Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

............

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

rebecca schreef:dat jullie er dus dan ook maar van uit gaan dat ik een complete leek ben op het gebied van honden dit is misschien mijn eerste nestje maar niet mijn eerste hond.
Je hebt mij nergens zien schrijven dat je geen verstand van honden hebt... maar je hebt overduidelijk onvoldoende kennis in huis om op een verstandige manier een nestje te kunnen fokken.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik ben dus een absolute nul wat honden aanbeland en zeker het fokken.
Maar af en toe lees ik een boek (jaja ik kan lezen hihi) en dan stond daar toch duidelijk in om NIET te fokken met een hond waar je de achtergrond (stamboom) niet van weet. En ik weet ook waarom.
Je neemt wel een risico dus.
En wat mijn voorganger al zei, hoe geraak je van je pups af, als men vraagt naar de stamboom van je teef ?
Heb je al kandidaat-kopers ?
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rebecca
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rebecca »

goed om even nog een vraag te beantwoorden ik weet zelf dus ook niet wat de rol van de reu zou moeten zijn maar omdat ik dat zo las op www.hondenplaza.nl en dan bij bevalling kijken en daar staat dat de eigenaar de rol van de reu op zich moet nemen en dat zou dan inhouden dat de teef zich veilig en beschermd voelt en toen dacht ik omdat ik de reu hier toch thuis heb en als de teef zich dan beter voelt dan doe ik dat, persoonlijk zou ik het niet doen omdat ik het nog nooit eerder bij dieren heb meegemaakt dat de man getolereerd word.
rebecca
Vaste gebruiker

om nog even in te gaan op die ziektes ik heb dit jaar een koningspoedel gekocht met een goede stamboom die ook uitgebracht was op shows enzo die persoon was ziek en zocht dus een nieuw tehuis voor haar honden. ik wilde graag een hond met stamboom omdat ik in de toekomst het erg leuk zou vinden om ook op shows te komen met een hond maar omdat deze hond al 5 jaar was zei zij tegen mij dat het het beste zou zijn om bij deze hond jongen te doen, en dan met die jongen naar de show te gaan. deze hond heeft al eerder pups gehad die ook uitgebracht zijn op shows en deze doen het zeer goed. maar goed nou komt het dus deze hond had ik nog niet zo lang en deze werd toen doodziek ik ben er direct mee naar de da gegaan en die zei dat de hond aan het doodgaan was toen is ze naar een speciale kliniek geweest en aan het infuus geweest en alles wat er bij hoort. ze is toen opgeknapt maar later toch overleden.
deze hond had dus een goede stamboom en was op vanalles getest en toch ziek geworden en de ziekte van addison kan erfelijk zijn maar je kan ze er niet van te voren op testen ze krijgen het of ze krijgen het niet dus die honden die op de shows lopen hebben ook risico dat ze het krijgen en hun jongen ook weer en het staat niet op de stamboom dat de ouders of voorouders aan die ziekte zijn overleden dan lopen die mensen die daar een pup van krijgen dus net zo veel risico als de mensen die een hondje van mij nemen. en de reu mankeert niks aan want die heeft ook shows gelopen en is ook jeugdkampioen geweest in parijs die is ook echt overal op getest en daar zijn ook deklicenties bij.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

niemand zegt hier dat je 100% garantie hebt op een gezonde hond ook al heeft hij/zij papieren, ik zou juist denken ,als je die hebt mee gemaakt dat je al het nodige doet om zoveel mogelijk zekerheid te hebben...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Maar als je van die Koningspoedel een pup zou aanhouden voor de shows, dan begrijp ik nu niet dat je met een moederhond gaat fokken die geen stamboom heeft. Geen stamboom van een van de ouderdieren betekent volgens mij ook geen shows!

Het nut van deze combinatie voor jezelf (maar vooral voor anderen) ontgaat mij eigenlijk helemaal hier... :denken:

En wat betreft de aantallen mensen die wel eens hebben aangegeven een pup van jouw hondjes te willen, reken er maar op dat daar nog 80 % van afhaakt. Ik heb dat zelf meegemaakt met mijn nestje, van de 12 gegadigden op mijn oorspronkelijke wachtlijst is er uiteindelijk maar 1 overgebleven. Gelukkig had ik in de tussentijd heel veel nieuwe gegadigden op mijn lijst gekregen, dus ik kon al mijn pups wel 4x kwijt, maar ga er maar niet van uit dat iedereen die ooit eens enthousiast geweest is, ook daadwerkelijk een pup van je gaat kopen.
Tamara/Bayko

yamie schreef:niemand zegt hier dat je 100% garantie hebt op een gezonde hond ook al heeft hij/zij papieren, ik zou juist denken ,als je die hebt mee gemaakt dat je al het nodige doet om zoveel mogelijk zekerheid te hebben...
Precies. 100 % zekerheid dat je een gezonde hond krijgt heb je nooit, ook niet met stamboom. De natuur zit soms nou eenmaal wreed in elkaar. Maar zonder stamboom weet je helemaal niet wat je wel en niet mogelijk doorgeeft.
rebecca
Vaste gebruiker

ik weet dat ik met mijn hondjes nooit naar de show zou kunnen maar dat heb ik eerst maar uit mijn hoofd gezet. ik wilde altijd al een koningspoedel maar omdat die vrij duur zijn kon ik er nooit een krijgen toen zag ik de advertentie van doeska staan en ben daar dus direct op af gegaan en was dolgelukkig met mijn poedeltje en nou leek het mij gewoon ook wel leuk om een nakomeling van doeska te hebben en mensen met niet zo'n grote portomonee ook een lieve leuke hond te gunnen en het is echt niet zo dat ik de pups aan de eerste de beste verkoop of zo om ze maar kwijt te zijn. en als ik het er later aan toe heb om te showen met een hond dan hoop ik een hondje te kunnen kopen die aan alle eisen voldoet want voor het showen komt er denk ik nog veel meer bij kijken dan ik weet dus kan ik beter eerst met iemand meelopen die ook honden showt.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

rebecca schreef:ik weet dat ik met mijn hondjes nooit naar de show zou kunnen maar dat heb ik eerst maar uit mijn hoofd gezet. ik wilde altijd al een koningspoedel maar omdat die vrij duur zijn kon ik er nooit een krijgen toen zag ik de advertentie van doeska staan en ben daar dus direct op af gegaan en was dolgelukkig met mijn poedeltje en nou leek het mij gewoon ook wel leuk om een nakomeling van doeska te hebben en mensen met niet zo'n grote portomonee ook een lieve leuke hond te gunnen en het is echt niet zo dat ik de pups aan de eerste de beste verkoop of zo om ze maar kwijt te zijn. en als ik het er later aan toe heb om te showen met een hond dan hoop ik een hondje te kunnen kopen die aan alle eisen voldoet want voor het showen komt er denk ik nog veel meer bij kijken dan ik weet dus kan ik beter eerst met iemand meelopen die ook honden showt.

ohhhhh een robin hood onder de fokkers, geweldig, ja daar moet een ras het van hebben
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

rebecca schreef:ik weet dat ik met mijn hondjes nooit naar de show zou kunnen maar dat heb ik eerst maar uit mijn hoofd gezet. ik wilde altijd al een koningspoedel maar omdat die vrij duur zijn kon ik er nooit een krijgen toen zag ik de advertentie van doeska staan en ben daar dus direct op af gegaan en was dolgelukkig met mijn poedeltje en nou leek het mij gewoon ook wel leuk om een nakomeling van doeska te hebben en mensen met niet zo'n grote portomonee ook een lieve leuke hond te gunnen en het is echt niet zo dat ik de pups aan de eerste de beste verkoop of zo om ze maar kwijt te zijn. en als ik het er later aan toe heb om te showen met een hond dan hoop ik een hondje te kunnen kopen die aan alle eisen voldoet want voor het showen komt er denk ik nog veel meer bij kijken dan ik weet dus kan ik beter eerst met iemand meelopen die ook honden showt.
Jammer dat je wel op de hoogte bent van het feit dat er veel meer bij komt kijken dan jij weet, maar dat je met iets wat veel grotere consequenties met zich meedraagt, zoals fokken, het blijkbaar niet nodig vindt om je eerst eens heel goed te oriënteren voordat je je teefje laat dekken door je eigen reu... :19:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

mensen, waar maken we ons eiegnlijk druk om?
het heeft toch geen nut. en helaas al te laat.

