Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teven kopen voor de fok
Moderator: moderatorteam
- peterr
- Actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sorry Martijn, je leest denk ik niet goed! Allereerst hoor je mij niet zeggen dat ik het nest niet de moeite waard vind om er een te houden!Martijn schreef:Als je het nest niet de moeite waard vind om er een te houden moet je dat nest gewoon niet fokken.Suzanne de Lange schreef:Ik vind het zelf geen schande als iemand alle pups uit het door hem of haar gefokte nest verkoopt. Zelf zou ik wel altijd 1 of meerdere van mijn fokprodukten willen verkopen aan een andere fokker, of iemand die wellicht nieuw wil beginnen met fokken. Ik fok wel om hopelijk met mijn lijn weer nieuwe wegen in te kunnen slaan om het ras te kunnen behouden, maar zie het niet gebeuren dat ik straks bij ieder nest mijn gezin uitbreidt met 1 extra hond.
Het is toch om te janken dat je nesten hebt liggen waar je nota bene zelf geen pup uit wilt? Waarom heb je dat nest dan?
Het wil ook niet zeggen dat ik er zelf geen pup uit ZOU WILLEN. Het is voor mij nou eenmaal niet mogelijk om mijn hondenstapel ieder jaar met 1 hond uit te breiden. Daarbij wil ik dat niet.
Je kunt ook een nest fokken om een populatie van een bepaald ras in stand te houden of uit te breiden. En om honden te verkopen aan andere serieuze fokkers in binnen- en buitenland, die met jou lijn weer verder kunnen voor de toekomst. Voor mijn huidige nest had ik geïnteresseerde fokkers uit Duitsland, Frankrijk, Canada en de VS. Aangezien die voor dit nest niet voor een pup in aanmerking komen, zijn er al 2 die hebben aangegeven uit het (eventuele) volgende nest van Sjefke een pup te willen kopen, om hiermee in hun land weer verder te kunnen met het ras.
OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()
Maar dan een vraag voor mensen die wel 2 pups kopen voor de fok. Is het niet makkelijker om eerst 1 teef te nemen en die helemaal fok klaar te maken? Ik moet er niet aan denken om 2 teven waar nog geen jaar tussen zit te hebben en die beide af te richten en wel 8O
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wendy, ik moet zeggen dat ik daar dus ook wel eens over loop te denken. Maar je zet dan wel alles in op 1 teefje en als blijkt dat die toch niet geschikt is voor de fok ben je dus weer jaren verder voordat je kan starten met je programma. Want je moet weer een ander teefje vinden dat laten opgroeien en weer hopen dat ze op alle punten voldoet om te fokken. Dus wat dat betreft kan ik mij zeker voorstellen dat iemand dus vrijwel gelijktijdig 2 teefjes aanschaft.jidde schreef:OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()
Maar dan een vraag voor mensen die wel 2 pups kopen voor de fok. Is het niet makkelijker om eerst 1 teef te nemen en die helemaal fok klaar te maken? Ik moet er niet aan denken om 2 teven waar nog geen jaar tussen zit te hebben en die beide af te richten en wel 8O

- peterr
- Actief
- Mol
- Zeer actief
Tja, ik noem dat maar het risico van het fokken. OF je moet 2 pups uit 1 nest nemen, dan heb je dezelfde bloedlijnen. Maar neem je er eentje bij piet en de ander bij kees, vraag ik me af waarom 2 verschillende bloedlijnen? Ik neem aan dat je als fokker zijnde een doel hebt.
Ikzelf zou heel graag de bloedlijnen van Nanni door willen zetten. Ik vind de bloedlijnen erg goed. Oke, ik ben natuurlijk logisch erg weg van mijn eigen hond
Maar ik hoor ook van ervaren fokkers dat ze de bloedlijnen interessant vinden
Waarom zou ik dan 2 teven nemen, waarvan 1 WEL uit de bloedlijn die ik graag wil en de ander niet?
Ikzelf zou heel graag de bloedlijnen van Nanni door willen zetten. Ik vind de bloedlijnen erg goed. Oke, ik ben natuurlijk logisch erg weg van mijn eigen hond

