Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel geld
Moderator: moderatorteam
- *Silvia*
- Zeer actief
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
shiba schreef:Rashonden kunnen naar mijn idee niet duur genoeg zijn!
Dat zorgt ervoor dat mensen een hond heel bewust kopen. Je kijkt wel uit om een hond van 1500 Euro aan een boom te binden als je op vakantie gaat....
maar krijg je dan niet juist dat mensen uit gaan wijken naar de zg broodfokkers waar ze een hond voor de helft van de prijs kunnen krijgen?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Mol
- Zeer actief
koop je dan de zelfde kwalitijd voor de helft?britty schreef:shiba schreef:Rashonden kunnen naar mijn idee niet duur genoeg zijn!
Dat zorgt ervoor dat mensen een hond heel bewust kopen. Je kijkt wel uit om een hond van 1500 Euro aan een boom te binden als je op vakantie gaat....
maar krijg je dan niet juist dat mensen uit gaan wijken naar de zg broodfokkers waar ze een hond voor de helft van de prijs kunnen krijgen?
mol

-
- Actief
- Contacteer:
Nee,dus......v.d Lupinehof schreef:koop je dan de zelfde kwalitijd voor de helft?britty schreef:shiba schreef:Rashonden kunnen naar mijn idee niet duur genoeg zijn!
mol
Gelukkig gisterenavond weer iets over broodfokkers op tv. Dat mensen zich nou niet bewust zijn dat het fout is om daar een hondje te kopen!
-
- Actief
- Contacteer:
Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
Bij de Staffordshire bull terrier loopt het ook gigantisch uitéén qua prijzen.
Er zijn mensen die een keer een nestje fokken en die vragen 650 euro en mensen die dan een kampioen in huis hebben als teef die vragen zo 950 euro en terwijl je niet eens zeker weet of er een kampioen geboren wordt. Iedereen maakt ongeveer allemaal dezelfde kosten en dan snap ik niet dat je er dan nog dik aan moet verdienen want je doet het toch uiteindelijk allemaal omdat je het leuk vindt en niet om ervan rond te komen!
Wij hebben 7 jaar terug 1000 gulden voor Cujo betaald, dus ik vindt 700 euro een mooi prijs.
Groetjes Margriet en staffjes.:
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
`shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
Er zijn mensen die een keer een nestje fokken en die vragen 650 euro en mensen die dan een kampioen in huis hebben als teef die vragen zo 950 euro en terwijl je niet eens zeker weet of er een kampioen geboren wordt. Iedereen maakt ongeveer allemaal dezelfde kosten en dan snap ik niet dat je er dan nog dik aan moet verdienen want je doet het toch uiteindelijk allemaal omdat je het leuk vindt en niet om ervan rond te komen!
Wij hebben 7 jaar terug 1000 gulden voor Cujo betaald, dus ik vindt 700 euro een mooi prijs.
een goede fokker die fokt om het ras te verbeter houdt idd niet veel geld over, maar in bovenstaand bericht gaat het over de sbt, en de fokkers die voor dit ras die hoge bedragen vragen (adviesprijs van de rasver. is 600 euro) zijn bijna altijd nu juist de fokkers die het ras verzieken bij ons.
daarbij worden er juist vrij vaak goedkope honden uit bijv ZA gehaald om er hier mee te fokken, vaak de troep van daar die hier zogenaamd een naampje krijgt alsof het topspul is terwijl het vaak rommel is bomvol met erfelijke gebreken en afwijkingen, en toch de hoofdprijs vragen voor pups die ook deze gebreken hebben

kampioenshonden zeggen mij zeer weinig, ken zat honden binnen ons ras met toch vrij ernstige afwijkingen die toch kampioen zijn (knikstaart bijv)
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
- Zeer actief
Ja..niet elke hond is even snel kampioen. Misschien haalt fokker A z'n kampioenspunten wel veel sneller bij elkaar als fokker B en daardoor zal het fokker B meer geld kosten om zijn/haar hond kampioen te maken....maar moet fokker B dan maar 200 euro meer voor z'n puppen gaan vragen?shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
Importeren hoeft geen garantie te zijn voor een kwaliteitsverbetering. Ik ken fokkers die volwassen honden importeren en daar veel shows mee winnen (hond dus kampioen) maar die mensen hebben zich nooit verdiept in de vererfing van die hond. Dus als je een beetje pech hebt (en in bijvoorbeeld Japan en Amerika, vinden ze het echt niet erg om domme nederlanders voor te liegen) heb je dus een hond waarmee je dus de kwaliteit mee naar beneden kan halen.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
-
- Actief
- Contacteer:
Hoe langer het duurt om kampioen te worden, hoe MINDER je kunt vragen misschienNieve schreef:Ja..niet elke hond is even snel kampioen. Misschien haalt fokker A z'n kampioenspunten wel veel sneller bij elkaar als fokker B en daardoor zal het fokker B meer geld kosten om zijn/haar hond kampioen te maken....maar moet fokker B dan maar 200 euro meer voor z'n puppen gaan vragen?shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
Importeren hoeft geen garantie te zijn voor een kwaliteitsverbetering. Ik ken fokkers die volwassen honden importeren en daar veel shows mee winnen (hond dus kampioen) maar die mensen hebben zich nooit verdiept in de vererfing van die hond. Dus als je een beetje pech hebt (en in bijvoorbeeld Japan en Amerika, vinden ze het echt niet erg om domme nederlanders voor te liegen) heb je dus een hond waarmee je dus de kwaliteit mee naar beneden kan halen.

Maar het hoeft niet altijd de kampioen der kampioenen te zijn waar je toppuppen mee krijgt. Het gaat erom dat het GOEDE honden zijn. Honden die hun Uitmuntend gewoon waard zijn.
Mensen die showen met hun honden zijn trots op hun honden. Trots op het feit dat op de stamboom van de puppen de kampioenstitels van de ouders vermeld worden.
-
- Actief
- Contacteer:
Binnen elk ras zijn er andere bedragen die neergeteld moeten worden voor een goede pup. Als jij zegt dat je voor 600 Euro een zeer goede pup kunt kopen van kampioensouders die getest zijn op erfelijke ziekten, en je moet dan bij iemand anders 800 Euro betalen is dat inderdaad een groot verschil.bianca.sbt schreef:`shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
een goede fokker die fokt om het ras te verbeter houdt idd niet veel geld over, maar in bovenstaand bericht gaat het over de sbt, en de fokkers die voor dit ras die hoge bedragen vragen (adviesprijs van de rasver. is 600 euro) zijn bijna altijd nu juist de fokkers die het ras verzieken bij ons.
daarbij worden er juist vrij vaak goedkope honden uit bijv ZA gehaald om er hier mee te fokken, vaak de troep van daar die hier zogenaamd een naampje krijgt alsof het topspul is terwijl het vaak rommel is bomvol met erfelijke gebreken en afwijkingen, en toch de hoofdprijs vragen voor pups die ook deze gebreken hebben![]()
kampioenshonden zeggen mij zeer weinig, ken zat honden binnen ons ras met toch vrij ernstige afwijkingen die toch kampioen zijn (knikstaart bijv)
Je zult inderdaad moeten kijken of dat dat prijsverschil inderdaad een betere hond oplevert. Zo niet, gewoon naar een fokker gaan die 600 Euro vraagt......
Over wat dat importeren betreft: Wij hebben een japans ras. Als je een goede hond Japan wil importeren, ben je echt HEEEEEL veel geld kwijt....
- FoN
- Actief
Ik denk dat het feit dat goed gefokte honden vaak erg duur zijn broodfokkerij in de hand werkt...
Ik bedoel, stel, je bent niet zo geweldig bekend in't hondewereldje, je hebt goed nagedacht over een ras, wilt wat rondkijken bij fokkers, maar als je dan naar't verschil in prijzen kijkt....
Mja, we gaan eerst es bij een goedkope fokker kijken hoor...
Je komt dara aan, ziet de puppies (Wie is er dan niet meteen verliefd?) en de fokker zegt precies wta je wilt horen over hoe makkelijk en lief de hondjes wel niet zijn, dat ze helemala gezond zijn en al bijna zindelijk. Je mag hem meenemen voor de helft van de prijs van een goede fokker...
Geheid dat de meeste mensen toch voor de broodfokker kiezen...
En dan, je komt thuis met je hond, blijkt er iets mis mee te zijn, of je hebt problemen met de opvoeding... Had je bij ene goede fokker gekocht dat had die je geholpen en begeleid, maar, je hebt bij een kl*te fokker gekocht, dus er is niemand die je helpt met je problemen, de boel escaleert en de hond wordt gedumpt of afgemaakt...
Als de goede fokker nou een wat lagere prijs vraagt, dan is't voor nieuwe mensen makkelijker te kiezen voor een goede fokker dan een slechte...
Jajaja, mensen die geen dure prijs willen betalen, en niet zien welke fokkers goed zijn en welke niet zouden geen hond moeten nemen... Maar ze DOEN het wel, en het gebeurt maar al te vaak dat zo'n beest in't asiel terechtkomt, of zelfs wordt ingeslapen...
Ik bedoel, stel, je bent niet zo geweldig bekend in't hondewereldje, je hebt goed nagedacht over een ras, wilt wat rondkijken bij fokkers, maar als je dan naar't verschil in prijzen kijkt....
Mja, we gaan eerst es bij een goedkope fokker kijken hoor...
Je komt dara aan, ziet de puppies (Wie is er dan niet meteen verliefd?) en de fokker zegt precies wta je wilt horen over hoe makkelijk en lief de hondjes wel niet zijn, dat ze helemala gezond zijn en al bijna zindelijk. Je mag hem meenemen voor de helft van de prijs van een goede fokker...
Geheid dat de meeste mensen toch voor de broodfokker kiezen...
En dan, je komt thuis met je hond, blijkt er iets mis mee te zijn, of je hebt problemen met de opvoeding... Had je bij ene goede fokker gekocht dat had die je geholpen en begeleid, maar, je hebt bij een kl*te fokker gekocht, dus er is niemand die je helpt met je problemen, de boel escaleert en de hond wordt gedumpt of afgemaakt...
Als de goede fokker nou een wat lagere prijs vraagt, dan is't voor nieuwe mensen makkelijker te kiezen voor een goede fokker dan een slechte...
Jajaja, mensen die geen dure prijs willen betalen, en niet zien welke fokkers goed zijn en welke niet zouden geen hond moeten nemen... Maar ze DOEN het wel, en het gebeurt maar al te vaak dat zo'n beest in't asiel terechtkomt, of zelfs wordt ingeslapen...
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
- Zeer actief
Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.shiba schreef:Hoe langer het duurt om kampioen te worden, hoe MINDER je kunt vragen misschienNieve schreef:Ja..niet elke hond is even snel kampioen. Misschien haalt fokker A z'n kampioenspunten wel veel sneller bij elkaar als fokker B en daardoor zal het fokker B meer geld kosten om zijn/haar hond kampioen te maken....maar moet fokker B dan maar 200 euro meer voor z'n puppen gaan vragen?shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.*Sixth Sence* schreef:
Importeren hoeft geen garantie te zijn voor een kwaliteitsverbetering. Ik ken fokkers die volwassen honden importeren en daar veel shows mee winnen (hond dus kampioen) maar die mensen hebben zich nooit verdiept in de vererfing van die hond. Dus als je een beetje pech hebt (en in bijvoorbeeld Japan en Amerika, vinden ze het echt niet erg om domme nederlanders voor te liegen) heb je dus een hond waarmee je dus de kwaliteit mee naar beneden kan halen.![]()
Maar het hoeft niet altijd de kampioen der kampioenen te zijn waar je toppuppen mee krijgt. Het gaat erom dat het GOEDE honden zijn. Honden die hun Uitmuntend gewoon waard zijn.
