De tijd dat ik niet werk is ook voor Tirsa zeker door de week. Bij haar gaat het goed het alleen blijven en heb dit gewoon langzaam opgebouwd. Van een paar minuutjes de eerste dag en zo iedere keer meer. Iedere keer dat ik thuis kwam vond ik een rustige hond, maar natuurlijk wel super enthousiast dat ik weer thuis ben. Ik ben 4 weken thuis geweest en daarna 2 maanden tussen de middag naar huis gegaan. Hoge nood heeft ze zelden of nooit als ik thuis kom, want ze gaat niet voor de achterdeur staan van ik wil er uit.Nieve schreef:Nieve zit ook veel alleen omdat ik gewoon moet werken, anders trek ik het financieel niet. Maar ik zou haar nooit 8 uren per dag binnen laten zitten. Ik heb haar in de tuin, ze kan binnen en buiten. Ze heeft hier weinig moeite mee en vermaakt zich echt goed alleen. En als ze een behoefte moet doen, hoeft ze dat dus niet op te houden. Als ik thuis kom ga ik overigens gelijk ruim een uur wandelen en pas daarna ga ik zelf eten enzo. En 's ochtends sta ik ook eerder op om haar goed uit te laten. Ik heb wel als regel voor mezelf gesteld dat mijn avonden voor haar zijn...en bijna alle weekenden ook (of ze gaat eens een weekendje naar een oppas). Als ik 's middags later thuis zou komen (uitzondering), bel ik ook een oppas die haar uitlaat en ophaalt.Cyntha schreef:Hoi Neeltje, ja ik moet zeggen ik ben het half met je eens, ik werk dus zelf ook fulltime( met een pauze van een dik wandeluur, en ik werk aan huis ) maar ik vind het toch ook niet ideaal als een hond 8 uur alleen thuis moet blijven.
Ik vind dat echt te lang, en ja tuurlijk is het ook zo dat het niet per definitie is dat honden waarvan de bazen meer vrij hebben het altijd beter hebben ( want ik ken hier genoeg mensen die dat zijn en hun hond een minirondje laten lopen) maar ik denk dat het toch voor het gros zo geldt..
(volg je me nog,hiha) Nouja, ik denk dat je ook moet kijken naar de tijd die je buiten je werk met de hond kunt bezig zijn, want ja, het gaat uiteindelijk wel om kwaliteit ipv kwantiteit!!!
Ik ben begonnen met haar halve dagen alleen te laten, toen ze ongveer 7 maanden was. Daarna hebben we het langzaam opgebouwd. Toen ze pup was ging ze mee naar het werk, maar in de baan die ik nu heb kan dat echt niet.
Ja en ik moet bekennen de meeste honden die ik ken waar wel iemand thuis is, die zijn minder opgevoed, luisteren moeilijk etc. En Tirsa en ik, wij zijn twee handen op 1 buik! Het is maar hoe je het aanpakt.
Maar zeg niet het kan niet.