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Dan mag je ze wel niet te vaak bij elkaar laten , anders slopen ze mekaar. Je moet het eerste jaar gewoon voorzichtig met ze zijn, en dat lukt niet als je er 2 bij elkaar hebt zitten.Branka schreef:Wendy, ik moet zeggen dat ik daar dus ook wel eens over loop te denken. Maar je zet dan wel alles in op 1 teefje en als blijkt dat die toch niet geschikt is voor de fok ben je dus weer jaren verder voordat je kan starten met je programma. Want je moet weer een ander teefje vinden dat laten opgroeien en weer hopen dat ze op alle punten voldoet om te fokken. Dus wat dat betreft kan ik mij zeker voorstellen dat iemand dus vrijwel gelijktijdig 2 teefjes aanschaft.jidde schreef:OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Mol
- Zeer actief
ben ik niet met je eens jip ik heb ook 2 nest zussen bij elkaarjip007 schreef:Dan mag je ze wel niet te vaak bij elkaar laten , anders slopen ze mekaar. Je moet het eerste jaar gewoon voorzichtig met ze zijn, en dat lukt niet als je er 2 bij elkaar hebt zitten.Branka schreef:Wendy, ik moet zeggen dat ik daar dus ook wel eens over loop te denken. Maar je zet dan wel alles in op 1 teefje en als blijkt dat die toch niet geschikt is voor de fok ben je dus weer jaren verder voordat je kan starten met je programma. Want je moet weer een ander teefje vinden dat laten opgroeien en weer hopen dat ze op alle punten voldoet om te fokken. Dus wat dat betreft kan ik mij zeker voorstellen dat iemand dus vrijwel gelijktijdig 2 teefjes aanschaft.jidde schreef:OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()
mol

Ik zou dat later ook niet doen hoor... Stel je zou uit elk nest een pup moeten aanhoudenv.d Lupinehof schreef:ik hou ook niet altijd een pup uit me nest ,dom weg om dat de ruimte er niet is ik zou het wel willen hoor,tuurlijk
maar is zet er dan wel 1 of 2 uit zodat ik dat bloed dan wel heb als ik het weer nodig hebt.
mol

- Mol
- Zeer actief
dit blijkt maar weeer dat je totaal niet inziet wat lijn bouw is ,je heb nog een hoop te leren.jidde schreef:Tja, ik noem dat maar het risico van het fokken. OF je moet 2 pups uit 1 nest nemen, dan heb je dezelfde bloedlijnen. Maar neem je er eentje bij piet en de ander bij kees, vraag ik me af waarom 2 verschillende bloedlijnen? Ik neem aan dat je als fokker zijnde een doel hebt.
Ikzelf zou heel graag de bloedlijnen van Nanni door willen zetten. Ik vind de bloedlijnen erg goed. Oke, ik ben natuurlijk logisch erg weg van mijn eigen hondMaar ik hoor ook van ervaren fokkers dat ze de bloedlijnen interessant vinden
Waarom zou ik dan 2 teven nemen, waarvan 1 WEL uit de bloedlijn die ik graag wil en de ander niet?
mol

- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
hmm Lieve hoe wil je dat gaan bekostigen zoveel honden?Arona schreef:heb niet gezegd dat 15 DC een mooi aantal is, heb gezegd MAXIMUM 15 en ik heb aan mijn tuin geen hekDaarnaast weet ik ZEKER dat jouw 15 canario's (wat je zelf zo'n mooi aantal vindt) het hek van jouw tuin nooit van de buitenkant zien.
, nog niet zal ik maar zeggen.
De honden die lopen los als ik ze uitlaat, enkel even aan de lijn als k ze uit de kennel laat omdat ze anders door de kennel kunne beginnen vechten maar eenmaal het hoekje om laat ik ze los. Ik heb trouwens nu geen 15 DC en met de helft doe ik showtraining door de week en met andere doe ik dan alweer show, sommige zitten bij mij binnen (maar nu niet met Arona en de pups binnen) en gaan ook zondags mee op familiebezoek.
Dus dan vraag ik mij af hoe jij zo ZEKER bent ?????
daarmee beweer je dus dat iedereen die een volwassen of jonge hond herplaatst een slechte fokker of slecht iemand is, van bekrompen gesproken...En ja, die honden hebben het ergens anders beter. Maar dat zegt meer over jou dan over de nieuwe gezinnen.
Ik meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden een aantal honden van je verkocht heb vanwege geld gebrek?
Zeg het me maar als ik het mis heb hoor

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Heb even teruggelezen en lees in mijn speedtempoArona schreef:Branka ik snap niet dat je zo snel conclusies kan maken over iemand , lees je wel alles en niet in speedtempo? Lees nog eens even tegoei wat ik iets terug heb getypt over het aanhouden van pups uit nesten, het woordje toekomst komt er in voor. Het kan zijn dat in de toekomst als er geen goede pup bijzit dat ik er dan geen aanhoudt, das toch logisch of niet, of als ik van een lijn al voldoende pups zelf heb maar toch veel mensen heb die van die combinatie of die moeder of vader een pup willen, dan ben ik toch niet verplicht om er nog eentje bij te houden - maar is de fok wel verantwoord omdat ik dan bijna zeker weet dat er kwaliteit gaat inzitten, hoewel ik niet dezelfde combinatie 2 kere wil maken;
enfin soit, ga boodschappe doen, braaf zijn hé :sleep:
p.s: outcrossen maken, probeer dat maar eens elke keer met maar 2 andere stamboomreuen in heel het land (mij bekend) die broers zijn... het is nu niet zo dat de vreemde reuen hier voor het rapen liggen zoals bij jouw ras het geval is.

Overigens blijf ik wel bij mijn opmerking als reactie de opmerking van Martijn over het opzetten van een lijn. Maar in principe bedoel ik dat dus breder. Ik zie bij 'mijn' ras hoe er klakkeloos vermenigvuldigt wordt en dat 1 dekreu (ondertussen overleden) nog steeds in het grootste deel van de huidige populatie zit. En dat vind ik dus doodzonde.
En outcross wordt in jouw geval idd vrij moeilijk. Dan moet je idd al naar het buitenland. Maar goed, niets lijkt mij te gek voor de ideale combinatie.

- jip007
- Erelid
heb ik ook wel eens gedaan en dat is goed gegaan , maar als ik zie hoe pb tekeer gaat. Als ik er daar 2 van zou hebben , zit ik denk ik elke dag bij de DAv.d Lupinehof schreef:ben ik niet met je eens jip ik heb ook 2 nest zussen bij elkaarjip007 schreef:Dan mag je ze wel niet te vaak bij elkaar laten , anders slopen ze mekaar. Je moet het eerste jaar gewoon voorzichtig met ze zijn, en dat lukt niet als je er 2 bij elkaar hebt zitten.Branka schreef:Wendy, ik moet zeggen dat ik daar dus ook wel eens over loop te denken. Maar je zet dan wel alles in op 1 teefje en als blijkt dat die toch niet geschikt is voor de fok ben je dus weer jaren verder voordat je kan starten met je programma. Want je moet weer een ander teefje vinden dat laten opgroeien en weer hopen dat ze op alle punten voldoet om te fokken. Dus wat dat betreft kan ik mij zeker voorstellen dat iemand dus vrijwel gelijktijdig 2 teefjes aanschaft.jidde schreef: OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.
mol

- Mol
- Zeer actief
ja weljip007 schreef:heb ik ook wel eens gedaan en dat is goed gegaan , maar als ik zie hoe pb tekeer gaat. Als ik er daar 2 van zou hebben , zit ik denk ik elke dag bij de DAv.d Lupinehof schreef:ben ik niet met je eens jip ik heb ook 2 nest zussen bij elkaarjip007 schreef:Dan mag je ze wel niet te vaak bij elkaar laten , anders slopen ze mekaar. Je moet het eerste jaar gewoon voorzichtig met ze zijn, en dat lukt niet als je er 2 bij elkaar hebt zitten.Branka schreef: Wendy, ik moet zeggen dat ik daar dus ook wel eens over loop te denken. Maar je zet dan wel alles in op 1 teefje en als blijkt dat die toch niet geschikt is voor de fok ben je dus weer jaren verder voordat je kan starten met je programma. Want je moet weer een ander teefje vinden dat laten opgroeien en weer hopen dat ze op alle punten voldoet om te fokken. Dus wat dat betreft kan ik mij zeker voorstellen dat iemand dus vrijwel gelijktijdig 2 teefjes aanschaft.
molEn ons ras groeid ook nog ff sneller dan die van jou.

