Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Branka schreef:
KwintenN schreef:onze hond heeft al drie "moorden" op zijn geweten,mijn buurman zitbij momenten met 10 katten,dusja :19: .Het is niet strafbaar denkik anders had hij al lang de politie gebeld(hem kennende :pffff: )
Is wel stafbaar, niet in de zin van moord o.i.d. maar er wordt wel schade toegebracht aan het bezit van een ander. Want voor de wet zijn onze huisdieren dus gewoon bezittingen.

Zelf ben ik buiten honden ook gek op katten. Ik heb 2 katten. Binnenkatten om diverse redenen. Door de katten kom ik ook regelmatig op het kattenprikbord. Ook daar zie je dus de discussie of katten wel of niet buiten moeten. Velen houden hun katten binnen en als het even kan hebben ze een kattenren gemaakt of hun tuin afgeschermd.

En zoals Marc al zegt: de gemiddelde kat laat zich door een paar keer in je handen klappen al de tuin uitjagen. Zeker als je daarbij ook nog hard iets roept. Daarmee zijn de katten weg zonder dat het een bloederig tafereel hoeft te worden.
Geloof me, als ik hier ga staan klappen als een zeehond dan staan er 3 katten in de tuin te mauwen omdat ze dan denken dat ze vreten krijgen.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik denk dat als een hond een kat kilt, je de antihondgevoelens in de maatschappij nog aanwakkert.

We leven nu al in een antihondmaatschappij. Zulke incidenten leiden alleen maar tot petities van de buren om die hond te laten inslapen.

Mijn buren hebben net een lief jong katje gekocht. Ik kan me niet voorstellen dat als ik een hond koop en die kilt dat beestje, wat er dan gaat gebeuren.

We zijn erg close met die buren, en dat willen we zo houden.
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Ik snap de reactie best hoor, het is ook je eigen tuin, maar hier kijk ik ook of de kust veilig is.

Het is heel makkelijk om te zeggen, dat je dat niet wil/kan , maar als je het een keer meegemaakt hebt, dat jou hond een kat grijpt, echt dat is vreselijk om mee te maken.Je doet er alles aan om dat nooit meer te laten gebeuren.

Nino heeft er twee gedood :boos:

De eerste keer, was 6 jaar geleden, een kat van 17 jaar oud, die is overleden aan een hartstilstand, zo verschrikkelijk was hij geschrokken, hij had verder niets, geen gaatjes of verwondingen, en de ambulance constateerde een hartstilstand.

Vorig jaar was het weer raak, wij waren op vakantie en mijn schoonvader liet hem uit.
Hij liep kort aan de riem en de kat (15 jaar) kwam onder een auto vandaan en vloog Nino aan.
Nino heeft hem zo vreselijk toegetakeld (ook omdat mijn schoonvader niet snel genoeg kon reageren) dat hij aan zijn verwondingen niet meer geholpen kon worden en moest worden afgemaakt :jank:

Ik kan je vertellen dat is echt vreselijk om mee te maken, voor de eigenaren van de kat, maar zeker ook voor ons!
Er lopen hier echt verschrikkelijk veel katten rond, zwervers en huiskatten, maar ik let dus heel erg goed op dat dit niet nog eens gebeurd.
Natuurlijk scheld ik ook op katten, ze komen hier boven binnen als je ook maar even je raam open hebt , zitten s'nachts te janken, pissen binnen en tegen mijn deur aan, maar ik zal ten alle tijden voorkomen dat hij de kans krijgt om ze te grijpen.
Dus ik kijk eerst goed of er echt niets zit en dan pas mag hij naar buiten.

Dus mensen, let gewoon goed op, het is een kleine moeite, maar bespaart heel veel leed :wink:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Rob*
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik denk dat als een hond een kat kilt, je de antihondgevoelens in de maatschappij nog aanwakkert.

We leven nu al in een antihondmaatschappij. Zulke incidenten leiden alleen maar tot petities van de buren om die hond te laten inslapen.

Mijn buren hebben net een lief jong katje gekocht. Ik kan me niet voorstellen dat als ik een hond koop en die kilt dat beestje, wat er dan gaat gebeuren.

