Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

malthezer plast als er visite komt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn teefje heeft tot ze ongeveer een jaar was deemoedsplasjes gedaan. Wij hebben dat altijd genegeerd. Als we bezoek verwachtten of op bezoek gingen lieten we haar nog een keer extra uit zodat het plassen zich zou beperken tot een paar druppels.

Ze is inmiddels anderhalf en doet het nog een enkele keer.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Angela&Nico schreef: Voor mij hoeft het spelletje welles nietus niet.. maar als jij je hond nooit straft maak je er een watje van.. dat is gewoon een feit.. zo'n hond weet niet waar hij/zij aan toe is.. en dan krijg je oa dat ze onder zich uit gaan plassen.
Dus elke hond moet op zijn flikker krijgen, anders wordt het een watje?? Ik denk eerder dat je het andersom moet zeggen. een hond die zonder reden gestraft wordt, wordt juist een watje!
Als een hond plast bij visite en je straft hem, wordt het alleen maar erger en krijgt de hond angst.
Rare antwoorden heb je hier zeg 8O :roll:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Angela&Nico schreef: Voor mij hoeft het spelletje welles nietus niet.. maar als jij je hond nooit straft maak je er een watje van.. dat is gewoon een feit.. zo'n hond weet niet waar hij/zij aan toe is.. en dan krijg je oa dat ze onder zich uit gaan plassen.
Je blijft vanhouden aan je eigen onwaarheden en je hebt het over feiten. Vertel eens waar die feiten vandaan komen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Angela&Nico schreef:

Voor mij hoeft het spelletje welles nietus niet.. maar als jij je hond nooit straft maak je er een watje van.. dat is gewoon een feit.. zo'n hond weet niet waar hij/zij aan toe is.. en dan krijg je oa dat ze onder zich uit gaan plassen.
Nou ja zeg 8O 8O 8O
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle is/was ook best een onzekere hond. Ze deed ook deemoedsplasjes bij bezoek of vreemden op straat. Ik heb het gewoon genegeerd en ook bezoek gevraagd haar te negeren. Nu doet ze het vrijwel nooit meer.
Maar ik heb Belle eigenlijk nooit echt ergens voor gestraft. Is ook niet nodig geweest. En toch heeft ze genoeg duidelijkheid. Natuurlijk zijn er dingen die ze niet mag, maar een duidelijk nee (zonder stemverheffing) is meestal al genoeg. En natuurlijk het belonen van gewenst gedrag. Ik denk dat als ik Belle wel had gestraft ze alleen maar onzekerder was geworden. Bij de hondenschool waar ik eerst was wilden ze ook dat ik haar harder ging aanpakken (ze deed op een bepaald moment de oefeningen niet echt goed meer), ik was het daar niet mee eens en ben naar een hondenschool gegaan waar ze de clicker gebruikten. Daar heeft Belle het heel goed gedaan.
Ik ben het met je eens dat een hond duidelijkheid nodig heeft, maar ben het er niet mee eens dat je dit met straf moet bereiken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Plast ze niet uit enthousiasme..?
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

FoN schreef:Plast ze niet uit enthousiasme..?
Honden plassen niet uit enthousiasme. ;) Pups kunnen nog wel eens plassen als ze erg blij zijn omdat ze doodleuk vergeten hun plas op te houden, maar veelal is het deemoed. Plassen is niet iets wat een hond gaat doen omdat ie blij is. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Maar het gaat om een jonge hond... Dus kan toch best dat ie eventjes vergeet de boel op te houden..?
Mijn bastaardje heeft dat ook een hele tijd gedaan, gewoon omdat ie zo blij was, had niets met deemoed ofzo te maken. Maar heeft dat ook volgehouden tot ie ongeveer 9 maanden was, daarna ging het ineens over.
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

een kennis van mij heeft een JR die gaat plassen als er bezoek komt.
ook nu hij al 6 jaar is!

Hij lijkt enthousiast maar het is dus deemoed.

Nu begroeten we altijd buiten.

Is er nog meer te zeggen over die deemoed? Op zich is het een hondje wat niet zo aardig is naar kinderen en andere honden. Hij gaat snel grommen :?
Is ie dus eigenlijk onzeker en komt zijn gedrag hieruitvoort of kun je dat zo niet stellen?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”