Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

danja schreef:
Hier een filmpje over het mishandelen van honden, en het opzettelijk ziek maken van honden. Om "beter"en "gezonder"voer voor je hond te maken. :boos:
Groetjes Anneke
ik zie geen filmpje :19:
maar ik denk dat ik wel weet welke beelden het zijn, die beelden zijn al zo oud als de weg naar rome... heb je ook recente 'bewijzen' :roll:

goh ook hier staat de PETA weer vooraan.... :roll:
Laatst gewijzigd door malinois op 27 okt 2004 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

de beelden zijn helemaal niet oud.
bovendien is er veel beter droogvoer dan eukanuba op de markt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:de beelden zijn helemaal niet oud.
bovendien is er veel beter droogvoer dan eukanuba op de markt.
ik zie nog steeds geen beelden ... maar goed... ik neem aan dat het dezelfde zijn als maanden geleden bij Radar... dat zijn dus oude beelden waarvan iedereen het bestaan al kende.
Voor 1 van mijn honden is er dus GEEN beter droogvoer dan Eukanuba en ben dus van plan het zeker te blijven voeren... al helemaal omdat er helemaal geen nieuw bewijs is en al helemaal geen bewijs dat andere fabrikanten het niet doen/gedaan hebben...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Misschien zijn het wel oude beelden, maar kom jij zo makkelijk met een verborgen camera ergens binnen waar ze dierproeven doen. Als dat zo was dan zou niemand meer brokken geven van de bekende merken en zeker niet als het bij IAMS vandaan komt. Tuurlijk moet je voeren wat je zelf het beste vindt. En er wordt niks afgekraakt, maar honden opzettelijk ziek maken en dan je hond voeren met die brok, sorry.
Er zitten teveel granen in, minder ontlasting en het zijn vul brokken. Zodat je hond geen honger heeft.
Ooit in de natuur een wolf een brok zien eten :roll:
Waarom krijgen honden kanker? Epelepsie? en schildklier aandoeningen????????? daar zet ik dus 10000????? bij.
Omdat er afval voer in wordt verwerkt. Er is toen een bedrijf in Friesland opgerold die afgekeurt vlees verwerkte in hondenvoer. AFGEKEURD= NIET BEDOELD VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE.
:blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:

Groetjes Anneke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Misschien zijn het wel oude beelden, maar kom jij zo makkelijk met een verborgen camera ergens binnen waar ze dierproeven doen. Als dat zo was dan zou niemand meer brokken geven van de bekende merken en zeker niet als het bij IAMS vandaan komt. Tuurlijk moet je voeren wat je zelf het beste vindt. En er wordt niks afgekraakt, maar honden opzettelijk ziek maken en dan je hond voeren met die brok, sorry.
Er zitten teveel granen in, minder ontlasting en het zijn vul brokken. Zodat je hond geen honger heeft.
Waarom krijgen honden kanker? Epelepsie? en schildklier aandoeningen????????? daar zet ik dus 10000????? bij.
Omdat er afval voer in wordt verwerkt. Er is toen een bedrijf in Friesland opgerold die afgekeurt vlees verwerkte in hondenvoer. AFGEKEURD= NIET BEDOELD VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE.

Groetjes Anneke
Alle brokken zijn eetbaar voor mensen omdat mensen vaak kinderen hebben die per ongeluk weleens iets uit de hondenbak kunnen pakken...
en dan nog... een wolf eet ook juist zieke konijntjes omdat die een makkelijke prooi vormen.. deze zieke konijntjes zijn ook niet geschikt voor menselijke consumptie maar het doet de wolf niets....
Natuurlijk zijn er in de natuur geen brokken maar ik zie in het wild ook geen wolven van 70kg of meer of mismaakte wolfjes met ingedrukte snuit etc. die amper kunnen rennen omdat ze geen adem krijgen.... :roll:
Waarom krijgen tig honden die alleen brokken eten GEEN kanker, GEEN epelepsie of schildklieraandoeningen???? Omdat het allemaal wel mee zal vallen blijkbaar! Ik moet eigenlijk ook geen brood meer eten want tja er is aangetoond dat je ook daarvan kanker kan krijgen....
Omdat het oude beelden zijn wie zegt dan dat het nu nog steeds gebeurd????
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Dat is wild.
Je wou toch niet zeggen dat onze koeien, varkens, geiten en schapen wild zijn.
Heb er nog nooit 1 in het wild gezien. Er staat altijd een hekkie omheen.

