Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokmensen versus Vleesvoermensen
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier krijgen de honden ook en brokken en vers vlees. Daarnaast krijgen ze ook yoghurt, pens, varkensoren, fruit en brood. Afhankelijk van wat ik op dat moment in huis heb.
Ik geloof wel dat er verschil is tussen de verschillende soorten brokken en heb ik bewust gekozen voor de brok die ze nu krijgen. Ik denk ook dat je je niet moet vastzetten op 1 soort brok of vers vlees. Je moet gewoon kijken waar je hond het goed op doet en dat voor ze kopen.
En als je hond het goed doet op brokken kan ik me ook wel voorstellen dat je mensen die vv voeren een beetje vreemd vindt. Ik denk ook dat dat soort mensen niet zitten te wachten op een prediker van het vers voeren, omdat dit toch een beetje voelt als een aanval omdat je zelf brokken voert. Daardoor ga je zelf in de verdediging en schiet je niks op.
Ik geloof wel dat er verschil is tussen de verschillende soorten brokken en heb ik bewust gekozen voor de brok die ze nu krijgen. Ik denk ook dat je je niet moet vastzetten op 1 soort brok of vers vlees. Je moet gewoon kijken waar je hond het goed op doet en dat voor ze kopen.
En als je hond het goed doet op brokken kan ik me ook wel voorstellen dat je mensen die vv voeren een beetje vreemd vindt. Ik denk ook dat dat soort mensen niet zitten te wachten op een prediker van het vers voeren, omdat dit toch een beetje voelt als een aanval omdat je zelf brokken voert. Daardoor ga je zelf in de verdediging en schiet je niks op.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik kom trouwens heel weinig mensen tegen die het "vreemd" vinden dat mijn honden versvlees krijgen maar als ik het over de kippenvleugels en de botten heb ja dan voelen de meeste mensen zich vaak wel geroepen om mij even te vertellen dat het heeeeel slecht is... en de ene keer zeg ik; joh? en de andere keer zal ik proberen iets uit te leggen want ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Btw, brokken krijgen ze hier ook nog en ze eten ook wel mee met de pot, eigenlijk krijgen ze best wel van alles wat.
Btw, brokken krijgen ze hier ook nog en ze eten ook wel mee met de pot, eigenlijk krijgen ze best wel van alles wat.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Wat mag je dan geven dat uit "de pot" komt ?cloris schreef:Ik kom trouwens heel weinig mensen tegen die het "vreemd" vinden dat mijn honden versvlees krijgen maar als ik het over de kippenvleugels en de botten heb ja dan voelen de meeste mensen zich vaak wel geroepen om mij even te vertellen dat het heeeeel slecht is... en de ene keer zeg ik; joh? en de andere keer zal ik proberen iets uit te leggen want ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Westertoren
- Vaste gebruiker
TJA TEN EERSTE MOET JE TOCH EVEN BETER LEREN LEZEN!!Angel-eyes schreef:Ja en wie ben jij om er wat van te zeggen over een verschil tussen vers en brok?En dat gelul over vers is veel duurder is gewoon bullshit, Barf kan heel erg verschillen ja qua ingredienten namelijk, maar voor vers valt dat mee, ik zou voor een zgn. goeie brok nog zelfs meer betalen(ik koop wel groot in dus dat scheelt), maar dan nog zou ik hooguit 30 euro meer kwijt zijn, nou als ik me daar moet op gaan bezuinigen voor mijn honden, wat dan als ze ziek zijn of een wormenkuurtje moeten krijgen?Dan kan ik dat ook niet betalen....het juist goed om vaak oude dingen opnieuw te vertellen, aangezien er genoeg nieuwe leden komen......en tsja het kan ook omdat het komkommertijd is ofzo?Westertoren schreef:Gaan we weer de zoveelste discussie over voer!!!!!!!!!!!!!!
Krijg er zo langzamerhand een sik van ( zou haast gaan blaten).
Iedereen wil het beste voor zijn dier, daar ga ik tenminste vanuit.
Je kan iemand adviseren wat een goede manier van voeren is (ben zelf ook voor versvoer).
Maar je kan niet in iemands knip kijken vers is nu eenmaal duurder als een goede brok.
Er zijn zat mensen die van het minium moeten rond komen en dan is vers vleesvoer toch wel erg duur voor deze mensen.
Ja hoor het menigeen al zeggen moeten ze geen hond nemen, nu dat is boelsjit je zal maar een baan hebben en zonder werk komen moet je je hond dan dumpen??
Of is dit onderwerp nu weer aan de orde omdat het komkommertijd is???
Ik zeg niets TEN NADELE vers en brok, dat vers niets duurder is als brok is ook weer niet waar.
Ga maar eens op de verpakkingen kijken welke hoeveelheid je moet voeren (en dat is meestal nog teveel voor de doorsnee hond die weing of niets doet) reken dan eens uit wat dat per dag kost en ga dan eens precies rekenen wat een goede versvlees maaltijd per dag kost. En geen gelul over groot inkopen maar normale prijzen rekenen.
