Laat maar, heeft toch geen zin.~Kimske schreef:Oke.. De bel gaat... Kim doet open. Pa loopt naar binnen. Max gromt heel zachtjes. Pa loopt woonkamer in. max gaat grommen, lip optrekken, hard blaffen. Ik sta naast me vader. Pa loopt weg, op hetzelfde moment zeg ik NEE tegen Max. Max gaat liggen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En nu is het basta!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 21 apr 2004 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dag Flippo, je laat je hond aan zijn lot over en kapt hier. Jij laat hem bij die pup, jij laat hem bij je pa, jij laat hem je bezoek in de keuken jagen en zegt tegen Caroline dat ze hulp moeten zoeken??? Deed jij dat maar omwille van die hond. Hou controle en begeleid hem! Niet hem de zaken laten regelen, dat moet JIJ doen.~Kimske schreef:Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo godsgruwelijk zat om hier voor leugenaar te worden neergezet, wat ik ook zeg, er komt weer wat anders op, ene hele meute die met onze grote queen Eline mee huppelt, mensen, ik weet dat ik dondersgoed ben voor Max, en ik weet ook dat ik het wel degelijk goed met hem doe! Ik zie het toch zelf... Stang: na 1.5 jaar?? Ga jij eens hulp zoeken dan...
Toedeledoki
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja 1,5 jaar meisje....... en waarschijnlijk nog de rest van zijn leven. Zo werkt dat met getraumatiseerde honden, maar dat snap jij dus niet.~Kimske schreef:Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo godsgruwelijk zat om hier voor leugenaar te worden neergezet, wat ik ook zeg, er komt weer wat anders op, ene hele meute die met onze grote queen Eline mee huppelt, mensen, ik weet dat ik dondersgoed ben voor Max, en ik weet ook dat ik het wel degelijk goed met hem doe! Ik zie het toch zelf... Stang: na 1.5 jaar?? Ga jij eens hulp zoeken dan...
Toedeledoki
Als je dat er niet voor over hebt, kan je Max beter meteen naar een beter baasje brengen.
Dag Kim

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe dan ook, het is verstandig dat je pa is weggegaan. Een hond, die met opgetrokken lippen blaft is niet te beroerd aan te vallen. Nogmaals...ZOEK HULP!~Kimske schreef:Oke.. De bel gaat... Kim doet open. Pa loopt naar binnen. Max gromt heel zachtjes. Pa loopt woonkamer in. max gaat grommen, lip optrekken, hard blaffen. Ik sta naast me vader. Pa loopt weg, op hetzelfde moment zeg ik NEE tegen Max. Max gaat liggen...
Dat ik zei dat ik mijn hond niet meer vertrouw ging ver ja.. was met die pup net gebeurd, dus stond nog na te trillen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- ~Kimske
- Actief
Ik GA hulp zoeken..... ach mensen mensen, zoek het uit hier!MARC_S schreef:Dag Flippo, je laat je hond aan zijn lot over en kapt hier. Jij laat hem bij die pup, jij laat hem bij je pa, jij laat hem je bezoek in de keuken jagen en zegt tegen Caroline dat ze hulp moeten zoeken??? Deed jij dat maar omwille van die hond. Hou controle en begeleid hem! Niet hem de zaken laten regelen, dat moet JIJ doen.~Kimske schreef:Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo godsgruwelijk zat om hier voor leugenaar te worden neergezet, wat ik ook zeg, er komt weer wat anders op, ene hele meute die met onze grote queen Eline mee huppelt, mensen, ik weet dat ik dondersgoed ben voor Max, en ik weet ook dat ik het wel degelijk goed met hem doe! Ik zie het toch zelf... Stang: na 1.5 jaar?? Ga jij eens hulp zoeken dan...
