt het niet zo. Een hoop reuen zijn nou eenmaal niet echt meer te bereiken als ze loopse tevenluchtjes in hun neus krijgen.
en waarom werkt het niet,
voornamelijk omdat je op de meeste verenigingen niet welkom bent met een loopse teef en de honden er dus ook geen ervaring mee op doen dat ze ondanks die lekkere luchtjes toch moeten luisteren ;)

verder vind ik inderdaad dat je het niet op moet zoeken door in een losloopgebied met je loopse teef te gaan lopen, tenminste niet los, omdat er altijd situaties zijn waarbij ze ff uit je zicht zijn (in een bos gebeurd dat bij mij tenminste wel eens)

maar die teef moet ook uit, dus dan maar gewoon aan een lange lijn, dan kan je in elkgeval als teef eigenaar voorkomen dat ze gedekt wordt
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

hallo allemaal

Ongelezen bericht door eros en onyx »

nog even reageren;

- Qyan; ik snap je, je schrijfstijl is idd persoonlijk, maar dat geeft niet. Wilde tegelijkertijd ook even aangeven dat ik dus niet de domme doos ben die met een losse loopse hond naar een druk losloopgebied gaat.

Verder vind ik dat je je als tevenbezitter toch aan dient te passen. Ook Eros luistert erg goed, komt altijd netjes en snel terug, maar bij een loopse teef werkt zijn koppie niet zo goed.
Het is toch niet zo'n probleem om die paar weken per jaar hier rekening mee te houden. Neem een voorbeeld aan vele anderen hier die er rekening mee houden, door op niet populaire tijden te gaan wandelen....

Ik ben ook van mening dat ook de loopse teef haar beweging moet krijgen, dus ik wil haar echt die weken niet opsluiten ofzo..

Cursus op de hondenschool, niet zo verkeerd lijkt me....maar....er zullen idd net als qyan (toch..)hier honden zijn die dat op het veld goed kunnen, maar in het bos niet..
Eros is ook geleerd niet te mogen rijden, bij een loopse teef werkt dat commando echter niet ;)
groetjes eros en onyx
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanmiddag met een hoogloopse teef......

Een rondje rond de plas hier (stelt al niet veel voor): halverwege kom ik een man met z'n reu tegen: "gaat u die kant op naar het veld?" ja dus.... ik kon dus weer omkeren om hetzelfde halve rondje terug te lopen.
Op de terugweg kom ik weer een reu tegen, loslopend, dus die draalde om Kaya heen, aangelijnd.
Tja, ze heeft hem loslopend meegenomen, maar 5 minuten later stond hij dus voor de deur :?

Al met al heb ik haar dus 15 minuten kunnen uitlaten, schiet ook niet op.
Nee, dat is niemands schuld, maar ik wil alleen maar zeggen dat het soms niet eenvoudig wandelen is met een loops teefje :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om met een loopse teef naar een losloopgebied te gaan. Meer kan ik er niet van zeggen :mrgreen:
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

miranda schreef: Op de hondenscholen kun je je reu er mee om laten gaan.... net zo goed als honden die het een delicatesse vinden om poep te eten je dit af kunt leren (door concequent Nee en foei), kun je zo ook leren van als ze dat geurtje ruiken ze daar nauwlijks aandacht aan besteden.

Oeps! Je argument gaat niet op. Ik heb hier een hardnekkige poepvreter die het absoluut niet af te leren is.

Ik vind dat teven die loops zijn gewoon niet in een losloopgebied uitgelaten moeten worden. Zelf had ik een tijd geleden ook het argument dat reuen maar moeten luisteren maar zo simpel is het gewoon niet.
Toen Tarz nog niet gecastreerd was smeerde hij hem ook altijd om een loopse teef te dekken, en ik ken bijna geen reuen die dat niet doen.
Mijn kruising Groenendaeler staat redelijk goed onder appél, maar toen ik haar los had toen ze loops was smeerde ze hem wel om zich aan te bieden voor een reu.