Mensen die showen met hun honden zijn trots op hun honden. Trots op het feit dat op de stamboom van de puppen de kampioenstitels van de ouders vermeld worden.
Ten tweede kunnen paps en mams best kampioen zijn of hun U waard zijn, maar slecht vererven of nog erger lichamelijke gebreken vererven. Dus wat zegt die U dan nog voor de kwaliteit van de puppen. En ik ken ze hoor, die kampioen zijn en toch drager van een afwijking. Dus wat dat betreft ben ik het wel met Inge O eens. Die kampioenspunten zeggen niet altijd alles.

- Mol
- Zeer actief
nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????Nieve schreef:Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.shiba schreef:Hoe langer het duurt om kampioen te worden, hoe MINDER je kunt vragen misschienNieve schreef:Ja..niet elke hond is even snel kampioen. Misschien haalt fokker A z'n kampioenspunten wel veel sneller bij elkaar als fokker B en daardoor zal het fokker B meer geld kosten om zijn/haar hond kampioen te maken....maar moet fokker B dan maar 200 euro meer voor z'n puppen gaan vragen?shiba schreef:Niet elke fokker heeft dezelfde onkosten. Die kampioensteef heeft wel kampioen moete worden, wat veel geld kost. Of er dan inderdaad kampioenen geboren worden weet je natuurlijk nooit, dat is waar. Maar dat ze kampioenshonden hebben zegt al heel veel. Deze mensen zijn bewust bezig het ras te verbeteren. Importeren ook vaak vaak dure honden waarmee ze fokken. Die kosten willen ze er natuurlijk wel uithalen. Een goede fokker die fokt om het ras te verbeteren houdt niet veel geld over.
Importeren hoeft geen garantie te zijn voor een kwaliteitsverbetering. Ik ken fokkers die volwassen honden importeren en daar veel shows mee winnen (hond dus kampioen) maar die mensen hebben zich nooit verdiept in de vererfing van die hond. Dus als je een beetje pech hebt (en in bijvoorbeeld Japan en Amerika, vinden ze het echt niet erg om domme nederlanders voor te liegen) heb je dus een hond waarmee je dus de kwaliteit mee naar beneden kan halen.![]()
Ten tweede kunnen paps en mams best kampioen zijn of hun U waard zijn, maar slecht vererven of nog erger lichamelijke gebreken vererven. Dus wat zegt die U dan nog voor de kwaliteit van de puppen. En ik ken ze hoor, die kampioen zijn en toch drager van een afwijking. Dus wat dat betreft ben ik het wel met Inge O eens. Die kampioenspunten zeggen niet altijd alles.
slap gelul over het wel of niet halen van je kampioenschap en of de hond wel of niet goed vererft

welke hond???
kom op zeg slap gelul dit zijn dingen die je pas kan bespreken als je weet over welke hond het gaat en welke combinatie er word gemaakt
mol

-
- Zeer actief
Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef:nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????Nieve schreef:Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.shiba schreef:Hoe langer het duurt om kampioen te worden, hoe MINDER je kunt vragen misschienNieve schreef: Ja..niet elke hond is even snel kampioen. Misschien haalt fokker A z'n kampioenspunten wel veel sneller bij elkaar als fokker B en daardoor zal het fokker B meer geld kosten om zijn/haar hond kampioen te maken....maar moet fokker B dan maar 200 euro meer voor z'n puppen gaan vragen?
slap gelul over het wel of niet halen van je kampioenschap en of de hond wel of niet goed vererft![]()
welke hond???
kom op zeg slap gelul dit zijn dingen die je pas kan bespreken als je weet over welke hond het gaat en welke combinatie er word gemaakt
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind toch echt voor een leuke huishond 2000 euro erg veel geld. Maar een fokhondje, echt een met goede lijnen, nieuw bloed zo te zeggen, dus voor showen en fokken zou ik iets meer willen betalen. In ons ras zijn de prijzen gemiddeld 1000 euro. Het duurste wat ik betaald heb voor een showhond is 1800 euro maar wel inclusief vliegkosten, btw en invoerrechten, verklaringen en dergelijk. Onze Jasmijn hebben we 1600 euro voor betaald. Ik vind dat al met al best veel geld en zeker voor showing and breeding wil ik toch iets meer garantie. Als ik een huishondje koop die ik zelf wil gaan showen dan betaal ik niet meer dan de gemiddelde prijs.
