Nieve schreef:Je hoorde later van andere mensen dat de betreffende hond onbetrouwbaar was???? Sorry hoor maar konden die andere mensen zo 1,2,3 inschatten dat een hond die zij zelf ook niet in huis hebben onbetrouwbaar is?
Het is een malamute en malamutes staan erg dicht bij de natuur en zijn daarnaast ook nog eens erg zelfverzekerd....dus een groot deel van de malamutes hebben problemen met andere honden en dat heeft niets te maken met onbetrouwbaar.
Ik wordt af en toe wel een beetje moe van alle mensen die een hond gelijk bij een ding als onbetrouwbaar betitelen. Nieve doet in principe puppen ook niets (vreemden en binnen de roedel) maar als het puppie niet reageeerd zoals een pup moet reageren, dan zal ze er waarschijnlijk ook boven op klappen. Puur omdat het een natuurlijke reactie is. Maar ze is absoluut niet onbetrouwbaar en geeft daarnaast ook voor mij duidelijke signalen af wanneer het goed is en wanneer het niet goed is....dus ten eerste vind ik dat je daar als eigenaar op moet letten en ten tweede moeten mensen eens leren dat niet alle hondjes alleen maar leuk met elkaar willen spelen, want sommige honden hebben daar dus geen behoefte aan.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Chikara kan met bijna alle honden goed opschieten, maar ik blijf altijd opletten als ze met andere honden kennismaakt of speelt. Het kan bij haar van het ene op het andere moment verkeerd gaan. Omdat er bij ons 1 hond in de buurt is waar Chikara echt een hekel aan heeft, en ze dus al 2x gegrepen heeft (2e keer was miscommunicatie tussen mijn vriend en mij) gaat daar het praatje al dat Chikara een onbetrouwbare hond is..... o ja, en volgens die baas zou Chikara ook jaloers zijn

Dan breekt toch echt mijn klomp....
Tegen puppies is ze ontzettend lief (ze gaat zelfs buikjes likken), maar ik hou haar altijd in de gaten met puppies, haar correctie kan soms ook harder aankomen dan de bedoeling is....
En als een onbekend iemand zijn hond los heeft lopen vind ik het erg irritant als die hond op Chikara af komt lopen zonder dat ie teruggeroepen wordt. Hou je hond bij je als er een aangelijnde hond aankomt, die is soms niet voor niets aangelijnd.....