En waar het mij dus omging begrijp je waarschijnlijk niet dan moet je het eerste bericht van mij nog maar eens goed lezen.
Even een voorbeeld:
Carnibest kost als je het zelf gaat halen bij de firma Bunschoten ( komen de reiskosten er nog bij, benzine !! niet iedereen woond er om de hoek)ongeveer € 2.50 per kilo moet je wel een behoorlijke hoeveelheid nemen, bij de tussenhandel betaal je rond de €2,95 per kilo
bibi kost ook ongeveer de zelfde prijs en duck bvb zelfs ongeveer € 2,50 per kilo.
Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om grote hoeveelheden in te slaan.
Ga dan eens kijken wat een zak voer van een redelijke kwaliteit kost, nemen we als voorbeeld prins premium brok kost op het momet ongeveer € 39.=
Volgens de fabrikant moet je voeren voor een hond van 35kilo:
Hond met weing beweging 375 gram en een actieve hond 5,60 gram per dag.
Reken dan eens uit hoe lang je met een zak voer doet en wat dan de dagprijs is.
Reken dan eens uit wat de dagprijs van de bekende vleesmerken is en dan zal je zien dat brokken een stuk goedkoper zijn en dan hebben we het nog over een kwalitatief dure brok gehad.
Dus nog even voor de duidelijkheid:
IK ZEG NIET TEN NADEL VAN EEN BROK, VERS, OF VLEES MAALTIJD
Het gaat erom dat er zat mensen zijn die dit niet kunnen bekostigen!!
En ja voordat je begint te gillen, ik kan het gelukkig wel bekostigen en ja mijn hond krijgt beter te eten als menig mens!!
- Joyce
- Zeer actief
Goh, je neemt het nogal persoonlijk.
Maar als we over kosten voor honden gaan beginnen, moet je niet alleen naar het voer kijken, maar ook naar wat een hond nog meer allemaal kost.
Ik heb drie honden en ze krijgen 's ochtens brokken en 's avonds carnibest. Voor drie honden is dat best wel prijzig en alleen brokken zal inderdaad goedkoper zijn. Maar het laatste waar ik op wil bezuinigen is wel het eten van m'n honden. Als je honden neemt dan weet je dat dat geld gaat kosten en dat je daarvoor dingen moet gaan laten. Mijn vakantiegeld heb ik dit jaar besteed aan een operatie voor m'n hond.
Voordat je een hond neemt moet je uit gaan rekenen hoeveel geld zo'n hond kost en of je je dat kan veroorloven (en wil veroorloven). Natuurlijk zijn er honden die goedkope brokken superlekker vinden en het daar goed op doen. Maar je hond bewust goedkopere brokken geven om zo wat geld uit te sparen vind ik niet kunnen.
Ik moet ook rondkomen van een minimaal loon, maar het lukt nog allemaal. Zou ik werkloos raken dan heb ik een spaarpotje met geld waarvan ik nog wel een tijdje rond kan komen. Als je honden hebt heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en die valt niet weg als er ineens minder geld binnen komt.
Maar als we over kosten voor honden gaan beginnen, moet je niet alleen naar het voer kijken, maar ook naar wat een hond nog meer allemaal kost.
Ik heb drie honden en ze krijgen 's ochtens brokken en 's avonds carnibest. Voor drie honden is dat best wel prijzig en alleen brokken zal inderdaad goedkoper zijn. Maar het laatste waar ik op wil bezuinigen is wel het eten van m'n honden. Als je honden neemt dan weet je dat dat geld gaat kosten en dat je daarvoor dingen moet gaan laten. Mijn vakantiegeld heb ik dit jaar besteed aan een operatie voor m'n hond.
Voordat je een hond neemt moet je uit gaan rekenen hoeveel geld zo'n hond kost en of je je dat kan veroorloven (en wil veroorloven). Natuurlijk zijn er honden die goedkope brokken superlekker vinden en het daar goed op doen. Maar je hond bewust goedkopere brokken geven om zo wat geld uit te sparen vind ik niet kunnen.
Ik moet ook rondkomen van een minimaal loon, maar het lukt nog allemaal. Zou ik werkloos raken dan heb ik een spaarpotje met geld waarvan ik nog wel een tijdje rond kan komen. Als je honden hebt heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en die valt niet weg als er ineens minder geld binnen komt.
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Het is voor sommige mensen echt heel erg moeilijk om goed te lezen!!!!!!Chatterbox schreef:Goh, je neemt het nogal persoonlijk.
Nee ik neem het niet persoonlijk!!!
Ja inderdaad eesrt nadenken voordat je een hond neemt!!!!
Maar ik kan me voorstellen dat gezinnen die op het minium leven geen vers kunnen veroorloven!!!!!!!
Zoals ik al schreef ik kan het gelukkig wel bekostigen!!
Het gaat erom dat er wel degelijk een verschil van prijskaartje hangt tussen brok en vers !!!!!
