Groetjes Rosita
Moderator: moderatorteam
ja en wat bewijst dat dan, mijn honden hebben nooit geen vacht, darmproblemen met brokken...nooit aan de diarree, goede ontlasting, perfecte vacht, goede conditie...Yari schreef:Waar komen de laatste jaren dan al die maag/darmproblemen en huidproblemen, etc. vandaan??
Door die doodgekookte brokken zijn alle bacterien vernietigd, ook de nuttige die goed zijn voor een juiste maag/darmflora. Zeker de geexpandeerde brokken zijn ook nog eens super licht verteerbaar, waardoor het maag/darmstelsel gewoon lui kan worden en dus problemen kan gaan geven. Waarom moet je nou altijd geleidelijk over gaan van de ene op de andere brok en niet pats boem van de ene op de andere dag wat anders?! Juist ja, omdat de meeste "brokkenhonden" dit niet aankunnen met hun luie maag/darmstelsel. Verder zitten er in brokken ook veel meer stoffen waar de hond niets mee doet; het is niet voor niets zo dat een hond die alleen versvlees krijgt minder ontlasting produceert...
yari, ben het deels met je eens, want niet alleen voeding zorgt voor die problemen.malinois schreef:ja en wat bewijst dat dan, mijn honden hebben nooit geen vacht, darmproblemen met brokken...nooit aan de diarree, goede ontlasting, perfecte vacht, goede conditie...Yari schreef:Waar komen de laatste jaren dan al die maag/darmproblemen en huidproblemen, etc. vandaan??
Door die doodgekookte brokken zijn alle bacterien vernietigd, ook de nuttige die goed zijn voor een juiste maag/darmflora. Zeker de geexpandeerde brokken zijn ook nog eens super licht verteerbaar, waardoor het maag/darmstelsel gewoon lui kan worden en dus problemen kan gaan geven. Waarom moet je nou altijd geleidelijk over gaan van de ene op de andere brok en niet pats boem van de ene op de andere dag wat anders?! Juist ja, omdat de meeste "brokkenhonden" dit niet aankunnen met hun luie maag/darmstelsel. Verder zitten er in brokken ook veel meer stoffen waar de hond niets mee doet; het is niet voor niets zo dat een hond die alleen versvlees krijgt minder ontlasting produceert...
dat 1 hond er last van heeft? Of dat 1 hond het er goed op doet? Er is nog nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan... en wat ik al zei, honden doen het al jaren prima op brokken en worden oud...