Toedeledoki

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kim, je bent te trots om adviezen ter harte te nemen en dat maakt je zo ontzettend DOM! Het gaat ten koste van je hond. Realiseer je nou eens dat je geen moer te verliezen hebt om gewoon eerlijk je verhaal te doen. We zitten hier niet om je af te branden maar om je te helpen.~Kimske schreef:Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo godsgruwelijk zat om hier voor leugenaar te worden neergezet, wat ik ook zeg, er komt weer wat anders op, ene hele meute die met onze grote queen Eline mee huppelt, mensen, ik weet dat ik dondersgoed ben voor Max, en ik weet ook dat ik het wel degelijk goed met hem doe! Ik zie het toch zelf... Stang: na 1.5 jaar?? Ga jij eens hulp zoeken dan...
Toedeledoki
Laatst gewijzigd door Eline* op 21 apr 2004 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is niet slim dat je weggaat want je lijkt ineens helemaal te vergeten dat we niks van je afweten en dus helemaal niet op jou reageren maar op de manier waarop je die hond laat gaan. Je kan er beter wat van leren dan de boel op jezelf te betrekken en daardoor een heleboel goed bedoelde adviezen weg te vagen die alleen gegeven worden omdat iedereen het beste met je hond voor heeft en dus indirect zelfs met jou.
-
- Zeer actief
Mag ik vragen wat je met je eerste bericht wil bereiken??~Kimske schreef:Weet, je ik kap hier. Ik ben het zo Ik GA hulp zoeken..... ach mensen mensen, zoek het uit hier!
Het enige wat mensen hier doen is je advies geven, sommige twijfelen aan de echtheid van je bericht en andere proberen je duidelijk te maken dat je sommige dingen niet goed aanpakt.
Wat wil je nou horen van iedereen??
Jeee, Kim, wat erg dat je hond dat doet.....ik zou hem ook niet meer vertrouwen hoor.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het maakt helemaal niet uit wat je tegen haar zegt. Vanaf het begin leven we al mee met Max, geven haar adviezen, praten met haar, bewaren ons geduld omwille van Max en ook hebben we heel duidelijk aangegeven dat we dat juist doen omdat we beseffen dat ze zo dol is op de hond.MARC_S schreef:Het is niet slim dat je weggaat want je lijkt ineens helemaal te vergeten dat we niks van je afweten en dus helemaal niet op jou reageren maar op de manier waarop je die hond laat gaan. Je kan er beter wat van leren dan de boel op jezelf te betrekken en daardoor een heleboel goed bedoelde adviezen weg te vagen die alleen gegeven worden omdat iedereen het beste met je hond voor heeft en dus indirect zelfs met jou.
Zodra er echter adviezen gegeven worden, kan iedereen opzouten, valt het allemaal wel mee en weet ze het sowieso beter. De meest domme opmerkingen worden geplaatst, ook al niet erg, maar geef dan wat toe omwille van van Max.
Maar nee, niets van dat alles. En nu is mevrouw zelfs nog verbaasd dat je ''al'' 1,5 jaar aan een getraumatiseerde hond werkt

Zonde, heel erg zonde van Max....... ik snap dat ze het echt goed voorheeft met haar hond, maar ze is zo godsgruwelijk eigenwijs dat helemaal niks doorkomt.
- ~Kimske
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist. Beledigen als je iemand aangeeft dat ie hulp moet gaan zoeken omdat het een keer mis gaat. Realiseer je dat als je pa niet was wegestapt vanmiddag maar was doorgelopen dat ie gaatjes had kunnen hebben!~Kimske schreef:Oei nu ben ik bang vrouwtje!! Hoe vaak beledigen jullie mij en mijn hond al????Stang schreef:En beledig mij en mijn hond nooit meer of je gaat niet weten wat je meemaakt!!!Kijk heel goed uit meisje!
Het is niet beledigend als je tegen iemand zegt dat hij de kennis niet in huis heeft. Als hier iemand steeds beledigingen uit ben jij het.
Nogmaals...wordt eens volwassen en stel je een keer wat meer volwassen op inplaats van de gekwetste puber uit te hangen.
Ik dacht toch echt dat we het hier over serieuze dingen hadden..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen enkele keer heb ik jouw hond beledigd, absoluut niet!!!! Maar dat heb jij dus niet door omdat je zo stronteigenwijs bent en alleen maar alle adviezen als kritiek ziet.~Kimske schreef:Oei nu ben ik bang vrouwtje!! Hoe vaak beledigen jullie mij en mijn hond al????Stang schreef:En beledig mij en mijn hond nooit meer of je gaat niet weten wat je meemaakt!!!Kijk heel goed uit meisje!
