Je ziet ze inderdaad niet veel
Hebben jullie dat nou ook dat reuen van jachthonden altijd moeilijk doen en wat grommen bij het eerste gesnuffel? alsof ze hun jacht gebied aftasten ( onzin natuurlijk) Of heeft het iets "adelijks"?
Moderator: moderatorteam
Bauke, ik heb een rasechte CoLahond ( Cocker/Labrador kruising) met een jachtpassie waar menig rashondenbezitter jaloers op zou zijnbauke schreef:De vraag van deze topic was toch : hebben staande honden een jachtpassie? , en daarna heb ik alleen maar antwoorden gezien van honden die het dus juist niet hadden.
Dus daarom ging ik uit EIGEN ervaringen dingen opnoemen en vertellen over mijn EIGEN hond, die óók uiteraard gerekend mag worden onder de Staande Honden ( kijk maar naar de tentoonstellingen !!)
Die óók trouwens vóór en na het schot gebruikt kan worden , en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien, bij de jachttrainingen, die ik dan wèl als toeschouwer heb bekeken !!!!!
Je denkt zeker: oh, die heeft maar een bastaard boerderij hondje en ineens hoor ik niet meer bij de elite??? Ga nou gauw !!
De reden waarom ik geen jachttraining doe is omdat Bauke HD heeft en zelfs leuke dingen zoals bv Behendigheid , Breitensport ( die zou ik heel graag willen doen) en Flyball zou ik niet teveel met hem kunnen doen !
Dus daarom gaan we maar "gewoon' lopen en dan heeft hij tóch beweging genoeg !
Maar in oktober ga ik weer met Bauke naar onze rasverenigingsdag om à l die sporten even te doen en te mogen proeven. Altijd heel leuk. Daar zit uiteraard ook weer bij: Speuren, Jachtsport en Apporteersport.
Ik snap niet waarom je nu een beetje arogant doet tegenover mij.
Nog iets: dat adellijke ( hoofd en houding) heb ik trouwens meer gehoord bij eigenaars van Drentse Patrijzen, dan van teckels bv. Ik verzin dingen ècht niet . Dus ik dacht dat jullie dat wel wisten. . Sorry hoor![]()
![]()
Als de topic vraag anders was geweest . dan had ik misschien niet eens hoeven te reageren. Maar deze vraag nodigde nou eenmaal zo uit.
Sorry, sorry, sorry !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zal het niet meer doen en gaan jullie lekker maar je gang met jullie mooie ras honden !!

Nou Bauke: persoonlijk zal ik je niet missen met al je vooroordelen over bepaalde rassen!bauke schreef:Nou, nou, je kan een boek schrijven over de jachthonden , Wil, wat weet jij het goed, zeg!, Maar ik begrijp nu dat jij een enorme expert bent op jachtgebied. En misschien zelfs een instructrice?
Maar weet je wat? Een forum met leuke onderwerpen zoals deze, staat voor : IEDEREEN leert VAN ELKAAR , dus ik leerde zéker van jullie, maar je hebt mij gewoon niet zo goed begrepen, geloof ik.
En daarom kom je nogal wat arrogant over, omdat jij het allemaal wèl zo goed weet !! Snap je?
We waren gewoon hier op deze topic een beetje gezellig aan het ouweh.. over onze passie : de jacht . That's all !!
En of je nou een kampioen hebt of er helemaal niets aan doet : we leerden van elkaar !!
Dus blijkbaar hoor ik hier niet thuis, want die humor, die ik er weleens doorheen gooide ( niet alles van mij zo letterlijk nemen !) werd ook niet erg geaccepteerd , merk ik , jammer , hoor !
![]()
Ik zal nu doorgeven, dat ik hier geen berichten meer van wil ontvangen en het gaat jullie goed met al die enige , gezellige mooie jachthonden.
Maar ik vind het wel erg jammer, want ik hà d zóveel van jullie kunnen leren. Bauke is pas 2 jaar en ik heb totaal geen ervaringen met honden, want dit is mijn eerste hond. ( en dan met HD, en dat is pech hebben , natuurlijk)
Goh, wat jammer dat jij die ervaring hebt met jouw Drentje. Maar het is niet te laat om dat eruit te trainen. Ik ken er een aantal uit mijn wandelgroep, die kunnen allemaal goed los en staan geweldig onder appel. Zitten zelfs 2 volle reuen van 2 en 3 bij, die echt leven op hun neus. Deze honden doen allemaal fanatiek aan jachttraining.omasjanie schreef:Jammer dat dit onderwerp weer kapot gaat maar ik wil nog wel even vertellen over mijn Drentje. Ik lees en heb ook van alle info over Drenten begrepen dat een Drent er niet vandoor gaat, baasgericht is maar....... ik heb m'n Drent veel te vrij gelaten door wat er geschreven is. Ik vond het prachtig als ze door het hoge gras rende, het puntje van de staart nog net zichtbaar, als ze ging voorstaan .. neus in de lucht zo mooi !!!!
Intussen heeft ze vogels van nesten gejaagd, is ze in maisvelden verdwenen achter de konijnen aan en bleef echt heel lang weg, niks geen zicht op de baas. Ook dode dieren haalt ze op pas nog een heel harde platte haas gezien.
Ik denk dat het wel weer goed zal komen maar zoals het nu gaat stress, ze hoort of ziet niets dus trimmers, fietsers zijn niet meer veilig laat staan dat ik controle heb over mijn hond.
Ik vind het mooi die rasbeschrijvingen en rasverenigingen maar ik geloof er niet meer in. Heb echt alles wat er te lezen was over Drenten gelezen maar het lijkt nu voor mij op een reklame spot. Vandaag las ik voor het eerst in een boek dat je staande jachthonden vanaf het begin kort bij je moet houden, niet de kans moet geven succes te hebben, alleen moet laten jagen als jij dat goed vind. Ik heb dat in geen Drenten site gelezen.
Omdat beschreven werd ( Tara is mijn eerste hond ) dat ze baasgericht is laat je het dus veel te ver gaan..
esther76 schreef:Hoi!
Leuk, een topic over jachthonden! Ik heb een pointer die heel veel lijkt kwa tekening op de bracco van moon..wat een mooie hond is dat! Die van mij is gek op rennen rennen rennen met de snuit over de grond, heerlijk om dat te zien.
Ik las (shit ben vergeten te copy-en) dat pointers volgens Willemien (geloof ik) niet onder de staande honden vallen, maar een pointer is een Engelse Staande, hoe verklaar je dat dan? Of bedoel je iets anders?
Ik zag laatst een Sabueso Espagnol (vast niet goed gespeld) en dat is oooookkk een hele mooie hond!!!!! (Breng ik je nu aan het twijfelen Willemien, of kan dat niet??!!)