De hond van een vriend van me heeft laatst ook een katje doodgebeten, beestje zat in zijn schuur, hij doet de schuur open en het katje rent weg terwijl die dikke hond van hem komt aangelopen, katje gaat de boom in en die hond springt omhoog en plukt hem eruit en bijt dat beestje gelijk dood, wat moet de politie daar nu aan doen of de buren, die dingen kunnen gewoon gebeuren.
Laatst gewijzigd door Rob* op 28 jan 2005 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Wie dat bij mijn katten zou doen heeft toch wel een probleem.
Vertel eens?Welk probleem heeft iemand dan met jou als dat zou gebeuren?
Precies hetzelfde probleem dat ik zou hebben als ik op de weg rijd met mijn auto en jouw hond raakt los en ik rij hem bewust plat zonder te remmen omdat die hond niet op de weg mag lopen :19: Moet de eigenaar maar op de hond letten en de hond aanlijnen in de bebouwde kom toch??? Net als de katten die altijd binnen moeten blijven :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Monique met staffie Nino schreef:Dus mensen, let gewoon goed op, het is een kleine moeite, maar bespaart heel veel leed :wink:
Precies! :ok:

Jullie kunnen wel allemaal met voorbeelden komen van ongelukjes maar daar heb ik het niet over, shit happens inderdaad. Maar bewust kiezen voor de makkelijkste weg en dat is: de schuld van het probleem ligt bij de eigenaar van de kat dus ik doe er niks aan en dikke pech voor het dier dat gemold wordt schokt me :jank:

Tuurlijk kan een ongeluk gebeuren :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Angel-eyes schreef:
johan1969 schreef:Ik denk dat als een hond een kat kilt, je de antihondgevoelens in de maatschappij nog aanwakkert.

De hond van een vriend van me heeft laatst ook een katje doodgebeten, beestje zat in zijn schuur, hij doet de schuur open en het katje rent weg terwijl die dikke hond van hem komt aangelopen, katje gaat de boom in en die hond springt omhoog en plukt hem eruit en bijt dat beestje gelijk dood, wat moet de politie daar nu aan doen of de buren, die dingen kunnen gewoon gebeuren.
tuurlijk kan zoiets gebeuren, maar je wil me toch niet vertellen dat je het dan ook kei leuk vindt?

ik heb echt een godsgruwelijke hekel aan alle katten ouder dan babykittenleeftijd. ik wil ze ook niet in de buurt hebben omdat ik dan al panisch wordt, maar als sam of lola er een zou killen sta ik echt niet te juichen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Geloof me, als ik hier ga staan klappen als een zeehond dan staan er 3 katten in de tuin te mauwen omdat ze dan denken dat ze vreten krijgen.
Ik weet zeker dat je uit je nek lult want dit klinkt als iets dat alleen mensen kunnen zeggen die totaal niets van katten weten. :denken:

Ik ken katten en er is nauwelijks een kat te vinden die buiten niet wegrent als een mensen klappend en evt stampend op ze af rent. Een kat is niet suicide hoor, daarom kunnen zo ook zo goed alleen loslopen zonder het loodje te leggen.
Afbeelding
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

Branka schreef:
KwintenN schreef:onze hond heeft al drie "moorden" op zijn geweten,mijn buurman zitbij momenten met 10 katten,dusja :19: .Het is niet strafbaar denkik anders had hij al lang de politie gebeld(hem kennende :pffff: )
Is wel stafbaar, niet in de zin van moord o.i.d. maar er wordt wel schade toegebracht aan het bezit van een ander. Want voor de wet zijn onze huisdieren dus gewoon bezittingen.
Zelf ben ik buiten honden ook gek op katten. Ik heb 2 katten. Binnenkatten om diverse redenen. Door de katten kom ik ook regelmatig op het kattenprikbord. Ook daar zie je dus de discussie of katten wel of niet buiten moeten. Velen houden hun katten binnen en als het even kan hebben ze een kattenren gemaakt of hun tuin afgeschermd.

En zoals Marc al zegt: de gemiddelde kat laat zich door een paar keer in je handen klappen al de tuin uitjagen. Zeker als je daarbij ook nog hard iets roept. Daarmee zijn de katten weg zonder dat het een bloederig tafereel hoeft te worden.
Ik denk niet dat het strafbaar is want je hond loopt op je eigen terein(de kat is ook niet in fout want die mag loslopen)Als ik bv iets giftig op mijn eigendom legt,en een kat eet dat op us het ook niet mijn fout ofwel?(gw een voorbeeld hoor)
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Geloof me, als ik hier ga staan klappen als een zeehond dan staan er 3 katten in de tuin te mauwen omdat ze dan denken dat ze vreten krijgen.
Ik weet zeker dat je uit je nek lult want dit klinkt als iets dat alleen mensen kunnen zeggen die totaal niets van katten weten. :denken:

Ik ken katten en er is nauwelijks een kat te vinden die buiten niet wegrent als een mensen klappend en evt stampend op ze af rent. Een kat is niet suicide hoor, daarom kunnen zo ook zo goed alleen loslopen zonder het loodje te leggen.
Oke is goed, mag jij hier klappen oke???
Ik woon hier nog niet zolang maar als ik hier ga staan klappen(wat dus de vorige bewoner altijd deed als die het halve kattendorp ging voeren)komen er zo 3 katten aangestiefelt dus nee is geen gelul, in mijn vorige huis hoefde je maar 1 keertje hard Mickie te roepen en er kwam een grijze kat met 4 anderen, die waren zo ermee opgegroeid, grijze kat dood, de anderen katjes heten ook gewoon Mickey.....totdat er een buurvrouw kwam met een rooie kat die altijd los mocht, en je raad het al, die kat heette....Mickey, kreeg dus gelijk 4 katjes in haar tuin als ze haar eigen kat riep.
Hier reageren ze dus niet op klappen, maar wel op de honden die naar buiten stormen, in no-time zijn ze eruit, en nu zie ik ze niet zo snel meer omdat ze weten dat het niet veilig is.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:
Monique met staffie Nino schreef:Dus mensen, let gewoon goed op, het is een kleine moeite, maar bespaart heel veel leed :wink:

Jullie kunnen wel allemaal met voorbeelden komen van ongelukjes maar daar heb ik het niet over, shit happens inderdaad. Maar bewust kiezen voor de makkelijkste weg en dat is: de schuld van het probleem ligt bij de eigenaar van de kat dus ik doe er niks aan en dikke pech voor het dier dat gemold wordt schokt me :jank:

Wie zegt dat ik bewust voor de makkelijkste weg kies en de héle schuldvraag bij de katteneigenaar leg?
Ik gá als eerste naar buiten om de eventueel aanwezige kat de kans te geven weg te komen,en ik zou het niet leuk vinden als er een ook maar iets te mankeren komt door toedoen van mijn hond.
Feit blijft wel dat veel katteneigenaren twee keer per dag de deur oen en dicht doen en dat de kat zich dan verder de hele dag mag zien te vermaken.
Ik ben dierenliefhebber en ik zal een dier nóóit bewust iets aan doen,dus ook een kat niet maar ik ben geen kattenmens.
Een beetje meer verantwoordelijkheidsgevoel naar andere mensen toe zou veel katteneigenaren niet misstaan.
Laatst gewijzigd door marian* op 28 jan 2005 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Wie dat bij mijn katten zou doen heeft toch wel een probleem.
Vertel eens?Welk probleem heeft iemand dan met jou als dat zou gebeuren?
Precies hetzelfde probleem dat ik zou hebben als ik op de weg rijd met mijn auto en jouw hond raakt los en ik rij hem bewust plat zonder te remmen omdat die hond niet op de weg mag lopen :19: Moet de eigenaar maar op de hond letten en de hond aanlijnen in de bebouwde kom toch??? Net als de katten die altijd binnen moeten blijven :mrgreen:
Dat is een openbare weg, en in mijn tuin kan ik niet voorzien als er een kat loopt of ergens onder de veranda zit en een van mijn boxers zou dat katje te pakken krijgen, dus dat is niet opzettelijk zoals bewust op een openbare weg een hond doodrijden.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Angel-eyes schreef:
Nee TORTELDUIVEN IN MIJN TUIN, dus in mijn tuin waar ze in hun hokkie zaten.
En er werd gezegt dat katten geen huisdieren doden, wel dus?
Als je het over mijn bijdrage hebt, er stond iha, d.w.z. in het algemeen. Niet om te kommaneuken, en ik heb geen verstand van houden van tortelduiven, maar als de situatie zo is dat een kat een duif van mij zou kunnen pakken, dan zou ik wat aan die situatie doen. Wat precies, dat weet ik zo niet, heb ook geen intentie om duiven te houden.

Dan nog, mensen hebben vaak met hun kat een band die vergelijkbaar is als die tussen mens en hond. En met dat in mijn achterhoofd is het voor mijn gevoel wel erg als een kat door een hond verscheurd wordt en dat bedoel ik met compassie met kat en eigenaar.

