Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Selena schreef:Tja.........goede hondenschool of ipo/knpv club vinden voor goede begeleiding. Ergens in laten bijten waar het wel mag (riem/flostouw/lekke leren voetbal/(tennis)balletje/kong whatever).
Rust, duidelijkheid en consequent gedrag van de eigenaar.
Maar als ik heel eerlijk ben, lijkt de combi op papier heel verkeerd en is dit een potentieel asielhondje...waarbij ik heel hartelijk hoop dat ik het verkeerd heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar beginnen mensen aan als ze niet weten wat een bepaald ras nodig heeft?!?!?
inderdaad niets aan toe te voegen!!!!!!!!
Een mechelaarpup kan zeker een draakje zijn en helemaal als hij uit werklijnen komt.
..daar moet je dus EN verstand van het ras voor hebben EN iets mee gaan doen wil je het in goede banen leiden....en ik krijg hier toch echt niet het idee dat dit hier het geval is
een draakje zeg je die van mij is nu bijna 16 weken en ook uit een werklijn maar is geen draakje meer eerder een draak en hij is gek op staal hebben ze hem vast geleerd voor als ik er nog een diensthond van wilde maken dus voor mij zeker geen stalen riem hoe moet dat in vredesnaam met zijn tandjes zoek interessant speelgoed en veel spelen en stoeien en dan heb je een hele leuke huismechelaar
al moet wel zeggen dat de conbi die ik hier lees niet echt een goede is hopelijk komt het goed
Een "pittige" pup kan wat minder pittig worden als je minder eiwitten voert.
En als je nog nooit een hond hebt gehad (die dit soort gedrag vertoont) heb je geen kont aan opmerkingen als "ik accepteer dat niet" of "ik vind dat gewoon niet goed".
Sjiel schreef:Een "pittige" pup kan wat minder pittig worden als je minder eiwitten voert.
En als je nog nooit een hond hebt gehad (die dit soort gedrag vertoont) heb je geen kont aan opmerkingen als "ik accepteer dat niet" of "ik vind dat gewoon niet goed".
Hij had inderdaad nooit zo'n hond moeten kopen, maar de fokker had zo'n hond nooit aan zo'n baas moeten verkopen. Daar kan ik me ook behoorlijk aan ergeren hoor.
Wat ik hier elders al schreef was dat ik een meisje van rond de 20 ken die een hond kocht uit KNPV lijnen. Ze had nog nooit eerder een hond gehad! Welke halve zool verkoopt haar zo'n hond
Het beestje heeft laatst een kind van 3 jaar in het gezicht gebeten. Ze is er gewoon geen baas over.
Nanc schreef:Hij had inderdaad nooit zo'n hond moeten kopen, maar de fokker had zo'n hond nooit aan zo'n baas moeten verkopen. Daar kan ik me ook behoorlijk aan ergeren hoor.
Wat ik begrepen heb was het niet de eerste Melchelse herder. De vorige herder was een heel ander type. en ook al op oudere leeftijd in huis gekomen. En ja, als fokker heb je verantwoordelijkheid, maar aspirantkopers hebben allemaal mooie praatjes.
Dat is misschien ook zo.
Wij verwachten van de zomer een nestje pups en van de mensen die hier al zijn geweest om kennis te hebben we er 2 al moeten teleurstellen omdat we denken dat ze niet geschikt zijn. Ik wil niet dat een van onze pups straks in het asiel belandt. We zetten daarom ook in het contract dat als ze om wat voor reden dan ook afstand van de hond willen doen, dat de hond terug bij ons komt.
Hoe het in dit geval is gegaan weet ik natuurlijk niet. Maar als je met de toekomstige pupeigenaren praat kom je er vanzelf achter of ze ervaren zijn of niet. Hun vragen mij de oren van het lijf, maar ik hun ook!!!
Nanc schreef:
Hoe het in dit geval is gegaan weet ik natuurlijk niet. Maar als je met de toekomstige pupeigenaren praat kom je er vanzelf achter of ze ervaren zijn of niet. Hun vragen mij de oren van het lijf, maar ik hun ook!!!
Zo hoort het ook, maar ik denk dat ook niet iedere fokker even gewetensvol is helaas.
Youp schreef:Misschien eens een gedragsdeskundige raadplegen. Denk dat er echt individuele aandacht nodig is om dit in goede banen te leiden.
het is vrij normaal gedrag van een mechelaar... maar goed, als de baas het niet in goede banen geleid heeft en kan leiden gaat het van kwaad tot erger.
Hier hingen ze ook in m'n broek toen ik ze net ophaalde, binnen een week was dat over.. bijtrolletje mochten ze in bijten.. de rest niet!
Veel trekspelletjes en veel zoekspelletjes!
Helemaal mee eens. Niks geen ijzeren kettingen enz enz. Zeker als de eigenaar in de toekomst er nog mee wil "werken"is het een dom advies om hem bang te maken voor ijzer, een sleutelbos zal dan nooit meer opgepakt worden