Ik snap jou echt niet hoor! Jij hebt gewoon echt niet door dat we er tijd en moeite insteken, juist omdat we graag zien dat jullie het gaan redden en dat er niet weer een hond verloren gaat en een baasje verdrietig achterblijft. Jij ziet het alleen maar als kritiek.
- ~Kimske
- Actief
Ja het zal wel... Ik sta absoluut open voor adviezen, maar gedragstherapie, ik wilde het nog even aankijken, omdat het steeds beter ging. Nu geef ik aan dat ik hulp ga zoeken, is hetw eer niet goed. De reden dat ik op dit forum ben, iks juist onder andere om advies te krijgen. Dat jullie vervolgens niet geloven wat ik schrijf sja het zij zo. Jammer dan. Dan ben ik hier blijkbaar niet op het goede adres.
Het feit dat het ongelovelijk klinkt dat Max stopt als ik Nee roep, geeft mij een goed gevoel. Het is namelijk echt zo. Dat een hond zo tegen een pupje doet, en dat dat normaal is, wist ik niet nee.... Maar goed. Omdat Max vandaag dus weer heel ander gedrag vertoonde dan normaal, ga ik juist hulp inschakelen, deskundige hulp wel te verstaan. En dat allemaal, omdat ik het zo slecht voor heb met Max. Sure....
Op de clickertraining (advies van hier) reageert Max super.
Als ik het allemaal zo lees, denk ik niet dat Max te vergelijken is met Moritz. Max is lang zo bang niet meer, goddank. Dan zal ik toch wel iets goed doen he??? Meneer luistert, is minder bang, blijkbaar geen raar gedrag tegenover andere hondjes, alleen die visite van vanmiddag das effe schrikken, maar hij luisterde wel meteen. Ik kon hem dus bereiken ondanks zijn gedrag op dat moment. Deze visite was een andere dan de vorige keer, die Max zo uitlokte. Het is in die tijd al vaak goed gegaan, dat het bij licht gegrom is gebleven. Wellicht omdat ik toen wel op tijd ingreep. Mijn vader is een nogal grote forse man, maar stapel gek op dieren. Het valt mij op dat erg veel honden gaan blaffen als ze hem zien. En juist omdat ik besef dat hij had kunnen happen, ga ik hulp zoeken. Jullie gaven mij advies, ik heb het nog even aangekeken, tot nu toe, en ik ben er nu van overtuigd, dat het goed is als er eens iemand komt kijken. wat de prijs ook is, want ik bezuinig nooit en te nimmer op max, zoals hier wel eerder beweerd werd.
Kijk dat jullie zo weinig tot geen vertrouwen in mij hebben, maken het zo dat ik geregeld zit te janken, ja heel kinderachtig misschien zou je denken, maar nee, omdat ik van mijn schat hou. Ik zie dat het verdorie steeds beter gaat, maar als ik jullie mag geloven, schiet hij de verdoemenis is....
Heb toch ook eens een beetje vertrouwen er in dat ik heus wel weet waar ik mee bezig ben, omtrent max. Ik maak hem dagelijks mee, ik zie hem, ken hem ( voor zover mogelijk) weet enigzins hoe zijn karatertje is... Ik heb een heel legertje mensen naast, voor en achter mij staan, die me allemaal wat anders adviseren. Wat moet ik dan anders dan doen wat mij dan het beste lijkt?? Ten slotte ken ik hem beter dan al die mensen.... En dat ik daarmee dan een aantal van jullie voor het hoofd stoot, het zij zo. Ik doe op dat moment wat me het beste lijkt, en dat zijn echt niet mijn eigen verzonnen therapietjes.....
Het feit dat het ongelovelijk klinkt dat Max stopt als ik Nee roep, geeft mij een goed gevoel. Het is namelijk echt zo. Dat een hond zo tegen een pupje doet, en dat dat normaal is, wist ik niet nee.... Maar goed. Omdat Max vandaag dus weer heel ander gedrag vertoonde dan normaal, ga ik juist hulp inschakelen, deskundige hulp wel te verstaan. En dat allemaal, omdat ik het zo slecht voor heb met Max. Sure....
Op de clickertraining (advies van hier) reageert Max super.
Als ik het allemaal zo lees, denk ik niet dat Max te vergelijken is met Moritz. Max is lang zo bang niet meer, goddank. Dan zal ik toch wel iets goed doen he??? Meneer luistert, is minder bang, blijkbaar geen raar gedrag tegenover andere hondjes, alleen die visite van vanmiddag das effe schrikken, maar hij luisterde wel meteen. Ik kon hem dus bereiken ondanks zijn gedrag op dat moment. Deze visite was een andere dan de vorige keer, die Max zo uitlokte. Het is in die tijd al vaak goed gegaan, dat het bij licht gegrom is gebleven. Wellicht omdat ik toen wel op tijd ingreep. Mijn vader is een nogal grote forse man, maar stapel gek op dieren. Het valt mij op dat erg veel honden gaan blaffen als ze hem zien. En juist omdat ik besef dat hij had kunnen happen, ga ik hulp zoeken. Jullie gaven mij advies, ik heb het nog even aangekeken, tot nu toe, en ik ben er nu van overtuigd, dat het goed is als er eens iemand komt kijken. wat de prijs ook is, want ik bezuinig nooit en te nimmer op max, zoals hier wel eerder beweerd werd.
Kijk dat jullie zo weinig tot geen vertrouwen in mij hebben, maken het zo dat ik geregeld zit te janken, ja heel kinderachtig misschien zou je denken, maar nee, omdat ik van mijn schat hou. Ik zie dat het verdorie steeds beter gaat, maar als ik jullie mag geloven, schiet hij de verdoemenis is....
Heb toch ook eens een beetje vertrouwen er in dat ik heus wel weet waar ik mee bezig ben, omtrent max. Ik maak hem dagelijks mee, ik zie hem, ken hem ( voor zover mogelijk) weet enigzins hoe zijn karatertje is... Ik heb een heel legertje mensen naast, voor en achter mij staan, die me allemaal wat anders adviseren. Wat moet ik dan anders dan doen wat mij dan het beste lijkt?? Ten slotte ken ik hem beter dan al die mensen.... En dat ik daarmee dan een aantal van jullie voor het hoofd stoot, het zij zo. Ik doe op dat moment wat me het beste lijkt, en dat zijn echt niet mijn eigen verzonnen therapietjes.....
Laatst gewijzigd door ~Kimske op 21 apr 2004 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

- ~Kimske
- Actief
Max gaat niet verloren, of ik ga mee....Stang schreef:Geen enkele keer heb ik jouw hond beledigd, absoluut niet!!!! Maar dat heb jij dus niet door omdat je zo stronteigenwijs bent en alleen maar alle adviezen als kritiek ziet.~Kimske schreef:Oei nu ben ik bang vrouwtje!! Hoe vaak beledigen jullie mij en mijn hond al????Stang schreef:En beledig mij en mijn hond nooit meer of je gaat niet weten wat je meemaakt!!!Kijk heel goed uit meisje!
Ik snap jou echt niet hoor! Jij hebt gewoon echt niet door dat we er tijd en moeite insteken, juist omdat we graag zien dat jullie het gaan redden en dat er niet weer een hond verloren gaat en een baasje verdrietig achterblijft. Jij ziet het alleen maar als kritiek.

ik zit die hele topic zo te lezen en kan absoluut maar 1 ding bedenken:
als je een pup aanschaft, doe je er al verstandig aan om je te verdiepen in honden gedrag.
maar zeker met een hond met probleemgedrag zou je dit toch moeten weten, anders moet je er niet aan beginnen.
een poot op de rug van een andere hond leggen is dominantie, juist die dingen zou je toch moeten weten, puur honden gedrag.
feit dat je om het op de rug zetten van een poot al in de stress schiet, zegt gewoon genoeg.
en dan kan je kwaad worden, maar dat is gewoon zo.
en nee, niet dat ik nu zoveel weet want qyan is m'n eerste hond en aangeschaft als pup, iedere dag weer leer ik bij, met vallen en opstaan, soms met zware kritiek en soms ja dat doe je goed.
nee, kritiek is nooit leuk om te horen, maar ook daar leer je van (althans, is wel de bedoeling)
iedereen maakt fouten en denk dat je na 5 of 6 honden nog steeds fouten maakt.
indien iedereen zijn eigen fouten toe kon geven en er niet meteen boos om zou worden als mensen dat zeggen, zouden er veel meer honden geholpen zijn.
een hond zonder achtergrond/ aangeschaft als pup kan al moelijk zijn indien je te weinig afweet van honden, hondengedrag etc.
laat staan een herplaatser met de nodige problemen.
al weken geven mensen je hier adviezen, goed bedoelde adviezen voor jou en voor max!
dacht je dat ik hier nooit de wind van voren heb gehad met iets met qyan, dacht het wel.
was dat slecht bedoeld: nee, was dat bedoeld om het beter te doen met qyan, ja, en heb hier dan ook al veel geleerd ten goede van qyan!
zet je trots een keer opzij!
jij vindt dat je het goed doet met max, prima, als het naar je zin is hoe het nu gaat.
je wilt niets aannemen, bent simpleweg te trots, wordt boos om (opbouwende) kritiek, maar ga dan ook niet lopen zeuren op een forum.
iedereen typt zich hier uit de naad voor je zeg.
en meelullen met eline en stang, alsjeblieft zeg.
adviezen geven over herplaatsers en probleemhonden daar waag ik me niet aan, puur omdat ik daar niet de kennis, ervaring en het verstand van heb.
maar de mensen die je de adviezen geven hebben dat wel, maak er gebruik van, ten gunste van je hond!!!
als je een pup aanschaft, doe je er al verstandig aan om je te verdiepen in honden gedrag.
maar zeker met een hond met probleemgedrag zou je dit toch moeten weten, anders moet je er niet aan beginnen.
een poot op de rug van een andere hond leggen is dominantie, juist die dingen zou je toch moeten weten, puur honden gedrag.
feit dat je om het op de rug zetten van een poot al in de stress schiet, zegt gewoon genoeg.
en dan kan je kwaad worden, maar dat is gewoon zo.
en nee, niet dat ik nu zoveel weet want qyan is m'n eerste hond en aangeschaft als pup, iedere dag weer leer ik bij, met vallen en opstaan, soms met zware kritiek en soms ja dat doe je goed.
nee, kritiek is nooit leuk om te horen, maar ook daar leer je van (althans, is wel de bedoeling)
iedereen maakt fouten en denk dat je na 5 of 6 honden nog steeds fouten maakt.
indien iedereen zijn eigen fouten toe kon geven en er niet meteen boos om zou worden als mensen dat zeggen, zouden er veel meer honden geholpen zijn.
een hond zonder achtergrond/ aangeschaft als pup kan al moelijk zijn indien je te weinig afweet van honden, hondengedrag etc.
laat staan een herplaatser met de nodige problemen.
al weken geven mensen je hier adviezen, goed bedoelde adviezen voor jou en voor max!
dacht je dat ik hier nooit de wind van voren heb gehad met iets met qyan, dacht het wel.
was dat slecht bedoeld: nee, was dat bedoeld om het beter te doen met qyan, ja, en heb hier dan ook al veel geleerd ten goede van qyan!
zet je trots een keer opzij!
jij vindt dat je het goed doet met max, prima, als het naar je zin is hoe het nu gaat.
je wilt niets aannemen, bent simpleweg te trots, wordt boos om (opbouwende) kritiek, maar ga dan ook niet lopen zeuren op een forum.
iedereen typt zich hier uit de naad voor je zeg.
en meelullen met eline en stang, alsjeblieft zeg.
adviezen geven over herplaatsers en probleemhonden daar waag ik me niet aan, puur omdat ik daar niet de kennis, ervaring en het verstand van heb.
maar de mensen die je de adviezen geven hebben dat wel, maak er gebruik van, ten gunste van je hond!!!