Ik zeg niet dat een dode tortelduif niet erg is, maar ik zou er emotioneel een stuk minder last van hebben. Maar goed, misschien komt dat omdat ik niks met tortelduiven heb, en bovendien hier een ware duivenplaag rondom het huis heb gehad.
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik maak me nergens druk om, wij hadden altijd vreemde katten in de tuin ook de kippen van de buren kwamen af en toe eens overspringen, gelukkig hebben onze honden ze nog nooit gegrepen, maar ja als het eens zou gebeuren jammer dan, ik ga me ook geen moeite doen om alles uit mijn tuin te bannen, als ik dat zou willen zet ik wel een hek van 2meter hoog en stroom erop om mijn tuin heen.

heb zelf ook een kat en die loopt ook wel eens bij de buren rond, heb wel aan de buurman gevraagt of die er moeite mee had maar dat vond die geen probleem, zolang je nog gewoon met je buren kunt praten hoeft dat allemaal geen probleem te zijn,nu wonen we in het bos dus plaats genoeg voor alles wat leeft.
marian*
Erelid
Contacteer:

irstas schreef:ik maak me nergens druk om, wij hadden altijd vreemde katten in de tuin ook de kippen van de buren kwamen af en toe eens overspringen, gelukkig hebben onze honden ze nog nooit gegrepen, maar ja als het eens zou gebeuren jammer dan, ik ga me ook geen moeite doen om alles uit mijn tuin te bannen, als ik dat zou willen zet ik wel een hek van 2meter hoog en stroom erop om mijn tuin heen.

heb zelf ook een kat en die loopt ook wel eens bij de buren rond, heb wel aan de buurman gevraagt of die er moeite mee had maar dat vond die geen probleem, zolang je nog gewoon met je buren kunt praten hoeft dat allemaal geen probleem te zijn,nu wonen we in het bos dus plaats genoeg voor alles wat leeft.
Heeft je buurman een hond?
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

MARC_S schreef:

Sorry maar als bij mij de tuindeur lekker de hele dag openstaat zodat mijn honden lekker in de tuin kunnen, ga ik niet de hele dag in de deuropening staan om op te letten of een van de buuitkatten wel of niet in mijn tuin komen. Ik heb ook wel wat anders te doen.
Ik ben verhuisd naar een huis met een tuin zodat mijn honden daar in kunnen en ik ga ze echt niet binnenhouden zodat de katten van de buren mijn tuin als schijthuis kunnen gebruiken.

Ik vind de vergelijking met expres over een dier heen rijden met de auto ook wel heel erg scheef. Ik laat mijn honden niet willens en wetens een kat vermoorden.

Maar als die katten zo hardleers zijn dat ze zelfs mijn tuin inkomen als de honden buiten zitten, dan kan ik er ook vrij weinig aan doen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Senta schreef:
MARC_S schreef:

Sorry maar als bij mij de tuindeur lekker de hele dag openstaat zodat mijn honden lekker in de tuin kunnen, ga ik niet de hele dag in de deuropening staan om op te letten of een van de buuitkatten wel of niet in mijn tuin komen. Ik heb ook wel wat anders te doen.
Ik ben verhuisd naar een huis met een tuin zodat mijn honden daar in kunnen en ik ga ze echt niet binnenhouden zodat de katten van de buren mijn tuin als schijthuis kunnen gebruiken.

Ik vind de vergelijking met expres over een dier heen rijden met de auto ook wel heel erg scheef. Ik laat mijn honden niet willens en wetens een kat vermoorden.

Maar als die katten zo hardleers zijn dat ze zelfs mijn tuin inkomen als de honden buiten zitten, dan kan ik er ook vrij weinig aan doen.
Precies :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik loop altijd eerst naar buiten, zie ik niks mogen de honden naar buiten.. maar ik ga toch echt niet de hele tuin cm voor cm omspitten op zoek naar katten hoor.. 't is nog altijd mijn tuin en daar mogen mijn honden in....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin :denken:
Afbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin :denken:
Daar ben ik ook benieuwd naar, stel dat je hond een vreemde kat dood of verwond op je eigen terrein.... wattan?