Wil jij als hondiedere dag in dag uit BROKKEN eten. Nou ik niet hoor!!!! :neenee:

Lekker vervlees en het is absoluut geen PRUTJE. Wroet er maar eens in, moet je wel een goeie versvleesvoeding hebben zoals, energique,Prins of carnibest hebben. Er zitten botten in en het ziet er smakelijk uit.

:blah:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Dat is wild.
Je wou toch niet zeggen dat onze koeien, varkens, geiten en schapen wild zijn.
Heb er nog nooit 1 in het wild gezien. Er staat altijd een hekkie omheen.
ja... en.... wat heeft dat met mijn voorbeeld te maken :denken:

Wil jij als hondiedere dag in dag uit BROKKEN eten. Nou ik niet hoor!!!! :neenee:
dat weet je toch niet... je kunt toch niet in z'n kop kijken :19: Een hond denk niet na hoor, van goh, ik heb vandaag even geen zin ofzo.... :roll:
Lekker vervlees en het is absoluut geen PRUTJE. Wroet er maar eens in, moet je wel een goeie versvleesvoeding hebben zoals, energique,Prins of carnibest hebben. Er zitten botten in en het ziet er smakelijk uit.

:blah:
nou wat je smakelijk noemt... :19: ik gaf altijd aan de honden die het wel lusten tussendoor Prins of Rodi... dat werd me te duur voor 3 grote honden dus heb nu AHV.
Ziet er niet uit maar ze vinden het lekker... net zo lekker als ze hun brokken vinden schijnbaar... want ik zie geen verschil in het eten hoor...
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Behalve als het getest wordt op dieren. Deze diervoeders testen niet op dieren.http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?w ... rij_merken

Ik heb nooit gezegd dat ik in het koppie kan kijken van mijn hondjes, maar als ik ze zie eten zegt mij dat genoeg. Blijf jij maar lekker brokken voeren, als je hond daar goed opgaat :devil: .

Mijn Benji heeft geen huidallergie meer en geen tandsteen. Dit had ik nooit kunnen bereikt met BROKKEN. :boos:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Natuurlijk zijn er in de natuur geen brokken maar ik zie in het wild ook geen wolven van 70kg of meer of mismaakte wolfjes met ingedrukte snuit etc. die amper kunnen rennen omdat ze geen adem krijgen....
Dit ligt ook niet aan het voer, maar aan de FOK lijkt mij. :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Behalve als het getest wordt op dieren. Deze diervoeders testen niet op dieren.http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?w ... rij_merken
ja ja ja... alleen iams zal het gedaan hebben en verder helemaal niemand... :roll: maar goed als jij dat gelooft en je er gelukkig bij voelt prima toch....

Ik heb nooit gezegd dat ik in het koppie kan kijken van mijn hondjes, maar als ik ze zie eten zegt mij dat genoeg. Blijf jij maar lekker brokken voeren, als je hond daar goed opgaat :devil:
juist en mij zegt alles ook genoeg wat ik zie..... :wink:
doe ik ook... en zo af en toe krijgen ze vers... prima toch....

Mijn Benji heeft geen huidallergie meer en geen tandsteen. Dit had ik nooit kunnen bereikt met BROKKEN. :boos:
nee dat kan en dan is het prima...
mijn honden hebben nog nooit een huidallergie gehad en geen tandsteen en dat met ALLEEN brokken al die jaren...
huidallergie en tandsteen zijn ook erfelijk hoeft niet alleen van voer te komen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:
Natuurlijk zijn er in de natuur geen brokken maar ik zie in het wild ook geen wolven van 70kg of meer of mismaakte wolfjes met ingedrukte snuit etc. die amper kunnen rennen omdat ze geen adem krijgen....
Dit ligt ook niet aan het voer, maar aan de FOK lijkt mij. :denken:
juist dus kun je niet zeggen dat 'in de natuur...' geen brokken zijn... nee want in die natuur zijn ook geen gigantisch grote wolven en miniwolfjes....
dus die vergelijking gaat niet op....
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb Eukanuba, Royal Canin, Pedigree (gratis staal van een paar kilo)
gehad.
Allemaal diarée.
Sinds hij Duck eet, een jaar nu heeft hij één keertje diarée gehad en dat was van iets vies op te eten buiten.

Maar het is misschien zoals mijn DA zegt, de ene verdraagt dit en de ander niet, het is een beetje zoekwerk.
Ik zag vorige week trouwens een oude buurman en die kocht grote blikken bij de Aldi. Die man heeft héél zijn leven jachthonden gehad.
En dan dacht ik van tiens wat koopt die nu ?

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

malinois schreef:[
huidallergie en tandsteen zijn ook erfelijk :
en hoe ontstaat die erfelijkheid?? :denken: :roll:
Afbeelding
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

[quote="malinois"

Alle brokken zijn eetbaar voor mensen omdat mensen vaak kinderen hebben die per ongeluk weleens iets uit de hondenbak kunnen pakken...
en dan nog... een wolf eet ook juist zieke konijntjes omdat die een makkelijke prooi vormen.. deze zieke konijntjes zijn ook niet geschikt voor menselijke consumptie maar het doet de wolf niets....

Waarom krijgen tig honden die alleen brokken eten GEEN kanker, GEEN epelepsie of schildklieraandoeningen???? Omdat het allemaal wel mee zal vallen blijkbaar! Ik moet eigenlijk ook geen brood meer eten want tja er is aangetoond dat je ook daarvan kanker kan krijgen....
Omdat het oude beelden zijn wie zegt dan dat het nu nog steeds gebeurd????[/quote]

Je moet zelf weten wat je voert, maar er zitten een paar onwaarheden in je verhaal en nog een vraagje.

1) hondenvoer is dus absoluut niet geschikt voor menselijke consumptie! Producten die erin verwerkt zijn, mogen niet in menselijk voedsel zitten (kijk voor grap eens op www.rendac.nl en lees er eens wat europese en nederlandse wetgeving over...), dus als je kind het eet... :ugh:

2) Inderdaad eten wolven de zwakkere herten, maar ook de jonge etc. maar hoeven en haren eten ze alleen maar als ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg honger hebben en ze eten al het vlees van dat dier en niet alleen de resten die wij achterlaten.

3) waarom mogen honden met epilepsie geen eukanuba eten?

4) geloof je nu werkelijk het mooie verhaal van Iams? Ben met je eens dat andere fabrikanten zoals RC en Hills precies dezelfde praktijken uitvoeren (staat ook op site Peta :roll: ), maar hun suikerzoete verhaal dat ze zelf geen proeven meer uitvoeren...of anders op diervriendelijke manier...Dat geloof je toch niet???? Misschien werken ze niet meer samen met dat ene onderzoekslab, maar de wereld is groot en er zijn genoeg laboratoria die graag dat werk overnemen...

5) brokken bestaan nog maar een jaar of 60 in Europa, dus dat is pak hem beet 5 generaties honden...daarvoor, dus vanaf het jaar 0 tot de jaren 40 van de vorige eeuw...kregen ze gewoon de resten van de baas... allergieen en voedselintolerantie is nog maar van de laatste decennia...

nb ik voer ook brokken (naast vers :zwaai ).
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

memo schreef:1) hondenvoer is dus absoluut niet geschikt voor menselijke consumptie!
vandaar dat het ook HONDENvoer heet.... :roll:
dus als je kind het eet... :ugh:
...gebeurd er niets..... weet zo snel niet meer waar ik het op gezien heb maar heb laatst op tv daar iets over gezien... en dan al het honden/kattenvoer door kinderen gegeten kan worden zonder dat ze er ziek van worden....dat moest ook omdat het voor het grijpen staat voor kinderen....
2) erg honger hebben en ze eten al het vlees van dat dier en niet alleen de resten die wij achterlaten.
dus ook een doodziek hert/konijn etc. .... want dat zijn de makkelijkste prooien....

geen flauw idee... heb gelukkig nog nooit honden met epelepsi gehad...
4) geloof je nu werkelijk het mooie verhaal van Iams? Ben met je eens dat andere fabrikanten zoals RC en Hills precies dezelfde praktijken uitvoeren (staat ook op site Peta :roll: ), maar hun suikerzoete verhaal dat ze zelf geen proeven meer uitvoeren...of anders op diervriendelijke manier...Dat geloof je toch niet???? Misschien werken ze niet meer samen met dat ene onderzoekslab, maar de wereld is groot en er zijn genoeg laboratoria die graag dat werk overnemen...
ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven... ik geloof in ieder geval niet dat zij het alleen gedaan hebben... menig voerproducent zal het gedaan hebben alleen dat is nooit iemand te weten gekomen...
Die Peta onzin zegt me helemaal niets....

