Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen alleen thuis laten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Daan schreef:
baby liet ik ook alleen thuis, als ze lag te slapen.
Hmm....nou ja, ik zou het niet doen. En ik vind het wel raar dat je dat blijkbaar niet mag zeggen als je zelf geen kinderen hebt. Want ook al heb je geen kinderen, dan kun je toch nog best wel inschatten wat je wel en niet zou doen?
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

basil schreef:ik kan toch straks niet het kind wakker maken en uit bed halen om tapaz even te laten plassen op het gras voor de deur voor we gaan slapen??
nee..daar doe je een baby meer kwaad mee dan het gewoon even te laten slapen en eventjes alleen te laten!.!

er zij gewoon wat dingen waar je op moet letten als je even weggaat.geen machines aan..t.v uit, niets op het gas enz en even kijken of de kleine slaapt en dan wip je even weg.!!
Op een gegeven moment moest ik het ook wel even..ander kind uit kleuterschool halen omdat die echt nog niet alleen naar huis kon komen!
Zodra baby's wat groter zijn is slaaptijd ook minder en dan pas je alles weer aan.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Niekie schreef:
Daan schreef:
Hmm....nou ja, ik zou het niet doen. En ik vind het wel raar dat je dat blijkbaar niet mag zeggen als je zelf geen kinderen hebt. Want ook al heb je geen kinderen, dan kun je toch nog best wel inschatten wat je wel en niet zou doen?
er komt gewoon een stukje praktijk bij kijken..en die kan je niet inschatten alleen in theorie
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Niekie schreef:
Daan schreef:
tuurlijk mag je het wel zeggen, het viel mij op :wink:
En in de praktijk blijkt vaak dat je dingen soms toch anders doet, dat je relaxter bent dan je denkt, of juist bezorgder. Als je je kind goed kent en weet hoelang ze slapen, en hoe vast of juist niet, kun je best even naar buiten.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

ien schreef:
Niekie schreef:
Daan schreef:
er komt gewoon een stukje praktijk bij kijken..en die kan je niet inschatten alleen in theorie
Nee, niet mee eens. Van bepaalde dingen kan ik best wel inschatten hoe ik het zou doen. Daar hoef ik echt geen kinderen voor te hebben.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn kind niet alleen zou laten.
Maar of dat in de praktijk ook zo werkt?
Menno is ook niet altijd thuis.
Ik probeer zometeen het kind zoveel mogelijk mee te nemen, maar het zal vast een keer voorkomen dat het niet gaat lukken.
We zien het wel.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Niekie schreef:
Daan schreef:
Je kan het pas inschatten als je er zelf voor staat. Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat iedereen die kinderen heeft wel weet hoe zijn/haar kind in elkaar steekt en of ze dus heel even alleen gelaten kunnen worden.
Groet, Janine
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

noekie schreef:
Rea schreef:Voor een grotere wandeling kun je je kind heel goed meenemen hoor.
Hier zijn er hele wandelingen gemaakt met een draagzak onder m'n jas en m'n hondespul bij me. :ok:
Zeker als 't weer een beetje mee wil doen erg lekker :ok:
ik heb gehoord dat kinderen pas met 6 weken in de draagzak mogen en milan is net 4 weken.
In de wagen kan wel maar andor trekt te erg, dus dat red ik niet.
Dan moet je nog even wachten en dan ook rustig opbouwen niet ineens een grote wandeling.
Maar mijn oudste dochter was een huilbaby die alles bij elkaar gilde als ze alleen lag maar bij me een stuk rustiger was en ook kon slapen.Een kind dat duidelijk veel koesterwarmte nodig had en dus ook kreeg. Die lag/zat al vrij vlug in de draagzak. Zo kon ik ook m'n werk in huis doen en geen huilend kind op de achtergrond. Rust voor haar en zeker voor mezelf.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

speedy-fien-doeke schreef:
Niekie schreef:
Daan schreef:
Je kan het pas inschatten als je er zelf voor staat. Ik heb geen kinderen maar ik neem aan dat iedereen die kinderen heeft wel weet hoe zijn/haar kind in elkaar steekt en of ze dus heel even alleen gelaten kunnen worden.
Er zijn ook gewoon mensen die hun principe's trouw zijn. Ik ben volwasen genoeg te weten wat ik wel en niet waar kan maken en als ik het niet okee vind een baby 15 minuten alleen te laten om gezellig een rondje te doen met de hond dan is dat niet iets wat ik al naar gelang omstandigheden vind.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Bij mij was het juist andersom :wink: Ik was van plan om te blijven werken als de baby er was en dat kon ik niet meer opbrengen na een aantal weken; terwijl mijn zoontje toch bij mijn schoonmoeder was.
Ik ben toen thuisgebleven om voor de kinderen te zorgen en ik had toen twee honden die ook uitgelaten moesten worden en ja; dan gingen de kinderen (kind en baby) gewoon mee.
ien
Erelid
Contacteer:

Niekie schreef:
ien schreef:
Niekie schreef:
Daan schreef:
Nee, niet mee eens. Van bepaalde dingen kan ik best wel inschatten hoe ik het zou doen. Daar hoef ik echt geen kinderen voor te hebben.
Van bepaalde dingen wel natuurlijk,boodschapen doen en lange wandelingen maken maar er zijn situaties die je geoon nooit kan inschatten!!
voorbeeldje??

baby ligt in bedje
hun zusje [5]speelt buiten en er gebeurd wat.ruzie's een valpartij er kan van alles gebeuren.
wat doe je dan??

je hersens bij elkaar houden,de huissleutels niet vergeten te pakken [jezelf niet buitensluiten :roll: ]en naar je kind die op dat moment hulp nodig heeft.
en dat kan soms dus echt langer zijn dan 5 minuten dat je uit je huis bent!!

Zelfs als je baby niet in zijn bedje ligt en bovenstaande gebeurd,is het het veiligste je baby snel in bedje of box neer te leggen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:[Van bepaalde dingen wel natuurlijk,boodschapen doen en lange wandelingen maken maar er zijn situaties die je geoon nooit kan inschatten!!
voorbeeldje??
Het gaat om wat je normaal vind..het gaat hier nou net om die normale dingen...niet om Sofietje die d'r tanden uit haar mond stuitert op de schommel en waar je met een noodgang even moet bijspringen.
Natuurlijk snapt iedereen dat je dan niet eerst een babytje gaat inpakken en meenemen in de kinderwagen. Daar Gaaat het dus helemaal niet over!
Ik vind dat heel wat anders dan dat je het normaal vind weg te gaan met een slapend kindje thuis.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik ken het andersom. Baby wordt geen moment uit het oog gelaten. Hebben ze hun vrije dag, dan gaan ze naast de box zitten kijken hoe kindlief speelt. Als kind gaat slapen, dan zitten ze ernaast. En nee, zelfs geen boek lezen.

Kind is nu 2,5. En op haar tweede verjaardag vertelde moeder me dat Hieke het toch niet zo leuk vond die dag. Er waren allemaal kinderen die aan hààr speelgoed zaten :eek:

Ben blij dat het kind binnenkort een broertje of zusje gaat krijgen :wink:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Marion. schreef:Ik ken het andersom. Baby wordt geen moment uit het oog gelaten. Hebben ze hun vrije dag, dan gaan ze naast de box zitten kijken hoe kindlief speelt. Als kind gaat slapen, dan zitten ze ernaast. En nee, zelfs geen boek lezen.

Kind is nu 2,5. En op haar tweede verjaardag vertelde moeder me dat Hieke het toch niet zo leuk vond die dag. Er waren allemaal kinderen die aan hààr speelgoed zaten :eek:

Ben blij dat het kind binnenkort een broertje of zusje gaat krijgen :wink:
Is heeel gewoon hoor een kind van 2 dat niet wil dat andere kinderen aan haar speelgoed zitten daar moet je idd als moeder/ouder bovenop zitten omdat ze elkaar de hersens in kunnen slaan.Zeker als je allemaal leuke dingen hebt gekregen waar je nichtje van 4 mee gaat spelen. Een kind van twee kan ook niet spelen met andere kinderen omdat ze daar gewoonweg niet aan toe zijn. Ze kunnen enkel naast elkaar spelen als je er bij blijft.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat is het probleem om een slapende baby in de wandelwagen te leggen, baby slaapt gewoon door en met de hond gaan wandelen. Ik zie er hier genoeg.

Ik kan van mezelf nog herinneren als m'n ouders vroeger 'n avondje weggingen en dan meestal op de fiets en wij gingen mee, gingen wij bij de visite naar bed en als we naar huis gingen uit bed, op de fiets en thuis weer verder slapen. Ik geloof niet dat we daar van geleden hebben.

Ik zou ook geen kinderen onder de 10 of misschien eerder 12 of zo, alleen thuis laten. Wat als er echt iets gebeurd, ik zou het me nooit vergeven. En nee, ik heb ook geen kinderen, maar wel principes.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Is heeel gewoon hoor een kind van 2 dat niet wil dat andere kinderen aan haar speelgoed zitten daar moet je idd als moeder/ouder bovenop zitten omdat ze elkaar de hersens in kunnen slaan.Zeker als je allemaal leuke dingen hebt gekregen waar je nichtje van 4 mee gaat spelen. Een kind van twee kan ook niet spelen met andere kinderen omdat ze daar gewoonweg niet aan toe zijn. Ze kunnen enkel naast elkaar spelen als je er bij blijft.
Is dat zo :N:

Ik heb net een verjaardag gehad, en Rosa (wordt in januari 2) was alleen maar druk met iedereen een speeltje in de hand te drukken Hààr speeltjes.
Haar zakje chips werd ook keurig verdeeld tussen alle aanwezigen. Oké, ik zal m'n zusje morgen even zeggen dat ze haar kind helemaal verkeerd heeft opgevoed :mrgreen:
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Eline* schreef:
Niekie schreef:
Daan schreef:
Er zijn ook gewoon mensen die hun principe's trouw zijn. Ik ben volwasen genoeg te weten wat ik wel en niet waar kan maken en als ik het niet okee vind een baby 15 minuten alleen te laten om gezellig een rondje te doen met de hond dan is dat niet iets wat ik al naar gelang omstandigheden vind.
Als je het niet okee vindt, moet je het niet doen, simpel zat. Maar een ander mag doen wat hij/zij wil....die heeft nl. weer andere principes.....
Groet, Janine
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Marion. schreef:
Rataplan schreef:Is heeel gewoon hoor een kind van 2 dat niet wil dat andere kinderen aan haar speelgoed zitten daar moet je idd als moeder/ouder bovenop zitten omdat ze elkaar de hersens in kunnen slaan.Zeker als je allemaal leuke dingen hebt gekregen waar je nichtje van 4 mee gaat spelen. Een kind van twee kan ook niet spelen met andere kinderen omdat ze daar gewoonweg niet aan toe zijn. Ze kunnen enkel naast elkaar spelen als je er bij blijft.
Is dat zo :N:

Ik heb net een verjaardag gehad, en Rosa (wordt in januari 2) was alleen maar druk met iedereen een speeltje in de hand te drukken Hààr speeltjes.
Haar zakje chips werd ook keurig verdeeld tussen alle aanwezigen. Oké, ik zal m'n zusje morgen even zeggen dat ze haar kind helemaal verkeerd heeft opgevoed :mrgreen:
Je hebt het over een andere fase de geef fase (weet niet hoe het genoemd wordt door pedagogen :wink: ) Kind geeft de hele dag dingen aan je die dan weer terug geeft.
Maar idd tussen kinderen zit net zo veel verschil als tussen honden. De ene hond wil buiten met elke andere hond spelen een andere bijt ze liever . Dat wil niet zeggen dat de ene gewoon is en de ander ongewoon. :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

speedy-fien-doeke schreef:Als je het niet okee vindt, moet je het niet doen, simpel zat. Maar een ander mag doen wat hij/zij wil....die heeft nl. weer andere principes.....
Tot op zekere hoogte mag dat ja.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik heb mijn kinderen nooit alleen gelaten, en dan ook echt nooit. Ook niet als ik Sjors naar school ging brengen, dan ging krista mee, slapen of niet slapen, ik maakte haar wakker en ze ging mee.
Ik zie het wel vaak gebeuren hoor, moeder brengt kind naar school en baby ligt te slapen. Intussen nog een kwartier leuten met een andere moeder en ze zijn zo 30 minuten verder.
Sjors is nu 8 jaar. Als ik nu een blokje om ga met de honden mag hij alleen thuisblijven maar dochter gaat mee. Maar ik ben dan ook in 10 minuten thuis en heb een portofoon mee, zodat ik intussen met Sjors contact kan houden. Voor de lange rondes heb ik altijd oppas geregeld, of we deden dat als wij samen thuis waren
Ik ben dan misschien wel overdreven ongerust, maar ik vind het gewoon veiliger.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jholsheimer schreef:Ik heb mijn kinderen nooit alleen gelaten, en dan ook echt nooit. Ook niet als ik Sjors naar school ging brengen, dan ging krista mee, slapen of niet slapen, ik maakte haar wakker en ze ging mee.
Ik zie het wel vaak gebeuren hoor, moeder brengt kind naar school en baby ligt te slapen. Intussen nog een kwartier leuten met een andere moeder en ze zijn zo 30 minuten verder.
Sjors is nu 8 jaar. Als ik nu een blokje om ga met de honden mag hij alleen thuisblijven maar dochter gaat mee. Maar ik ben dan ook in 10 minuten thuis en heb een portofoon mee, zodat ik intussen met Sjors contact kan houden. Voor de lange rondes heb ik altijd oppas geregeld, of we deden dat als wij samen thuis waren
Ik ben dan misschien wel overdreven ongerust, maar ik vind het gewoon veiliger.
Ik vind het niet overdreven ongerust. Ik vind het redelijk normaal eigenlijk al hangt het erg van je kind af. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Martijn schreef:
sample schreef:
Kindermishandeling..emotionele verwaarlozing..kunnen kinderen problemen mee krijgen als ze ouder worden...zo noem ik het als je een baby laat brullen en gewoon een poosje weg gaat
Toch heeft een situatie als dit ook meerdere kanten. Soms huilen babies zó veel dat je aan niks anders toekomt dat troosten. En je zal toch écht als moeder zijnde af en toe naar de wc moeten om te poepen. Ofzo :wink:
Dus omdat je een stoelgang hebt kun je ook naar buiten lopen want je kunt er sowieso niet altijd zijn dus maakt het niet uit hoe vaak je er wel bent?

Wat een apenlogica.
Mijn wc is buiten. Zo'n deur met een hartje erin. :roll:
sample
Zeer actief

Niekie schreef:
Daan schreef:
Nee. Sorry, maar nee. Je kan je er een voorstelling van maken, maar de praktijk werkt heel vaak anders.
cybert2
Zeer actief

Eline* schreef:
speedy-fien-doeke schreef:Als je het niet okee vindt, moet je het niet doen, simpel zat. Maar een ander mag doen wat hij/zij wil....die heeft nl. weer andere principes.....
???? Je mag je eigen kind toch op jouw manier opvoeden, of gaat het forum zich daar ook al mee bemoeien???
Groet, Janine
sample
Zeer actief

En Martijn heeft geloof ik weer geen hol van mijn opmerking begrepen. Het ging erom dat een baby soms even huilt. En dat je niet altijd bij machte bent om daar dirèct op te reageren. Omdat je als moeder ook weleens aan de telefoon zit of op de wc.

Denk je dat je het nu snapt?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
???? Je mag je eigen kind toch op jouw manier opvoeden, of gaat het forum zich daar ook al mee bemoeien???
Nee hoor ,het forum niet, maar wel de wet en de kinderbescherming.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

En ik wil niemand voor zijn hoofd stoten verder, maar iemand die geen kinderen heeft, kan niet navoelen hoe het voelt om ze te hebben.
gewoon níet. Ook al heb je nog zo vaak opgepast, is met kinderen omgaan je werk of woon je in een huis met een huisgenoot met kinderen. Je eigen kinderen voelen anders.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
Eline* schreef:
De kinderbescherming zal zich niet bemoeien met mensen die hun hond laten plassen terwijl hun kind slaapt denk ik :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:En Martijn heeft geloof ik weer geen hol van mijn opmerking begrepen. Het ging erom dat een baby soms even huilt. En dat je niet altijd bij machte bent om daar dirèct op te reageren. Omdat je als moeder ook weleens aan de telefoon zit of op de wc.

Denk je dat je het nu snapt?
Er worden appels met peren vergeleken, zoals ik in mijn reactie op Ien al aangaf. Het gaat erom wat je normaal vind. De eén vindt het blijkbaar normaal een baby te laten huilen en de ander niet.
Daar gaat het om. Niet of je baby nou een minuut moet huilen omdat jij nog even zit te plassen, maar wel de intentie hebt te gaan kijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cybert2
Zeer actief

Eline* schreef:
Eline* schreef:
:pffff: Je doet nu net alsof het hier om zware geestelijke mishandeling gaat... maar goed, als die instanties net zo werken als de DB, dan duurt het wel even voor ze aan deze "wantoestanden" toekomen..... en zolang er jaarlijks nog zoveel kinderen aan mishandeling overlijden hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan iemand aanpakken die zijn kind 10 minuten alleen laat....
Groet, Janine
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”