Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fantasie hond???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:kruising tussen saar en Diesel. :devil:
Da's Miep :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:
sirene schreef:Je bent voorspelbaar Mol :wink:
is het zo erg :mrgreen:

mol :8):

Ja heel erhg!!!!!!
Volgende keer als ik bij je ben, zeg ik het tegen Gomez :pffff:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Een Dogo Argentino met de volgzaamheid van een collie-achtige en een iets gematigder temperament naar andere honden.
Rob*
Zeer actief

Tarz schreef:Een Dogo Argentino met de volgzaamheid van een collie-achtige en een iets gematigder temperament naar andere honden.
Dogo is een mooi ras, welke Collie bedoel je dan??Border of schotse herder?
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

een chihuahua met het karakter van een dogo :N:

Nee sorry geintje ff sirieus,

Euhm ik denk dat ik dan toch voor een dogo ga zonder enige toevoegingen van andere rassen, omdat het uiterlijk en het rastypische van de dogo mij gewoon heel erg aanspreekt, ik vind de dogo gewoon het mooiste hondenras dat er is
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Rob*
Zeer actief

toran schreef:een chihuahua met het karakter van een dogo :N:

Nee sorry geintje ff sirieus,

Euhm ik denk dat ik dan toch voor een dogo ga zonder enige toevoegingen van andere rassen, omdat het uiterlijk en het rastypische van de dogo mij gewoon heel erg aanspreekt, ik vind de dogo gewoon het mooiste hondenras dat er is
Maar ja, een dogo heeft ook veel rassen in zich......zoals ook een Boxer :mrgreen:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Angel-eyes schreef:
Tarz schreef:Een Dogo Argentino met de volgzaamheid van een collie-achtige en een iets gematigder temperament naar andere honden.
Dogo is een mooi ras, welke Collie bedoel je dan??Border of schotse herder?
Geen idee.. niet het karakter van één van de twee in ieder geval, maar de mate van 'goed luisteren'.
Hoewel een Dogo Argentino ook goed te trainen is, al is dat helaas bij Chaya minder het geval :hzz:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Het uiterlijk van een Saarloos, de drive van een Pitt, de sociale vaardigheden en communicatie van een Mechelaar, het baasgerichte van een Engelse Staff en de gereserveerdheid van een Presa Canario.

Zie je hem, zie je hem???? Of liever gezegd haar. (ik ben meer een teven teef :mrgreen: )

Is dit fantasie genoeg :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

De Dogo zoals hij is is voor mij perfect, daar zitten al 10 rassen in, dat is voor mij de ultime hond :ok:
Niets geen andere rassen doorheen om andere eigenschappen te krijgen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Lysette schreef:Een miniborder :ok: (40 cm ofzo)
O, daarom wou je Tara jatten zondag :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik ben eigenlijk ook zo'n oersaai persoontje dat helemaal verliefd is op haar eigen ras. Het Markiesje is voor mij perfect. Zowel qua uiterlijk als qua karakter.

Maar goed, ik zal mijn fantasie eens even de vrije loop laten gaan en een paar van mijn favoriete rassen verenigen:
Eens even zien.... het bijzondere, elegante uiterlijk van de Chinese Naakthond, gecombineerd met de werklust van de IJslandse Herder, de jachtcapaciteiten van de Perdiguero Portugues en het open en tegelijk baasgerichte karakter van het Markiesje.

Zo goed? :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:Het uiterlijk van een Saarloos, de drive van een Pitt, de sociale vaardigheden en communicatie van een Mechelaar, het baasgerichte van een Engelse Staff en de gereserveerdheid van een Presa Canario.

Zie je hem, zie je hem???? Of liever gezegd haar. (ik ben meer een teven teef :mrgreen: )

Is dit fantasie genoeg :mrgreen:
Ja zie haar :ok:
Dat is wel leuk om wat over te fantaseren :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Sietske* schreef:Ik ben eigenlijk ook zo'n oersaai persoontje dat helemaal verliefd is op haar eigen ras. Het Markiesje is voor mij perfect. Zowel qua uiterlijk als qua karakter.

Maar goed, ik zal mijn fantasie eens even de vrije loop laten gaan en een paar van mijn favoriete rassen verenigen:
Eens even zien.... het bijzondere, elegante uiterlijk van de Chinese Naakthond, gecombineerd met de werklust van de IJslandse Herder, de jachtcapaciteiten van de Perdiguero Portugues en het open en tegelijk baasgerichte karakter van het Markiesje.

