Nee ik ben tegen omdat ik bijna 500 euro betaal en hun stront kan opruimen namelijk, waar betaal ik dan voor?En al die kut zeikerds die alleen maar steen en been klagen omdat er nu een kutregeltje is dat stront opgeruimt moet worden vinden ze dat elke hondenbezitter maar erop aangesproken moet worden en ja dan zet ik ze voor lul, want ik ruim het lekker op namelijk, begrepen stuk verveel.....Marion. schreef:Juist tegen? Hoezo? Omdat jij graag wil dat zoveel mogelijk honden bij jou voor op de stoep poepen?Angel-eyes schreef:want ik ben juist tegen
Ik ruim het op omdat ik zelf ook niet graag in de drek trap als ik mijn proefielzolen aan heb, zeker niet als het Frolic-drek is. Bovendien vind ik dat je je eigen rotzooi moet opruimen.
Maar jij doet het dus om anderen voor lul te laten staan? Gut, dat kan dus ook al een reden zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenpoep
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
-
Marion.
Die k*tzeikers kunnen er niets aan doen dat jij bijna 500 euro moet betalen, dat hebben zij niet bedacht. Dat heeft de gemeente bedacht (waarschijnlijk om hun begrotingstekort in te dammen). Zeer logisch en menselijk dat die mensen gaan lopen zeuren, zij denken namelijk ook de wet achter zich te hebben. Je moet je woede niet op die mensen richten, maar op de wethouders.Angel-eyes schreef:Nee ik ben tegen omdat ik bijna 500 euro betaal en hun stront kan opruimen namelijk, waar betaal ik dan voor?En al die kut zeikerds die alleen maar steen en been klagen omdat er nu een kutregeltje is dat stront opgeruimt moet worden vinden ze dat elke hondenbezitter maar erop aangesproken moet worden en ja dan zet ik ze voor lul, want ik ruim het lekker op namelijk, begrepen stuk verveel.....![]()
Als ik mensen rotzooi op straat zie gooien, spreek ik ze er ook op aan. Dat heeft niets met regeltjes te maken, maar gewoon met het feit dat je je eigen zooi in de daarvoor bestemde bakken doet. Of je ijspapiertje in je zak houdt, en thuis in de kliko gooit.
En dat laatste zinnetje van je. Moet ik die interpreteren als:
"Begrepen? Stuk verveel!"
Als dat zo is, dan hebben wij elkaar inderdaad niets meer te zeggen
-
Rob*
- Zeer actief
Ik betaal 500 euro...dan moeten ze maar de gemeente aanspreken dat er geen hondenvelden zijn waar ze kunnen schijten...mensen denken dat elke hondenbezitter de stront niet opruimt...das dus over 1 kam scheren.Wat willen ze nu??Dat ik gelijk met die zak onder zijn reet ga hangen?Hij zal hem eerst moeten leggen toch?Marion. schreef:Die k*tzeikers kunnen er niets aan doen dat jij bijna 500 euro moet betalen, dat hebben zij niet bedacht. Dat heeft de gemeente bedacht (waarschijnlijk om hun begrotingstekort in te dammen). Zeer logisch en menselijk dat die mensen gaan lopen zeuren, zij denken namelijk ook de wet achter zich te hebben. Je moet je woede niet op die mensen richten, maar op de wethouders.Angel-eyes schreef:Nee ik ben tegen omdat ik bijna 500 euro betaal en hun stront kan opruimen namelijk, waar betaal ik dan voor?En al die kut zeikerds die alleen maar steen en been klagen omdat er nu een kutregeltje is dat stront opgeruimt moet worden vinden ze dat elke hondenbezitter maar erop aangesproken moet worden en ja dan zet ik ze voor lul, want ik ruim het lekker op namelijk, begrepen stuk verveel.....![]()
Als ik mensen rotzooi op straat zie gooien, spreek ik ze er ook op aan. Dat heeft niets met regeltjes te maken, maar gewoon met het feit dat je je eigen zooi in de daarvoor bestemde bakken doet. Of je ijspapiertje in je zak houdt, en thuis in de kliko gooit.
En ik richt geen woede naar die mensen hoor, kunnen hun het helpen dat ze te voorbarig stom reageren??Een hondendrol bij ons in de buurt ligt er zegge en schrijven...5 minuten en hij is weg door een langsrijdende auto...en dan nog?Na 48 uur is die drol zo goed als weg in ons klimaat...nehhhh..ik betaal 500 euro niet voor Janlul, laat ze dan maar klagen dat er niks is voor de honden in de buurt waar ze kunnen schijten en tot die tijd schijten en zeiken ze waar ze willen
-
Marion.
