Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

contact met soortgenoten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Timber

Ongelezen bericht door Timber »

Ik zou het nog wel eens willen proberen om Timber in een groep te laten lopen maar ik denk dat dat een probleem word... meneer weet van geen ophouden en zelfs na een aantal snauwen van andere honden blijft hij door gaan met springen en speelshappen.. Hij gaat dan zo erg op in zijn eigen spel dat hij niks meer hoort of ziet en hij is al een paar keer te pakken genomen omdat hij aanwijzingen niet snapte van andere honden ... Ook luisterd hij dan voor geen ene centimeter meer naar mij of naar iemand anders...
Ga binnenkort toch maar weer eens met hem naar cursus kijken of we er iets aan kunnen veranderen ....
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nieve schreef:
Hutsje schreef:
Nieve schreef:Nieve heeft weinig contact met soortgenoten. Groepswandelingen waarbij alle honden los zijn hoef ik al niet eens aan te beginnen, want het knokpartijen zouden dan gewoon onvermijdelijk zijn, helaas!

Dus ik denk dat het afhankelijk is van de hond, van het ras etc...of ze behoefte hebben aan contact met soortgenoten. Een akita of GJD is daar gewoon heel moeilijk in. Met teven wordt het 100% zeker knokken en met reuen is het afhankelijk van het gedrag van de reu of het goed gaat. Als ik naar vrienden ga die akita's en GJD's fokken mag ze in de speelweide wel met 1 van hun reuen gaan rennen, dat gaat altijd goed. En op compleet afgelegen plekken waar geen andere honden komen mag ze ook ravotten met reuen met wie ze wel overweg kan. Verder zal ze aan de riem moeten blijven en moeten we het gewoon maar oplossen door samen te spelen en lange wandelingen te maken. Gelukkig is Nieve wel erg op mij gericht en kan ze prima met mij spelen.
Veel BM's zijn precies hetzelfde, ik hoef Huts ook niet in een groep te gooien of met vreemde teven los te laten. Ook vindt ze niet alle reuen leuk, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte heeft aan contact met soortgenoten.
Daar heb je ook gelijk in... aleen is Nieve niet een hond die echt laat merken dat ze het vreselijk mist ofzo, zoals je wel ziet met bepaalde honden als ze alleen moeten blijven. En tuurlijk vindt ze het leuk om lekker met een andere hond te ravotten...als die mogelijkheid er is, dan mag dat van mij ook absoluut...maar de mogelijkheden zijn geoon een beetje zeldzaam.
Tja, ook dat ken ik. Mede daarom is hier nummer 4 in huis gekomen :wink:
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Hutsje schreef:
Nieve schreef:
Hutsje schreef:
Nieve schreef:Nieve heeft weinig contact met soortgenoten. Groepswandelingen waarbij alle honden los zijn hoef ik al niet eens aan te beginnen, want het knokpartijen zouden dan gewoon onvermijdelijk zijn, helaas!

Dus ik denk dat het afhankelijk is van de hond, van het ras etc...of ze behoefte hebben aan contact met soortgenoten. Een akita of GJD is daar gewoon heel moeilijk in. Met teven wordt het 100% zeker knokken en met reuen is het afhankelijk van het gedrag van de reu of het goed gaat. Als ik naar vrienden ga die akita's en GJD's fokken mag ze in de speelweide wel met 1 van hun reuen gaan rennen, dat gaat altijd goed. En op compleet afgelegen plekken waar geen andere honden komen mag ze ook ravotten met reuen met wie ze wel overweg kan. Verder zal ze aan de riem moeten blijven en moeten we het gewoon maar oplossen door samen te spelen en lange wandelingen te maken. Gelukkig is Nieve wel erg op mij gericht en kan ze prima met mij spelen.
Veel BM's zijn precies hetzelfde, ik hoef Huts ook niet in een groep te gooien of met vreemde teven los te laten. Ook vindt ze niet alle reuen leuk, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte heeft aan contact met soortgenoten.
Daar heb je ook gelijk in... aleen is Nieve niet een hond die echt laat merken dat ze het vreselijk mist ofzo, zoals je wel ziet met bepaalde honden als ze alleen moeten blijven. En tuurlijk vindt ze het leuk om lekker met een andere hond te ravotten...als die mogelijkheid er is, dan mag dat van mij ook absoluut...maar de mogelijkheden zijn geoon een beetje zeldzaam.
Tja, ook dat ken ik. Mede daarom is hier nummer 4 in huis gekomen :wink:
Tja, ik zou er ook wel een tweede bij willen hoor....maar op dit moment kan ik dat beter niet doen. Ben niet echt in de situatie dat ik er zo even een hond bij kan nemen zeg maar :roll:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nieve schreef: Tja, ik zou er ook wel een tweede bij willen hoor....maar op dit moment kan ik dat beter niet doen. Ben niet echt in de situatie dat ik er zo even een hond bij kan nemen zeg maar :roll:
Neu, dat lijkt mij ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Hutsje schreef:
Nieve schreef: Tja, ik zou er ook wel een tweede bij willen hoor....maar op dit moment kan ik dat beter niet doen. Ben niet echt in de situatie dat ik er zo even een hond bij kan nemen zeg maar :roll:
Neu, dat lijkt mij ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

wij lopen alleen nog maar in een groepje van maximaal 5 honden die we goed kennen en met elkaar overweg kunnen zeg maar,na slechte ervaringen met grote groepen met ''rotte appels'' er tussen.
Geen vreemde er meer bij,die beginnen zelf maar een wandel groepje met elkaar.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Takkie is helemaal gek van andere honden, maakt hem niet zoveel uit wie het is. Ik vind het heerlijk dat ie zo ontzettend kan spelen en rennen met allerlei honden (mijn vorige hond kon dat niet, die had speciale vriendjes en vriendinnetjes). Ik moet ook toegeven dat Tak zoon irritante blije eikel is die op elke hond afsjeest. Als ie wordt afgesnauwd of genegeerd probeert ie het nog een keer maar dan beleefder en als dat niet werkt gaat ie op zoek naar een ander.
Contact met andere honden is voor hem belangrijk denk ik omdat ie in een 1 hond roedel woont. En voor mij is het lekker makkelijk als ie zich met andere honden uitleeft, heb ik weer een lekker rustig bankornament!
Toen hij 7 maanden was zijn we met de rest van het nest en mama naar het strand geweest. Ook was daar een ballengooier bij, eigenlijk ging dat goed omdat ze liever rennen dan de bal pakken.
Laatst op de soesterduinen geweest en daar is ie dan met iedereen aan het spelen en rennen, prachtig!
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”