Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje aan iedereen.......

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Dan zou ik proberen om hem te gaan leren te zwijgen op commando. Zodra hij maar even stil is belonen ;) Je kunt de clicker daar eventueel bij gebruiken om het timen goed te hebben. Zodra hij doorkrijgt dat stil zijn iets oplevert, kun je er een commando aan gaan verbinden.
Er wordt ook weleens geadviseerd om juist het blaffen onder commando te zetten, maar bij mijn blaffertje haalt dat niet uit, ze blaft keurig op commando maar ook zonder commando hoor. :mrgreen:
Marouck heb ik nu zover dat ze zolang ik in de buurt ben gewoon stopt met blaffen als ik dat zeg, ze blijft wel alert maar de herrie stopt. ;)
Als ik er niet ben ligt ze in een prikkelarme omgeving (de bench), met de radio aan om omgevingsgeluiden ook zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat gaat goed.
Ik weet hoe irritant het is, hoewel ik natuurlijk wel een ras heb die van nature waaks is en dus ook blaft. Maar mijn andere van nature waakse hond heeft dat nooit gesnapt, die blaft gewoon zelden. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Buiten de vertrouwde omgeving (huis/tuin) blaft ze trouwens wel hoor, van opwinding ;) Dat heb ik maar geaccepteerd, het stopt ook wel weer.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mik hem eens een glas water middenin zijn smoeltje.

Zonder verder iets te zeggen, en goed raak. Veel honden die dwingend om aandacht blaffen kijken daar heel raar van op, en nokken al snel met dit gedrag, omdat het niet leuk meer is.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Wil de hond schreef:Mik hem eens een glas water middenin zijn smoeltje.

Zonder verder iets te zeggen, en goed raak. Veel honden die dwingend om aandacht blaffen kijken daar heel raar van op, en nokken al snel met dit gedrag, omdat het niet leuk meer is.
Haahahaahh Wil meen je dat nou? waarschijnlijk wel :mrgreen: ik zal het eens uitproberen, maarruhh kom jij dan de zooi opruimen :mrgreen: nee geintje, ik zal het eens proberen :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:

Haahahaahh Wil meen je dat nou? waarschijnlijk wel :mrgreen: ik zal het eens uitproberen, maarruhh kom jij dan de zooi opruimen :mrgreen: nee geintje, ik zal het eens proberen :ok:
Ik meen het hoor, met kracht een kletsje water middenin zijn bakkes.

Effe dweiltje eroverheen en klaar!

Eventueel nog eens herhalen zo af en toe, maar als hij dit niet leuk vindt nokt hij gewoon. Als hij het niet erg vindt niet, en dan moet je wat anders verzinnen.

Met een beetje mazzel werkt het perfekt. Makkelijk en goedkoop. :ok:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
whoopy schreef:

Ik meen het hoor, met kracht een kletsje water middenin zijn bakkes.

Effe dweiltje eroverheen en klaar!

Eventueel nog eens herhalen zo af en toe, maar als hij dit niet leuk vindt nokt hij gewoon. Als hij het niet erg vindt niet, en dan moet je wat anders verzinnen.

Met een beetje mazzel werkt het perfekt. Makkelijk en goedkoop. :ok:
bedankt voor de tip en ga zal het eens in de praktijk gaan mikken :mrgreen: ik hoop dat hij onder de indruk is :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat was ik vergeten ja!

sam blafte in de tuin altijd en toen heb ik ook vanuit het raam boven een glas water leeggegooit naar beneden.

dat heb ik toen 3x ofzo gedaan en toen was het buiten over!
Afbeelding
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Misschien is een plantenspuit dan makkelijker en minder troep!
Voor mij zelf zou het ook makkelijker richten zijn, anders gooi ik steeds mis ;)
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eliza schreef:Misschien is een plantenspuit dan makkelijker en minder troep!
Voor mij zelf zou het ook makkelijker richten zijn, anders gooi ik steeds mis ;)
:zwaai:
misgooien is niet erg!

het gaat erom dat ie schrikt, maar dat ie niet snapt dat de correctie van jou komt.

dus je kan in theorie alles pakken wat je kan gooien alleen is een baksteen minder hondvriendelijk.

je moet ervoor zorgen dat hij niet snapt dat jij het doet anders heeft het geen zin als je er bijvoorbeeld niet bent. hij moet denken:

als ik ...... (elk negatief gedrag) doe dan komt er ineens een plens water (of wat dan ook) uit de lucht vallen. op die manier werkt het 9 van de 10 keer ook als je er niet bent.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

whoopy schreef:
Inge schreef:Vertel eens wat meer ;)
In welke situaties blaft hij?
hij blaft ontzettend veel, terwijl bullterriers daar niet om bekend staan. hij is superwaaks en blaft bij alles wat hij hoort. als er mensen aanbellen of voorbij lopen staat hij voor de ramen te blaffen. daar heb ik opzich nog niet zoveel problemen mee.

maar als ik bijvoorbeeld in de keuken sta af te wassen of wat dan ook dan gaat hij in het hoekje van het keukenblok zitten blaffen. ook als hij in de tuin zit gaat hij gewoon zitten en in de ruimte zitten blaffen. hij heeft dan ook een bepaalde uitstraling. zijn oren staan dan standje strontvervelend zeg maar :mrgreen: ze staan dan heel spits en acher op zijn hoofd :ok:
`

Ik zet altijd mn vraagtekens bij superwaaks en blaffen om iedere scheet.
De mijne blaffen zelden ( ook al omdat ik wist als ik ze maar liet blaffen dat ze niet meer ophouden), maar je hoeft niet binnen te komen, in mijn ogen heeft heel veel blaffen niet altijd met waaks te maken.
Maar wat ik van jou begrijp mag hij om heel veel blaffen , behalve als het jouw niet uitkomt.
Zou het niet zo zijn dat hij denkt dat het gewoon is?
Groetjes Els
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
whoopy schreef:
Inge schreef:Vertel eens wat meer ;)
In welke situaties blaft hij?
hij blaft ontzettend veel, terwijl bullterriers daar niet om bekend staan. hij is superwaaks en blaft bij alles wat hij hoort. als er mensen aanbellen of voorbij lopen staat hij voor de ramen te blaffen. daar heb ik opzich nog niet zoveel problemen mee.

maar als ik bijvoorbeeld in de keuken sta af te wassen of wat dan ook dan gaat hij in het hoekje van het keukenblok zitten blaffen. ook als hij in de tuin zit gaat hij gewoon zitten en in de ruimte zitten blaffen. hij heeft dan ook een bepaalde uitstraling. zijn oren staan dan standje strontvervelend zeg maar :mrgreen: ze staan dan heel spits en acher op zijn hoofd :ok:
`

dat begrijp je verkeerd ;) als er bij ons aangebeld word dan mag hij blaffen oftewel als er aanleiding is om te blaffen. maar whooper blaft echt dwangmatig om aandacht te krijgen en negeren helpt niet want hij blaft gewoon door. hij zat vanavond in de tuin en toen deed hij het weer, dus ik heb idd een plens water naar buiten gegooid en hij schrok zich kapot. het hielp voor een half uurtje maar ik kan ook niet verwachten dat hij het meteen snapt ;)
Ik zet altijd mn vraagtekens bij superwaaks en blaffen om iedere scheet.
De mijne blaffen zelden ( ook al omdat ik wist als ik ze maar liet blaffen dat ze niet meer ophouden), maar je hoeft niet binnen te komen, in mijn ogen heeft heel veel blaffen niet altijd met waaks te maken.
Maar wat ik van jou begrijp mag hij om heel veel blaffen , behalve als het jouw niet uitkomt.
Zou het niet zo zijn dat hij denkt dat het gewoon is?
Groetjes Els
Afbeelding Afbeelding