-
- Zeer actief
Hoeveel mensen hebben hier geschreven dat ze je niet geloven? En hoeveel mensen hebben jou al tig keer advies gegeven??~Kimske schreef:De reden dat ik op dit forum ben, iks juist onder andere om advies te krijgen. Dat jullie vervolgens niet geloven wat ik schrijf sja het zij zo. Jammer dan. Dan ben ik hier blijkbaar niet op het goede adres.
Je pikt alleen maar de negatieve dingen eruit en gaat daar verder op broeden. Heel jammer en logisch dat sommige mensen je een beetje zat worden.
Heel verstandig dat je hulp gaat zoeken en ik hoop dat je met het advies wat je dan krijgt wel wat gaat doen en je trots en je eigenwijsheid aan de kant kan zetten.
- ~Kimske
- Actief
Dat van die dominantie had ik kunnen weten, Max heetf t bij Dinkey ook eens gedaan, nadat Dinkey hem gruwelijk uit zat te jouwen. Maar die puppy zat zo hartverscheurend te janken daarna, en nogmaals, ik zag het van een afstandje. Max liep los, en ik lijn hem altijd aan als ik andere honden tegenkom, tenzij die ook loslopen. Deze keer zat ik die kleine donder niet, maar Max wel.... ik schrok me wezenloos, zo'n piepklein hondje, en dan mijn grote stoere vent... Brrrr.... er schoten de meest enge gedachtes door mijn hoofd meteen...

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je gaf niks aan, je stelde de vraag of het nodig was dat je een gedragstherapeute ging inschakelen.~Kimske schreef:Ja het zal wel... Ik sta absoluut open voor adviezen, maar gedragstherapie, ik wilde het nog even aankijken, omdat het steeds beter ging. Nu geef ik aan dat ik hulp ga zoeken, is hetw eer niet goed.
Kind, lees wat je lezen wil. Als wij hier met zijn allen dachten dat jij het slecht voor had met Max was er niemand zo geschift om zich suf te gaan zitten tikken voor je en je dingen toe te sturen.De reden dat ik op dit forum ben, iks juist onder andere om advies te krijgen. Dat jullie vervolgens niet geloven wat ik schrijf sja het zij zo. Jammer dan. Dan ben ik hier blijkbaar niet op het goede adres.
Daarbij snap ik dingen niet.Als jij verteld dat Max gewoon zijn poot op een pup zet en vervolgens zeg je dat je minuten later nog stond na te trillen geef je me echt de indruk dat je de waarheid niet verteld of dat jezelf gewoon niet helemaal lekker in je vel zit. Iets klopt daar niet aan...kan je dat begrijpen?
Moritz is een getraumatiseerde straathond uit Griekenland..in die mate angstig en slecht gesocialiseerd dat ie te bang is iemand aan te vliegen. Max is een stuk gevaarlijker. Hoe meer zijn vertrouwen groeit, hoe gevaarlijker hij kan worden. Lip optrekken en keihard blaffen naar iemand zijn gewoon tekenen van "ik ga je pakken". Moritz zou dat niet in zijn griekse pannetje halen. Het is goed dat hij meer zelfvertrouwen krijgt door je aanpak , maar je moet ook weten hoe je kan voorkomen dat het doorslaat.Als ik het allemaal zo lees, dnek ik niet dat Max te vergelijken is met Moritz. Max is lang zo bang niet meer, goddank. Dan zal ik toch wel iets goed doen he???
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe alsjeblief gewoon normaal. Je vertrouwen is geschaad vanmiddag..als dat nog een paar keer gebeurd lul je wel anders. Hou je poten nou maar gewoon op de grond. Is een stuk gezonder voor jezelf en voor je hond.~Kimske schreef:Max gaat niet verloren, of ik ga mee....