Ben ik het niet met je eens. Barfen is òf tijdrovend (om allerlei adresjes af te struinen op zoek naar goedkoop en goed eten), òf duur (omdat je voor het gemak gaat, 40 kilo mooi spul in één keer inslaat bij een adres waar je er wel de prijs voor betaalt).Martijn schreef:Barfen hou je alleen vol als je het leuk vind om het te doen. Anders is het veel te duur en tijdrovend. Het moet een hobby op zich zijn.
8O Okee, dan....Martijn schreef:Goed joh...:

Ik heb het net even op een rijtje gezet (ik ben dus een 'gemaks'-barfer). Ik koop 40 kilo voor een euro of 100. Kost me 2,5 uur tijd. 10 kilo kalkoennekken, kost met 20 euro + een kwartier. 10 kilo kippenekken. Kosten 10 euro + 5 minuten. 10 kilo ingewanden/organen/botten: gratis, en 10 minuten. Dan nog groenten, 10 kilo. 20 euro, qua tijd in totaal 1,5 uur denk ik.
Heb ik 80 kilo eten. Kosten 150 euro. Tijd 4,5 uur. Dus ruim 3 maanden eten voor 2 honden.
Vijftig euro per maand + 1,5 uur tijd per maand. Ik was echt heel veel meer tijd kwijt als ik Saar een beetje brokjes binnen wilde laten krijgen (oké, het was wel goedkoper toen, want met een 15 kilo zak deden we rustig een half jaar).
Verder denk ik dat qua voer inderdaad iedereen een andere mening heeft. Mijn fokster vond het 'goed' dat ik met Saar ging barfen, omdat die gewoon niks anders at. Ik heb haar wel moeten beloven dat ik Miep zeker het eerste jaar op de brok zou laten. Dat was ik zelf ook echt van plan. Maar zodra je 'zekerder' wordt van jezelf, ga je ook die pup geen brokjes meer geven. En dat heeft dus echt tot een verwijdering met de fokster geleid. Miep wordt ook met argusogen bekeken, en bij alle pijntjes of mankjes wordt gelijk de voeding de schuld gegeven.
Op de examendag van ze een beetje bleh. Heel erg sloom, en veel kwijlen. "Dan zal er dus wel een botje ergens dwars zitten". Achteraf blijkt dat ze die chemische ring - die ze de avond ervoor van Sinterklaas had gehad, en helemaal opgepeuzeld heeft - niet helemaal lekker kon verwerken....
Ik vertel altijd wel wat ik mijn honden voer. Ja, vaak krijg je grote ogen. Maar dat is onbekendheid. Denk niet dat er verschil tussen brokkenmensen of versmensen zijn. Denk dat die laatste categorie misschien iets meer met voeding bezig is, ook voor zichzelf. Een ander vind het waarschijnlijk belangrijker dat z'n huis proper is

-
- Zeer actief
..ik betaal 1.85!!!!!!!!!!!!!!!!! voor Bibi en 1.90!!!!!!!!!!!!!!!!! ongeveer voor Duck zoals ik het laatst had gezien dus die prijzen zijn afhankelijk per stad, jij komt waarschijnlijk uit een dorp waar alles anders is ofzo???Westertoren schreef:TJA TEN EERSTE MOET JE TOCH EVEN BETER LEREN LEZEN!!Angel-eyes schreef:Ja en wie ben jij om er wat van te zeggen over een verschil tussen vers en brok?En dat gelul over vers is veel duurder is gewoon bullshit, Barf kan heel erg verschillen ja qua ingredienten namelijk, maar voor vers valt dat mee, ik zou voor een zgn. goeie brok nog zelfs meer betalen(ik koop wel groot in dus dat scheelt), maar dan nog zou ik hooguit 30 euro meer kwijt zijn, nou als ik me daar moet op gaan bezuinigen voor mijn honden, wat dan als ze ziek zijn of een wormenkuurtje moeten krijgen?Dan kan ik dat ook niet betalen....het juist goed om vaak oude dingen opnieuw te vertellen, aangezien er genoeg nieuwe leden komen......en tsja het kan ook omdat het komkommertijd is ofzo?Westertoren schreef:Gaan we weer de zoveelste discussie over voer!!!!!!!!!!!!!!
Krijg er zo langzamerhand een sik van ( zou haast gaan blaten).
Iedereen wil het beste voor zijn dier, daar ga ik tenminste vanuit.
Je kan iemand adviseren wat een goede manier van voeren is (ben zelf ook voor versvoer).
Maar je kan niet in iemands knip kijken vers is nu eenmaal duurder als een goede brok.
Er zijn zat mensen die van het minium moeten rond komen en dan is vers vleesvoer toch wel erg duur voor deze mensen.
Ja hoor het menigeen al zeggen moeten ze geen hond nemen, nu dat is boelsjit je zal maar een baan hebben en zonder werk komen moet je je hond dan dumpen??
Of is dit onderwerp nu weer aan de orde omdat het komkommertijd is???
Ik zeg niets TEN NADELE vers en brok, dat vers niets duurder is als brok is ook weer niet waar.
