Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup heeft gehapt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Eline* schreef:Wat krijgen we nu dan toch? Als een pup, zoals in het topic van Jinx, hapt bij de voerbak mag het en heeft het niet zo zeer te maken met de rangorde en hapt een pup bij het afpakken van ander voer is het ineens rangordegerelateerd en moet er "orde op zaken" gesteld worden?
Joehoeeeee..wake up!! Voer afpakken kan nou eenmaal dit soort reactie's oproepen en is dus heel normaal. Heeft dus ook hier niets met rangorde te maken.
Je moet de pup gewoon leren op positieve wijze wat het commando los betekent door te ruilen met lekkers. Eerst met een oninteressant speeltje en als de pup dat snapt verhoog je de moeilijkheidsgraad.
Over de verdere leiderschapskwaliteiten van de baas kan ik zo niets zeggen want ik ben niet geschokt door je voorbeelden.
:cheer: Ja dat klopt!! Heb ik net in het boek van die Donaldson gelezen :pffff:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Moet eerlijk zeggen dat ik het geven van voer en iets vinden op straat iets heel anders vind. ik heb bij al mijn pups altijd naast de bak gezeten zodat ze daar vertrouwd mee raakten. Nooit heb ik het voer weggepakt. Ik heb ze geleerd hun botje te komen brengen.

Maar wanneer ze op straat iets vinden en ik roep: vies hebbe ze het los te laten ook. Ik heb inderdaad bij mijn staff met mijn handen in haar strotje gezeten omdat ze snel dat stukje brood doorslikte :devil: Al het eten wat ze op straat vinden is van mij en ik beslis of zij het opeten of niet. Spugen ze het uit krijgen ze van mij wat lekker. Eerder niet. Ik ga gevonden voorwerpen dan ook niet ruilen met wat lekkers. Misscchien vanuit de hondentaal gezien verkeerd. Maar ik woon in een stad met rare mensen en niet op het platteland. In sommige situatie gaat zoals het zou moeten nu eenmaal niet op.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

voorkomen dat Luna iets van straat op eet doe ik met uh, uh, of nee, nee, wat perfekt werkt.

Zou ze eenmaal iets in haar bek hebben, zoals een dode vogel, dan zou ik het proberen met laten lossen. Ik ben al een tijdje bezig haar het commando " los " goed aan te leren, en volgens mij is dat niet hetzelfde als iets ruilen voor een koekje.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoie schreef:voorkomen dat Luna iets van straat op eet doe ik met uh, uh, of nee, nee, wat perfekt werkt.

Zou ze eenmaal iets in haar bek hebben, zoals een dode vogel, dan zou ik het proberen met laten lossen. Ik ben al een tijdje bezig haar het commando " los " goed aan te leren, en volgens mij is dat niet hetzelfde als iets ruilen voor een koekje.
Zo leer ik altijd wel "los" aan. Bij de rest kan dit nu zonder ruilen en die begrijpen het commando goed en krijgen af en toe een beloning na het loslaten. Maar toen mijn hond een zelfgevangen duif af moest geven moest ik er toch echt iets tegen over stellen want hij was pas 7 maanden en had het commando nog niet helemaal onder de knie. Het viel me al vreselijk mee dat dat zo goed lukte......... :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Baily schreef:
Zoie schreef:voorkomen dat Luna iets van straat op eet doe ik met uh, uh, of nee, nee, wat perfekt werkt.

Zo leer ik altijd wel "los" aan. Bij de rest kan dit nu zonder ruilen en die begrijpen het commando goed en krijgen af en toe een beloning na het loslaten. Maar toen mijn hond een zelfgevangen duif af moest geven moest ik er toch echt iets tegen over stellen want hij was pas 7 maanden en had het commando nog niet helemaal onder de knie. Het viel me al vreselijk mee dat dat zo goed lukte......... :mrgreen:
Ja, ik werk nog niet zo lang met koekjes bij Luna, maar zo doe ik het ook in de aanleerfase, met het koekje in zicht, of hoorbaar geritsel in de binnenzak.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Baily schreef:

Het is bij mij een van de eerste dingen die de pup leert. Voedselweigeren. Het commando vies wat ik gebruik is anders dan los. Los vraag ik en dan krijgen ze het weer terug. Zo geven ze altijd alles af. VIESSS is zo snel mogelijk uitspugen en bij het vrouwtje komen anders wordt het vrouwtje boos.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ca Cajuina schreef:
Baily schreef:

Het is bij mij een van de eerste dingen die de pup leert. Voedselweigeren. Het commando vies wat ik gebruik is anders dan los. Los vraag ik en dan krijgen ze het weer terug. Zo geven ze altijd alles af. VIESSS is zo snel mogelijk uitspugen en bij het vrouwtje komen anders wordt het vrouwtje boos.
Aan de lijn kennen ze het commando ook al vrij goed als ze heel jong zijn, maar tijden het loslopen kost het wat meer overtuiging.......dus met 7 maanden moest ik er nog wel wat tegen over stellen.......
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Xitan is hier de baas (over de andere honden dan he). Als ze eten krijgen, wil hij nog wel eens proberen het eten van Senna op te eten. Senna springt dan netjes aan de kant voor Xitan en laat hem begaan. Andersom is het echter anders. Als Senna het eten van Xitan af wil pakken, wordt ze flink op haar plaats gezet.

Als ik Xitans bak weg zou pakken (ik ga er vanuit dat ik ranghoger ben dan hij in zijn ogen), zou hij ook netjes voor mij aan de kant gaan.
Ik heb nooit geoefend met brokjes in de bak bijgeven, of eten afpakken. Ook nooit iets geruild.
Toch verdedigen ze hier hun eten nooit ten opzichte van een ranghogere.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik ben niet echt van de ruilhandel. Bij een streng 'wat heb jij daar' wordt hier thuis door alle honden los gelaten wat ze op dat moment ook maar in hun bek hebben. Daar ga ik niet eerst een plakkie kaas voor staan snijden hoor. :denken:
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Bij mijn twee honden hoef je niets te ruilen, ik roep ze bij me roep los of haal het uit hun bek.
geen enkel probleem, ik heb nooit hoeve oefenen of wat dan ook!

Mijn ouders hebben een golden, hun eerste hond en opgevoed volgens de boekjes.
Dus oefenen oefenen en nog eens oefenen, ruilen, belonen commando los leren enz enz............
Nou ik kan jullie zeggen, de hond is nu 13 en het is 13 jaar ellende geweest om iets af te pakken van hem, over ruilen maar helemaal niet te spreken!

Wat ik maar zeggen wil, voor elke hond heb je weer andere regels nodig.
Er is niet een standaard regeltje dat voor elke hond geldt :neenee:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:
tineke schreef:
Mol schreef:

hahahaha 15 weken zijn ze pup af dus we praten over een jonge hond.
en dan zeg jij met andere woorden dat mijn honden niet betrouwbaar zijn???
nou sorry consequent zijn is het uitgaans punt in opvoeding en corectie als het nodig is en beloning als het goed gaat daar gaat het om.
je kan ook over analiseren en over al wat achter zoeken.
en over al vraag tekens bij zetten.
zal je zeggen mijn honden kan je allemaal blind vertrouwen
je kan zo als vreemde in de voer bak behalve bij rommel maar das een gevlal apart.
verders is het gewoon hoe je je opstelt duidelijkheid is belangrijk hier
en die is er alleen zoals jij duidelijkheid wil schapen zeggen ze tegen jou dikke lul drie bier en nemen ze je gewoon in het ooitje
er word hier niet gebeukt en getrapt , gewoon een corectie tik tegen hun reet en ze weten voldoende en zelfd die lummel van 80 kg heeft daar respect voor.

en niks ruilen los is los en niet los trek ik je waffel open en haal ik het er uit zonder gedonder.

mol :8):
Tash kwam als volwassen teef hier en had baknijd,nou geloof me als een volwassen mastino baknijd heeft dan laat je het wel uit je hoofd om dat met een ros op te lossen denk ik niet echt verstandig.

Waar zij vandaan kwam zat zij samen met een reu en heel veel alleen dus waarschijnlijk ook met eten samen.
Door haar in eerste instantie met rust te laten leerde zij dat er hier niets was waar zij haar eten tegen hoefde te verdedigen,ze kreeg het en mocht het rustig opeten.
Door haar op een positieve manier te begeleiden is haar baknijd nu volkomen over en is zij heel rustig met eten.
Mocht ik haar medicijnen vergeten,die doe ik altijd door haar eten,kan ik haar rustig vragen even te gaan zitten en het bijvoegen zonder problemen.
Denk dat we dit met geweld niet bereikt hadden maar door haar te leren dat ze alle rust en tijd kreeg en dat het niet werd afgepakt wel.
sorry hoor tineke, maar dit is toch weer een heel andere situatie als waar het topic over begon. jij hebt het over een hond met baknijd, die als volwassen hond mét probleem bij je aankwam. zie je hier ergens in de reacties dat wij dat met geweld zouden aanpakken :roll: ?
Dus een volwassen hond met baknij word niet gerost alleen de puppen die het vertonen,vreemde redenering hou je er op na.
Ik probeer alleen uit te leggen dat je baknijd op meerdere manieren kunt oplossen ,ook zonder slaan en dat het dan ook helemaal goed kan komen
Neem aan wat bij een volwassen hond werkt kan ook bij een jonge hond werken.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mol schreef:
mastino of niet ben ik ook niet van onder de indruk hoor, ben van geen 1 hond onder de indruk, respect ja dat heb ik altijd voor ze maar als die niet van hun kant komen is er een probleem in huis en word die gewoon op gelost.