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Kimske
- Actief
Eigenwijs, klopt.. maar te trots om naar anderen te luisteren, valt wel mee hoor.. alleen niet altijd naar de mensen hier.. nogmaals, ik krijg tig adviezen te horen bij elk voorvalletje..... Ik pik diegenen eruit die mij het meest zinnig lijken. Wellicht is dat mijn grootste fout geweest, teveel hulp/ advies gevraagd, zoveel mensen, zoveel meningen, en wiens kop duizelt er van?? BingoSandro schreef:Hoeveel mensen hebben hier geschreven dat ze je niet geloven? En hoeveel mensen hebben jou al tig keer advies gegeven??~Kimske schreef:De reden dat ik op dit forum ben, iks juist onder andere om advies te krijgen. Dat jullie vervolgens niet geloven wat ik schrijf sja het zij zo. Jammer dan. Dan ben ik hier blijkbaar niet op het goede adres.
Je pikt alleen maar de negatieve dingen eruit en gaat daar verder op broeden. Heel jammer en logisch dat sommige mensen je een beetje zat worden.
Heel verstandig dat je hulp gaat zoeken en ik hoop dat je met het advies wat je dan krijgt wel wat gaat doen en je trots en je eigenwijsheid aan de kant kan zetten.

ok, maar puppy's kunnen snel gillen en vaak om niets.~Kimske schreef:Dat van die dominantie had ik kunnen weten, Max heetf t bij Dinkey ook eens gedaan, nadat Dinkey hem gruwelijk uit zat te jouwen. Maar die puppy zat zo hartverscheurend te janken daarna, en nogmaals, ik zag het van een afstandje. Max liep los, en ik lijn hem altijd aan als ik andere honden tegenkom, tenzij die ook loslopen. Deze keer zat ik die kleine donder niet, maar Max wel.... ik schrok me wezenloos, zo'n piepklein hondje, en dan mijn grote stoere vent... Brrrr.... er schoten de meest enge gedachtes door mijn hoofd meteen...
qyan leek wel een speenvarken als pup en dan raakte ze hem nog niet eens echt aan en roken alleen maar aan hem

hij gilde maar een eind weg hoor.
maar als er enge gedachtes door je heen gaan, heb je hem toch nog niet los te laten, want dan vertrouw je toch je hond niet helemaal.
- ~Kimske
- Actief
Klopt Eline, omdat ik vandaag twee voorvallen meemaakte.. waarvan eentje dus normaal blijkt te zijn... Is het zo raar dat ik dan ( als minder doorgewinterde hondenkenner) mezelf afvraag of het zo kan zijn dat hij zijn dag niet heeft?? Zoals we allemaal weleens hebben...Eline* schreef:Je gaf niks aan, je stelde de vraag of het nodig was dat je een gedragstherapeute ging inschakelen.~Kimske schreef:Ja het zal wel... Ik sta absoluut open voor adviezen, maar gedragstherapie, ik wilde het nog even aankijken, omdat het steeds beter ging. Nu geef ik aan dat ik hulp ga zoeken, is hetw eer niet goed.
Kind, lees wat je lezen wil. Als wij hier met zijn allen dachten dat jij het slecht voor had met Max was er niemand zo geschift om zich suf te gaan zitten tikken voor je en je dingen toe te sturen.De reden dat ik op dit forum ben, iks juist onder andere om advies te krijgen. Dat jullie vervolgens niet geloven wat ik schrijf sja het zij zo. Jammer dan. Dan ben ik hier blijkbaar niet op het goede adres.
Daarbij snap ik dingen niet.Als jij verteld dat Max gewoon zijn poot op een pup zet en vervolgens zeg je dat je minuten later nog stond na te trillen geef je me echt de indruk dat je de waarheid niet verteld of dat jezelf gewoon niet helemaal lekker in je vel zit. Iets klopt daar niet aan...kan je dat begrijpen?[/quote]
Ja dat snap ik wel... nogmaals, ik was gruwelijk geschrokken, ik had zoiets nog nooit maar dan ook nooit gezien!! Ben iemand zich dingen heel snel heel erg aantrekt, en zo ook het evt. 'leed'van de pup..
