http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... knikstaart
mol

Moderator: moderatorteam
Er zijn zelfs keurmeesters die onwetend zijn over de consequenties van een knikstaart. Ze laten gewoon een hond met een overduidelijke knik winnenDuvel schreef:Hoorde via de rasver. dat in de toekomst het fokken met knikstaarten (waarschijnlijk) verboden gaat worden. De pups die dan toch uit knikstaarten geboren worden krijgen geen stamboom.![]()
Lijkt mij een goed begin! Maar hebben jullie er ook al over gehoord?
Er bestaat in Nederland een vereniging van officielen keurmeesters.shiba schreef:Er zijn zelfs keurmeesters die onwetend zijn over de consequenties van een knikstaart. Ze laten gewoon een hond met een overduidelijke knik winnenDuvel schreef:Hoorde via de rasver. dat in de toekomst het fokken met knikstaarten (waarschijnlijk) verboden gaat worden. De pups die dan toch uit knikstaarten geboren worden krijgen geen stamboom.![]()
Lijkt mij een goed begin! Maar hebben jullie er ook al over gehoord?Dus met alleen honden die 2 keer een U hebben gehaald op een show is niet de manier om het fokken van knikstaarten tegen te gaan. Ik vraag me af hoe ze willen controleren of de ouderhonden wel dan niet een knik hebben...
Misschien gaan we richting de regelgeving in Duitsland. Daar wordt de hond gekeurd om een "Zuchtzulassung" te verkrijgen.
Normaal gesproken zou het toch ook zo moeten zijn dat een hond met een fout gelijk de ring uit wordt gestuurd!
Er moet gewoon een manier zijn of komen dat derde net als wij eens inspraak hebben, ook onderander als er officielen documenten zijn dat een hond een erfelijke afwijking heeft, dat zo'n hond gewoon geen U mag hebben of mag winnen.
En dat zij dat ook vermelden in het keurings raport.
Gr Bertus.
Ik ben gisteravond bij een keurmeester thuis geweest, en heeft haar dit alles voorgelegd.Nanc schreef:Normaal gesproken zou het toch ook zo moeten zijn dat een hond met een fout gelijk de ring uit wordt gestuurd!
Er moet gewoon een manier zijn of komen dat derde net als wij eens inspraak hebben, ook onderander als er officielen documenten zijn dat een hond een erfelijke afwijking heeft, dat zo'n hond gewoon geen U mag hebben of mag winnen.
Gr Bertus.
heb je het nou over de saarloos keurmeesters of over alle? en mag ik vragen bij welke keurmeester je geweest bent? of is dit ook top secret?idorh schreef:Ik ben gisteravond bij een keurmeester thuis geweest, en heeft haar dit alles voorgelegd.Nanc schreef:Normaal gesproken zou het toch ook zo moeten zijn dat een hond met een fout gelijk de ring uit wordt gestuurd!
Gr Bertus.
Het komt er in het kort op neer, dat er een grote corruptie ontstaat als een keurmeester goudeerlijk is.
Want als die alle regels aan zou houden, dan kwam er geen hond meer naar die keurmeester, ja de eigenaren willen gewoon een- U -(Uitmuntend)hebben.
Gr Bertus.
Dat geld voor alle rassen, let maar eens op met eigenaars die veel shows lopen, dat ze heel vaak een bepaalde keurmeester uit zoeken.yamie schreef:heb je het nou over de saarloos keurmeesters of over alle? en mag ik vragen bij welke keurmeester je geweest bent? of is dit ook top secret?idorh schreef:Ik ben gisteravond bij een keurmeester thuis geweest, en heeft haar dit alles voorgelegd.Nanc schreef:Normaal gesproken zou het toch ook zo moeten zijn dat een hond met een fout gelijk de ring uit wordt gestuurd!
Gr Bertus.
Het komt er in het kort op neer, dat er een grote corruptie ontstaat als een keurmeester goudeerlijk is.
Want als die alle regels aan zou houden, dan kwam er geen hond meer naar die keurmeester, ja de eigenaren willen gewoon een- U -(Uitmuntend)hebben.
Gr Bertus.
nou ja laat dat stel maar weg, ik fok, en ikl show, dus ik weet idd dat er vaak (mist bekend) ingeschreven word bij keurmeesters die op dat type vallen... tuurlijk mag en kan het dat een keurmeester niet op een bepaald type valt, maakt de keurmeester niet per definitie slecht maar ook degene die dus daar niet meer onder inschrijft niet slecht... op een ander type vallen of bepaalde dingen aanrekenen bij een hond wil nog niet zeggen dat je een slechte hond hebt..idorh schreef:Dat geld voor alle rassen, let maar eens op met eigenaars die veel shows lopen, dat ze heel vaak een bepaalde keurmeester uit zoeken.yamie schreef:heb je het nou over de saarloos keurmeesters of over alle? en mag ik vragen bij welke keurmeester je geweest bent? of is dit ook top secret?idorh schreef:Ik ben gisteravond bij een keurmeester thuis geweest, en heeft haar dit alles voorgelegd.Nanc schreef: Normaal gesproken zou het toch ook zo moeten zijn dat een hond met een fout gelijk de ring uit wordt gestuurd!
Gr Bertus.
Stel dat jij fokt, en je hebt ZG hondjes, en bij een bepaalde krijg jouw hondjes een U, nou dan zal jij die keurmester eerder uitkiezen dan een ander, en ook dat show lopen veel geld kost.
En namen zonder toestemming gaat ik niet op een forum zetten.
Gr Bertus.
ach joh, er zullen misschien best wel keur meesters zijn die het daarom doen, maar echt niet veel hoor, ik zit ook al een tijd in de show wereld en niet meer inschrijven bij een bepaalde keurmeester betekend echt niet dat je bij een ander direct een top hond hebt, daar gaat het ook niet om..Nanc schreef:Als ze fouten bewust over het hoofd zien om toch zoveel mogelijk U-tjes uit te delendan moet diegene maar stoppen met keuren. Belachelijk gewoon.
En om kampioen te worden mag je volgens mij je CAC's niet bij 1 keurmeester halen, maar bij verschillende.
Het gaat er om dat er honden mee doen en zelfs winnen met behoorlijke fokfoutenyamie schreef:ach joh, er zullen misschien best wel keur meesters zijn die het daarom doen, maar echt niet veel hoor, ik zit ook al een tijd in de show wereld en niet meer inschrijven bij een bepaalde keurmeester betekend echt niet dat je bij een ander direct een top hond hebt, daar gaat het ook niet om..Nanc schreef:Als ze fouten bewust over het hoofd zien om toch zoveel mogelijk U-tjes uit te delendan moet diegene maar stoppen met keuren. Belachelijk gewoon.
En om kampioen te worden mag je volgens mij je CAC's niet bij 1 keurmeester halen, maar bij verschillende.
ja dat snap ik, maar je doet net alsof elke keurmeester in een soort stiekum verdracht zit en niks meer uit eigen gevoel en inzicht durft te keuren... dat er idd keurmeesters zijn die puur op eigenaar een hond laten winnen weet ik ook wel, maar dat is toch godzijdank niet de meerderheid, en nee ik praat niet alleen uit ervaring met jacken ook met genoeg andere rassenidorh schreef:Het gaat er om dat er honden mee doen en zelfs winnen met behoorlijke fokfoutenyamie schreef:ach joh, er zullen misschien best wel keur meesters zijn die het daarom doen, maar echt niet veel hoor, ik zit ook al een tijd in de show wereld en niet meer inschrijven bij een bepaalde keurmeester betekend echt niet dat je bij een ander direct een top hond hebt, daar gaat het ook niet om..Nanc schreef:Als ze fouten bewust over het hoofd zien om toch zoveel mogelijk U-tjes uit te delendan moet diegene maar stoppen met keuren. Belachelijk gewoon.
.
Gr Bertus.
Daar heb jij volkomen gelijk in, dat er zeker eerlijke keurmeesters zijn, en of ze de meerderheid zijn dat weet ik gewoonweg niet.yamie schreef:ja dat snap ik, maar je doet net alsof elke keurmeester in een soort stiekum verdracht zit en niks meer uit eigen gevoel en inzicht durft te keuren... dat er idd keurmeesters zijn die puur op eigenaar een hond laten winnen weet ik ook wel, maar dat is toch godzijdank niet de meerderheid, en nee ik praat niet alleen uit ervaring met jacken ook met genoeg andere rassenidorh schreef:Het gaat er om dat er honden mee doen en zelfs winnen met behoorlijke fokfoutenyamie schreef:ach joh, er zullen misschien best wel keur meesters zijn die het daarom doen, maar echt niet veel hoor, ik zit ook al een tijd in de show wereld en niet meer inschrijven bij een bepaalde keurmeester betekend echt niet dat je bij een ander direct een top hond hebt, daar gaat het ook niet om..Nanc schreef:Als ze fouten bewust over het hoofd zien om toch zoveel mogelijk U-tjes uit te delendan moet diegene maar stoppen met keuren. Belachelijk gewoon.