groetjes
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

whoopy schreef:
Eline* schreef:
whoopy schreef:ik zeg niet dat je nooit bereid bent om mensen te helpen, nou leg je weer woorden in mijn mond. ik vind de manier van reageren gewoon onbeschoft maar goed dat is mijn mening. ik had ik de vraag anders moeten stellen en dat heb ik nu ook gedaan, maar dan nog vind ik dat je dat jij dat ook wel iets normaler had kunnen zeggen
Ik vind het onbeschoft andere mensen op dit forum buiten te sluiten als je een vraag alleen aan mij stelt, terwijl er zat mensen zijn die ook hun kennis en ervaring hebben. Je stelt een vraag op een openbaar forum en dat richt je dan dus niet aan 1 persoon.
Ik reageer misschien inderdaad wat overtrokken, maar ik vind dit soort dingen gewoon vreselijk genant.
nou zo was het voor mij niet bedoeld hoor! en ik sluit helemaal niemand buiten, hoe meer adviezen hoe liever ;) het was ook niet lullig bedoeld of genant en ik was me van geen kwaad bewust ;) en nogmaals ik had de vraag anders moeten stellen en dat heb ik nu gedaan, dus wacht ik met smart op reacties van mensen die mij kunnen helpen want daar ging het mij om :ok:
Ja...ja.......wij komen op de tweede plaats?
Nu Eline jou niet wil helpen zijn wij wel goed genoeg?? :pffff:
Ik zeg lekker niets :tong: :tong:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
whoopy schreef:
Eline* schreef:
whoopy schreef:ik zeg niet dat je nooit bereid bent om mensen te helpen, nou leg je weer woorden in mijn mond. ik vind de manier van reageren gewoon onbeschoft maar goed dat is mijn mening. ik had ik de vraag anders moeten stellen en dat heb ik nu ook gedaan, maar dan nog vind ik dat je dat jij dat ook wel iets normaler had kunnen zeggen
Ik vind het onbeschoft andere mensen op dit forum buiten te sluiten als je een vraag alleen aan mij stelt, terwijl er zat mensen zijn die ook hun kennis en ervaring hebben. Je stelt een vraag op een openbaar forum en dat richt je dan dus niet aan 1 persoon.
Ik reageer misschien inderdaad wat overtrokken, maar ik vind dit soort dingen gewoon vreselijk genant.
nou zo was het voor mij niet bedoeld hoor! en ik sluit helemaal niemand buiten, hoe meer adviezen hoe liever ;) het was ook niet lullig bedoeld of genant en ik was me van geen kwaad bewust ;) en nogmaals ik had de vraag anders moeten stellen en dat heb ik nu gedaan, dus wacht ik met smart op reacties van mensen die mij kunnen helpen want daar ging het mij om :ok:
hahahah ga toch weg joh, doos :tong: jij zult hier wel geen ervaring mee hebben met dat blonde beessie van jou, die doen toch nooit iets fout :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
joe
Zeer actief

whoopy schreef:
joe schreef:
whoopy schreef:
Eline* schreef: Ik vind het onbeschoft andere mensen op dit forum buiten te sluiten als je een vraag alleen aan mij stelt, terwijl er zat mensen zijn die ook hun kennis en ervaring hebben. Je stelt een vraag op een openbaar forum en dat richt je dan dus niet aan 1 persoon.
hahahah ga toch weg joh, doos :tong: jij zult hier wel geen ervaring mee hebben met dat blonde beessie van jou, die doen toch nooit iets fout :mrgreen: :mrgreen:
Haha....had dit antwoord wel verwacht. Ik wilde het eerst zelf al typen, maar dacht...daar komt Whoopertje vast wel mee.

En ik heb er wel degelijk ervaring mee en een heel goed advies van Eline gekregen ;) Maar ik zeg lekker niets :tong: :tong:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En ik heb er wel degelijk ervaring mee en een heel goed advies van Eline gekregen Maar ik zeg lekker niets
Da´s waar ook.