De mijne heeft die van de buren ernstig gewaarschuwd, de kat lag vaak te zonnen en onze hond ook, mn hond doet katten niets nl.... Alleen deze keer kwam de kat ruiken aan haar bot die naast dr lag. schrok me de t*ph*s, zat met een biertje lekker ff stom voor me te kijken en half in te dutten. Gelukkig niets aan de hand, geen schrammetje..... hoop kabaal... ze greep em vol in zn lijf ... 2keer heel snel , heb haar ook niet op dr lazer gegeven, het is tenslotte haar bot.
Heb de kat overigens niet meer in onze tuin gezien. heb het wel aan de buurman verteld, en hij moest er om lachen......

maar wat als........
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Inge O schreef:
maxcola schreef:Met dat alles heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of iemand weet hoe het juridisch zit als mijn honden een kat verwonden/doden in mijn tuin :denken:
ha, hier nog een andere!! hoe zit het juridisch als een vreemde kat in jouw tuin je hónd verwond?? :mrgreen:

hier huist in de buurt blijkbaar een kater die ook op dit forum leest; hij had waarschijnlijk dit topic ook gespot, incluis mijn reactie en wilde hier even komen testen denk ik :19: . zelden of nooit komen hier vreemde katten op het erf (woon nogal rustig), breekt hier net een half uurtje geleden de derde wereldoorlog uit :N: : grommen, blaffen, janken, krijsen en nog allerhande geluiden die ik zelfs niet kan benoemen :eek: .

ik roep hoogst verbaasd over wat er gaande is de honden bij me, staat sette daar met een neus die bloed als een rund en een haal vlak boven haar oog :denken: - dacht eerst dat ze met elkaar hadden gevochten (is nog nooit gebeurd, en zo gedroegen ze zich ook niet), maar zie plots in de verte een vreemde kater (weet ik door de geur die op mijn honden zat :19: :19: ) in het topje van een boom zitten....

OK, de honden dus maar binnen gezet, en hopelijk kiest katermans het hazenpad om nooit weer terug te keren....... :wink:
Hoi inge en maxcola
juridisch heefd een katteneigenaar volgens mij geen poot om op te staan waarom??lijkt mij simpel de eigenaar van de kat kiest er zelf voor om de katten buiten te laten rondlopen andersom dus vreemde kat verwond jouw hond kun je denk ik wel iets terug eisen bv kosten da hij laat zijn kat loslopen en grijpt jouw hond op jouw terrein als je het tenminste kunt bewijzen. ik heb zelf ook een kat maar als die word gegrepen door een hond in de tuin van de hondenbezitter heb ik pech :19: het is toch mijn kat en als ik niet wil dat hem iets overkomt moet ik hem binnen houden zo denk ik er over als mijn kat onder een auto komt kan ik de bestuurder toch ook niet aansprakelijk stellen??

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
laeken
Zeer actief

He mensen, doe lekker je ding want tegen deze crap kan ik niet op. :19:
Maakt mij het uit dat jullie er schijnbaar geen enkel probleem mee hebben als je hond een kat vermoord omdat die niet in je tuin mag komen en je te beroerd bent er wat aan te doen.

Ik ben enorm geschrokken van jullie reacties en besef me nu dat het feitelijk een kleine verzameling van mensen is die zoiets hebben van ach....kan mij het bommen als ik juridisch gelijk heb. Moet die kat maar niet in mijn tuin komen.

Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat :ok: ).

Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk. :roll: Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he? Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie :roll: . Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast? Ik weet dat hij dat doet ja, maargoed, moet je je hond maar aanlijnen :blah: :blah: :blah: :blah:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kom nu niet met verhalen van ongelukken die iedereen kunnen gebeuren want ik heb het nu niet tegen iedereen maar de mensen die duidelijk door laten schemeren echt te beroerd te zijn ook maar iets te doen het te voorkomen. :evil: Even weten hoe het bij wet zit en het is goed :ok: Indien er straffen op staan kunnen ze altijd nog wel wat regelen ineens :jank:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Marc, ik ben het met je eens. Maar ik gaf al eerder aan dat de hondeneigenaar wel degelijk aansprakelijk kan worden gesteld. Want voor de wet is dan schade toegebracht aan het bezit van de katteneigenaar. Klinkt dus lullig dat een kat als voorwerp wordt gezien, maar het is dus wel zo.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat de katteneigenaar verantwoordelijkheden heeft wat betreft het voorkomen van overlast door zijn/haar kat.
Laatst gewijzigd door Branka op 28 jan 2005 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Kom nu niet met verhalen van ongelukken die iedereen kunnen gebeuren want ik heb het nu niet tegen iedereen maar de mensen die duidelijk door laten schemeren echt te beroerd te zijn ook maar iets te doen het te voorkomen. :evil: Even weten hoe het bij wet zit en het is goed :ok: Indien er straffen op staan kunnen ze altijd nog wel wat regelen ineens :jank:
Mag ik me hier bij aansluiten! Wat een complete onzin ik heb gelijk dus het is ok dat er een dier sterft? Ik heb voorrang dus ik rij maar door of ik gooi mijn kinderwagen over een zebrapad? Denk nou even na :denken: Je kiest er zelf voor om in een enorm dichtbevolkt gebied van de wereld te gaan wonen en overal hekken om je begonia's te zetten een kat trekt zich van die onzin niets aan zijn terratorium is niet gelijk aan het register en moet daarom maar dood want de eigenaar let niet op zijn kat maar ik moet wel even weten wat de wet er over zegt want stel ik krijg een boete.
Ook al geef je niet om het leven van een dier (anders dan een je eigen hond). Voor een ander mens betekent dat dier misschien wel wat daar moet ook eens aan gedacht worden als je de deur openzet.
Als je niet sociaal kan zijn gaan dan ergens wonen waar je niet sociaal hoeft te zijn.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

