eros en onyx schreef:ff voor de duidelijkheid Qyan, ik heb twee reuen.
Ik vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn met een soortgelijk verhaal.
Ik heb dus geen teven, maar zou idd net zoals sommige anderen hier ook al zeggen, de uitlaattijden gunstig prikken en verder de hond aan de lijn houden. Ze zijn toch niet het hele jaar loops.(er zijn natuurlijk teven waarbij dat niet nodig is(aan de lijn houden), omdat ze zelf niet op zoek gaan) Ook de loopse teef heeft natuurlijk haar beweging nodig.
ik vind het zo vreemd als mensen zo'n loopse teef zomaar rond laten wandelen en "verwachten" dat er niets gebeurt en dat de reu dan zomaar moet kunnen luisteren...sorry maar dat is puur instinct en ik kan het Eros niet kwalijk nemen dat ie me op zo''n moment negeert.
het was ook geen aanval op jouw persoonlijk: het was een stelling

en daar heb ik op geantwoord

ik schrijf wel alsof ik het tegen jou had misschien, maar dat is mijn schrijfwijze. maar niet zo bedoeld dus
qyan is wel geleerd om onder appel te komen met loopse teven, maar dat was op het trainingsveld. mochten ook loopse teven trainen en de reuen moesten gewoon luisteren en hun appel lopen, hadden er ook gene oog voor.
maar buiten doet qyan dat dus echt niet hoor, die gaat gewoon zijn neus achterna
wij hebben het in ene uitren gebied ene keer met een beagle gehad, lops teefje, los.
qyan er net op tijd af kunnen trekken.
ik moest hem maar laten castreren 8O
die teef liep dus los, qyan was een maand of 8 of 9.
dacht wel goh, wat ze spelen ze leuk, maar opeens ging er ene lichtje branden.
heb hem toen moeten vangen, maar kon wel meteen richting huis.
qyan wilde wel ff terug.
ik kan best begrijpen dat mensen met hun lopse teef AANGELIJND gaan wandelen in ene losloopgebied.
en als ene hond aangelijnd is, loops of niet roep ik qyan terug en komt ie niet dan haal ik hem.
maar een loslopende loopse teef, als qyan erboven op duikt en ze zou toevallig opvangen, ik betaal helmaal niets!
dan moeten ze maar nadenken.
idd, hij volggt zijn natuur en de ene hond heeft dat weer sterker als de ander.
ik vindt het met qyan nog enorm meevallen, voor een doberreu:mrgreen: