Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tuigje / halsband

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:bij grotere honden zie ik er geen voordeel van... ze trekken er hier ongelooflijk aan als ze hem omhebben dus hier alleen als we op vakantie zijn en ze moeten vastliggen dan hebben ze een tuig om omdat ze anders zo lang aan hun halsband vastliggen... Normaal loop ik altijd met een leren halsband. Heb je er ook meer controle over dan bij een tuig, want die eindigt ergens op de rug dus je hebt weinig controle over de kop als ze iets willen opvreten etc.
:smile: ...hahahahahaha, je mag mijn reu wel effe testen aan een bandje hoor, dan snap je gelijk waarom ik een tuig bij hem omheb, die sleurt jou en je hond overal heen waar hij wilt en met tuig krijg ik meer controle, is ook gewoon logisch als je aan hem trekt dan trek je de druk van zijn poten af dus hij kan gewoon minder afzetten, maar met halsband is hij niet te controleren :cheer: :cheer:
bij mij is het dus exact andersom :mrgreen:
Lijkt me heel erg stug maar goed, je mag best trekken aan een tuig hoor, kan echt geen kwaad, het is simpel trek aan een tuig en de voorkant komt omhoog, als er bij mijn reu normaal 40 kilo op drukt plus de trekkracht, en je haalt hem aan dan vermindert dat heel erg, bij mij als ik dus trek gaat ie los met zijn voorkant, geen grip meer dus kan hij ook geen gewicht er meer in gooien, maar goed bij jou vervallen alle logische regels he?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Zal 't nog sterker vertellen. Vanochtend ben ik met Whooper voor de tweede x naar gehoorzaamheid geweest. Dus auto geparkeerd, hond eruit en die moet dan zitten van mij zodat ik m'n spullen kan pakken en normaal mijn deur dicht kan doen. Dat lukte nog net, maar dan moet je nog zonder te trekken naar plek van bestemming zien te lopen. Whooper had zijn tuigje dus niet om en de adrenaline gierde door zijn lijf. Dan komt er effe continu ruim 43 kilo vrij en ik maar omdraaien en proberen aandacht zien te krijgen. Want bij de oversteek moet hij zitten en daarachter is de training. Dan ben je al kapot voordat de les begint. En het lullige is dat als je daar eenmaal bent in de groep, dat het trekken met volgen etc. al een heel stuk minder is. Volgende week gaat hij dus mooi voor en na de les terug in zijn tuigje.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

hier lopen ze normaal gesproken aan een tuigje, vooral celine die wil nog wel is bang zijn en dan vind ik het niet fijn voor haar als ze terugtrekt met zo`n riem om dr nek. en soms krijgt ailen een showriempje om, puur om aan dat gevoel te wennen.
maar ik kies liever voor een tuigje, maar het is maar net wat jij het prettigste vind om mee te "werken" en wat de hond het prettigste vind ( al kan je een pup wel aan vanalles laten wennen)
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:Lijkt me heel erg stug maar goed, je mag best trekken aan een tuig hoor, kan echt geen kwaad, het is simpel trek aan een tuig en de voorkant komt omhoog, als er bij mijn reu normaal 40 kilo op drukt plus de trekkracht, en je haalt hem aan dan vermindert dat heel erg, bij mij als ik dus trek gaat ie los met zijn voorkant, geen grip meer dus kan hij ook geen gewicht er meer in gooien, maar goed bij jou vervallen alle logische regels he?
:19: logische regels?
Het enige logische is dat ik kan corrigeren met een bandje en niet met een tuigje... dus in een tuig gaan ze hangen met compleet gewicht (en die voorkant krijg ik niet omhoog als de sluiting op de rug zit hoor :denken: ) en aan een leren bandje niet.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tovi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tovi »

Toen Bink nog een minipuppy was, had ik ook zo'n nylon bandje met clipsluiting. Bij een pup gaat dat toch wat makkelijker om en af. Inmiddels groeit ie nauwelijks meer en heeft een leren bandje gekregen met dus een gewone sluiting.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen halsband of tuig. Uiteindelijk voor een halsband gekozen (zeker in het begin) om het trekken niet aan te leren. Mijn idee is dat ze met een tuigje eerder zullen gaan trekken. Binky trekt niet heel erg aan de riem en ik zal ook ongetwijfeld nog eens overstappen op een tuigje, omdat ik dat wat vriendelijker vind voor de hond zelf
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”