Jij had ook zo´n blafferd. Maar die is er een stuk op vooruit gegaan in dit opzicht, toch?
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
whoopy schreef:
joe schreef:
whoopy schreef: nou zo was het voor mij niet bedoeld hoor! en ik sluit helemaal niemand buiten, hoe meer adviezen hoe liever ;) het was ook niet lullig bedoeld of genant en ik was me van geen kwaad bewust ;) en nogmaals ik had de vraag anders moeten stellen en dat heb ik nu gedaan, dus wacht ik met smart op reacties van mensen die mij kunnen helpen want daar ging het mij om :ok:
Haha....had dit antwoord wel verwacht. Ik wilde het eerst zelf al typen, maar dacht...daar komt Whoopertje vast wel mee.

En ik heb er wel degelijk ervaring mee en een heel goed advies van Eline gekregen ;) Maar ik zeg lekker niets :tong: :tong:
:jank: :jank: nu voel ik me gepasseerd :mrgreen: hoewel het water zeer goed helpt moet ik zeggen :mrgreen: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef:
En ik heb er wel degelijk ervaring mee en een heel goed advies van Eline gekregen Maar ik zeg lekker niets
Da´s waar ook.

Jij had ook zo´n blafferd. Maar die is er een stuk op vooruit gegaan in dit opzicht, toch?
Ja, Boy was ook niet te stoppen :evil: , maar dankzij de goede tips gaat het nu perfect...
Was wel even oefenen, maar het resultaat is er ook naar :ok:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

nou ik wil heel ver gaan voor mijn doggies, maar ik ga toch echt niet smeken hoor :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Tjonge jonge....

ps om nog maar even wat olie op het vuurtje te gooien
Je hebt het onderwerp dan veranderd, maar ik vind dit ook niet handig
Vraagje aan iedereen
Ik weet hier namelijk geen antwoord op
Als je nu het ONDERWERP in het ONDERWERP tikt, bv
help hoe stop ik mijn hond met blaffen
dan kunnen de juiste mensen hierop zinnig reageren
is wel zo efficient

ik hoop dat het water je verder helpt ;)
Sterkte ermee want het lijkt mij erg irritant :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Tjonge jonge....

ps om nog maar even wat olie op het vuurtje te gooien
Je hebt het onderwerp dan veranderd, maar ik vind dit ook niet handig
Vraagje aan iedereen
Ik weet hier namelijk geen antwoord op
Als je nu het ONDERWERP in het ONDERWERP tikt, bv
help hoe stop ik mijn hond met blaffen
dan kunnen de juiste mensen hierop zinnig reageren
is wel zo efficient

ik hoop dat het water je verder helpt ;)
Sterkte ermee want het lijkt mij erg irritant :mrgreen:
ja daggggggg. mijn vraag is gesteld aan iedereen ;) dat niet iedereen er een antwoord op weet is een tweede :mrgreen: en ja het is irritant, maar dat zijn wel meer dingen :mrgreen: :ok: maar het gaat goed komen hoor ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

joe schreef:
Wil de hond schreef:
Da´s waar ook.

Ja, Boy was ook niet te stoppen :evil: , maar dankzij de goede tips gaat het nu perfect...
Was wel even oefenen, maar het resultaat is er ook naar :ok:
Waarom zet jij die tips hier niet neer dan? Ik weet niet of dat nou serieus is tussen jou en whoopy? Maar ik vind het erg kinderachtig van je als jij het om die reden niet wilt vertellen. Ik heb dan geen overmatig blaffende honden maar ik vind het wel interessant om te lezen en anderen ook.
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Er wordt ook weleens geadviseerd om juist het blaffen onder commando te zetten, maar bij mijn blaffertje haalt dat niet uit, ze blaft keurig op commando maar ook zonder commando hoor. :mrgreen:
:mrgreen: nee dat blaffen leren op commando is ervoor dat als hij dat kent, dat je hem ook kan leren zwijgen... ;) Meestal gaat het wat makkelijker om hem eerst te leren blaffen op commando en meteen daarachteraan het zwijgen commando... Vandaar dat er vaak geadviseerd wordt om te leren blaffen op commando. Hoop dat je erwat van snapt van deze uitleg... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”