- Mol
- Zeer actief
maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef:Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef:nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????Nieve schreef:Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.shiba schreef:Hoe langer het duurt om kampioen te worden, hoe MINDER je kunt vragen misschien![]()
slap gelul over het wel of niet halen van je kampioenschap en of de hond wel of niet goed vererft![]()
welke hond???
mol
als je een hond inporteerd is dat niet alleen maar omdat het beesie mooi is maar ook omdat de bloedlijn perfect past bij bijvoorbeeld een teefje dat je heb lopen ,en honden die op lijnteeld zijn gefokt zij standvastig in hun vererving als je goed kunt fokken
mol

-
- Zeer actief
Nou...het zou inderdaad zo moeten zijn zoals jij nu zegt. Alleen heb ik helaas anders gezien. Er zijn binnen de japanse rasgroep net iets te veel mensen die zich niet goed in de lijnen verdiept hebben. Amerikanen en Japaners willen wel exporteren hoor...maar denk maar niet dat die altijd kwaliteit naar buitenland laten gaan. Dus wat krijg je dan...een koper die zich niet goed in de lijnen verdiept heeft en een verkoper, die graag geld wil...resultaat kan erg onprettig zijn. Dit is bijvoorbeeld ook het probleem bij de GJD's, omdat het in NL een vrij jong ras is, werd er massaal geimporteerd om toch echte (niet mixtypes van de japanse akita's) GJD"s te hebben. Een aantal mensen hadden dus prachtige GJD"s, lekker zwaar e.d. , winnen heel veel shows maar vererven problemen. Ik weet ook dat Japaners maar al te graag verkopen om geld binnen te halen.v.d Lupinehof schreef:maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef:Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef:nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????Nieve schreef: Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.
welke hond???
mol
als je een hond inporteerd is dat niet alleen maar omdat het beesie mooi is maar ook omdat de bloedlijn perfect past bij bijvoorbeeld een teefje dat je heb lopen ,en honden die op lijnteeld zijn gefokt zij standvastig in hun vererving als je goed kunt fokken
mol
Als je dus importeerd moet je dus wel weten waar je mee bezig bent en dan kan het idd een verbetering voor het ras zijn. Maar het feit dat een hond geimporteerd is, wil niet zeggen dat het kwaliteit is.

- Mol
- Zeer actief
dat is helemaal waar,maar dat zegt dus meer over de kwalitijd fokker dan dat van de hond.Nieve schreef: Als je dus importeerd moet je dus wel weten waar je mee bezig bent en dan kan het idd een verbetering voor het ras zijn. Maar het feit dat een hond geimporteerd is, wil niet zeggen dat het kwaliteit is.
mol

-
- Zeer actief
Dat is waar!v.d Lupinehof schreef:dat is helemaal waar,maar dat zegt dus meer over de kwalitijd fokker dan dat van de hond.Nieve schreef: Als je dus importeerd moet je dus wel weten waar je mee bezig bent en dan kan het idd een verbetering voor het ras zijn. Maar het feit dat een hond geimporteerd is, wil niet zeggen dat het kwaliteit is.
mol

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind inderdaad dat je honden niet duurder mag maken vanwege de kampioenstitels.Te goedkoop moet je ook niet doen,want dan denken de mensen weer dat er iets mee is.
De Saarloos doet in nederland tussen de 600 en 800 euro geloof ik.