Ja, dat die hondenbelasting een spekpotje is dat is bekend. Is ook absoluut uit de tijd, en daarom betaal ik dus ook maar bewust voor 1 hond. Laat ze maar komen, ik heb mijn verhaaltje wel klaarAngel-eyes schreef:kijk en ik betaal en ruim op, in feite geef ik bijna 500 euro omdat ik de gelukkige bezitter mag zijn van een hond....jippie..hoe bedoel je je wordt bestolen??
Alleen ruim ik de zooi van de honden wel op als het op een lastige plek ligt. Ook diarree. Maar niet omdat ik de smoezende mensen dan voor lul kan zetten, maar gewoon omdat ik vind dat je geen zooi op de straat moet gooien
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
500 Euro?
Voor drie honden toch, jij hebt er toch drie?
Ik werd 10 jaar geleden al gek van wat ze me vroegen te betalen voor vier honden. Wil niet eens weten hoeveel dat tegenwoordig kost. Laaiend en strontziek werd ik van de Rotterdamse gemeente-ratten met hun achterbakse hondenbelasting-gezeik. Gatverredamme, wat een smerige manier om het begrotingstekort aan te vullen. Nooit heb ik iets teruggehad voor al mijn goede geld, afgezien van gezwets over hondenoverlast.
En dan, al die keren dat één van mijn honden per ongeluk eens kakte waar het niet uitkwam lag er binnen een afstand van hooguit vijf meter een mooie plastic zak die perfekt dienst kon doen om de poep mee op te pakken. Ik was dan altijd zo netjes om die zak weer op dezelfde plek neer te leggen waar ik hem vond.
Hondenbelasting, net als kijkgeld, waren enkele van die dingen die er voor gezorgd hebben dat nederland me op een gegeven moment de strot uit kwam. Ben nog steeds elke dag blij dat ik daar van af ben. Hier in Spanje bestaat het begrip hondenbelasting niet eens, en als ik uitleg wat kijkgeld is lachen ze zich rot.
Ben wel bang dat het hier er ook van zal komen. Overheidsgeldzucht is tenslotte internatonaal en grenzeloos. Maar goed, voorlopig heb ik met dat soort ongein niks van doen.
Ik werd 10 jaar geleden al gek van wat ze me vroegen te betalen voor vier honden. Wil niet eens weten hoeveel dat tegenwoordig kost. Laaiend en strontziek werd ik van de Rotterdamse gemeente-ratten met hun achterbakse hondenbelasting-gezeik. Gatverredamme, wat een smerige manier om het begrotingstekort aan te vullen. Nooit heb ik iets teruggehad voor al mijn goede geld, afgezien van gezwets over hondenoverlast.
En dan, al die keren dat één van mijn honden per ongeluk eens kakte waar het niet uitkwam lag er binnen een afstand van hooguit vijf meter een mooie plastic zak die perfekt dienst kon doen om de poep mee op te pakken. Ik was dan altijd zo netjes om die zak weer op dezelfde plek neer te leggen waar ik hem vond.
Hondenbelasting, net als kijkgeld, waren enkele van die dingen die er voor gezorgd hebben dat nederland me op een gegeven moment de strot uit kwam. Ben nog steeds elke dag blij dat ik daar van af ben. Hier in Spanje bestaat het begrip hondenbelasting niet eens, en als ik uitleg wat kijkgeld is lachen ze zich rot.
Ben wel bang dat het hier er ook van zal komen. Overheidsgeldzucht is tenslotte internatonaal en grenzeloos. Maar goed, voorlopig heb ik met dat soort ongein niks van doen.
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Een jaar of 7 geleden woonden wij nog in de stad.
De eerste hondentoilet was te ver voor onze pup dus moest ze wel op de stoep poepen. Dit ruimden we wel altijd op. Ze wil ook perse niet op een hondentoilet. Is ze vreselijk vies van.
Nou wonen we op 5 minuten lopen bij een bos. Dus het poepen op de stoep doet ze nog maar zelden.
Ze heeft het een keer gepresteerd om net bij een uitrit van het politiebureau te gaan zitten poepen waar net een politiewagen uit wilde rijden. Ze moesten even wachten tot ze uitgepoept was en wij het opgeruimd hadden. :N:
Gelukkig konden hun er wel om lachen.
