Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppyvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Beauvanoux schreef:tja nu ben ik ook wel nieuwsgierig.
ons herdertje van 5 maanden krijgt nu royal canin junior. Ze eet de dubbele hoeveelheid, groeit niet abnormaal hard meer en wordt er ook niet echt magerder op, maar zoals het hoort.
Zal ik desondanks toch op volwassenbrok overgaan?
je moet het natuurlijk zelf weten. Maar de dubbele hoeveelheid eten??
Ik zou op volwassenvoer overgaan... maar het is jouw hond natuurlijk :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Beauvanoux schreef:tja nu ben ik ook wel nieuwsgierig.
ons herdertje van 5 maanden krijgt nu royal canin junior. Ze eet de dubbele hoeveelheid, groeit niet abnormaal hard meer en wordt er ook niet echt magerder op, maar zoals het hoort.
Zal ik desondanks toch op volwassenbrok overgaan?
laat ze maar op puppyvoer, als ze goed groeit, niet vet wordt, geen groeipijnen heeft, lekker speels is, waarom dan veranderen?
de dubbele hoeveelheid (wat bedoel je daarmee?) kan wel betekenen dat het voer nogal slecht wordt verteerd, misschien kun je overwegen een lichter verteerbaar voer te geven.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Patrol schreef: Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben zijn de hoeveelheden in % waarvan jullie zeggen dat is goed voor een pup van een groot ras? Dus hoeveel % eiwit, ruw vet, celstof e.d.
De gewichtspercentages zeggen niet zoveel het gaat om de percentages per energie inhoud(Mjoule). Als je dat echt wil weten moet je dus een hele hoop rekenen. Ik heb een boekje (lesmateriaal opl dgk)waarin een hele hoop getallen staan, ook energie en mineralen inhoud van diverse verse producten.
weg gehaald zit een virus in
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Sjiel schreef:
Patrol schreef: Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben zijn de hoeveelheden in % waarvan jullie zeggen dat is goed voor een pup van een groot ras? Dus hoeveel % eiwit, ruw vet, celstof e.d.
De gewichtspercentages zeggen niet zoveel het gaat om de percentages per energie inhoud(Mjoule). Als je dat echt wil weten moet je dus een hele hoop rekenen. Ik heb een boekje (lesmateriaal opl dgk)waarin een hele hoop getallen staan, ook energie en mineralen inhoud van diverse verse producten.
????
nooit gehoord van 4-9-4?
trouwens bij een pup gaat er veel van de voeding naar de groei, dus het 4-9-4 systeem van Atwater is niet zomaar van toepassing.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

4-9-4? als in energie inhoud eiwit-vet-koolhydraten?
Heel vroeger wel eens, tegenwoordig wordt met 17-36-16 gerekend.
Voor groeiende dieren gelden andere nutrientenbehoeften/MJ dan voor volwassen dieren.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”