In het buitenland gaan ze geloof ik voor 1000 euro weg,wat ik te duur vind.
Als je alle onderzoeken en tentoostellingen mee gaat tellen ,worden pups onbetaalbaar.
Gr. Christa
Als je alle onderzoeken en tentoostellingen mee gaat tellen ,worden pups onbetaalbaar.
Gr. Christa
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat is het aanschafbedrag nou als je een goed en verantwoord gefokte hond ervoor terugkrijgt? dat stelt dan toch niets voor? en als een verantwoorde fokker zich uurloon zou gaan rekenen zouden de pups helemaal onbetaalbaar zijn. Daarbij wordt bij een verantwoord gefokt nest kosten noch moeite gespaard en dan mag je er best wat voor terug vragen.
wat mij ook altijd opvalt is dat veel mensen snel en goedkoop een hond willen aanschaffen en asl het om bv. een televisie of ene auto gaat dan worden er allerlei garages en winkels bezocht en er wordt nog eens een nachtje over geslapen etc etc en kijkt men niet op een paar centen, en bij levende have wel, best verdrietig
wat mij ook altijd opvalt is dat veel mensen snel en goedkoop een hond willen aanschaffen en asl het om bv. een televisie of ene auto gaat dan worden er allerlei garages en winkels bezocht en er wordt nog eens een nachtje over geslapen etc etc en kijkt men niet op een paar centen, en bij levende have wel, best verdrietig
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
AMEN!!Podenji schreef:wat is het aanschafbedrag nou als je een goed en verantwoord gefokte hond ervoor terugkrijgt? dat stelt dan toch niets voor? en als een verantwoorde fokker zich uurloon zou gaan rekenen zouden de pups helemaal onbetaalbaar zijn. Daarbij wordt bij een verantwoord gefokt nest kosten noch moeite gespaard en dan mag je er best wat voor terug vragen.
Toen ik 4 jaar geleden Tirsa kocht voor Dfl. 2000 keken de mensen mij echt zo aan van he?? En als ik dan vroeg hoeveel hun vakantie had gekost (vaak veel meer) dan zei ik maar, ja en na 3 weken is dat geld weg. Van Tirsa heb ik nog jaren lang plezier!
-
- Actief
- Contacteer:
Als je een hond importeerd kun je daar bijna onmogelijk lijnteelt mee toepassen, of je moet al een hond uit die lijn hebben. Het zijn dan gewoon outcross combinaties met je teven. Afwachten wat er uit voortkomt dus. Het is zo dat je af en toe een outcross nodig hebt voor bloedverversing en eventueel eigenschappen die je in je lijn mist, om daarna weer terug in de lijn te gaan.v.d Lupinehof schreef:maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef:Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef:nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????Nieve schreef: Ik bracht het even ter sprake omdat jij zei dat het veel geld koste om je hond kampioen te maken. Maar dat is dus iets wat de fokker zelf ook wil, 2 x U is inprincipe genoeg.
welke hond???
mol
mol
-
- Actief
- Contacteer:
Een kampioen in huis hebben is 1. Of die goed vererft is inderdaad 2.Nieve schreef:Nou...het zou inderdaad zo moeten zijn zoals jij nu zegt. Alleen heb ik helaas anders gezien. Er zijn binnen de japanse rasgroep net iets te veel mensen die zich niet goed in de lijnen verdiept hebben. Amerikanen en Japaners willen wel exporteren hoor...maar denk maar niet dat die altijd kwaliteit naar buitenland laten gaan. Dus wat krijg je dan...een koper die zich niet goed in de lijnen verdiept heeft en een verkoper, die graag geld wil...resultaat kan erg onprettig zijn. Dit is bijvoorbeeld ook het probleem bij de GJD's, omdat het in NL een vrij jong ras is, werd er massaal geimporteerd om toch echte (niet mixtypes van de japanse akita's) GJD"s te hebben. Een aantal mensen hadden dus prachtige GJD"s, lekker zwaar e.d. , winnen heel veel shows maar vererven problemen. Ik weet ook dat Japaners maar al te graag verkopen om geld binnen te halen.v.d Lupinehof schreef:maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef:Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef: nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????
welke hond???
mol
mol
Als je dus importeerd moet je dus wel weten waar je mee bezig bent en dan kan het idd een verbetering voor het ras zijn. Maar het feit dat een hond geimporteerd is, wil niet zeggen dat het kwaliteit is.