De eerste hondentoilet was te ver voor onze pup dus moest ze wel op de stoep poepen. Dit ruimden we wel altijd op. Ze wil ook perse niet op een hondentoilet. Is ze vreselijk vies van.
Nou wonen we op 5 minuten lopen bij een bos. Dus het poepen op de stoep doet ze nog maar zelden.
Ze heeft het een keer gepresteerd om net bij een uitrit van het politiebureau te gaan zitten poepen waar net een politiewagen uit wilde rijden. Ze moesten even wachten tot ze uitgepoept was en wij het opgeruimd hadden. :N:
Gelukkig konden hun er wel om lachen.
groetjes monique
-
Boelie
- Actief
Ik betaal ook maar bewust voor 1 hond. Waarom? Omdat ik niet eens een penning krijg van de gemeente als bewijs dat ik uberhaupt betaal, omdat er weinig losloop en uitlaatgebieden zijn en die er zijn, zijn op onmogelijke plaatsen (naast een drukke autoweg waar iedereen 80 of harder rijdt) en omdat ik geen zin heb de spaarpot van de gemeente te financieren.
Mijn beide honden poepen netjes in de struiken, waar niemand er last van heeft. Dan ga ik echt niet met zakjes stront lopen sjouwen hoor
Bovendien moeten mensen zonder hond ook eens leren hun rotzooi op te ruimen. Naast het uitlaatveld is een grote speeltuin, daar komen hele families (uit een andere wijk) zitten die wel al hun troep laten slingeren terwijl er toch echt twee builnisbakken zijn.
Denk dat een drol makkelijk wegrot in de natuur dan lege (plastic) verpakkingen...
Mijn beide honden poepen netjes in de struiken, waar niemand er last van heeft. Dan ga ik echt niet met zakjes stront lopen sjouwen hoor
Bovendien moeten mensen zonder hond ook eens leren hun rotzooi op te ruimen. Naast het uitlaatveld is een grote speeltuin, daar komen hele families (uit een andere wijk) zitten die wel al hun troep laten slingeren terwijl er toch echt twee builnisbakken zijn.
Denk dat een drol makkelijk wegrot in de natuur dan lege (plastic) verpakkingen...
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als gewoon iedereen eens zijn eigen rotzooi zou opruimen ipv te zeggen ik raap het niet op want die doet dat ook niet...of kijk es wat die allemaal achterlaten dus laat ik het ook lekker liggen hoor...
Wordt alles nog vuiler op straat, moet je misschien binnenkort nog meer hondenbelasting betalen en word je nog meer gefrustreerd en opstandig.
Volledig akkoord, als je hondenbelasting betaalt, mag je op zijn minst verwachten dat er genoeg hondenloopzones en vuilnisbakjes zijn.
Maar ik vind het geen excuus om dan toch maar alles smerig achter te laten. 't Is niet omdat je huisvuilbelasting betaalt dat je dan ook alles op straat mag gooien en verwachten dat de stadsdiensten het wel achter jou zullen opruimen!
Als je regelmatig zelf in zo'n drol trapt vind je dat zeker ook niet leuk. Als er voor je eigen deur rotzooi ligt waarschijnlijk ook niet. Dus denk ik altijd maar, wat je van een ander niet kan verdragen moet je zelf ook niet doen!!!
Wordt alles nog vuiler op straat, moet je misschien binnenkort nog meer hondenbelasting betalen en word je nog meer gefrustreerd en opstandig.
Volledig akkoord, als je hondenbelasting betaalt, mag je op zijn minst verwachten dat er genoeg hondenloopzones en vuilnisbakjes zijn.
Maar ik vind het geen excuus om dan toch maar alles smerig achter te laten. 't Is niet omdat je huisvuilbelasting betaalt dat je dan ook alles op straat mag gooien en verwachten dat de stadsdiensten het wel achter jou zullen opruimen!
Als je regelmatig zelf in zo'n drol trapt vind je dat zeker ook niet leuk. Als er voor je eigen deur rotzooi ligt waarschijnlijk ook niet. Dus denk ik altijd maar, wat je van een ander niet kan verdragen moet je zelf ook niet doen!!!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
500 euro voor één hond, is dat niet een beetje overdreven?Angel-eyes schreef:Ik betaal 500 euro...dan moeten ze maar de gemeente aanspreken dat er geen hondenvelden zijn waar ze kunnen schijten...mensen denken dat elke hondenbezitter de stront niet opruimt...das dus over 1 kam scheren.Wat willen ze nu??Dat ik gelijk met die zak onder zijn reet ga hangen?Hij zal hem eerst moeten leggen toch?Marion. schreef:Die k*tzeikers kunnen er niets aan doen dat jij bijna 500 euro moet betalen, dat hebben zij niet bedacht. Dat heeft de gemeente bedacht (waarschijnlijk om hun begrotingstekort in te dammen). Zeer logisch en menselijk dat die mensen gaan lopen zeuren, zij denken namelijk ook de wet achter zich te hebben. Je moet je woede niet op die mensen richten, maar op de wethouders.Angel-eyes schreef:Nee ik ben tegen omdat ik bijna 500 euro betaal en hun stront kan opruimen namelijk, waar betaal ik dan voor?En al die kut zeikerds die alleen maar steen en been klagen omdat er nu een kutregeltje is dat stront opgeruimt moet worden vinden ze dat elke hondenbezitter maar erop aangesproken moet worden en ja dan zet ik ze voor lul, want ik ruim het lekker op namelijk, begrepen stuk verveel.....![]()
En ik richt geen woede naar die mensen hoor, kunnen hun het helpen dat ze te voorbarig stom reageren??Een hondendrol bij ons in de buurt ligt er zegge en schrijven...5 minuten en hij is weg door een langsrijdende auto...en dan nog?Na 48 uur is die drol zo goed als weg in ons klimaat...nehhhh..ik betaal 500 euro niet voor Janlul, laat ze dan maar klagen dat er niks is voor de honden in de buurt waar ze kunnen schijten en tot die tijd schijten en zeiken ze waar ze willen.....leuk moment was trouwens dat er nog een zeikerd die zeurt over poepopruimen een boete kreeg wegens het niet betalen van hondenbelasting...kijk en ik betaal en ruim op, in feite geef ik bijna 500 euro omdat ik de gelukkige bezitter mag zijn van een hond....jippie..hoe bedoel je je wordt bestolen??

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- vinkje
- Zeer actief
Kijkgeld Wil, dat hoeven we hier toch allang niet meer te betalen.Wil de hond schreef:500 Euro?

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Aantal honden: 1
Ik ruim gewoon netjes de drollen van mijn hond op.
Ik vind het behoorlijk ranzig als ik poep moet schrapen van mijn of Romy haar schoenen, en dat ligt niet aan kijken, want wie kijkt er nu constant naar beneden
Ook dit weet je als je een hond aanschaft, poep ruimen hoort daarbij, dat zijn de minder leuke kanten van het hebben van een hond.
En heeft het opruimen nu echt met het betalen van honden belasting te maken?
Ik ben benieuwd hoeveel er met een zakje zouden lopen als het morgen zou worden afgeschaft
In de buurtgemeente, Heemstede, hoef je namelijk geen belasting te betalen, en toch ruimen weinige hondenbezitters het daar op
Ik vind het behoorlijk ranzig als ik poep moet schrapen van mijn of Romy haar schoenen, en dat ligt niet aan kijken, want wie kijkt er nu constant naar beneden
Ook dit weet je als je een hond aanschaft, poep ruimen hoort daarbij, dat zijn de minder leuke kanten van het hebben van een hond.
Ik ben benieuwd hoeveel er met een zakje zouden lopen als het morgen zou worden afgeschaft
In de buurtgemeente, Heemstede, hoef je namelijk geen belasting te betalen, en toch ruimen weinige hondenbezitters het daar op

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zodra de gemeente speciale bakken plaatst om de rommel in te doen ben ik een van de eersten hier die met zakjes gaat lopen en de boel opruimt.Monique met staffie Nino schreef:Ik ruim gewoon netjes de drollen van mijn hond op.![]()
Ik vind het behoorlijk ranzig als ik poep moet schrapen van mijn of Romy haar schoenen, en dat ligt niet aan kijken, want wie kijkt er nu constant naar beneden![]()
Ook dit weet je als je een hond aanschaft, poep ruimen hoort daarbij, dat zijn de minder leuke kanten van het hebben van een hond.![]()
Ik ben benieuwd hoeveel er met een zakje zouden lopen als het morgen zou worden afgeschaft![]()
Zolang dat niet het geval is vertik ik het , temeer daar mijn honden het vertikken om iets te doen op een plek die op tegels lijkt ; ze doen het dus altijd op gras , in struiken of in het bos.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Ik trap ook niet graag in een hoop stront.