Zo goed? :mrgreen:
Dat is wel heel apart, maar wel een leuke fantasie :mrgreen: :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Sietske* schreef:
Lysette schreef:Een miniborder :ok: (40 cm ofzo)
O, daarom wou je Tara jatten zondag :mrgreen:
:mrgreen: Ze lijkt wel veel op een miniborder he (oh nee dat mag ik niet zeggen :smile2: ). :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

een hoogpotig mormel maar dan met een schofthoogte van zo'n centimeter of vijftig, vijfenvijftig. tricolor. wat karakter betreft, gewoon een felle, zelfstandige, taaie terrier. en een reutje. een stoer reutje, waar je mee kan lachen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik wil een lolastaf met bordercollie ofzo..

dat lijkt me wel wat..

en kreng dat niet alleen luistert, maar ook oplet! :mrgreen:
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:

het nobele hoofd van een dober , de inteligente blik van een dober
de ruime stoere borstkas van een dober , de slanke taille van een dober
de werlust van een dober , het iq van een dober, de makkelijke glanzende pels van een dober , de trouw van een dober, het waakse van een dober; de energie van een dober, de rust en op luxe gesteldheid
van een dober; de knuffelbehoefte van een dober ; de grappige flaporen van een dober , en de sierlijke staart van een dober ; de wil to please van een dober
als ik een perfecte eigenschap van een of anders ras vergeten ben
die heeft de dober ook zeker weten :ok:
groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Game pit,(Patrick), je kunt samenstellen wat je wilt , dit is de ultime hond :pffff:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martin schreef:Game pit,(Patrick), je kunt samenstellen wat je wilt , dit is de ultime hond :pffff:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

De grootte van een Ier, het uiterlijk van een bloedhond inclusief de stembanden :ok: , het makkelijke en tolerante van een labrador, de waakzaamheid van een herder, het lompe van een dog, het enthousiasme van een boxer, de intelligentie van de poedel (jazeker) en ook zo oud worden als een poedel of liever als een mens en de onverschrokkenheid van een terrier.
Whahhahhhhhhh en ik noem hem Frankenstein :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik blijf bij de boxer maar dan eentje van 75 cm en veel zwaarder maar dan wel met nog meer atletisch vermogen, kan wel niet maar dat wil ik wel

groetjes majelle
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja zo groot als een ponny
een kop als een sintbernard
gehoorzaam als een herder
lief als een malthezer
dan met borstel haar als een borstel cavia
Afbeelding
Bo Ghy
Actief

Ongelezen bericht door Bo Ghy »

Nou ikke!!!
Ik ben best lang op zoek geweest naar het "perfecte" ras (voor ons) en daar is de Toller uitgekomen!

Maar ik heb ondertussen helaas ook vaak gedacht; de perfecte hond moeten ze nog "uitvinden" :19: , dus ik wil ook een poging doen...

Effe kijken; Eh, de uitstraling van een tibetaantje, de vacht een chinese naakthond (voor t gemak :wink: ), de felheid van een Jack Russell, de rust van een Golden, de sierlijkheid van een Sheltie, de slonzigheid van een schapendoes, het lieve, zachte karakter van een boxer, de werklust van een toller....

Laat maar zitten, dit wordt helemaal niks :denken: , want ik kan zo nog wel ff door gaan, alle honden hebben iets!!! Zelfs een poedel....,misschien !!!!! :mrgreen: (geintjuh)
Groetjes, Renée en Bo Ghy

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

een gladharige ibicenco met als extra de katachtige en STILLE eigenschappen van de basenji en de gehoorzaamheid en trainbaarheid van een dobermann o ja iets minder lomp als de ibi mag ook wel, het voorzichtige moeten mijn ideale hond dan ook van de basenji meekrijgen ;)

zodat we een elegante, adelijke, hooghartige, stille, gehoorzame doch niet slaafse en wel ondeugende sportieve,speelse, licht eigenwijze , schone, knuffelige aanhankelijke maar toch zelfstandige hond hebben met weinig tot geen jachtinstinct.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

hier komt mijn fantasie:

De trotse uitstraling van een Mastiff met het gespierde lichaam van een Am. staff, de grote van een Duitse Dog met de vacht van een Leonberger, de baasgerichtheid van een rottweiler met het temperament van een engelse staff en het hoofd van een Fila brasileiro. Hahaha, ik ben zelf al de kluts kwijt hoe dat eruit zou zien en zich zou gedragen. :smile: Ik denk dat deze hond veeeel problemen zal geven :mrgreen: :N:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Reini schreef:hier komt mijn fantasie:

De trotse uitstraling van een Mastiff met het gespierde lichaam van een Am. staff, de grote van een Duitse Dog met de vacht van een Leonberger, de baasgerichtheid van een rottweiler met het temperament van een engelse staff en het hoofd van een Fila brasileiro. Hahaha, ik ben zelf al de kluts kwijt hoe dat eruit zou zien en zich zou gedragen. :smile: Ik denk dat deze hond veeeel problemen zal geven :mrgreen: :N:
en er totaal niet uit ziet

Rob*
Zeer actief

Mol schreef:

Bestaat er dan een kruising met deze honden? :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mol schreef:

Bestaat er dan een kruising met deze honden? :mrgreen:
nee maar wel zo'n uiterlijk.

Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mooi beessie Mol,

Voor de verandering eens eentje die wel goed op zijn poten staat. Olé!

Maar jij vindt het lelijk?
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik vind de mastin espanol prachtig!!! maar buiten spanje heb ik nog nooit echt knappe exemplaren gezien, alhoewel ze er toch wel zijn
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”