Ga maar eens op de verpakkingen kijken welke hoeveelheid je moet voeren (en dat is meestal nog teveel voor de doorsnee hond die weing of niets doet) reken dan eens uit wat dat per dag kost en ga dan eens precies rekenen wat een goede versvlees maaltijd per dag kost. En geen gelul over groot inkopen maar normale prijzen rekenen.
En waar het mij dus omging begrijp je waarschijnlijk niet dan moet je het eerste bericht van mij nog maar eens goed lezen.
Even een voorbeeld:
Carnibest kost als je het zelf gaat halen bij de firma Bunschoten ( komen de reiskosten er nog bij, benzine !! niet iedereen woond er om de hoek)ongeveer € 2.50 per kilo moet je wel een behoorlijke hoeveelheid nemen, bij de tussenhandel betaal je rond de €2,95 per kilo
bibi kost ook ongeveer de zelfde prijs en duck bvb zelfs ongeveer € 2,50 per kilo.
Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid om grote hoeveelheden in te slaan.
Ga dan eens kijken wat een zak voer van een redelijke kwaliteit kost, nemen we als voorbeeld prins premium brok kost op het momet ongeveer € 39.=
Volgens de fabrikant moet je voeren voor een hond van 35kilo:
Hond met weing beweging 375 gram en een actieve hond 5,60 gram per dag.
Reken dan eens uit hoe lang je met een zak voer doet en wat dan de dagprijs is.
Reken dan eens uit wat de dagprijs van de bekende vleesmerken is en dan zal je zien dat brokken een stuk goedkoper zijn en dan hebben we het nog over een kwalitatief dure brok gehad.
Dus nog even voor de duidelijkheid:
IK ZEG NIET TEN NADEL VAN EEN BROK, VERS, OF VLEES MAALTIJD
Het gaat erom dat er zat mensen zijn die dit niet kunnen bekostigen!!
En ja voordat je begint te gillen, ik kan het gelukkig wel bekostigen en ja mijn hond krijgt beter te eten als menig mens!!
Ik ben dus echt goedkoper met vers uit, en nog maals als je niet een eens vers kunt kopen als het ietwat duurder is, wat doe je dan met je hond als hij een simpel iets als een wormenkuur nodig hebt??...als een mens geen goed voer kan betalen dan moeten ze gewoon geen hond nemen?Je blaast maar een eind van die toren van je maar je komt met prijzen die niet kloppen van vers en brok, zoals jij ik niet in de broekzak van iemand kan kijken zo kan jij niet klaarblijkelijk de prijzen van brok of vers weten dus je speculeert maar wat rond lawaaipapagaai.En mensen die op het minimum dus leven en niks kunnen betalen moeten gewoon geen hond nemen!!!!!!!!!!!!!genoeg uitroepvraagkommatekens????????????????
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, dat vind ik ook onzin hoor, mensen die net een redelijke brok kunnen betalen (want vers vlees is wel duurder, ik betaal ook gewoon 2,95 de kilo) en dat, zoals Martijn aangeeft een beetje aanvullen met wat andere dingen om variatie te houden, kunnen net zo goed een hond houden. Heeft niks met minima te maken. Ik ken minima die zelf het goedkoopst eten om hun hondje goed te voeren, dus dat soort stellingen zijn een beetje eng hoor.
Het heeft allemaal niks te maken met slecht of goed, alleen met: het zou mooi zijn als het ietsje beter kan. En dat is met wat toevoegingen al prima te bereiken: rauw eitje op zijn tijd, wat gepureerde groente, scheutje yoghurt, 1 keer per week een lap pens, dat soort dingen.
Een eenzijdig gevoerde hond, wat ie ook krijgt, heeft gewoon snel last van luie darmen en is dus gewoon sneller vatbaar voor ziekten.
Maar ook dat is relatief, want er zijn zat honden die het daar prima op doen. Er is geen slecht (op een paar soorten brok en blikvoer na dan.
) en goed kan ook altijd beter. 
Het heeft allemaal niks te maken met slecht of goed, alleen met: het zou mooi zijn als het ietsje beter kan. En dat is met wat toevoegingen al prima te bereiken: rauw eitje op zijn tijd, wat gepureerde groente, scheutje yoghurt, 1 keer per week een lap pens, dat soort dingen.
Een eenzijdig gevoerde hond, wat ie ook krijgt, heeft gewoon snel last van luie darmen en is dus gewoon sneller vatbaar voor ziekten.
Maar ook dat is relatief, want er zijn zat honden die het daar prima op doen. Er is geen slecht (op een paar soorten brok en blikvoer na dan.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat is dit nu weer voor onzin?! Als ik drie doggen Carnibest moet voeren die ik voor 2,30 Euro per kilo heb gekocht, ben ik per dag ruim 12 Euro aan Carnibest per dag kwijt! Ik heb héél veel voor mijn dogjes over, maar ik vind 12 Euro per dag aan voer best heel veel.Angel-eyes schreef:[als een mens geen goed voer kan betalen dan moeten ze gewoon geen hond nemen
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Angel-eyes
Je moet je toch eens wat meer om je heen informeren dan je neus lang is.
Ga eens informeren bij de wedreverkopers van bibi en carnibest en ga eens in verschillende winkels kijken wat de prijzen van duck zijn.
Jij zal waarschijnlijk in de buurt van Hoogvliet wonen om het daar op te halen maar het gros van de hondenbezitters niet !!!!!!!!!!!!!
Verleg je horizon eens dat zal je nog een hoop bij leren.
En als je Amsterdam een dorp noemt mag dat van mij.
Ga eens informeren bij de wedreverkopers van bibi en carnibest en ga eens in verschillende winkels kijken wat de prijzen van duck zijn.
Jij zal waarschijnlijk in de buurt van Hoogvliet wonen om het daar op te halen maar het gros van de hondenbezitters niet !!!!!!!!!!!!!
-
- Zeer actief
Ik ben dus zo een mens met een minimum inkomen.
En toch voer ik mijn hond(haast)elke dag vers.
Als ik voor mijzelf groente haal sla ik altijd iets extra in,en diepvries groente is niet duur en langer houdbaar.Yoghurt eten wij ook altijd dus de hond ook.Komkommer en fruit heb ik voor mijzelf ook altijd dus dat krijgt de hond ook.Zoveel duurder hoeft het niet te zijn.Ik koop met mijn zussen altijd een doos Duck kompleet,wij verdelen dat onder elkaar enzo heeft de hond een tijdlang gevarieerd eten.En als ik geen zin heb om eten te maken krijgt ze een keer brokken,dat heb ik ook altijd in huis.
En toch voer ik mijn hond(haast)elke dag vers.
Als ik voor mijzelf groente haal sla ik altijd iets extra in,en diepvries groente is niet duur en langer houdbaar.Yoghurt eten wij ook altijd dus de hond ook.Komkommer en fruit heb ik voor mijzelf ook altijd dus dat krijgt de hond ook.Zoveel duurder hoeft het niet te zijn.Ik koop met mijn zussen altijd een doos Duck kompleet,wij verdelen dat onder elkaar enzo heeft de hond een tijdlang gevarieerd eten.En als ik geen zin heb om eten te maken krijgt ze een keer brokken,dat heb ik ook altijd in huis.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
De overgebleven groentes, de appelmoes, de pasta die overblijft (behalve de gekruide saus) dat gaat allemaal richting hondjes.Mama Sanneke schreef:Wat mag je dan geven dat uit "de pot" komt ?cloris schreef:Ik kom trouwens heel weinig mensen tegen die het "vreemd" vinden dat mijn honden versvlees krijgen maar als ik het over de kippenvleugels en de botten heb ja dan voelen de meeste mensen zich vaak wel geroepen om mij even te vertellen dat het heeeeel slecht is... en de ene keer zeg ik; joh? en de andere keer zal ik proberen iets uit te leggen want ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Sanneke

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Mits jij persoonlijk Carnibest het beste voer vindt voor je doggen, geef ik Angel-eys gelijk.Scooby schreef:Wat is dit nu weer voor onzin?! Als ik drie doggen Carnibest moet voeren die ik voor 2,30 Euro per kilo heb gekocht, ben ik per dag ruim 12 Euro aan Carnibest per dag kwijt! Ik heb héél veel voor mijn dogjes over, maar ik vind 12 Euro per dag aan voer best heel veel.Angel-eyes schreef:[als een mens geen goed voer kan betalen dan moeten ze gewoon geen hond nemen
Dat jij voor honden hebt gekozen die wat meer nodig hebben dan een middelmaatje moet je ook rekening houden dat je, wat voer betreft, hoger in de kosten zit.
-
- Zeer actief
...als ik het nou maar zo goedkoop krijgt, het ging er toch om wat ik jij betaald en ik betaal weer deze prijs, en als je gewoon gelijk groot inkoopt bespaart je dat heeeel veel, en ik betaal gewoon 1.90 voor Duck!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus ik hoef absoluut niet ergens anders te vergelijken, wat kan mij het nou schelen dat het in het ene dorp goedkoper is dan het andere, als een mens het zulk goed voer vind dan kopen ze het echt wel en dan ook gelijk meer en dus goedkoper dan in hun dorpje?Als dat horizon verbreden isWestertoren schreef:Angel-eyes

Nee dan hou ik het wel zo hierbij daar leer ik wel wat meer van , maar niet van iemand die weer hard van een westertoren staat te blazen zonder inhoudt.
Oh wat fijn zeg dat ik het van jou een dorp mag noemen??...das echt heel aardig van je zeg??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Mama Sanneke
- Zeer actief
cloris schreef:De overgebleven groentes, de appelmoes, de pasta die overblijft (behalve de gekruide saus) dat gaat allemaal richting hondjes.Mama Sanneke schreef:Wat mag je dan geven dat uit "de pot" komt ?cloris schreef:Ik kom trouwens heel weinig mensen tegen die het "vreemd" vinden dat mijn honden versvlees krijgen maar als ik het over de kippenvleugels en de botten heb ja dan voelen de meeste mensen zich vaak wel geroepen om mij even te vertellen dat het heeeeel slecht is... en de ene keer zeg ik; joh? en de andere keer zal ik proberen iets uit te leggen want ik heb daar gewoon niet altijd zin in.
Sanneke
Luka heeft in zen beginperiode enorme last gehad van diarée.
Daarom ben ik nogal voorzichtig.
Hij eet alleen Duck, af en toe een koekje, zeker na de borstelbeurt.
Gisteren heb ik hem getrakteerd met een reuzewortel, allé voor LUka was dat er één. :E
Je had hem fier moeten zien lopen. Poedelmanske met die grote wortel.
Hij wil geen botten dus is een wortel wel niet slecht want daar kan hij op knabbelen, en hij weet er niet van.
Een pasta-overschotje krijgt hij ook, zonder saus.
Appelmoes had ik nog niet aan gedacht.
Bedankt voor de tips.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Tja het blijft toch moeilijk voor je om goed te lezen, zou je haast aanraden om een cursus lezen te gaan volgen!!Angel-eyes schreef:...als ik het nou maar zo goedkoop krijgt, het ging er toch om wat ik jij betaald en ik betaal weer deze prijs, en als je gewoon gelijk groot inkoopt bespaart je dat heeeel veel, en ik betaal gewoon 1.90 voor Duck!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus ik hoef absoluut niet ergens anders te vergelijken, wat kan mij het nou schelen dat het in het ene dorp goedkoper is dan het andere, als een mens het zulk goed voer vind dan kopen ze het echt wel en dan ook gelijk meer en dus goedkoper dan in hun dorpje?Als dat horizon verbreden isWestertoren schreef:Angel-eyes
En als je Amsterdam een dorp noemt mag dat van mij.??
Nee dan hou ik het wel zo hierbij daar leer ik wel wat meer van , maar niet van iemand die weer hard van een westertoren staat te blazen zonder inhoudt.
Oh wat fijn zeg dat ik het van jou een dorp mag noemen??...das echt heel aardig van je zeg??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het ging er niet om wat ik betaal, het gaat om de grote massa wat de prijzen aangaat!!!!
Al kost het voer €10,= per kilo dan kan ik het gelukkig nog bekostigen, maar daar gaat het helemaal niet om.
En ja ik ben erg blij dat ik bij de Wetertoren woon kan ik er nog vanaf blazen zoals jij dat zegt, maar je bent natuurlijk zeer jaloers dat JIJ dat NIET kan!!
Ik wil best verder met je discuseren hoor maar dan moet je beloven toch eens goed mijn berichten na te lezen en dan niet er alleen uitpikken wat in jouw straatje past!!!
Doe je dit niet dan is het verspilde moeite om verder met je discuseren want dan ben je nog dommer als dom!!!
Zou zeggen doe er je voordeel mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Zeer actief
Dommer dan dom, heb je dat zelf verzonnen, en dit is niet eens een discussie want met "mensjes" zoals jou discusieer ik niet eens want dan kan ik net zo met een papagaai gaan lullen, die praat ook maar zegt in feite niks net als jou dus!!!!!Westertoren schreef:Tja het blijft toch moeilijk voor je om goed te lezen, zou je haast aanraden om een cursus lezen te gaan volgen!!Angel-eyes schreef:...als ik het nou maar zo goedkoop krijgt, het ging er toch om wat ik jij betaald en ik betaal weer deze prijs, en als je gewoon gelijk groot inkoopt bespaart je dat heeeel veel, en ik betaal gewoon 1.90 voor Duck!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus ik hoef absoluut niet ergens anders te vergelijken, wat kan mij het nou schelen dat het in het ene dorp goedkoper is dan het andere, als een mens het zulk goed voer vind dan kopen ze het echt wel en dan ook gelijk meer en dus goedkoper dan in hun dorpje?Als dat horizon verbreden isWestertoren schreef:Angel-eyes
Het ging er niet om wat ik betaal, het gaat om de grote massa wat de prijzen aangaat!!!!
Al kost het voer €10,= per kilo dan kan ik het gelukkig nog bekostigen, maar daar gaat het helemaal niet om.
En ja ik ben erg blij dat ik bij de Wetertoren woon kan ik er nog vanaf blazen zoals jij dat zegt, maar je bent natuurlijk zeer jaloers dat JIJ dat NIET kan!!
Ik wil best verder met je discuseren hoor maar dan moet je beloven toch eens goed mijn berichten na te lezen en dan niet er alleen uitpikken wat in jouw straatje past!!!
Doe je dit niet dan is het verspilde moeite om verder met je discuseren want dan ben je nog dommer als dom!!!
Zou zeggen doe er je voordeel mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Westertoren
- Vaste gebruiker
Je bent nog dommer als het achterwerk van een varken!!!!!Angel-eyes schreef:Dommer dan dom, heb je dat zelf verzonnen, en dit is niet eens een discussie want met "mensjes" zoals jou discusieer ik niet eens want dan kan ik net zo met een papagaai gaan lullen, die praat ook maar zegt in feite niks net als jou dus!!!!!Westertoren schreef:Tja het blijft toch moeilijk voor je om goed te lezen, zou je haast aanraden om een cursus lezen te gaan volgen!!Angel-eyes schreef:...als ik het nou maar zo goedkoop krijgt, het ging er toch om wat ik jij betaald en ik betaal weer deze prijs, en als je gewoon gelijk groot inkoopt bespaart je dat heeeel veel, en ik betaal gewoon 1.90 voor Duck!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus ik hoef absoluut niet ergens anders te vergelijken, wat kan mij het nou schelen dat het in het ene dorp goedkoper is dan het andere, als een mens het zulk goed voer vind dan kopen ze het echt wel en dan ook gelijk meer en dus goedkoper dan in hun dorpje?Als dat horizon verbreden isWestertoren schreef:Angel-eyes
Zou zeggen doe er je voordeel mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......ik heb een mening klaar en jij ook, alleen jouw mening raakt gewoon kant noch wal, je gaat nu zelf voor de grote massa praten, ook wat blijkbaar in jouw straatje past, moet je niet doen, dat kunnen mense goed genoeg voor zichzelf, maar blijkbaar voel je je nog meer verhevener dan verheven boven de rest....spreek lekker voor jezelf das beter, dan lul je tenminste minder dus ook niet zo achterlijk...
Meer tijd en energie besteed ik hier niet verder aan, is bij jou onbegonnen werk GROTE DOMKOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Haha dat heb ik dus ook.chrico schreef: Ik vind het juist jammer dat mensen of alleen vers of alleen brok voeren
Alleen Tarz krijgt alleen vers maar ook hij krijgt er tafelresten en alles wat hij lust erbij.
De andere honden krijgen brokken plus alles wat eetbaar en niet ongezond is. Ik geef ze graag wat afwisseling. Naar mijn idee is dat gewoon gezond omdat ze dan gewend zijn meerdere soorten voedsel te eten waardoor ze sterkere darmen krijgen...
Groetjes Rob
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Is geen eeuwen geleden, maar ik weet wel dat er toentertijd niet van al dit voer was, dat er bij de dierenspeciaal zaak een paar bakken waren met keiharde brokken in klein groter en groot. Die kreeg onze hond samen met bruin brood en gekookte pens of hart met Gistocal erover heen. En goh joh toen kwam er Frolic, wauw, brokken in 'n pak! De situaties toen waren toch totaal anders.Suus schreef:Je doet net of 40 jaar èèuwen terug is! Natuurlijk is vv heel anders dan de pot. Maar volgens mij komt vv dichter in de buurt bij 'de pot' als brokken. En er zijn zat mensen die barfen (ikzelf niet want ik weet de juiste verhoudingen niet) en dat is dus wel gewoon de pot.Eline* schreef:Wacht even hoor..versvleesvoeding is toch heel wat anders dan met de pot mee laten eten. Die vergelijking gaat aan alle kanten mank, evenals de vergelijking met de honden van 40 jaar geleden die onder totaal andere omstandigheden leefden dan onze schatjes.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mij valt juist op dat veel barf/vers mensen heel raar en soms zelfs agressief op brokkenmensen reageren. en niet andersom zoals hier gezegd wordt.
sam heeft gewoon brokken en nog veel meer. gewoon wat ik heb. met de pot mee, brood, zuivel enzenzenz.
ik heb me er erg in verdiept omdat ik sam vers wilde gaan geven dus ik heb genoeg gezien.
je kunt hoog springen, laag springen en gaan huilen, maar vers/barf is ALTIJD duurder als een goede brok. (en nee, ik heb het niet over de allergoedkoopste brokken)
sam heeft gewoon brokken en nog veel meer. gewoon wat ik heb. met de pot mee, brood, zuivel enzenzenz.
ik heb me er erg in verdiept omdat ik sam vers wilde gaan geven dus ik heb genoeg gezien.
je kunt hoog springen, laag springen en gaan huilen, maar vers/barf is ALTIJD duurder als een goede brok. (en nee, ik heb het niet over de allergoedkoopste brokken)

-
- Zeer actief
het ligt er gewoon aan hoeveel je koopt en waar je het koopt, ik ken zelfs Islamitische slagers die je werkelijk voor 5 euro 2 maanden vreten meegeven(en als ze je langer kennen, geven ze het gratis dus wat is goedkoper of duurder?), het ligt eraan wat je zelf wil geven, ga je specifiek orgaanvlees geven zoals lever dan is het gewoon duurder, en haal je dit nog eens bij een gewone slager dan ben je nog meer kwijt.En ik kan gewoon veel goedkoper met Barf dan brok, nu geef ik wat gemixed, ik geef vers...af en toe een kippekarkas of een konijn...en ook wat brok, ik geef ze gewoon van alles, het zijn toch net vuilnisbakkenmassam schreef:mij valt juist op dat veel barf/vers mensen heel raar en soms zelfs agressief op brokkenmensen reageren. en niet andersom zoals hier gezegd wordt.

-
- Erelid
- Contacteer:
als je je bron van materiaal gevonden hebt kan je heel goedkoop aan materiaal komen.
ik vind 1 kilo bot/vlees,lever,hart,pens enz enz voor 1euro toch niet bepaald prijzig.
komplete orgaan van geit krijg ik gratis.
In het begin was BARFen een hobby,nu is het gewoon iets wat bij honden hebben hoort voor mij.
Veel tijd kost het niet.
Net zoveel als ik voor mij zelf eten inkoop.
Het is makkelijk,hoef geen tijd meer te besteden aan het zoeken naar de juiste brok
en hoef geen keuzes te maken uit welk merk versvlees.en vakantie's altijd genoeg te verkrijgen.
En als ik vertel [wat ik bijna nooit doe,buiten internet dan
] wat mijn honden eten zeg ik altijd..gewoon wat hun soortgenoten ook eten,kip,konijn wat botten,pens..enz.
ik krijg dan nooit vreemde reacties.
ik vind 1 kilo bot/vlees,lever,hart,pens enz enz voor 1euro toch niet bepaald prijzig.
komplete orgaan van geit krijg ik gratis.
In het begin was BARFen een hobby,nu is het gewoon iets wat bij honden hebben hoort voor mij.
Veel tijd kost het niet.
Net zoveel als ik voor mij zelf eten inkoop.
Het is makkelijk,hoef geen tijd meer te besteden aan het zoeken naar de juiste brok

En als ik vertel [wat ik bijna nooit doe,buiten internet dan

ik krijg dan nooit vreemde reacties.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Hier krijgen ze brokken en 1 dag in de week duck , en ze zijn gek op fruit en ook hier krijgen ze de restjes van ons eten. En van alle doggen is in al die jaren alleen jetset een keer aan de rees geweest , dus met de darmpjes gaat het
De puppen krijgen nu ook brok en 2 dagen in de week vlees (rodi of prins)

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
nou rob, ik koop CB groot in bij de fabriek, betaal de laagste prijs qua afname, maar ben nog altijd duurder uit als met een zak brokken van 50 euro.Angel-eyes schreef:het ligt er gewoon aan hoeveel je koopt en waar je het koopt, ik ken zelfs Islamitische slagers die je werkelijk voor 5 euro 2 maanden vreten meegeven(en als ze je langer kennen, geven ze het gratis dus wat is goedkoper of duurder?), het ligt eraan wat je zelf wil geven, ga je specifiek orgaanvlees geven zoals lever dan is het gewoon duurder, en haal je dit nog eens bij een gewone slager dan ben je nog meer kwijt.En ik kan gewoon veel goedkoper met Barf dan brok, nu geef ik wat gemixed, ik geef vers...af en toe een kippekarkas of een konijn...en ook wat brok, ik geef ze gewoon van alles, het zijn toch net vuilnisbakkenmassam schreef:mij valt juist op dat veel barf/vers mensen heel raar en soms zelfs agressief op brokkenmensen reageren. en niet andersom zoals hier gezegd wordt.
je kunt hoog springen, laag springen en gaan huilen, maar vers/barf is ALTIJD duurder als een goede brok. (en nee, ik heb het niet over de allergoedkoopste brokken)....maar ik ga gewoon niet volledig op barf over omdat ik de complete manier een beetje vreemd vind, dus geef ik een beetje het beste van 3 werelden
ik kan het betalen en heb het er voor over, maar ook hier is het toch echt een feit dat ik duurder uit ben.
heb de dagprijs echt weleens berekend en vergeleken

ook met dagjes zelf samenstellen ben ik duurder uit, maar ook duurder als KVV.
als je goede adressen kunt vinden is barf misschien goedkoop, maar anders echt niet.
je kan niet in mensen hun portemonnee kijken en daarover oordelen.
als mensen een hond aanschaffen, gaan ze in eerste instantie toch uit van een prijs van "ik ga ff van mijn eigen hond uit voor het gemak" een zak brokken van 15 kilo van 45/ 50 euro waar je zo'n 1 tot 1,5 maand mee doet.
dan komen ze in de wereld die internet heet, gaan meer lezen over voer en vlees en willen dat vlees ook weleens proberen.
vervolgens ga je kijken wat je kwijt bent en zonder een grote vriezer ben je vaak gewoon veel kwijt.
niet iedereen verdiend evenveel, en niet iedereen kan vlees betalen of een grote vriezer aanschaffen zodat het goedkoper wordt.
en met CB ben ik nog steeds meer kwijt als met brok, ookal betaal ik de laagste prijs!
niet iedereen heeft dat nu eenmaal en in eerste instantie gaan mensen naar mijn idee dus toch echt uit van de voer kosten wat je kwijt bent aan een zak brokken.
en dat kunnen zelfs de minima, zoals jij dat noemt, echt wel betalen.