Nu poepen die van mij nooit op plekken waar mensen er last van hebben, maar voor het geval dat, dan heb ik altijd zakjes bij me. Jij bent tenslotte verantwoordelijk voor je eigen hond. Vind het dan ook associaal wanneer er bijvoorbeeld gewoon drollen liggen bij de entree van mijn flat. Het ergste vind ik dan nog dat ook ik ervoor aangekeken wordt. Als ik de dader vind, dan krijgt ie nog heel wat te stellen met me. Alleen hij of zij doet het waarschijnlijk stiekem als niemand het ziet, want ik heb ze nog nooit kunnen betrappen.
Heb inmiddels een andere theorie, Hihi, denk trouwens ook dat er een echte hondenhater dichtbij woont, die dus eerst zelf iets gaat zoeken en neerlegd
Die drollen die ik voor de entree vind liggen ook echt VOOR de entree, lijkt me toch kunstig van die hond in kwestie
, en nu lag er vorige week weer stront voor de entree, hihi maar dit keer was het kattenstront, zou de dader het verschil niet zien.
Als dit is gebeurd hangen er ook gelijk overal, lift, prikbord, briefjes van een anoniempje dat het allemaal maar aso is die hondenstront. (ik wilde er nog onder schrijven, tis kattenstront anoniempje, maar heb me maar ingehouden) Wanneer er weer eens kots ligt in een hoekje van de één of andere boer die te veel gezopen heeft hoor en zie je niemand klagen.
Nu poepen die van mij nooit op plekken waar mensen er last van hebben, maar voor het geval dat, dan heb ik altijd zakjes bij me. Jij bent tenslotte verantwoordelijk voor je eigen hond. Vind het dan ook associaal wanneer er bijvoorbeeld gewoon drollen liggen bij de entree van mijn flat. Het ergste vind ik dan nog dat ook ik ervoor aangekeken wordt. Als ik de dader vind, dan krijgt ie nog heel wat te stellen met me. Alleen hij of zij doet het waarschijnlijk stiekem als niemand het ziet, want ik heb ze nog nooit kunnen betrappen.
Heb inmiddels een andere theorie, Hihi, denk trouwens ook dat er een echte hondenhater dichtbij woont, die dus eerst zelf iets gaat zoeken en neerlegd
Als dit is gebeurd hangen er ook gelijk overal, lift, prikbord, briefjes van een anoniempje dat het allemaal maar aso is die hondenstront. (ik wilde er nog onder schrijven, tis kattenstront anoniempje, maar heb me maar ingehouden) Wanneer er weer eens kots ligt in een hoekje van de één of andere boer die te veel gezopen heeft hoor en zie je niemand klagen.
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
- Roos
- Zeer actief
Helaas is de hondenbelasting in Heemstede twee jaar geleden weer ingevoerd. Sindsdien ligt er alleen maar meer hondenpoep.Monique met staffie Nino schreef: In de buurtgemeente, Heemstede, hoef je namelijk geen belasting te betalen, en toch ruimen weinige hondenbezitters het daar op
Ik ruim het overigens wel op. Altijd gedaan.

-
qyan
tja, heb altijd een zakje bij me en irriteer me inderdaad aan mensen die het niet opruimen zodat ik of een ander, of ene paar kinderen er weer eens intrappen.
hier staan ook overal bakken met zakjes, dus kleine moeite.
heb ze wel vaak voor niets bij me, aangezien qyan zover mogelijk de bosjes induikt en ben toch niet van plan om in de bosjes naar zijn drol te gaan zoeken.
maar gebeurt het per ongeluk op straat, op de stoep of doet ie het op een grasveld, ja dan ruim ik het wel op.
hier staan ook overal bakken met zakjes, dus kleine moeite.
heb ze wel vaak voor niets bij me, aangezien qyan zover mogelijk de bosjes induikt en ben toch niet van plan om in de bosjes naar zijn drol te gaan zoeken.
maar gebeurt het per ongeluk op straat, op de stoep of doet ie het op een grasveld, ja dan ruim ik het wel op.
- Monique_Nino
- Zeer actief
ah dat kan wel, mijn ouders zijn er net 1,5 jaar geleden vandaan verhuisd.Roos schreef:Helaas is de hondenbelasting in Heemstede twee jaar geleden weer ingevoerd. Sindsdien ligt er alleen maar meer hondenpoep.Monique met staffie Nino schreef: In de buurtgemeente, Heemstede, hoef je namelijk geen belasting te betalen, en toch ruimen weinige hondenbezitters het daar op
Ik ruim het overigens wel op. Altijd gedaan.