.
Gr Bertus.
Eigen fok mag een keurmeester niet keuren. Althans niet in eigen bezit en niet in bezit van directe familie of huisgenoten. En veel fokkers willen ook niet door hun gefokte honden keuren. Want dat kan je niet goed doen, levert altijd gekletst op. Want plaats je de hond dan is het omdat je hem zelf hebt gefokt en plaats je hem niet dan heb je blijkbaar een hond gefokt waar je niet volledig achter staat.idorh schreef:Daar heb jij volkomen gelijk in, dat er zeker eerlijke keurmeesters zijn, en of ze de meerderheid zijn dat weet ik gewoonweg niet.yamie schreef:ja dat snap ik, maar je doet net alsof elke keurmeester in een soort stiekum verdracht zit en niks meer uit eigen gevoel en inzicht durft te keuren... dat er idd keurmeesters zijn die puur op eigenaar een hond laten winnen weet ik ook wel, maar dat is toch godzijdank niet de meerderheid, en nee ik praat niet alleen uit ervaring met jacken ook met genoeg andere rassenidorh schreef:Het gaat er om dat er honden mee doen en zelfs winnen met behoorlijke fokfoutenyamie schreef: ach joh, er zullen misschien best wel keur meesters zijn die het daarom doen, maar echt niet veel hoor, ik zit ook al een tijd in de show wereld en niet meer inschrijven bij een bepaalde keurmeester betekend echt niet dat je bij een ander direct een top hond hebt, daar gaat het ook niet om..
.
Gr Bertus.
Er zullen overal wel haken en ogen aan zijn , er zullen ook wel keurmeesters zijn die zelf fokken, ik geloof niet dat die hun eigen fokdieren keuren.
Maar net als op dit forum is een keer een foto geplaatst van een dogachtige hond met een enorme knik in de staaart en die werd winnaar, en dat is voor mij echt onbegrijpelijk, ik heb het gevoel dat er onder de keurmeester vereniging ook geen echte eenheid is.
Gr Bertus.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en als een goede hond niet goed voor wordt gebracht kan dat ook punten kosten.Branka schreef:Eigen fok mag een keurmeester niet keuren. Althans niet in eigen bezit en niet in bezit van directe familie of huisgenoten. En veel fokkers willen ook niet door hun gefokte honden keuren. Want dat kan je niet goed doen, levert altijd gekletst op. Want plaats je de hond dan is het omdat je hem zelf hebt gefokt en plaats je hem niet dan heb je blijkbaar een hond gefokt waar je niet volledig achter staat.idorh schreef:Daar heb jij volkomen gelijk in, dat er zeker eerlijke keurmeesters zijn, en of ze de meerderheid zijn dat weet ik gewoonweg niet.yamie schreef:ja dat snap ik, maar je doet net alsof elke keurmeester in een soort stiekum verdracht zit en niks meer uit eigen gevoel en inzicht durft te keuren... dat er idd keurmeesters zijn die puur op eigenaar een hond laten winnen weet ik ook wel, maar dat is toch godzijdank niet de meerderheid, en nee ik praat niet alleen uit ervaring met jacken ook met genoeg andere rassenidorh schreef: Het gaat er om dat er honden mee doen en zelfs winnen met behoorlijke fokfouten
.
Gr Bertus.
Er zullen overal wel haken en ogen aan zijn , er zullen ook wel keurmeesters zijn die zelf fokken, ik geloof niet dat die hun eigen fokdieren keuren.
Maar net als op dit forum is een keer een foto geplaatst van een dogachtige hond met een enorme knik in de staaart en die werd winnaar, en dat is voor mij echt onbegrijpelijk, ik heb het gevoel dat er onder de keurmeester vereniging ook geen echte eenheid is.
Gr Bertus.
En Bertus, ik weet ook keurmeesters die stellen dat ze niet graag bij de erering zitten en de vraag horen stellen hoe ze in godsnaam toch die hond hebben kunnen laten winnen.