en tuurlijk moet je ze remmen op een gegeven moment dat was hier ook zo
ze zijn tot een een jaar geleden altijd samen geweest en nooit echt zwaare blesures gehad
mol

- Arona
- Actief
- Contacteer:
IK HEB ZO GEEN NEST LIGGEN , weer onzin die je uitkraamtAls je het nest niet de moeite waard vind om er een te houden moet je dat nest gewoon niet fokken.
Het is toch om te janken dat je nesten hebt liggen waar je nota bene zelf geen pup uit wilt? Waarom heb je dat nest dan?
DAT IS OOK ZO, ZE KUNNEN LOS MAAR NIET ZONDER TOEZICHTOh pardon...ik was er zomaar vanuit gegaan dat je de dingen zo voor elkaar had dat de honden in ieder geval op je eigen terrein even los konden lopen.
TEN TWEEDE LEER EENS LEZEN IK HEB HELEMAAL GEEN 15 DC'S !!!! Momenteel heb ik er 4 volwassenen en de rest zijn jonge pups of jonge honden die per 2 of 3 samenzitten

Die gaan dan ook samen los

snap eigenlijk niet waar dat vandaan komt, misschien verkeerde topic gepost?Je kunt soms wel eens beter op de hoogte zijn van een situatie dan je lief is. Je spreekt van "zomaar beschuldigen van", terwijl ik genoemd heb waarom ik spreek van broodfokken:
- de honden moeten altijd drachtig zijn
- worden niet onderhouden, voer is alles wat ze krijgen
- zitten niet in een fatsoenlijke ren maar in een benauwde houten barak in de zon
- verblijf wordt nooit uitgespoten of schoongemaakt, stinkt gruwelijk naar de stront'
- ruggen zijn kaal en zitten onder de schurft van het ongedierte
- kan nog geen warmtelamp voor de puppies af als het nog te koud is 's nachts
- had rotweilers gefokt. Zoals je weet is couperen verboden. Toen de pups 5 weken oud waren, kwam er een handelaar uit rotterdam die ze alleen zonder staart wilde. Eigenaar is op eigen houtje gaan knippen zonder dat hij er verstand van heeft. Ja, natuurlijk zijn er een paar pups doodgegaan.
MAar ja, jij vind het dus voorbarig om te spreken van broodfokken he.....
Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

- Mol
- Zeer actief
en buitenland dan want zo fokken dat er maar 2 reuen gebruikt worden in lijnteeld dat is vragen om problemenArona schreef:Branka ik snap niet dat je zo snel conclusies kan maken over iemand , lees je wel alles en niet in speedtempo? Lees nog eens even tegoei wat ik iets terug heb getypt over het aanhouden van pups uit nesten, het woordje toekomst komt er in voor. Het kan zijn dat in de toekomst als er geen goede pup bijzit dat ik er dan geen aanhoudt, das toch logisch of niet, of als ik van een lijn al voldoende pups zelf heb maar toch veel mensen heb die van die combinatie of die moeder of vader een pup willen, dan ben ik toch niet verplicht om er nog eentje bij te houden - maar is de fok wel verantwoord omdat ik dan bijna zeker weet dat er kwaliteit gaat inzitten, hoewel ik niet dezelfde combinatie 2 kere wil maken;
enfin soit, ga boodschappe doen, braaf zijn hé :sleep:
p.s: outcrossen maken, probeer dat maar eens elke keer met maar 2 andere stamboomreuen in heel het land (mij bekend) die broers zijn... het is nu niet zo dat de vreemde reuen hier voor het rapen liggen zoals bij jouw ras het geval is.
mol

- jip007
- Erelid
ja je moet ze idd wel afremmen , want als je er 2 hebt blijven zxe door gaan. Enne wat weegt nou een reu van 6 mndv.d Lupinehof schreef:ja weljip007 schreef:heb ik ook wel eens gedaan en dat is goed gegaan , maar als ik zie hoe pb tekeer gaat. Als ik er daar 2 van zou hebben , zit ik denk ik elke dag bij de DAv.d Lupinehof schreef:ben ik niet met je eens jip ik heb ook 2 nest zussen bij elkaarjip007 schreef: Dan mag je ze wel niet te vaak bij elkaar laten , anders slopen ze mekaar. Je moet het eerste jaar gewoon voorzichtig met ze zijn, en dat lukt niet als je er 2 bij elkaar hebt zitten.
maar kwa gewicht ontlopen ze in het begin niet zoveel
ze zijn tot een een jaar geleden altijd samen geweest en nooit echt zwaare blesures gehad
mol

- Mol
- Zeer actief
rond 45 kg , en ja weet ik daar ga je overheenjip007 schreef:ja je moet ze idd wel afremmen , want als je er 2 hebt blijven zxe door gaan. Enne wat weegt nou een reu van 6 mndv.d Lupinehof schreef:ja weljip007 schreef:heb ik ook wel eens gedaan en dat is goed gegaan , maar als ik zie hoe pb tekeer gaat. Als ik er daar 2 van zou hebben , zit ik denk ik elke dag bij de DAv.d Lupinehof schreef: ben ik niet met je eens jip ik heb ook 2 nest zussen bij elkaar
maar kwa gewicht ontlopen ze in het begin niet zoveel
mol![]()
maar wat ik met begin fase bedoelt is rond 9 weken tot een week op 12 13 hier wegen ze op 9 weken zitten ze hier tussen de 18 tot 20 kg
mol

- Arona
- Actief
- Contacteer:
Hoi Branka, is niks hoor, maar ik krijg er de kriebels van als mensen met niet goed verstaan (of soms niet willen verstaan)En outcross wordt in jouw geval idd vrij moeilijk. Dan moet je idd al naar het buitenland. Maar goed, niets lijkt mij te gek voor de ideale combinatie.

Met onze teef Athena zitten we dus met een probleem aangaande een geschikte dekreu en gaan we inderdaad naar een vreemde reu, waarschijnlijk in Polen, zo'n 15 uurtjes rijden en anders naar Spanje, dat is eigenlijk dichterbij (11 uur in speedtempo

ik denk dat dit de reu wordt

- jip007
- Erelid
rond 45 kg , en ja weet ik daar ga je overheen
maar wat ik met begin fase bedoelt is rond 9 weken tot een week op 12 13 hier wegen ze op 9 weken zitten ze hier tussen de 18 tot 20 kg
mol
[/quote]
daar ga ik dik overheen
hier zitten de reuen dan op 65 kilo, en bij de puppen tot 10 weken loopt het aardig gelijk.
mol

daar ga ik dik overheen

- Mol
- Zeer actief
wat kan deze hond verbeteren in je lijn dan ?????Arona schreef:Hoi Branka, is niks hoor, maar ik krijg er de kriebels van als mensen met niet goed verstaan (of soms niet willen verstaan)En outcross wordt in jouw geval idd vrij moeilijk. Dan moet je idd al naar het buitenland. Maar goed, niets lijkt mij te gek voor de ideale combinatie..
Met onze teef Athena zitten we dus met een probleem aangaande een geschikte dekreu en gaan we inderdaad naar een vreemde reu, waarschijnlijk in Polen, zo'n 15 uurtjes rijden en anders naar Spanje, dat is eigenlijk dichterbij (11 uur in speedtempo)
ik denk dat dit de reu wordt
mol

- jip007
- Erelid
- Arona
- Actief
- Contacteer:
t'is wat erachter zit qua stamboom dat ik best interessant en de moeite waard vind. Hij komt van een nogal oude lijn.
Buiten dat vind ik dat hij goed geblokt is en niet 1 portie vet zoals de Spaanse honden. Goede borst, goede rechte rug (wat bij athena kan verbeterd worden) alleen vind ik zijn lichaam wat te kort, maar dat geeft Athena dan weer goed door.
Hij heeft zo te zien geen zwakke polsen
alleen de achterhand daar baar ik me nog ernstige zorgen over. Maar er is geen haast om te beslissen, haar laatste nest is gepland voor begin/midden volgend jaar. De kleur op zich vind ik schitterend. En op verdere foto's te zien op de site van de eigenaar is hij heel sociaal naar andere honden toe en dat kan ik wel wat meer gebruiken in de lijn - want Athena's bloedlijn van moeders kant is verschrikkelijk asociaal, hoewel ze het niet vererfd heeft in haar 2 zoons die we hebben , wel in haar dochter.
Buiten dat vind ik dat hij goed geblokt is en niet 1 portie vet zoals de Spaanse honden. Goede borst, goede rechte rug (wat bij athena kan verbeterd worden) alleen vind ik zijn lichaam wat te kort, maar dat geeft Athena dan weer goed door.
Hij heeft zo te zien geen zwakke polsen