Ik heb er mijn hele leven gewoond, en er lag altijd poep.
bij ons stond er altijd een emmer water klaar, zodat de schoenen geschrobt konden worden.
Dat terwijl we vlakbij groenendaal woonde.
woon jij in heemstede??Ik kom uit de rivierenbuurt

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik loop met Dingo altijd buiten de bebouwde kom, tussen de weilanden en in het bos. Nu werd ik vorige week aangesproken op het feit dat Dingo met zijn reet boven een sloot hing en aan het poepen was. Een bewoonster van een boerderij ( de enigste in 2.5km omtrek) vroeg of ik voortaan met een schepje de stront in de sloot wilde gooien. Toen ik haar mededeelde dat Dingo het nooit voor of in de buurt van een woning aldaar doet, en nagenoeg altijd in de sloot of anders in de berm, en dus geen gehoor gaf aan haar verzoek, draaide ze lichtelijk door. Ze stuurde haar herder wel op me af, als ik nog een keertje in de buurt kwam. Moet ze doen dan maar... 

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- puk
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Toen ik nog in Amsterdam woonde had ik allebei mijn honden geleerd om in de goot te poepen. Volgens allerlei campagnes was dat DE plaats voor klein zwerfvuil(en vanwege met de volksgezondheid ook wel aan te raden ivm spoelwormlarven). Ik dus apetrots op mijn honden, zij in de goot poepen, de gemeentereiniging 1a2 keer per week de goten vegen!!!!!
Helaas bleken ze er keurig omheen te vegen, kreeg ik alsnog de mensen over me heen. Mijn huidige hond weet niet beter dan dat ie poept waar ie loopt en wij ruimen het dan op , met en zakje, ook in het bos (laat wel meestal mijn vriend met een stinkend zakje lopen
).
Helaas bleken ze er keurig omheen te vegen, kreeg ik alsnog de mensen over me heen. Mijn huidige hond weet niet beter dan dat ie poept waar ie loopt en wij ruimen het dan op , met en zakje, ook in het bos (laat wel meestal mijn vriend met een stinkend zakje lopen
weg gehaald zit een virus in
- vinkje
- Zeer actief
Sorry Wil dat ik zo laat antwoord geef, maar ik was dit hele topic vergeten, er is ook zoveel te lezen.Wil de hond schreef:Meen je dat nou?vinkje schreef:Kijkgeld Wil, dat hoeven we hier toch allang niet meer te betalen.![]()
Is Nederland er nog op vooruit gegaan ook terwijl ik weg ben.
Maar inderdaad Wil het kijkgeld is al heel wat jaartjes afgeschaft, ik weet niet hoelang jij al weg bent uit Nederland?

- Branka
- moderator
Als ik dit topic zo lees is Alkmaar geen uitzondering.
Hier hebben we ook miniscule losloopgebieden en sinds dit jaar hebben ze op die veldjes een opruimplicht ingesteld. Uiteraard is de gemeente Alkmaar ook vergeten om poepbakken te plaatsen en de weinige vuilnisbakken die je kan vinden langs de route hebben doorgaans of geen boden of vertonen flinke schroeiplekken... hoe zou dat toch komen
Ook onze honden poepen in principe niet op straat. Voor een ongelukje heeft mijn moeder vaak zakjes mee, maar een groot blad of takje kan ook helpen.
Moet trouwens zeggen dat, in tegenstelling tot wat ik dacht, de gemeente Alkmaar niet extreem veel honden belasting vraagt/eist. Maar ook hier geen uitzondering: het verdwijnt in de algemene pot.
Hier hebben we ook miniscule losloopgebieden en sinds dit jaar hebben ze op die veldjes een opruimplicht ingesteld. Uiteraard is de gemeente Alkmaar ook vergeten om poepbakken te plaatsen en de weinige vuilnisbakken die je kan vinden langs de route hebben doorgaans of geen boden of vertonen flinke schroeiplekken... hoe zou dat toch komen
Ook onze honden poepen in principe niet op straat. Voor een ongelukje heeft mijn moeder vaak zakjes mee, maar een groot blad of takje kan ook helpen.
Moet trouwens zeggen dat, in tegenstelling tot wat ik dacht, de gemeente Alkmaar niet extreem veel honden belasting vraagt/eist. Maar ook hier geen uitzondering: het verdwijnt in de algemene pot.