Japanse fokkers verkopen inderdaad NOOIT hun beste materiaal. Dat houden ze lekker zelf. Je moet het dus met 2de keus doen.
- Mol
- Zeer actief
hahahaha ga jij mijn nu vertellen hoe het werkshiba schreef:Als je een hond importeerd kun je daar bijna onmogelijk lijnteelt mee toepassen, of je moet al een hond uit die lijn hebben. Het zijn dan gewoon outcross combinaties met je teven. Afwachten wat er uit voortkomt dus. Het is zo dat je af en toe een outcross nodig hebt voor bloedverversing en eventueel eigenschappen die je in je lijn mist, om daarna weer terug in de lijn te gaan.v.d Lupinehof schreef:maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef:Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.v.d Lupinehof schreef: nee maar wat jullie nou allemaal aan het doen zijn is speculatie niks meer want waar gaat het over????
welke hond???
mol
mol
das mooi ik zie al dat je er echt een hoop verstand van hebt van heel het lijnteeld en outcros gebeuren dus vertel vertel

mol

-
- Actief
- Contacteer:
Ben maar blij dat er nog zoveel mensen met hun honden showen.......DE maier om verantwoord naar een hond te zoeken. Het is te gek voor woorden, maar eigenlijk is het een TENTOONSTELLING. Mensen die graag een hond willen, maar niet kunnen besluiten van welk ras, kunnen zo een tentoonstelling bezoeken om allerlei rassen te zien. Ook mensen die al wel weten welk ras ze willen kunnen op een tentoonstelling uitzoeken welk type ze mooi vinden, en van welke fokker ze een hondje dan willen.Xhrista schreef:Ik vind inderdaad dat je honden niet duurder mag maken vanwege de kampioenstitels.Te goedkoop moet je ook niet doen,want dan denken de mensen weer dat er iets mee is.
Gr. Christa
De bezoeker betaald 5-10 Euro entree. De exposant betaald ongeveer 40 Euro per hond! Dan wordt je ook nog verplicht om als je honden gekeurd zijn te blijven tot 4 uur, omdat bezoekers je honden niet meer kunnen zien als je weggaat.......
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
waarom wordt lijnteelt altijd zo opgehemeld?????
ik ken een hoop schrijnende gevallen van lijnen waar veel lijnteelt in voorkomt....misshcien een vast type maar er zijn ook belangrijkeer dingen en ik ken ook gevallen van lijnteelt waarbij op een gegeven moment behoorlijke andere types uitkwamen ook honden die niet meer aan de rasstandaard voldoen
ik ken een hoop schrijnende gevallen van lijnen waar veel lijnteelt in voorkomt....misshcien een vast type maar er zijn ook belangrijkeer dingen en ik ken ook gevallen van lijnteelt waarbij op een gegeven moment behoorlijke andere types uitkwamen ook honden die niet meer aan de rasstandaard voldoen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Actief
- Contacteer:
Jij zegt dat je een hond importeerd voor lijnteeld met je eigen honden. Dat klopt binnen ons ras voor geen meter! De lijnen die in Japan zitten heb je niet zomaar in huis......daar is nog te weinig voor geimporteerd. Binnen ons ras wordt er juist geimporteerd voor bloedverversing.v.d Lupinehof schreef:hahahaha ga jij mijn nu vertellen hoe het werkshiba schreef:Als je een hond importeerd kun je daar bijna onmogelijk lijnteelt mee toepassen, of je moet al een hond uit die lijn hebben. Het zijn dan gewoon outcross combinaties met je teven. Afwachten wat er uit voortkomt dus. Het is zo dat je af en toe een outcross nodig hebt voor bloedverversing en eventueel eigenschappen die je in je lijn mist, om daarna weer terug in de lijn te gaan.v.d Lupinehof schreef:maar dat is ook niet geheel waar wat je zegtNieve schreef: Ja, tuurlijk kun je dat pas bespreken als je weet om welke combinatie het gaat...dat snap ik zelf ook wel. Ik bracht dit alleen even naar voren omdat ik weet dat er bij de japaners veel honden geimporteerd worden omdat ze mooi zijn...dan haal je wel je kampioensschapspunten maar dat zegt nog niets over het nageslacht. Dit even op shiba haar opmerking om honden te importeren om het ras te verbeteren.
mol
das mooi ik zie al dat je er echt een hoop verstand van hebt van heel het lijnteeld en outcros gebeuren dus vertel vertel![]()
mol
- Mol
- Zeer actief
tja ach en de hondjes die hier zijn hebben ook helemaal geen afstamming ergens in het buiteland zittenshiba schreef:Jij zegt dat je een hond importeerd voor lijnteeld met je eigen honden. Dat klopt binnen ons ras voor geen meter! De lijnen die in Japan zitten heb je niet zomaar in huis......daar is nog te weinig voor geimporteerd. Binnen ons ras wordt er juist geimporteerd voor bloedverversing.v.d Lupinehof schreef:hahahaha ga jij mijn nu vertellen hoe het werkshiba schreef:Als je een hond importeerd kun je daar bijna onmogelijk lijnteelt mee toepassen, of je moet al een hond uit die lijn hebben. Het zijn dan gewoon outcross combinaties met je teven. Afwachten wat er uit voortkomt dus. Het is zo dat je af en toe een outcross nodig hebt voor bloedverversing en eventueel eigenschappen die je in je lijn mist, om daarna weer terug in de lijn te gaan.v.d Lupinehof schreef: maar dat is ook niet geheel waar wat je zegt
mol
das mooi ik zie al dat je er echt een hoop verstand van hebt van heel het lijnteeld en outcros gebeuren dus vertel vertel![]()
mol

kom op zeg word nou toch eens ff wakker
wil je over lijnteeld praten gaan we er over praten vind ik prima
wil je praten over het beginne met fokken ook prima
maar wat het probleem is met beginnent fokker vandaag de dag ze hebben niet de juiste instelling kopen een hondje vinden het leuk en gaan er mee fokken weten heg nog steg ja dan fok je rommel
leer eerst heel je lijnen uit je kop dan ga je kijken wat je nodig heb en dan ga je kijken of je er aan kan komen
en inporteren voor bloed verversing is wel het domste wat je kan doen
mol

-
- Actief
- Contacteer:
Nee, dat heb je goed gezien. De meeste honden die hier in Europa zitten is puur Europees bloed. De Japanners moet je in een stamboom vaak met een loep gaan zoeken.v.d Lupinehof schreef:tja ach en de hondjes die hier zijn hebben ook helemaal geen afstamming ergens in het buiteland zitten![]()
kom op zeg word nou toch eens ff wakker
wil je over lijnteeld praten gaan we er over praten vind ik prima
wil je praten over het beginne met fokken ook prima
maar wat het probleem is met beginnent fokker vandaag de dag ze hebben niet de juiste instelling kopen een hondje vinden het leuk en gaan er mee fokken weten heg nog steg ja dan fok je rommel
leer eerst heel je lijnen uit je kop dan ga je kijken wat je nodig heb en dan ga je kijken of je er aan kan komen
en inporteren voor bloed verversing is wel het domste wat je kan doen
mol
Gelukkig zijn er binnen ons ras nog mensen die het geld ervoor over hebben om honden uit Japan te halen. De laatste jaren gebeurt het met de regelmaat van de klok, en dat was hard nodig om nieuwe lijnen te ontwikkelen.
Zo te zien ben je niet echt bekend met het ras......