Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

er zit meer achter...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Ik heb de fokker van mijn katje gevraagd of ze er bezwaar tegen had als ik het geld op haar rekening overmaakte. Dat had ze niet. Met Girotel is het trouwens dezelfde dag nog overgeschreven als het naar een andere girorekening gaat. Ideaal dus.
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Marion. schreef:Ik heb mijn hondjes ook contant betaald. Wat de fokker wil.
Het enige probleem wat ik had, is dat ik niet wist of ik genoeg bij me had. Ik ga namelijk van tevoren niet vragen hoeveel de pup gaat kosten. Ik wil niet over geld praten als het over een pupje gaat.
Als ik de pup kom ophalen, dan moet dat geld ook zo snel mogelijk uit mijn zak in de la van de fokker. Daarna gaan we wel puppensnuiven en koffiedrinken enzo :wink:

Maar goed, gelukkig had ik altijd genoeg contant bij me (de laatste keer overigens maar net aan :mrgreen: ). Lijkt me erg lullig als je daar tot de ontdekking komt dat je nog even bij moet pinnen :smile:
Maar je bepreekt vantevoren toch de contractsvoorwaarden, zoals 'garantie' enzo. Dan bespreek je toch ook de prijs lijkt mij?
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

little-wolf schreef:
zekers. maar vind het niet echt prettig om met zoveel geld op zak te lopen. blijkbaar ouderwets.
Als je ergens een tweedehands auto koopt moet je ook vaak contant betalen. Ik kan me wel voorstellen dat fokkers het geld contant willen hebben. Heel vaak is het toch zo dat het via de bank of giro veel te laat wordt overgemaakt, of als je pech hebt moet je er nog achteraan ook.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

little-wolf schreef:
Branka schreef:De belasting heeft vaak geeneens interesse in fokkers. Als fokker schijn je daarvoor pas interessant te worden als je 5 of meer nesten per jaar fokt. Er schijnt n.l. een fokster geweest te zijn die met alle rekeningen naar de belasting ging en daar werd dat haar dus vertelt.

En dan nog, als een fokker het bedrag cash wil maakt dat helemaal niets uit. De pup wordt er echt niet meer of minder van.
ik heb het niet over dat de pup er minder door zal zijn of niet.
ik snap gewoon niet waarom het zo gaat.
probeer er hier achter te komen.
en het enigste waar ik in kan komen is om het geld te hebben als de pup gehaald wordt. maar
lijkt me iets wat gewoon verteld kan worden.
word dat niet verteld dan??
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

yamie schreef:
little-wolf schreef:
Branka schreef:De belasting heeft vaak geeneens interesse in fokkers. Als fokker schijn je daarvoor pas interessant te worden als je 5 of meer nesten per jaar fokt. Er schijnt n.l. een fokster geweest te zijn die met alle rekeningen naar de belasting ging en daar werd dat haar dus vertelt.

En dan nog, als een fokker het bedrag cash wil maakt dat helemaal niets uit. De pup wordt er echt niet meer of minder van.
en het enigste waar ik in kan komen is om het geld te hebben als de pup gehaald wordt. maar
nope. de reden was dat ze het zo altijd gedaan hebben. :19:
wil ik best geloven en kan me voorstellen als je slechte ervaringen heb met het overschrijven van t pupgeld of om die problemen te voorkomen dat je t cash wilt. maar naar mijn idee kan dat gewoon verteld worden.
en wie zegt dat een pupkoper dan wel t geld bij zich heeft?
dat een fokker argwaan heeft bij pupkopers, maar het moet toch ook wel wat zeggen als je er al een half jaar op wacht tot de pups er zijn en "ff" erheen rijd om de pups te komen bewonderen. ( ff is dus 2u heen en 2u terug)
maar er zullen misschien wel pupkopers geweest zijn die het voor anderen t verpest hebben.
little-wolf
Zeer actief

Het enige probleem wat ik had, is dat ik niet wist of ik genoeg bij me had. Ik ga namelijk van tevoren niet vragen hoeveel de pup gaat kosten. Ik wil niet over geld praten als het over een pupje gaat.
Als ik de pup kom ophalen, dan moet dat geld ook zo snel mogelijk uit mijn zak in de la van de fokker. Daarna gaan we wel puppensnuiven en koffiedrinken enzo :wink:

Maar goed, gelukkig had ik altijd genoeg contant bij me (de laatste keer overigens maar net aan :mrgreen: ). Lijkt me erg lullig als je daar tot de ontdekking komt dat je nog even bij moet pinnen :smile:
:denken: beetje vreemd dat je niet wilt weten wat een pup kost.
wat als je niet voldoende geld had?
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik vind het heel normaal om een pup contant te betalen. Waarom niet?
Het is toch niet zo moeilijk om even te pinnen en dan te betalen?

Zo gaat dat wel bij meer dingen. Als ik naar de tattoo-shop ga moet ik ook contant betalen, zij gaan er echt niet mee akkoord wanneer iemand vraagt of ik het bedrag even over mag maken. Wat als iemand dat niet doet?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
yamie schreef:
little-wolf schreef:

nope. de reden was dat ze het zo altijd gedaan hebben. :19:
wil ik best geloven en kan me voorstellen als je slechte ervaringen heb met het overschrijven van t pupgeld of om die problemen te voorkomen dat je t cash wilt. maar naar mijn idee kan dat gewoon verteld worden.
en wie zegt dat een pupkoper dan wel t geld bij zich heeft?
dat een fokker argwaan heeft bij pupkopers, maar het moet toch ook wel wat zeggen als je er al een half jaar op wacht tot de pups er zijn en "ff" erheen rijd om de pups te komen bewonderen. ( ff is dus 2u heen en 2u terug)
maar er zullen misschien wel pupkopers geweest zijn die het voor anderen t verpest hebben.
tot nu toe vragen de mensen het me voordat ze een pup komen halen, zo niet dan vertel ik....
Boelie
Actief

Wat heeft de belastingdienst eigenlijk met dit hele verhaal te maken?
Ben je als fokker verplicht deze "inkomsten" te melden?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Boelie schreef:Wat heeft de belastingdienst eigenlijk met dit hele verhaal te maken?
ik meld niks :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

Boelie schreef:Ik vind het heel normaal om een pup contant te betalen. Waarom niet?

Zo gaat dat wel bij meer dingen. Als ik naar de tattoo-shop ga moet ik ook contant betalen, zij gaan er echt niet mee akkoord wanneer iemand vraagt of ik het bedrag even over mag maken. Wat als iemand dat niet doet?
das wel een verschil in prijs heh. neem aan dat je geen tattoo heb van ruim 1000 euro. en bij een moderne shop ken je pinnen, is wat anders dan overschrijven.
little-wolf
Zeer actief

yamie schreef:
Boelie schreef:Wat heeft de belastingdienst eigenlijk met dit hele verhaal te maken?
ik meld niks :mrgreen:
dus dat is ook een reden dat het cash gebeurd?

ik vraag dit omdat ik hier verder niet mee bekend ben.
neem aan dat t geld ook niet naar de bank gebracht wordt maar wordt gebruikt om bijv nieuwe honden aan te kopen of dekkingen te betalen, shows....of zit ik er naast?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

in mijn geval zit je er niet naast nee, hoewel ik soms wel een gedeelte naar de bank breng....
little-wolf
Zeer actief

yamie schreef:in mijn geval zit je er niet naast nee, hoewel ik soms wel een gedeelte naar de bank breng....
ok.
nooit bij stilgestaan dat t dus zo gaat.

vertel je aan de pupkopers ook een reden?
Boelie
Actief

little-wolf schreef:
Boelie schreef:Ik vind het heel normaal om een pup contant te betalen. Waarom niet?

das wel een verschil in prijs heh. neem aan dat je geen tattoo heb van ruim 1000 euro. en bij een moderne shop ken je pinnen, is wat anders dan overschrijven.
Ik ken wel mensen die tattoos hebben die meer dan 1000 euro kosten, maar goed je hebt gelijk, dat wordt in meerdere malen gezet en dus ook betaald.
Maar goed dan zijn er nog tattoos die in 1 keer gezet worden en die makkelijk 500 euro of meer kunnen kosten, toch geen kleine bedragen...

Maar goed, ik snap het probleem eigenlijk niet zo...
little-wolf
Zeer actief

Boelie schreef:
little-wolf schreef:

Ik ken wel mensen die tattoos hebben die meer dan 1000 euro kosten, maar goed je hebt gelijk, dat wordt in meerdere malen gezet en dus ook betaald.
Maar goed dan zijn er nog tattoos die in 1 keer gezet worden en die makkelijk 500 euro of meer kunnen kosten, toch geen kleine bedragen...

Maar goed, ik snap het probleem eigenlijk niet zo...
als ik t maar snap. :wink:
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik kan me best voorstellen dat je niet graag met grote bedragen geld over straat loopt. En als je per girotel betaalt en je doet dat 2 dagen voordat je de pup komt halen weet de fokker ook zeker dat het op z'n rekening staat.

Maar goed, dat zal wel mijn simpele manier van denken zijn. Als ik iets anders groots aanschaf, dan pin ik het bedrag meestal terplekke. Tja, dat gaat bij een fokker niet.

De enige reden die ik dus kan bedenken is dat ie de inkomsten niet op wil geven aan de belasting. Anders snap ik ook niet waarom ie er zo moeilijk over doet om niet de reden te vertellen.

En wat betreft de reactie van Martijn. Wat is er mis met een beetje sociaal zijn tegen andere mensen. Als little-wolf aangeeft dat zij er moeite mee heeft om met veel geld over straat te moeten, dan kan hij toch op z'n minst normaal doen. Als je maar betaalt dan is er toch niets aan de hand.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

little-wolf schreef: neem aan dat t geld ook niet naar de bank gebracht wordt maar wordt gebruikt om bijv nieuwe honden aan te kopen of dekkingen te betalen, shows....of zit ik er naast?
wat doet dat er nou toe! ook al kopen ze er een nieuw bankstel van, dat is jouw zaak toch niet?
little-wolf
Zeer actief

linlin schreef:
little-wolf schreef: neem aan dat t geld ook niet naar de bank gebracht wordt maar wordt gebruikt om bijv nieuwe honden aan te kopen of dekkingen te betalen, shows....of zit ik er naast?
wat doet dat er nou toe! ook al kopen ze er een nieuw bankstel van, dat is jouw zaak toch niet?
zeg ik dat dan? ik zit gewoon ff te verzinnen waarom het zo gaat.
problemen mee ofzo?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

is volgens mij wel vrij normaal hoor... ik heb voor zover ik het me kan herinneren alle honden ook contant betaald... en dat waren verschillende fokkers....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier is het verschillend, voor mijn eerste twee raskatten bijvoorbeeld moest ik contant betalen, bij de derde mocht het overgemaakt worden.
Het maakt mij persoonlijk niet zo uit. Als ik zelf zou fokken zou mijn voorkeur wel uitgaan naar contante betalingen.
linlin

little-wolf schreef:
linlin schreef:
problemen mee ofzo?
in het geheel niet. snap het alleen niet meer. je wilt de betaling voor je pup niet à contant doen, want 1. je hebt geen zin om met een bak geld over straat te gaan, 2. je vraagt je af of het zwart geld is, 3. je vraagt je af hoe en waarom de verkopers een bak met baar geld in hun huis willen hebben, 4. je vraagt je ook af wat ze met dat geld doen.

allerlei vragen in een topic dat 'er zit meer achter' heet. nee, er zit niks meer achter dat jij behoort te weten. maar wel wil weten. snap ik niet.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
Ja waarschijnlijk hebben de pups de vorige opgegeten :smile: :smile: gaan ze weer met het geld naar Ikea :smile:
Ook gek he dat je daar gelijk moet betalen en het niet kan overmaken :evil:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Rataplan schreef:
linlin schreef:
Ja waarschijnlijk hebben de pups de vorige opgegeten :smile: :smile: gaan ze weer met het geld naar Ikea :smile:
Ook gek he dat je daar gelijk moet betalen en het niet kan overmaken
:evil:
dat kan wel hoor :mrgreen: :smile:
als je nl iets besteld uit de NIEUWE catalogus hebben ze dat niet op voorraad en krijg je een acceptgiro mee die je dan rond de leverdatum moet betalen...............daarna komen ze het brengen.........
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maar verder alle honden hier ook gewoon contant betaald...............

bij Ace en Delwyn een aanbetaling, maar die ook contant betaald toen we naar het nest gingen kijken........

overigen wel bij Ace, Umi en Delwyn een kwitantie gekregen, dus wat nou zwart geld....................
little-wolf
Zeer actief

linlin schreef:
little-wolf schreef:
linlin schreef:
problemen mee ofzo?
in het geheel niet. snap het alleen niet meer. je wilt de betaling voor je pup niet à contant doen, want 1. je hebt geen zin om met een bak geld over straat te gaan,

ik heb niet gezegt dat ik geen zin in heb daarin, ik vind het niet echt prettig. maar blijkbaar lopen de meesten hier lekker met veel flappen op zak. moet je zelf weten.

2. je vraagt je af of het zwart geld is,

waar staat dat?

3. je vraagt je af hoe en waarom de verkopers een bak met baar geld in hun huis willen hebben,

mag ik me dan niks afvragen? zelf persoonlijk vind ik het hierbij ook geen prettig idee om flappen geld in mn huis te hebben liggen.
maar das ieder voor zich. maar daarom mag ik t me wel afvragen. en als je dat stoort, is jou probleem.

4. je vraagt je ook af wat ze met dat geld doen.

het lijkt me logis als je paar 1000 euro in je huis heb, dat je dat niet ff naar de bank brengt. heb geen idee hoe t verder zit met belastingen en of die er wat van kunnen innen of willen weten waar t vandaan komt.

allerlei vragen in een topic dat 'er zit meer achter' heet. nee, er zit niks meer achter dat jij behoort te weten. maar wel wil weten. snap ik niet.

ken t ook niet helpen dat jij ook een klein begrijpertje heb.
en ach, niet iedereen is goed in het verzinnen van een topic naam.
en als je een antwoord krijgt op waarom iets zo zal zijn, is ook niet gek dat je daarop verder gaat, er dus nieuwe vragen ontsaan. maar dat snapt jou begrijpertje niet.
als ik al die punten van jou al eerder bedacht had, stond het al in mn 1e berichtje.

linlin

little-wolf schreef:ken t ook niet helpen dat jij ook een klein begrijpertje heb.
een topic een titel geven die de lading maar zo'n beetje naar eigen inzicht dekt, en dan godbetere het nog gepikeerd zijn als je erop aangesproken wordt, dat getuigt van een heel groot begrijpertje, om het maar even met jouw woordkeuze te zeggen. maar niet heus.
en als je een antwoord krijgt op waarom iets zo zal zijn, is ook niet gek dat je daarop verder gaat, er dus nieuwe vragen ontsaan. maar dat snapt jou begrijpertje niet.
als ik al die punten van jou al eerder bedacht had, stond het al in mn 1e berichtje.
HAHAHA! maar die hád je niet bedacht, dat is nou juist de gein!

enfin. wat je ook kan doen, is bij de pupverkoper zelf even internetbankieren. tikkerdetik en het geld is overgemaakt waar iedereen bij staat.
little-wolf
Zeer actief

linlin schreef:
little-wolf schreef:ken t ook niet helpen dat jij ook een klein begrijpertje heb.
een topic een titel geven die de lading maar zo'n beetje naar eigen inzicht dekt, en dan godbetere het nog gepikeerd zijn als je erop aangesproken wordt, dat getuigt van een heel groot begrijpertje, om het maar even met jouw woordkeuze te zeggen. maar niet heus.

HAHAHAHA. ben helemaal niet gepikeerd. en nog grappiger, ik heb niet gezegt dat ik een groot begrijpertje heb. want dat heb ik niet. en ben gelukkig niet de enigste.
HAHAHA! maar die hád je niet bedacht, dat is nou juist de gein!

dus? wat is jou probleem hier in?

goh, echt raar dat als iets verteld wordt door een fokker, zijn/haar eigen ervaring, dat er dan nieuwe vragen ontstaan.

enfin. wat je ook kan doen, is bij de pupverkoper zelf even internetbankieren. tikkerdetik en het geld is overgemaakt waar iedereen bij staat.

dat zou een idee kunnen zijn. :wink:

.[/quote]
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heeft hij een pc en internet dan
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

:smile:
Dit vind ik bijna nog een gekkere stelling dan dat de topicstarter stelt....
Hoezo ga je niet van te voren praten over wat je pup gaat kosten?
Dus als je een keus gemaakt hebt welke golden pup je wil en bij welke fokker en die vraagt er 2500 euro voor betaal je dat gewoon?
laat me niet lachen zeg, tuurlijk wil je van te voren weten wat een pup kost..
Dat het een wat ongemakkelijk onderwerp is kan ik nog inkomen omdat het om levende have gaat en om een 'vriend' en niet om een auto oid maar natuurlijk wil je van te voren weten wat je pup gaat kosten...

En wat de originele vraag betreft: Ik denk dat fokkers genoeg gezien hebben met mensen die het wel zullen overmaken... bij veel fokkers krijg je de optie: van te voren overmaken of contant afrekenen. Lijkt me logisch, de fokker is geen postorderbedrijf waar je op afbetaling je pup mee kan nemen. Als je denkt dat de fokker dit doet met oneerbare redenen zoek je fijn verder naar een andere fokker die geen contanten wil.
Je koopt een pup op voorwaarden van de fokker en als contant afrekenen je afschrikt omdat je dan misschien wel met 1000 euro over straat moet ( alsof heel de wereld weet dat je 1000 euro in je zak hebt zitten :roll: ) dan zoek je er één die dat niet verlangt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”