5) brokken bestaan nog maar een jaar of 60 in Europa, dus dat is pak hem beet 5 generaties honden...daarvoor, dus vanaf het jaar 0 tot de jaren 40 van de vorige eeuw...kregen ze gewoon de resten van de baas... allergieen en voedselintolerantie is nog maar van de laatste decennia...
zo goed als alle honden die ik ken (en dat zijn er best veel) krijgen alleen maar brokken... nooit iets mee aan de hand, een enkeling daargelaten....
sommigen kunnen het van het voedsel krijgen, zeker... maar ook net zoveel via andere manieren...
dus of die honden zijn gewoon van een supersterk ras.... of ze kunnen gewoon goed tegen brokken... :19:
ik voer ook vers naast brokken.... :wink:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

[quote="malinois"][quote="danja"]Misschien zijn het wel oude beelden, maar kom jij zo makkelijk met een verborgen camera ergens binnen waar ze dierproeven doen. Als dat zo was dan zou niemand meer brokken geven van de bekende merken en zeker niet als het bij IAMS vandaan komt. Tuurlijk moet je voeren wat je zelf het beste vindt. En er wordt niks afgekraakt, maar honden opzettelijk ziek maken en dan je hond voeren met die brok, sorry.

Groetjes Anneke[/quote]
Natuurlijk zijn er in de natuur geen brokken maar ik zie in het wild ook geen wolven van 70kg of meer of mismaakte wolfjes met ingedrukte snuit etc. die amper kunnen rennen omdat ze geen adem krijgen.... :roll:
Omdat het oude beelden zijn wie zegt dan dat het nu nog steeds gebeurd????[/quote]

zullen we een testje doen?
je eet iedere dag brokken(die volgens jou door mensen gegeten kunnen worden) maar dan wel voor de volgende 10 jaar, dag in dag uit.
over 10 jaar spreken we elkaar weer
Gast

[quote="ien"][quote="malinois"][
huidallergie en tandsteen zijn ook erfelijk :[/quote]
erfelijk??????? :blah:
Gast

[quote="malinois"][quote="danja"][quote]Natuurlijk zijn er in de natuur geen brokken maar ik zie in het wild ook geen wolven van 70kg of meer of mismaakte wolfjes met ingedrukte snuit etc. die amper kunnen rennen omdat ze geen adem krijgen....
[/quote]

Dit ligt ook niet aan het voer, maar aan de FOK lijkt mij. :denken:[/quote]

juist dus kun je niet zeggen dat 'in de natuur...' geen brokken zijn... nee want in die natuur zijn ook geen gigantisch grote wolven en miniwolfjes....
dus die vergelijking gaat niet op....[/quote]
de hond is kwa uiterlijk en gedrag anders dan een wolf maar van binnen is het zelfde en daar gaat het om!!!!
ze hebben tanden om te schuren zij hebben een maag om grote hoevelheid vlees te verwerken,ze hebben een maagzuur dat als je je hand instopt geen hand meer overhoud.
Gast

en nog een laaste opmerking richting malinois,

ik zie honden die vers krijgen en ik zie honden die brokken krijgen.weet je wat gek is? ik kan de honden die brokken eten zo eruit halen en ze hoeven zelfs hun drol niet aan me te laten zien.
het zal wel de verkeerde tijd zijn dat ik dit allemaal lees maar ik raad je aan om wat verder te kijken dan je neus lang is.
90% van de honden populatie is te dik, 80% van de honden populatie gaat dood aan een ziekte, dat kan varieren van kanker tot epilepsie en noemaar op.
Heel veel honden die aan de brok zitten heebn tandplak of verrote tanden en ze stinken uit hun bek.
niet te vergeten allergien die heel veel veroorzaakt wordt door granen(die verwerkt zijn in ALLE brokken)
goed nu stop ik een beetje, maar ik ben niet boos :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:en nog een laaste opmerking richting malinois,