Instincten zijn op zo'n moment veel sterker en het is haast onmogelijk om je hond in zo'n situatie te laten gehoorzamen. Als je ten alle tijden met je teef in een losloopgebied wilt lopen laat je haar maar castreren. Dat is sowieso veel gezonder voor de hond.
Groetjes Rob
Charlotte*
Zeer actief

qyan schreef: qyan is wel geleerd om onder appel te komen met loopse teven, maar dat was op het trainingsveld. mochten ook loopse teven trainen en de reuen moesten gewoon luisteren en hun appel lopen, hadden er ook gene oog voor.
maar buiten doet qyan dat dus echt niet hoor, die gaat gewoon zijn neus achterna :mrgreen:
Dan ligt het in dit geval dus wel aan de gehoorzaamheid en niet aan je hond. Je hond weet schijnbaar dus dat hij het geintje wel kan flikken als hij in het bos is en op het veld weet hij dat hij wel moet luisteren.
Een loopse teef ruikt op een trainings veld niet anders dan in het bos ;) :mrgreen:
qyan schreef:maar een loslopende loopse teef, als qyan erboven op duikt en ze zou toevallig opvangen, ik betaal helmaal niets!
Daar ben ik het niet mee eens. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Waarom is alleen de eigenaar van de teef dan fout?? Beide honden lopen in dit geval toch los?
qyan schreef:ik vindt het met qyan nog enorm meevallen, voor een doberreu:mrgreen:
Ik heb met de uitlaatdienst wel eens een doberreu meegehad :mrgreen: Echt een schat van een hond maar ooooowwwww soms kreeg je er rode oortjes van. Hij reed echt op alles wat los en vast zat....paaltjes, graspollen enz enz.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

toen ursula nog loops was, ben ik uit voorzorg niet met haar naar een losloopgebied gegaan. mevrouw mocht met mij in de buurt een rondje aan de lijn (zij vond het geen probleem, want ze was toen nog als de dood voor van alles en nog wat).

we kwamen erachter dat ursula niet voor niets een grote hoeveelheid nestjes had gehad in haar leventje - de heren reuen in de hele buurt waren van leg. ze peerden 'm allemaal en stonden voor onze deur. en ook de vreselijk gedrilde reuen. ze rook echt afschuwelijke lekker!

er was er een die ursula ook leuk vond, een pitbull van het nabijgelegen woonwagenkamp, ze heeft een vreselijk ordinaire smaak :mrgreen: . die heb ik een paar keer teruggebracht, ontzettend lieve hond. de bazen vertelden mij, toen ik een beetje mopperig zei dat dit al de tweede keer was en dat ze echt de hond even in de gaten moesten houden, dat hij door het op een kier staand badkamerraam was ontsnapt. ahum.

met andere woorden. loopse teven kunnen de hele mannelijke hondenpopulatie bezig houden. en dat lijkt me niet iets wat je wilt als jij denkt dat je leuk met je reu in een losloopgebied rondrommelt.
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:Theoretisch een leuk praatje, alleen in praktijk werkt het niet zo. Een hoop reuen zijn nou eenmaal niet echt meer te bereiken als ze loopse tevenluchtjes in hun neus krijgen.
Je kan zoveel vinden..ik vind ook dat ik met laika in een losloopgebied moet kunnen komen en dat kan ook als mensen hun hond bij hun houden. Feit is alleen dat dat niet gebeurd.
Die twee keer per jaar dat ik een loopse teef tegenkom in een losloopgebied, daar heb ik niet genoeg aan om te oefenen met Nelson om hem gehoorzaam te krijgen.
Ik weet wel dat het in de praktijk niet altijd zo werkt. Ik heb ook reuen meegehad die heel erg op loopse teven reageren. En dat is ook verdomde lastig.
Maar waar ik me telkens weer over verbaas is een eigenaar van een loopse teef altijd fout schijnt te zitten. Ik vind dat het van twee kanten komt en dat beide partijen zich toch een beetje moeten aanpassen.
Dus niet met je loopse teef in het losloop gebied lopen als het spitsuur is, je teef bij je houden en op de hoogtij dagen wel aan de lijn (en dan desnoods niet in het losloop gebied) En ook niet zeuren als er wel een reu achter je aanholt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
qyan