Het gaat er niet om of je onder de indruk bent of niet,een volwassen mastino die bereid is haar eten te verdedigen is het ook niet van jou ,het gaat erom dat je dingen soms anders kunt oplossen die beter voor beide partijen zijn en waardoor je toch het probleem kunt oplossen en een goede band met je hond kunt ontwikkelen zonder geweld te gebruiken.
Zoie
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik ben niet echt van de ruilhandel. Bij een streng 'wat heb jij daar' wordt hier thuis door alle honden los gelaten wat ze op dat moment ook maar in hun bek hebben. Daar ga ik niet eerst een plakkie kaas voor staan snijden hoor. :denken:
Dat is mooi, maar de vraag is wat je doet als je een hond hebt die dan niet los laat.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

tineke schreef:
Mol schreef:
mastino of niet ben ik ook niet van onder de indruk hoor, ben van geen 1 hond onder de indruk, respect ja dat heb ik altijd voor ze maar als die niet van hun kant komen is er een probleem in huis en word die gewoon op gelost.

Het gaat er niet om of je onder de indruk bent of niet,een volwassen mastino die bereid is haar eten te verdedigen is het ook niet van jou ,het gaat erom dat je dingen soms anders kunt oplossen die beter voor beide partijen zijn en waardoor je toch het probleem kunt oplossen en een goede band met je hond kunt ontwikkelen zonder geweld te gebruiken.
Nou, ik ben niet zo flink, en ik zou echt wel onder de indruk zijn van een mastino die bereid is zijn eten te verdedigen.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Zoie schreef:
tineke schreef:
Mol schreef:

Nou, ik ben niet zo flink, en ik zou echt wel onder de indruk zijn van een mastino die bereid is zijn eten te verdedigen.
het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mol schreef:het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Ergens ben ik blij voor je dat je geen mastino´s fokt, je zou dat waarschijnlijk niet lang overleefd hebben. :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Mol schreef:
Zoie schreef:
tineke schreef:
Mol schreef:

het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Ik geloof je, maar ik denk eerlijk gezegd dat jij de uitzondering bent, al zal niet iedereen dat durven toegeven.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:
Mol schreef:het zal toch me dooie dood wezen dat ik een stap terug doet op dat moment, echt niet

Ergens ben ik blij voor je dat je geen mastino´s fokt, je zou dat waarschijnlijk niet lang overleefd hebben. :mrgreen:
nee meschien niet nee, echter is het wel zo dat als je ze van pup afaan hebt, het respect van bijde kanten groeit.
dus er minder problemen zijn.

tis net zoals met paarden vind ik, ben elke dag bezig met een hengst, en op de manege staan er 7 volle hengste ik heb met geen van alle last
gister ook nog gewoon aan het touwtje langs een hengstige merrie gebeurt niks, tis hoe je er mee omgaat. als je er in je hart bang vor bent dan gebeuren er ongelukken.

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Wil de hond schreef:

1 verschil, Mol zijn honden hebben geen baknijd en zijn keurig opgevoed en sociaal dus hij zou het probleem in 1e instantie al niet hebben :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ja, da´s waar, als je ze van pup af aan duidelijkheid geeft over wie waar staat krijg je niet zo makkelijk levensbedreigende situaties.
Zoie
Zeer actief

cloris schreef:
Wil de hond schreef:

1 verschil, Mol zijn honden hebben geen baknijd en zijn keurig opgevoed en sociaal dus hij zou het probleem in 1e instantie al niet hebben :mrgreen:
Maar we hadden het wel in het geval van Tineke over een mastino met een ontwikkelde baknijd, en hoe je dat aanpakt. En dan ga ik echt de strijd niet aan. Zou trouwens al nooit zo'n hond durven nemen.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:1 verschil, Mol zijn honden hebben geen baknijd en zijn keurig opgevoed en sociaal
Men zegt niet voor niks dat de honden op hun baas gaan lijken. :smile:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wil de hond schreef:
cloris schreef:1 verschil, Mol zijn honden hebben geen baknijd en zijn keurig opgevoed en sociaal
Men zegt niet voor niks dat de honden op hun baas gaan lijken. :smile:
klopt niet, Mol zelf heeft wel baknijd :smile:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou dan zou die aan mij een goeie hebben. :devil:

Elke keer als hij naar me zou grommen zou ik hem een biertje geven.

Wedden dat het dan gauw over zou zijn, die baknijd?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef:Nou dan zou die aan mij een goeie hebben. :devil:

Elke keer als hij naar me zou grommen zou ik hem een biertje geven.

Wedden dat het dan gauw over zou zijn, die baknijd?
bierglas voor mol neerzetten en er steeds een beetje bier ingieten. is het zo over. da's geen baknijd, maar biernijd dan.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik verbaas me over de kortzichtigheid van sommige mensen. Blijkbaar denken er mensen dat een hond het verschil ziet tussen voer en voer..en dan wel voer in een bak en voer op straat. Voer is voer en dat mag en kan je verdedigen.
Je kan straffen als een hond gromt of iets niet wil afgeven wat hij buiten vindt. Het is niet onwaarschijnlijk dat je dan op den duur kan aansluiten in de rij met mensen waarvan de hond wegholt met iets in de bek, de hond met een rotgang alles snel doorslikt of de hond gewoon als je nadert al begint te grommen en wegduikt of in enkele gevallen je gewoon keihard probeert weg te knauwen. All in the game!
Laika heeft het eerste jaar niet durven eten uit haar bak met mensen in de buurt. Die vluchtte gewoon met de staart tussen de benen in paniek te kamer uit als ik aankwam met de voerbak. Typetje overgecorrigeerd bij baknijd. :ok:
Er zijn maar weinig honden zo dommig dat ze zich iedere keer hun lekkers laten afpakken zonder morren. Als het om de voerbak gaat weten we dat bijna allemaal. Nu gaat het om voer buiten en nu gelden er andere regels?
Het kan zo simpel, zeker met een pup. Gewoon los aanleren en je bent voor een groot deel van het gelazer af. Jammer dat dat te veel moeite is..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef:Ik verbaas me over de kortzichtigheid van sommige mensen. Blijkbaar denken er mensen dat een hond het verschil ziet tussen voer en voer..en dan wel voer in een bak en voer op straat. Voer is voer en dat mag en kan je verdedigen.
M. i. gaat het helemaal niet om het feit of het voer wel of niet verdedigd mag worden. Ook een pup/jonge hond die het commando LOS nog niet volledig beheerst zal toch buiten komen, hij moet immers uitgelaten worden. Staat die dan met een kadaver van een konijn in zijn bek, wens ik je veel succes om dat te proberen te ruilen voor een frolicje :wink: , die hond is niet gek.
Ik kies ervoor om de pup dan een handje te helpen, omdat ik absoluut het eten van straat niet tolereer, IK vind dat gevaarlijk. Dat betekent dat als ruilen niet werkt (wat bij al die verboden maar lekkere dingen op straat meestal niet werkt), ik dus de hond vastpak en zijn bek zelf open, vingers in de keel en eruit vissen wat ie net wilde opeten. Daarna beloon ik hem alsnog en krijgt ie alsnog dat frolicje, maar afgeven zal ie het.
Wat ie van mij krijgt mag ie ten alle tijde houden, wat ie vindt niet :wink:
Thuis oefen ik het loslaten al van kleins af aan, maar je bent wel even een tijdje verder voordat je hond ook buiten alles direct loslaat op jouw commando.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge schreef:M. i. gaat het helemaal niet om het feit of het voer wel of niet verdedigd mag worden. Ook een pup/jonge hond die het commando LOS nog niet volledig beheerst zal toch buiten komen, hij moet immers uitgelaten worden. Staat die dan met een kadaver van een konijn in zijn bek, wens ik je veel succes om dat te proberen te ruilen voor een frolicje :wink: , die hond is niet gek.
Ik kies ervoor om de pup dan een handje te helpen, omdat ik absoluut het eten van straat niet tolereer, IK vind dat gevaarlijk. Dat betekent dat als ruilen niet werkt (wat bij al die verboden maar lekkere dingen op straat meestal niet werkt), ik dus de hond vastpak en zijn bek zelf open, vingers in de keel en eruit vissen wat ie net wilde opeten. Daarna beloon ik hem alsnog en krijgt ie alsnog dat frolicje, maar afgeven zal ie het.
Wat ie van mij krijgt mag ie ten alle tijde houden, wat ie vindt niet :wink:
Thuis oefen ik het loslaten al van kleins af aan, maar je bent wel even een tijdje verder voordat je hond ook buiten alles direct loslaat op jouw commando.
Als jij los goed intraind zal de hond geen angst hebben dat je iets afpikt als hij los moet laten. Zowel heb je iets niet goed gedaan.
Laika liet inderdaad los als ik dat vroeg, zelfs toen ze met een levende eend in haar bek stond, simpelweg omdat de gewoonte erin zat dat los los was en dat ze daarna haar buit weer mocht hebben. Los was voor haar een win-winsituatie dus dat doe je.
Ik trek overigens ook gewoon een bek open als er iets gegeten wordt waar ik schrik van heb bij een niet luisterende hond, ongeacht of er hysterisch gedaan wordt of niet. Alleen is dat uitzondering en doe ik dat alleen als er bv vlees of zo naar binnen wordt gewerkt. Als je die situatie's compenseert met gewoon trainen en positief iets aanleren om uiteindelijk zonder geweld gedaan te krijgen wat je wil is er niet iets mis mee. Maar je moet je vind ik wel realiseren dat als je alleen maar afpakt en straft, je uiteindelijk gewoon voernijd aan het kweken bent.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus heeft vreetneigingen en verder gelukkig geen baknijd. Ik kan dus binnen alles afnemen en in haar voerbak komen om iets erbij te doen. Ik doe dat noooit want ik maak helemaal geen poeha om eten van een hond, ze eet wat ze krijgt en daar bemoei ik me niet mee, dat weet ze en dus eet ze op haar gemak en moet ik eens wat doen dan mag dat.