ik zie honden die vers krijgen en ik zie honden die brokken krijgen.weet je wat gek is? ik kan de honden die brokken eten zo eruit halen en ze hoeven zelfs hun drol niet aan me te laten zien.
fijn voor je.... :roll:
90% van de honden populatie is te dik, 80% van de honden populatie gaat dood aan een ziekte, dat kan varieren van kanker tot epilepsie en noemaar op.
heb je daar wetenschappelijk bewijs voor?
dus 9 op de 10 honden zijn te dik :denken: als ik hier 10 willekeurige honden op een rij zet, zijn er hooguit 2 te dik....
dat te dik zijn heeft te maken met de hoeveelheid en beweging....
Heel veel honden die aan de brok zitten heebn tandplak of verrote tanden en ze stinken uit hun bek.
niet te vergeten allergien die heel veel veroorzaakt wordt door granen(die verwerkt zijn in ALLE brokken)
goed nu stop ik een beetje, maar ik ben niet boos :smile:
mijn honden stinken niet uit hun bek, hebben geen tandplak en hebben geen allergieen....
heb ik dan zulke gezonde honden, toevalstreffers, of gewoon een goede verzorging.... :19:
maar goed... je doet en denkt maar... jij bent tevreden met jou voer ik met de mijne....
Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Zo, dit is een interessant discussie geworden!
Niet echt antwoorden op mijn vraag, het enige wat ik eruit heb gehaald dat er in Eukanuba chemische stoffen zitten en "bijproducten" , dus gemalen kippepoten en veren.
Ja en de dierproeven...ik denk niet dat dat alleen bij Iams gebeurd.

Maar er stond op een gegeven moment ook: hoe zal je het vinden als je dag in, dag uit brokken moest eten?

Maar ik heb weer gehoord dat honden helemaal geen variatie nodg hebben.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Takkie schreef:Zo, dit is een interessant discussie geworden!
Niet echt antwoorden op mijn vraag
Bram heeft in zijn jonge jaar Eukanuba Large Breed gegeten, hoewel het niet met keiharde zekerheid te zeggen is bestaat het grote vermoeden dat hij hierdoor groeipijn heeft opgelopen: het was de arts in Wageningen opgevallen dat wel héél veel honden die Eukanuba of Royal Canin als voer kregen te kampen hadden met groeipijn. De groeipijn heeft in zijn rechterschouder artrose doen ontstaan (door een combinatie van factoren) en het heeft er begin dit jaar naar uit gezien dat we hem moesten laten inslapen omdat het heel slecht met hem ging.
Takkie schreef:Maar er stond op een gegeven moment ook: hoe zal je het vinden als je dag in, dag uit brokken moest eten?

Maar ik heb weer gehoord dat honden helemaal geen variatie nodg hebben.

Misschien is variatie niet nodig maar ik kan me voorstellen dat ook bij honden de verveling toeslaat als je iedere dag hetzelfde te eten krijgt.

Bram en Thijs krijgen sinds kort 's avonds weer vers vlees. Wij hebben inmiddels een wezelijke verandering in hun vachten waargenomen, deze is luchtiger, minder "vettig". Met name Thijs had wat huidproblemen en die zijn inmiddels goeddeels over. Verder zijn hun tanden zienderogen opgeknapt, ze hadden toch wat tandplak maar die lijkt als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Bovendien eten ze met heel veel plezier.

Ze blijven 's ochtends een kleine hoeveelheid brokken eten maar mijn voorkeur ligt nu bij het voeren van vers vlees.
AfbeeldingAfbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

lupa schreef:
ien schreef:
erfelijk??????? :blah:
Gatver, houdt eens op met dat irritante blah-smilie....

En ja, huidallergie en tandsteen kunnen wel degelijk erfelijk zijn.
mechelaar_fan
Zeer actief

inderdaad, allergie is erfelijk, en die erfelijk ontstaat door slecht fokken, inteelt, lijnteelt enz...
memo
Actief