Sandro schreef:
qyan schreef: qyan is wel geleerd om onder appel te komen met loopse teven, maar dat was op het trainingsveld. mochten ook loopse teven trainen en de reuen moesten gewoon luisteren en hun appel lopen, hadden er ook gene oog voor.
Dan ligt het in dit geval dus wel aan de gehoorzaamheid en niet aan je hond. Je hond weet schijnbaar dus dat hij het geintje wel kan flikken als hij in het bos is en op het veld weet hij dat hij wel moet luisteren.
Een loopse teef ruikt op een trainings veld niet anders dan in het bos ;) :mrgreen:
qyan schreef:maar een loslopende loopse teef, als qyan erboven op duikt en ze zou toevallig opvangen, ik betaal helmaal niets!
Daar ben ik het niet mee eens. Waar twee vechten hebben twee schuld.
Waarom is alleen de eigenaar van de teef dan fout?? Beide honden lopen in dit geval toch los?
qyan schreef:ik vindt het met qyan nog enorm meevallen, voor een doberreu:mrgreen:
Ik heb met de uitlaatdienst wel eens een doberreu meegehad :mrgreen: Echt een schat van een hond maar ooooowwwww soms kreeg je er rode oortjes van. Hij reed echt op alles wat los en vast zat....paaltjes, graspollen enz enz.
idd, beide honden lopen los, maar als het teefje loops is en de eigenaar van de teef blijkbaar dat risico wil lopen, ga ik niet voor kosten opdraaien.
is dan zijn eigen verantwoording en niet de mijne!
dus, nee, in zo'n geval hoeven ze van mij niets te verwachten.
hun loopse teef zie ik niet als mijn verantwoording als de betreffende eigenaar geen ongepland nest wil of geen kruising.
dan moet hij de teef aangelijnd houden.
is de teef aangelijnd en het zou gebeuren, dan heeft qyan gewoon te komen en zo niet, dan moet ik hem optijd zien te halen of anders de eigenaar van de teef die hem verjaagd of vasthoudt.
maar gebeurd het dan toch, dan ben ik wel verantwoordelijk: want de teef was aangelijnd en mijn hond los. dus dan draai ik wel voor de kosten op!

verder denk ik dat je het "werk" veld en bos niet echt kan vergelijken. het veld was voor qyan puur werk, bos plezier.
ik kan qyan door het trainen met loopse teven wel veel makkelijker onder appel zetten, dat wel.
maar moelijk :twisted:
en als het al lukt moet ik hem daarna niet meer loslaten, want dan komt ie echt niet meer ;)

en dobers tja, de doberreuen van mijn vader vertoonde geen ander gedrag als jij beschrijft over de dober van de uitlaatdienst.
dus qyan vindt ik voor zijn soort nog erg heilig :mrgreen:
hij lijkt op de 1 of andere manier meer oog te hebben voor gesterrelisseerde teven dan voor de rest :roll:
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

idd, beide honden lopen los, maar als het teefje loops is en de eigenaar van de teef blijkbaar dat risico wil lopen, ga ik niet voor kosten opdraaien.
is dan zijn eigen verantwoording en niet de mijne!
dus, nee, in zo'n geval hoeven ze van mij niets te verwachten.
hun loopse teef zie ik niet als mijn verantwoording als de betreffende eigenaar geen ongepland nest wil of geen kruising.
dan moet hij de teef aangelijnd houden.
is de teef aangelijnd en het zou gebeuren, dan heeft qyan gewoon te komen en zo niet, dan moet ik hem optijd zien te halen of anders de eigenaar van de teef die hem verjaagd of vasthoudt.
maar gebeurd het dan toch, dan ben ik wel verantwoordelijk: want de teef was aangelijnd en mijn hond los. dus dan draai ik wel voor de kosten op!
Ben ik het helemaal mee eens..bovendien kan ik niet ruiken of er een idioot is die met zijn losse loopse teef naar het bos komt, dat zou immers dan betekenen dat ik nooit mijn reu los zou kunnen laten...
groetjes eros en onyx
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

qyan schreef: dan ben ik wel verantwoordelijk: want de teef was aangelijnd en mijn hond los. dus dan draai ik wel voor de kosten op!
En als de teef nou los loopt maar wel naast de eigenaar loopt? Of als de eigenaar zijn teef bij zich roept en naast zich laat zitten??
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

eros en onyx schreef: Ben ik het helemaal mee eens..bovendien kan ik niet ruiken of er een idioot is die met zijn losse loopse teef naar het bos komt, dat zou immers dan betekenen dat ik nooit mijn reu los zou kunnen laten...
En als die idioot nou zijn teef aan de lijn heeft? Is het dan nog een probleem?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
qyan

Sandro schreef:
qyan schreef: dan ben ik wel verantwoordelijk: want de teef was aangelijnd en mijn hond los. dus dan draai ik wel voor de kosten op!
En als de teef nou los loopt maar wel naast de eigenaar loopt? Of als de eigenaar zijn teef bij zich roept en naast zich laat zitten??
dit soort gevallen bedoel ik dus ook niet :mrgreen:
neem aan dat er in dat geval makkelijk optijd kan worden in gegrepen ;) hetzij door mij, de teef zelf :mrgreen: of anders desnoods de eigenaar.
in dit geval roept de eigenaar de hond dus terug bij zich en daar hoor ik dan op te reageren en moet qyan gewoon luisteren en opzouten bij de teef, ongeacht de oorzaak van het onder appel zetten van de hond.
de teef wandelt in dat geval niet meer vrolijk los.

ik kan van ene afstand niet ruiken dat de hond loops is, maar mensen roepen honden bij zich met een reden en zetten de hond onder appel. a;s ik dat zie hoor ik qyan dus gewoon terug te roepen ;) of het nu ene teef of ene reu is. en komt ie niet, dan voelt meneer de consequenties wel.

heb het eerder over gevallen waarbij beide honden zich niet meer terug laten roepen, beide honden ergens verstopt zitten achter een struik en je ze zo aantreft. in zo'n geval had de teef eigenaar dan toch beter moeten weten en anders beter op moeten letten
en niet te vergeten van die gevallen zoals de beagle waar ik over vertelde toen qyan een maand of 8 a 9 was, aar de eigenaar niet eens naar omkeek (hele uitrengebied met reuen zat achter dat beest aan) en eigenaar zat rustig op een bankje, en ja, ze was loops, eigenaar vond het heel normaal hoor allemaal. :roll:

gelukkig loop ik al heel lang niet meer in gebieden waar veel honden zijn :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Weet je wat het is he, ik snap ook wel dat het niet handig is om met een loopse teef naar het losloop gebied te gaan. En dat er zat reuen zijn die daar helemaal hoteldebotel van worden.
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet eens met een loopse teef naar het losloop gebied gaan. Al is het alleen maar om geen scheld woorden naar mijn hoofd te krijgen.
En als iedereen met zijn loopse teef naar het losloop gebied zou gaan zou het een aardig orgie worden denk ik :mrgreen:

Maar waar ik zo de kriebels van krijg is dat alles draait om de loopse teef. Hun zijn fout, Hun mogen hier en daar niet komen, Hun moeten voor de kosten opdraaien enz enz.
En vaak kan het niet eens op een normale manier worden gebracht maar is het gebuikelijk om er nog een paar woorden aan toe te voegen (idioot, mongool en HOE haalt hij het in zijn hoofd om....bladiebladiebla)
Dat een reu niet luisterd als er een loopse teef in de buurt is, is helemaal geen nieuws. Maar schijnbaar mag je daar niks van zeggen omdat het puur natuur is.
Kan het niet gewoon op een normale manier worden duidelijk gemaakt en een heel klein beetje begrip voor een eigenaar van een loopse teef zou ook niet weg zijn.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
eros en onyx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ben ik hier een heel verhaal aan het typen, zie ik net dat Qyan me voor is geweest met een soortgelijk verhaal (wie verwacht dat nou rond deze tijd...) :mrgreen: , ik wil me daarbij aansluiten.

Bovendien ben ik gewaarschuwd als iemand met een aangelijnde hond in het losloopgebied aankomt...ofwel hij kan niet goed met andere honden, ofwel een loopse teef (misschien zijn er nog meer mogelijkheden te bedenken, het is in ieder geval niet zonder reden). Hetzelfde geldt als de hond teruggeroepen wordt zodra ik met mijn hond aan kom lopen, ook dan ben ik gewaarschuwd voor iets en zal ik actie moeten ondernemen. En dan is het aan mij om voorzorgsmaatregelen te treffen en mijn hond terug te roepen.
groetjes eros en onyx
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

qyan schreef:heb het eerder over gevallen waarbij beide honden zich niet meer terug laten roepen, beide honden ergens verstopt zitten achter een struik en je ze zo aantreft. in zo'n geval had de teef eigenaar dan toch beter moeten weten en anders beter op moeten letten
Oke, nu is het wat duidelijker! :ok: En in dat geval is het van de eigenaar van de teef niet echt handig nee.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
qyan

Sandro schreef:
qyan schreef:heb het eerder over gevallen waarbij beide honden zich niet meer terug laten roepen, beide honden ergens verstopt zitten achter een struik en je ze zo aantreft. in zo'n geval had de teef eigenaar dan toch beter moeten weten en anders beter op moeten letten
Oke, nu is het wat duidelijker! :ok: En in dat geval is het van de eigenaar van de teef niet echt handig nee.
zo heeft mijn vader zijn dober dus een keer aangeroffen he.
hij was basil kwijt en de teef eigenaar zijn teef.
bos afgezocht stonden ze ergens verstopt aan elkaar vast :mrgreen:
en ze was niet eens loops :? :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

is het uberhaubt mogelijk voor een hond zwanger te raken als ze niet loops is?

ik heb er nog nooit van gehoord en ik weet dat de meeste kans is als ze loops zijn, maar is er ook niet een heel kleine kans?
Afbeelding
qyan

massam schreef:is het uberhaubt mogelijk voor een hond zwanger te raken als ze niet loops is?

ik heb er nog nooit van gehoord en ik weet dat de meeste kans is als ze loops zijn, maar is er ook niet een heel kleine kans?
volgens mij niet.
volgens mij kan een teef wel in haar vruchtbare dagen zitten als de eigenaar niet eens meer opmerkt dat de teef loops is, maar helemaal niet loops lijkt me onwaarschijnlijk.
denk ik :?
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

ik heb een keer ruzie gehad met een eigenaar van een loopse hond die met de hond door een losloopgebied fietste 8O .
Hij komt aanfietsen, waarschuwt niet eventjes, zodat ik mijn 8 maanden oude puberende zeer geinteresseerde reu eventjes vast kan doen, welnee.

Mijn hond moest maar onder appel staan volgens de man en hij fietste vrolijk verder. Mijn hond er achter aan. Hij schold mij uit dat mijn hond niet luisterde, en fietste gewoon verder richting drukke verkeersweg, met mijn hond erachter aan.

Ik heb geroepen dat als mijn hond zou verongelukken dat hij kon lachen en dat ik hem voor de rest van zijn leven zou achtervolgen 8O beetje overdreven misschien maar ik was zo kwaad.

Toen stopte hij en kon ik mijn hond aanlijnen. Daarna heb ik gezegd dat ik hem een *&^$#%^&&*zak vond. Was nog zacht uitgedrukt.

Dus nee, ik vind niet dat je met een loopse hond door een losloopgebied kunt lopen, jouw hond heeft het dan misschien leuk, maar iedereen met een loslopende reu kan gelijk naar huis, want ze gaan desnoods door een stenen muur volgens mij als ze een loopse hond ruiken dus die blijven echt niet gezellig met de baas meelopen. Dus je verpest het dan voor iedereen omdat jij je hond zonodig daar moet uitlaten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”