En daarom wil ik nu dus een deskundige in de arm nemen. Omdat ik niet wil dat max omslaat naar een type 'agressie hond'...Als ik het allemaal zo lees, dnek ik niet dat Max te vergelijken is met Moritz. Max is lang zo bang niet meer, goddank. Dan zal ik toch wel iets goed doen heMoritz is een getraumatiseerde straathond uit Griekenland..in die mate angstig en slecht gesocialiseerd dat ie te bang is iemand aan te vliegen. Max is een stuk gevaarlijker. Hoe meer zijn vertrouwen groeit, hoe gevaarlijker hij kan worden. Lip optrekken en keihard blaffen naar iemand zijn gewoon tekenen van "ik ga je pakken". Moritz zou dat niet in zijn griekse pannetje halen. Het is goed dat hij meer zelfvertrouwen krijgt door je aanpak , maar je moet ook weten hoe je kan voorkomen dat het doorslaat.
Ja jullie hadden dat al eerder gezegd ja, en is het dan zo vreselijk gek als ik aan alle kanten hoor dat dat wel los zou lopen, en ik zelf zie hoe max toen was, dat ik daar mijn vraagtekens bij zet???

- ~Kimske
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
De vorige keer sprak je me aan met Mams..ik ben je dus gewoon even voor. Vervelend hè?~Kimske schreef::stoom sorry hoor, maar iedereen die jonger is en het niet meteen eens is met alles wat hier gezegd wordt, is meteen een puber/ kind??? daar kan ik dan alleen maar heel hard om lachenKind,

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik naar jou toe met name benoemd heb is je gebrek aan kennis. Mensen met kennis prikken zo door je berichten heen waaruit blijkt dat je gewoon niet veel kaas hebt gegeten van hondengedrag. Geen schande, maar wel een enorme achterstand als je met een probleemtypje aan de gang moet.~Kimske schreef:Ja jullie hadden dat al eerder gezegd ja, en is het dan zo vreselijk gek als ik aan alle kanten hoor dat dat wel los zou lopen, en ik zelf zie hoe max toen was, dat ik daar mijn vraagtekens bij zet???
Ik vind het je eigen goede recht om na te denken over wat andere mensen tegen je zeggen. Groot gelijk! Alleen zoals eerder al bleek struikel je al over de toonzetting van berichten en lijk je je niet in de inhoud te verdiepen. je schiet enorm snel in de verdediging zonder in te gaan op inhoud, zonder je open te stellen om te leren.
Dan krijg je dus het imago van stronteigenwijs. Je bent constant bezig dingen te weerleggen, je verhalen draaien alle kanten op..het komt allemaal zo instabiel als de pieten over..en dat is nou net wat max niet kan gebruiken.
Type Agressieve hond bestaat trouwens niet. Max laat agressie zien als ie zich daartoe geroepen of uitgedaagd voelt. Zaak is aan jou om te weten hoe je daarmee om moet gaan en kan voorkomen dat het mis gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Kim,
ik hoop dat je toch echt wat met de adviezen gaat doen. De mensen die je adviseren hebben er verstand van en willen je alleen maar helpen. Het is jammer dat je je zo aangesproken voelt. Misschien eerst even rustig nadenken voordat je een reactie typt.
Wij hebben vroeger ook 2 herplaatsers gehad. Een daarvan was angstig en was niet in alle situaties te vertrouwen. Dit is zo gebleven tot ze dood ging. Het is wel beter geworden, maar dat heeft heel veel tijd en rust gekost.
Ik heb het al eerder gezegd, wil niet te snel. En het zal altijd oppassen blijven.
ik hoop dat je toch echt wat met de adviezen gaat doen. De mensen die je adviseren hebben er verstand van en willen je alleen maar helpen. Het is jammer dat je je zo aangesproken voelt. Misschien eerst even rustig nadenken voordat je een reactie typt.
Wij hebben vroeger ook 2 herplaatsers gehad. Een daarvan was angstig en was niet in alle situaties te vertrouwen. Dit is zo gebleven tot ze dood ging. Het is wel beter geworden, maar dat heeft heel veel tijd en rust gekost.
Ik heb het al eerder gezegd, wil niet te snel. En het zal altijd oppassen blijven.
Groeten van Angel en Rossi.