:idea: Neem zelf een kat, ben je gelijk van het probleem af :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:He mensen, doe lekker je ding want tegen deze crap kan ik niet op. :19:
Maakt mij het uit dat jullie er schijnbaar geen enkel probleem mee hebben als je hond een kat vermoord omdat die niet in je tuin mag komen en je te beroerd bent er wat aan te doen.

Ik ben enorm geschrokken van jullie reacties en besef me nu dat het feitelijk een kleine verzameling van mensen is die zoiets hebben van ach....kan mij het bommen als ik juridisch gelijk heb. Moet die kat maar niet in mijn tuin komen.

Nou sorry, moet die hond maar niet voor de auto lopen komt aardig in de buurt wat mij betreft (want een hond is per definitie verboden los op de openbare weg itt een kat :ok: ).

Ik zal wel anders zijn en zowiezo dierenleed en moordpartijen vermijden, ook al heb ik gelijk. :roll: Ik vraag me af hoe jullie reageren als ik met onze vorige hond Joep in een aanlijngebied had gelopen, een van jullie honden aan hem had geroken los en hij hem doodgebeten had. Tja, moet je hem maar niet los laten he? Ik sta wettelijk in mijn recht dus ach....boeie :roll: . Ik er wat aan doen???? Waarom, mijn hond zit toch vast? Ik weet dat hij dat doet ja, maargoed, moet je je hond maar aanlijnen :blah: :blah: :blah: :blah:
Marc, maar moet je dan de hele dag maar bij je hond in de tuin gaan zitten? Want een kat kan er natuurlijk op elk moment van de dag komen...
Als ik een kat zie, zorg ik dat ie weg is voordat de honden naar buiten gaan.. maar ik ga toch echt niet elke sec. buiten lopen om te kijken of er een kat zit, of elke vierkantie mm uitkammen onder heggen en struiken. Mijn tuin is rondom met 2 meter hoge schuttingen afgezet. Mijn honden komen er niet uit... maar katten kunnen er natuurlijk wel in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

In Nederland waren onze honden ook geregeld in de tuin.
Maar geen kat die zich dan liet zien hoor. Dat durfden ze echt niet.

Het is 1 keer gebeurd, dat een kat zich vergist had. Ik had de honden uitgelaten en kwam via de tuin weer terug. Ik had niks in de gaten en deed Xitan de riem af. Hij stoof meteen naar de hoek, waar de kat zat en geen kant meer op kon.

Xitan kreeg hem te pakken en ik weet zeker dat hij niet meer geleefd had als ik niet ingegrepen had.

Het was echt een ongeluk, ik zou nooit toestaan dat dit anders in mijn tuin gebeurt.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zouden katten dan niet weten dat ze op gebied komen waar honden zitten ?
Luka gaat smorgends altijd even snuiven of poesekat niet langs geweest is
:mrgreen:

Ze kunne wel gemeen zijn hé, op het achterste hek gaan zitten wiebelen
met hun staart wetende dat Luka niet voorbij het eerste hek kan.
STaute poesiekat !
Maar ik zou ook niet willen dat hij ze bijt.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief

Nogmaals, een ongeluk kan gebeuren en inderdaad mogen honden de hele dag in de tuin zitten. Echter de honden los gooien als er een kat zit, jaja, het staat er echt tussen lees maar, of te beroerd zijn even te kijken of een kat die nietsvermoedend in de tuin zit eer je de honden losgooit is schijnbaar teveel gevraagd. Rare kat die de tuin in loopt als de honden eenmaal in de tuin zitten want een kat kijkt wel 10 keer uit en heeft een prima neus. Gebeurd dat toch dan is het een ongeluk waar niemand wat aan kan doen, dat begrijp ik ook wel. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”