ECHTER, ze at alles van de straat en daar hebben we dus wel regelmatig bonje om gehad. Los kent ze dan niet meer omdat ik dat gewoonweg niet goed getraind heb.
Buiten heb ik dus haar bek regelmatig open getrokken, haar ook wel een klap gegeven in blinde paniek als het stukken vlees betrof en ik bang was voor gif, maar ze laat nooit meer los. Puur omdat ik het verkeerd gedaan heb. :19:
Als Wuilus nu wat pakt wat de moeite waard is rent ze weg, of ze duikt in elkaar als ik kom maar loslaten doet ze nooit. Ik kan haar bek niet open trekken want ik kom er met geen vinger tussen en krijg het gewoon niet voor elkaar. Ben ik klaar mee want nu wordt het elke keer weer een gevecht, hoe duidelijk onze rangorde ook is en hoe goed ze ook luisterd.

Ik weet zelfs dat ik het risico loop op een beet als ik het toch weer probeer. Ik zie haar ogen wegdraaien en haar lip opkomen en ze verstijfd helemaal. Dan stop ik om een vetrouwenscrisis te voorkomen, ik weet nl hoe hard ze kan bijten ALS ze bijt. Dat allemaal omdat ik meende dat geweld inzetten de enige oplossing was. Bij mijn volgende hond doe ik dat dus niet meer.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:Ik verbaas me over de kortzichtigheid van sommige mensen. Blijkbaar denken er mensen dat een hond het verschil ziet tussen voer en voer..en dan wel voer in een bak en voer op straat. Voer is voer en dat mag en kan je verdedigen.
Je kan straffen als een hond gromt of iets niet wil afgeven wat hij buiten vindt. Het is niet onwaarschijnlijk dat je dan op den duur kan aansluiten in de rij met mensen waarvan de hond wegholt met iets in de bek, de hond met een rotgang alles snel doorslikt of de hond gewoon als je nadert al begint te grommen en wegduikt of in enkele gevallen je gewoon keihard probeert weg te knauwen. All in the game!
Laika heeft het eerste jaar niet durven eten uit haar bak met mensen in de buurt. Die vluchtte gewoon met de staart tussen de benen in paniek te kamer uit als ik aankwam met de voerbak. Typetje overgecorrigeerd bij baknijd. :ok:
Er zijn maar weinig honden zo dommig dat ze zich iedere keer hun lekkers laten afpakken zonder morren. Als het om de voerbak gaat weten we dat bijna allemaal. Nu gaat het om voer buiten en nu gelden er andere regels?
Het kan zo simpel, zeker met een pup. Gewoon los aanleren en je bent voor een groot deel van het gelazer af. Jammer dat dat te veel moeite is..
Daar ben ik het dus helemaal mee eens: leer je hond te lossen!!!
Leer dat aan op een hele postitieve manier en de hond lost, wanneer of waar dan ook.
Met het meest enthousiaste en wilde trekspelletje hoef ik maar slechts zachtjes 'los' te zeggen tegen Kaya en ze laat direct los.
Haar bal (haar alles is dat in de wereld) laat ze zonder een seconde twijfel los.

Op deze manier voorkom je zo veel problemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”