niet voor de honden maar voor haar hoop ik dat t alles tegen zal zitten.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Heb je dan al 12 mensen die een poedel uit jouw combinatie willen?? Knap hoor :roll:
Tamara/Bayko

rebecca schreef:en mensen met niet zo'n grote portomonee ook een lieve leuke hond te gunnen .
En wat gebeurt er met zo'n pup als hij om wat voor reden dan ook bijv. een dure operatie moet ondergaan en de nieuwe eigenaren kunnen dat niet betalen? Een hond (onder)houden kost nu eenmaal geld, als je dat niet hebt of je hebt het er niet voor over om je geld daaraan uit te geven dan moet je gewoon niet aan een hond beginnen. Door op deze manier te fokken en je pups aan mensen te verkopen die geen 'normaal' bedrag kunnen neertellen voor een hond werk je alleen maar in de hand dat mensen nog sneller ondoordacht een hond aanschaffen. Overigens zitten de asiels bomvol met 'lieve leuke honden', daarvoor hoef jij er niet nog een paar bij te fokken.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dringt het nou gewoon niet tot je door dat je honden met erfelijke afwijkingen door kunt geven op deze manier? Of heb je alleen maar voor ogen dat je een leuke pup wil?
AfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

tbeast schreef:
Dringt het nou gewoon niet tot je door dat je honden met erfelijke afwijkingen door kunt geven op deze manier? Of heb je alleen maar voor ogen dat je een leuke pup wil?
mag ik mag ik magik??? raden... :boos: :mrgreen:
angelmelati
Zeer actief

Ongelezen bericht door angelmelati »

nou ik vind het ontzettend spannend voor je een eerste nest en ook nog aankomende week, ik wens je heel veel succes,!! en laat snel wat foto's zien als de puppies zijn geboren!!
angelmelati
Zeer actief

Ongelezen bericht door angelmelati »

en mensen hier op het forum, doe niet allemaal zo aanvallend!! het is nu eenmaal zo, zij krijgt een nest met een stamboomloze teef, wens haar maar gewoon veel succes en dat de puppies gezond mogen zijn en een goed baasje vinden!!!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Angelina, in deze discussie gaat het er nog mild aan toe. Zeker als je weet hoe vaak er al mensen hier op het laatste moment zich nog even willen verdiepen in de materie.
Zoals ik het heb gemerkt is de mening hier op het forum dat als je zo nodig een nestje wilt fokken dit met kennis van zaken en doelgericht moet gebeuren (dus rasverbetering). Dat doet deze dame dus niet want ze heeft zich b.v. al niet in de lijnen verdiept die in haar hond zitten. Kan ze niet eens want de teef heeft geen stamboom.
En dan het argument van lekker goedkoop zonder stamboom en meer mensen zo een rashond kunnen aanschaffen. Sorry die dooddoener komt mijn neus uit. Zeker als je weet dat de aanvraag van een stamboom €52,00 is. Dat maakt een rashond niet duur.
Voor de puppies en de teef hoop ik idd dat alles goed gaat. Maar ik blijf het een domme actie vinden om je teef te gebruiken omdat anderen zo graag een pup willen.
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Branka schreef:Maar ik blijf het een domme actie vinden om je teef te gebruiken omdat anderen zo graag een pup willen.
Het valt nog maar te bezien of iedereen die zo graag een pup zou willen, dat nog wil als de pups eenmaal bij de moeder weg kunnen. Ik zou graag over een week of tien willen weten hoeveel pups er een goede baas hebben. Maar ik ben bang dat we daar nooit achter zullen komen.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

angelmelati schreef:en mensen hier op het forum, doe niet allemaal zo aanvallend!! het is nu eenmaal zo, zij krijgt een nest met een stamboomloze teef, wens haar maar gewoon veel succes en dat de puppies gezond mogen zijn en een goed baasje vinden!!!
Mag er alsjeblieft aanvallend gedaan worden als iemand, zonder verstand van zaken, gaat fokken met honden, waar niets van bekend is? De pups kunnen wel hartstikke ziek zijn/worden, pijn hebben, noem maar op. En dan moeten we enthousiast zijn.......je weet niet waar je over praat...
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik heb zo is alle andwoorden zitten lezen,van de topic starter, maar mens ohhw mens je weet echt niet beter he :denken:
je denkt dat je mensen tegemoed komt om een hond zonder papieren op de wereld te zetten zonder te weten of dat de cominatie wel pas enz enz tis te zot voor woorden, heb medelijde met de jou hondjes meen ik
want iemand die zo kort zichtig is en die denkt te weten waarvoor een stamboom dient en dan ok nog gaat fokken onder het mom ja dan kunnen mensen goedkoop een hond kopen, lazer op het asiel zit vol hebben ze jou bij elkaar geraapte teringzooi niet bij nodig hoor.
je ben niet wijs echt niet als je alles wat jij hier zegt vol overtuiging hier kan zitten verkondigen, er zitten een partijdje ziektes in dat ras waar je u tegen zegt en dat kan je uitvinden door middel van de stamboom en navraag over de bloedlijnen, maar nee das onzin en dat wil jij helemaal niet weten , nee jij wil hondjes fokken en je zakken vullen en andere met jou teringzooi op zadelen , en dan heel nobel zeggen als ze niet weg gaan hou ik ze alle maal nou mag hopen voor je dat er 15 in zitten en dat je ze aan de straatstenen niet kwijt kan hoor ik je nog wel anders piepen
jezus wat een domme mensen heb je toch in de wereld lopen

mol :8):
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

angelmelati schreef:en mensen hier op het forum, doe niet allemaal zo aanvallend!! het is nu eenmaal zo, zij krijgt een nest met een stamboomloze teef, wens haar maar gewoon veel succes en dat de puppies gezond mogen zijn en een goed baasje vinden!!!
Heeft niks met aanvallen te maken, maar met ergernis.
De meeste hier weten de gevolgen van het kweken zonder stamboom.
En dat weet de topicstarter ook en toch doet ze het.
Inderdaad ik wens haar ook succes met het vinden van goeie baasjes voor de honden.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rebecca
Vaste gebruiker

nou ja sorry hoor dit vind ik praat van niks ik hoop voor haar dat alles tegen zit? en zielig voor de honden, ik dacht dat jullie zelf kennelhouders zijn en dan weten jullie ook wel hoe het er aan toe gaat bij sommige showhonden die zitten in hokken of moeten op een loopband omdat anders de vacht in de klit komt. ik snap jullie reactie best wel op een stamboomloze hond maar dan hoef je mij of mijn honden nog niet het ergste toe te wensen want je kent mij niet eens en je weet ook niet hoe ik mijn honden verzorg of hoe ik er mee om ga.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik lees nergens dat we hopen dat het jouw hond tegen zit, in tegendeel. Maar jou succes wensen met dit nest is nu net even wat anders. Want het merendeel van de mensen staat volgens mij niet achter jouw actie. Ik dus ook niet en dan ga ik je zeker geen succes wensen met dit nest.

En iedereen kennelhouder? Ik ga er vanuit dat je dus fokkers bedoelt, dat valt nogal mee. Wel zijn er veel mensen die zich blijkbaar al meer verdiept in het wat en hoe rondom het fokken dan jij. Terwijl die nog geen enkel nest hebben gefokt en het mogelijk niet eens van plan zijn.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

rebecca schreef:nou ja sorry hoor dit vind ik praat van niks ik hoop voor haar dat alles tegen zit? en zielig voor de honden, ik dacht dat jullie zelf kennelhouders zijn en dan weten jullie ook wel hoe het er aan toe gaat bij sommige showhonden die zitten in hokken of moeten op een loopband omdat anders de vacht in de klit komt. ik snap jullie reactie best wel op een stamboomloze hond maar dan hoef je mij of mijn honden nog niet het ergste toe te wensen want je kent mij niet eens en je weet ook niet hoe ik mijn honden verzorg of hoe ik er mee om ga.
ik ben geen fokker hoor.

ik denk ook niet er mensen zijn die je willen kennen.
Laatst gewijzigd door little-wolf op 02 nov 2004 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

rebecca schreef:nou ja sorry hoor dit vind ik praat van niks ik hoop voor haar dat alles tegen zit? en zielig voor de honden, ik dacht dat jullie zelf kennelhouders zijn en dan weten jullie ook wel hoe het er aan toe gaat bij sommige showhonden die zitten in hokken of moeten op een loopband omdat anders de vacht in de klit komt. ik snap jullie reactie best wel op een stamboomloze hond maar dan hoef je mij of mijn honden nog niet het ergste toe te wensen want je kent mij niet eens en je weet ook niet hoe ik mijn honden verzorg of hoe ik er mee om ga.
moeilijk he begrijpend lezen, er staat niet dat er gehoopt word dat er wat met je hond gebeurt, er staat onder andere hopen dat JIJ met die zooi blijft zitten,en dat het zielig is voor je honden ja
want wat is de meer waarde van deze combinatie dan wat verbeter je aan het ras? niks noppes nada je doet maar wat omdat JIJ het zo leuk vind omdat JIJ zonodig een nestje zonderstamboom moet fokken voor onze minderbedeelde medemens die geen geld heeft,ach mens lazer toch op je weet gewoon niet wat je doet, en daar zijn nu JOU honden de dupe van.

mol :8):
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

waar ben je mee bezig alleen om dat sommige mensen zeggen dat ze je
hond zo leuk vinden er maar een nestje bijfokken?
knap stom hoor. tegen ons word ook vaak gezegd als je ooit een nestje krijgt wil ik ook een pup van je hond
dus niet hier komt geen nest
ook al zitten er bij mijn hond dus wel papieren bij
maar ik heb totaal geen verstand van fokken
dus doe ik dat mezelf en mijn hond dat niet aan
hoop dat het bij dit ene nestje blijft voor jou
en ik hoopp dat alles goed gaat voor je hond
rebecca
Vaste gebruiker

nou ja goed jullie lezen het ook maar hoe het jullie uitkomt zal mij allemaal een rotzorg wezen. ik had eerst de indruk dat dit een gezellig forum was maar die indruk is er voor mij al wel weer af en niet omdat ik niet tegen kritiek kan daar kan ik heel goed tegen alleen de manier waarop sommigen dat doen (en daar bedoel ik echt niet iedereen mee)vind ik echt geen manier van met mensen om gaan. en als we het hebben over niet willen kennen dan denk ik dat je over jezelf praat. want het ging hier helemaal niet over stamboom ja of nee dus ik snap ook niet waar jullie je allemaal zo druk om maken als je je dan ergens druk over willen maken ga dan beginnen bij mensen die gevaarlijke rassen kruisen. want ondanks dat doeska geen stamboom heeft weet ik wel dat haar ouders die wel hadden en dat ze dus wel raszuiver is net als de reu.
jidde

Ow, dus als iemand een mens vermoord moet je ook maar zeggen, ach tis gebeurd :roll:
jidde

dus als andere mensen slecht(er) met hun honden omgaan, mag jij ook meteen slecht doen? Wat is dat nou voor excuse?

En nogmaals mijn vraag, heb je al 12 mensen die uit die combi een pup willen?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”