malinois schreef:
memo schreef:1) hondenvoer is dus absoluut niet geschikt voor menselijke consumptie!
vandaar dat het ook HONDENvoer heet.... :roll:
dus als je kind het eet... :ugh:
...gebeurd er niets..... weet zo snel niet meer waar ik het op gezien heb maar heb laatst op tv daar iets over gezien... en dan al het honden/kattenvoer door kinderen gegeten kan worden zonder dat ze er ziek van worden....dat moest ook omdat het voor het grijpen staat voor kinderen....
Welk programma dan? Dat is nl. absoluut niet waar! De max. waarden van chemische toevoegingen in hondenvoer is hoger dan voor mensen is toegestaan. Er worden producten in verwerkt die niet in menselijk eten MOGEN zitten...nb...een brokje zal je ind wel overleven, maar ik zou het niet dagelijks voorschotelen... Een engelse omroep wilde een programma maken over hoe handig het was dat diervoer zo goedkoop was en wat een goede oplossing dit nu was voor de armen der samenleving...echter, de diervoederfabrikanten hebben het afgeblazen omdat diervoer dus helemaal niet zo gezond is voor mensen... :denken:
2) erg honger hebben en ze eten al het vlees van dat dier en niet alleen de resten die wij achterlaten.
dus ook een doodziek hert/konijn etc. .... want dat zijn de makkelijkste prooien....
klopt maar dat is niet hun einige voedsel, daarbij wordt het niet gekookt, geen chemische rotzooi aan toegevoegd en zitten er geen granen in (wolf schut maag eerst leeg nl.)
geen flauw idee... heb gelukkig nog nooit honden met epelepsi gehad...
Hond van mijn ouders heeft vermoedelijk erfelijke eplilepsie (fokfout misschien) en mag dus geen Eukanuba enz. omdat dit teveel chemische bewaarmiddelen enz. bevat en dit dus een aanval kan triggeren...lekker goedje he?! :denken:
ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven... ik geloof in ieder geval niet dat zij het alleen gedaan hebben... menig voerproducent zal het gedaan hebben alleen dat is nooit iemand te weten gekomen...
Die Peta onzin zegt me helemaal niets....
Nee, ze doen het zeker niet alleen, 99 procent van de diervoederfabrikanten doet het, maar ja, kun je daarom maar gewoon je kop in het zand steken? :denken:
zo goed als alle honden die ik ken (en dat zijn er best veel) krijgen alleen maar brokken... nooit iets mee aan de hand, een enkeling daargelaten....
sommigen kunnen het van het voedsel krijgen, zeker... maar ook net zoveel via andere manieren...
dus of die honden zijn gewoon van een supersterk ras.... of ze kunnen gewoon goed tegen brokken... :19:
Tja, als ik op de hei loop waar erg veel honden lopen, dan zie ik toch veel honden die er niet 100 procent uitzien, en als ik op fora lees hoeveel mensen met dieren met allergieen, enz. kampen en hoor dat dieren steeds minder oud worden (8 jaar sschijnt nu toch de gemiddelde leeftijd te zijn)(en als ik mijn zus die diergeneeskunde studeert hoor), dan denk ik toch dat er van alles niet goedgaat in de hondenwereld. Uiteraard heeft dit ook te maken met de belachelijke fokpraktijken, maar....waarom werden honden vroeger zoveel ouder, dat kan toch niet alleen aan het fokken liggen?

Tja...dan heb ik toch mijn bedenkingen, denk overigens niet dat het puur gif is die brokken, maar vraag me toch wel echt af of het nu iets is dat je alle dagen moet voeren zonder nadenken...die voederfabrikanten hebben het het beste voor met hun portemonnee en voor hen is het natuurlijk zo dat zij graag voor zo laag mogelijke kosten een zo hoog mogelijke winst behalen...daar zijn ze een commercieel bedrijf voor en geen filantropische instelling...

daarbij, brokken eet mijn hond slecht. Tenminste tot op het moment dat ik geswitched ben van RC naar FF en Carnibest enz. Nu eet hij met genoegen zijn bak leeg ipv het dagen te laten staan. Dat is voor mij het allerbelangrijkste (alleen als hij met andere honden was wilde hij zijn bak wel leeg schrokken, maar dat wil niet zeggen dat hij het daarom opeens lekker vond).

Afbeelding
memo
Actief

Laatst gewijzigd door memo op 28 okt 2004 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

hondenvoer is niet geschikt voor menselijke consumptie, maar het is eetbaar, en een occasionele inname van hondenvoer is zeker niet schadelijk voor de mens, ook niet voor een dreumes van 2. Indien dit wel zo zou zijn, dan waren de hondenvoerfabrikanten al lang failliet door de talloze schadeclaims.
Gast

[quote="Takkie"]Zo, dit is een interessant discussie geworden!
Niet echt antwoorden op mijn vraag, het enige wat ik eruit heb gehaald dat er in Eukanuba chemische stoffen zitten en "bijproducten" , dus gemalen kippepoten en veren.
Ja en de dierproeven...ik denk niet dat dat alleen bij Iams gebeurd.

Maar er stond op een gegeven moment ook: hoe zal je het vinden als je dag in, dag uit brokken moest eten?

Maar ik heb weer gehoord dat honden helemaal geen variatie nodg hebben.[/quote]

http://www.duitseherders.com/hondenbrok.htm
http://www.labjes.be/waarheid.html
http://www.bordercolliekennel.nl/voeding.htm

mischin heb je hier wat aan
Gast

Sietske schreef:
lupa schreef:
ien schreef: