Dat bedoel ik dus, kijk maar naar de houdbaarheidsdatum.lupa schreef:Hutsje schreef:in de niewe lijn brokken?yamie schreef:Ik dacht juist dat het andersom was, in de oude lijn niet en in de nieuwe wel.Marja schreef: in de "nieuwe lijn"van prins zitten geen chemische conserveringsmiddelen
hoe blijven ze dan zo lang goed?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pfff welk voer???
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Cyntha
- Actief
Hoi, hier voeren we ook Prins, lam en rijst en is prima voer.
Bas is allergisch voor conserveermiddelen en doet het hier prima op. Bovendien vind hij het lekker en hij poept prima en hij ziet er perfect uit!
Bas is allergisch voor conserveermiddelen en doet het hier prima op. Bovendien vind hij het lekker en hij poept prima en hij ziet er perfect uit!

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, dat denk ik dus ook. Ook al voegen ze bij Prins geen chemische conserveringsmiddelen toe (en conserveren ze dus alles natuurlijk), ze maken zelf niet het vleesmeel. Dat wordt gemaak door verwerkingsbedrijven (de leverancier dus) en deze conserveren nog steeds met BHT. Denk niet dat veel mensen dit weten. Natuurlijk zal er veel minder in zitten, maar gezien dat vleesmeel niet geschikt is voor menselijke consumptie hou ik het liever bij 'vers' vlees.lupa schreef:ik bedoelde dus dat geen enkele brok vrij is van chemische troep, voor de simpel reden dat anders binnen 2 dagen ranzig wordt.
Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

Ik voer al enkele jaren Arden Grange Classic Adult. Ook een voer dat geen chemische rotzooi bevat. Als je meer dan 15 kg besteld, dan wordt het gratis bij je thuis bezorgd.
Voor meer info: www.renske.nl
Hanneke
Voor meer info: www.renske.nl
Hanneke
[quote="Cyntha"]Hoi, hier voeren we ook Prins, lam en rijst en is prima voer.
[/quote]
weet je het zeker dat bas allergisch is voor conserverende middels?
is er een test gedaan?

weet je het zeker dat bas allergisch is voor conserverende middels?
is er een test gedaan?
-
- Zeer actief
vit.E en C zijn de enige natuurlijk antioxdanten.
om ranzigheid tegen te kunne worden
toegevoegd:
Bha- bht- etoyxquine- zoals e 310, e 320, e321, e 324 sommige van deze e zijn zelfs verboden voor menselijk comsumptie maar wordt wel goed gekeurd voor veevoer en honden en katten voer.
Vit. overleven het kookproves van brokken niet dus E en C wordt pas achteraf bijgevoegd.
om ranzigheid tegen te kunne worden
toegevoegd:
Bha- bht- etoyxquine- zoals e 310, e 320, e321, e 324 sommige van deze e zijn zelfs verboden voor menselijk comsumptie maar wordt wel goed gekeurd voor veevoer en honden en katten voer.
Vit. overleven het kookproves van brokken niet dus E en C wordt pas achteraf bijgevoegd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
"quote
Een licht verteerbare, zeer smakelijke warme maaltijd met granen, groenten en vlees. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 70% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
Deze hoogwaardige standaard voeding bevat met zorg geselecteerde grondstoffen. De pre-mix (= minerale- en vitaminenhuishouding)word volledig samengesteld vanuit 100 % natuurlijke kruiden, welke een hond van nature nodig heeft.
De verteerbaarheid van de voeding is hoog wat kan leiden tot minder ontlasting.
De Biofood-diner bevat een speciaal kruiden-kernbrokje met zeewier. Hondenmet darm- en/of eetproblemen (slechte eetlust, gras eten, ontlasting eten)zijn hierbij gebaat.' eind quote
dit is wat ze zeggen over de gewone volwassen voer, van biofood.
blijf wel met vragen:
1 : 70% vleesaandeel, voornamelijk kip en lamsvlees, wat is de rest? en waarom voornamenlijk?
2: 100% natuurlijk kruiden, ik kan nergens vinden wat voor soort kruiden
3; niet alle antyoxidanten worden vermeld(het is niet meer verplicht voor sommige e nr) en toch moet het een paar manden goed blijven, aangezin dat er kip in zit(kip is geen kip, het is gedroogd gestoomt en van alles mee gedan om tot poeder vorm te krijgen, anders kun je geen brokken van maken), hoe blijft het goed?
4; de kip en lamsvlees, ze zeggen dat het 70% is, als dat zo zou zijn moet je het in de koelkast bewaren.
ze zeggen voornamelijk kip en lams, zou de rest zijn vleesmeel? bv?
Een licht verteerbare, zeer smakelijke warme maaltijd met granen, groenten en vlees. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 70% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
Deze hoogwaardige standaard voeding bevat met zorg geselecteerde grondstoffen. De pre-mix (= minerale- en vitaminenhuishouding)word volledig samengesteld vanuit 100 % natuurlijke kruiden, welke een hond van nature nodig heeft.
De verteerbaarheid van de voeding is hoog wat kan leiden tot minder ontlasting.
De Biofood-diner bevat een speciaal kruiden-kernbrokje met zeewier. Hondenmet darm- en/of eetproblemen (slechte eetlust, gras eten, ontlasting eten)zijn hierbij gebaat.' eind quote
dit is wat ze zeggen over de gewone volwassen voer, van biofood.
blijf wel met vragen:
1 : 70% vleesaandeel, voornamelijk kip en lamsvlees, wat is de rest? en waarom voornamenlijk?
2: 100% natuurlijk kruiden, ik kan nergens vinden wat voor soort kruiden
3; niet alle antyoxidanten worden vermeld(het is niet meer verplicht voor sommige e nr) en toch moet het een paar manden goed blijven, aangezin dat er kip in zit(kip is geen kip, het is gedroogd gestoomt en van alles mee gedan om tot poeder vorm te krijgen, anders kun je geen brokken van maken), hoe blijft het goed?
4; de kip en lamsvlees, ze zeggen dat het 70% is, als dat zo zou zijn moet je het in de koelkast bewaren.
ze zeggen voornamelijk kip en lams, zou de rest zijn vleesmeel? bv?