- Mol
- Zeer actief
nu heb je gezegt wat je mooi vind en niet mooi vind aan de hond ,maar wat gaat hij verbeteren aan de teef en wat kan hij mee geven in je lijn ???????Arona schreef:t'is wat erachter zit qua stamboom dat ik best interessant en de moeite waard vind. Hij komt van een nogal oude lijn.
Buiten dat vind ik dat hij goed geblokt is en niet 1 portie vet zoals de Spaanse honden.
Hij heeft zo te zien geen zwakke polsenalleen de achterhand daar baar ik me nog ernstige zorgen over. Maar er is geen haast om te beslissen, haar laatste nest is gepland voor begin/midden volgend jaar. De kleur op zich vind ik schitterend. En op verdere foto's te zien op de site van de eigenaar is hij heel sociaal naar andere honden toe en dat kan ik wel wat meer gebruiken in de lijn - want Athena's bloedlijn van moeders kant is verschrikkelijk asociaal, hoewel ze het niet vererfd heeft in haar 2 zoons die we hebben , wel in haar dochter.
mol

- jip007
- Erelid
misschien moet je vragen of ze je een video film willen sturen voor het gangwerk , aan een foto alleen zie je weinigArona schreef:t'is wat erachter zit qua stamboom dat ik best interessant en de moeite waard vind. Hij komt van een nogal oude lijn.
Buiten dat vind ik dat hij goed geblokt is en niet 1 portie vet zoals de Spaanse honden.
Hij heeft zo te zien geen zwakke polsenalleen de achterhand daar baar ik me nog ernstige zorgen over. Maar er is geen haast om te beslissen, haar laatste nest is gepland voor begin/midden volgend jaar. De kleur op zich vind ik schitterend. En op verdere foto's te zien op de site van de eigenaar is hij heel sociaal naar andere honden toe en dat kan ik wel wat meer gebruiken in de lijn - want Athena's bloedlijn van moeders kant is verschrikkelijk asociaal, hoewel ze het niet vererfd heeft in haar 2 zoons die we hebben , wel in haar dochter.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Maar dan ben je toch al fout bezig als je honden het niet uitstekend bij je hebben? Dus de fokker herplaatst de fokteef omdat zij het ergens anders beter heeft...... :piewjidde schreef:OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()
De teef zou het bij de fokker al dusdanig goed moeten hebben, dat ze het ergens anders niet beter heeft!
- Mol
- Zeer actief
stang je lult naar je verstandStang schreef:Maar dan ben je toch al fout bezig als je honden het niet uitstekend bij je hebben? Dus de fokker herplaatst de fokteef omdat zij het ergens anders beter heeft...... :piewjidde schreef:OP deze manier ben ik aan Nanni gekomen. Ikzelf zou NOOIT een hond kunnen herplaatsen hoor, daar niet van. Maar Nanni was nog vrij jong (5,5 jaar) en had nog een lang leven voor haar. Haar baasje wilde liever dat ze bij mensen echt HUN hond werd, dan dat ze daar 1 van DE honden werd. Bij toeval zijn we op Nanni haar pad gekomen.Stang schreef:Dat kan ik dus niet begrijpen, dat je een teef hebt, daarmee een aantal nesten fokt, de teef wordt te oud en haar dan herplaatst![]()
De teef zou het bij de fokker al dusdanig goed moeten hebben, dat ze het ergens anders niet beter heeft!
een fokeer heeft meer dan 1 hond dus als je een hond kan plaatsen waar ze alleen is en alle aandacht krijgt is het altijd beter dan waneer ze het moet delen met 6 andere teven.
mol