Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zachtvoer????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Ik heb dan wel geen honden met tandsteen problemen, maar wel een kat met ontzettende aanleg. Ik heb haar met 6 jaar gekregen en heb haar nu alweer anderhalf jaar. Bij haar vorige eigenaar heeft ze geloof ik brokjes gegeten van bento kronen en bij mij nog een paar mnd hill's. De eerste week toen ze bij mij was zijn haar tanden alleen schoongekrabd (daarna waren ze weer mooi wit). Eenmaal op versvlees is haar hele gebit onder narcose bekeken/schoongemaakt en heeft de DA drie kiezen getrokken. Natuurlijk heeft ze nog steeds aanleg voor tandsteen, maar het is sinds versvlees stukken minder. Volgens mij heeft het met de zuurgraad van het voer te maken, en met het feit dat in een complete versvlees voeding bijna geen koolhydraten zitten. Ooit heb ik zelf atkins gevolgd en merkte vrijwel gelijk dat mijn tanden schoon bleven (natuurlijk poetste ik nog wel ;), maar het verschil viel mij gewoon op).

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yari schreef:Waar komen de laatste jaren dan al die maag/darmproblemen en huidproblemen, etc. vandaan??
Door die doodgekookte brokken zijn alle bacterien vernietigd, ook de nuttige die goed zijn voor een juiste maag/darmflora. Zeker de geexpandeerde brokken zijn ook nog eens super licht verteerbaar, waardoor het maag/darmstelsel gewoon lui kan worden en dus problemen kan gaan geven. Waarom moet je nou altijd geleidelijk over gaan van de ene op de andere brok en niet pats boem van de ene op de andere dag wat anders?! Juist ja, omdat de meeste "brokkenhonden" dit niet aankunnen met hun luie maag/darmstelsel. Verder zitten er in brokken ook veel meer stoffen waar de hond niets mee doet; het is niet voor niets zo dat een hond die alleen versvlees krijgt minder ontlasting produceert...
ja en wat bewijst dat dan, mijn honden hebben nooit geen vacht, darmproblemen met brokken...nooit aan de diarree, goede ontlasting, perfecte vacht, goede conditie...

dat 1 hond er last van heeft? Of dat 1 hond het er goed op doet? Er is nog nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan... en wat ik al zei, honden doen het al jaren prima op brokken en worden oud...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

malinois schreef:
Yari schreef:Waar komen de laatste jaren dan al die maag/darmproblemen en huidproblemen, etc. vandaan??
Door die doodgekookte brokken zijn alle bacterien vernietigd, ook de nuttige die goed zijn voor een juiste maag/darmflora. Zeker de geexpandeerde brokken zijn ook nog eens super licht verteerbaar, waardoor het maag/darmstelsel gewoon lui kan worden en dus problemen kan gaan geven. Waarom moet je nou altijd geleidelijk over gaan van de ene op de andere brok en niet pats boem van de ene op de andere dag wat anders?! Juist ja, omdat de meeste "brokkenhonden" dit niet aankunnen met hun luie maag/darmstelsel. Verder zitten er in brokken ook veel meer stoffen waar de hond niets mee doet; het is niet voor niets zo dat een hond die alleen versvlees krijgt minder ontlasting produceert...
ja en wat bewijst dat dan, mijn honden hebben nooit geen vacht, darmproblemen met brokken...nooit aan de diarree, goede ontlasting, perfecte vacht, goede conditie...

dat 1 hond er last van heeft? Of dat 1 hond het er goed op doet? Er is nog nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan... en wat ik al zei, honden doen het al jaren prima op brokken en worden oud...
yari, ben het deels met je eens, want niet alleen voeding zorgt voor die problemen.
laten we vooral het veelvuldig enten, ontwormen en bespuiten met gif niet vergeten ;)

maar ook zoals malinois zegt/; niet alle honden hebben last van bovenstaande en ergens gelukkig maar nietwaar, dat het niet alle honden zijn :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”