Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond gromt ineens tegen kind

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hanneke2 schreef:
estelle schreef:Hihihihi kijk nu anders naar de foto als dat ik de topic opende.
Vind het altijd maar moeilijk om zoiets vanaf een foto te kunnen 'lezen' hoor.
Even helemaal off-topic, maar het lijkt me wel interessant om ergens een draadje te beginnen met foto's van onze honden in bepaalde situaties, waarbij iedereen commentaar kan leveren over lichaamshouding e.d., en de baas van de hond uiteindelijk wat uitleg geeft over die situatie.
Een goed idee, kan heel leerzaam zijn.

Misschien een idee voor de wensen en opmerkingen-rubriek?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als ik alleen afga op de foto dan denk ik alleen maar dat dat voor mij geen kodak-moment is.
Mijn kinderen mogen dat niet. Zich opdringen.
En dan ga ik er voor het gemak van uit dat de hond daar zat en het kind er bijkwam.
En dat is geen verwijt naar het kind toe.Want die is duidelijk dol op de hond, en pas 2 jaar oud...... Maar andersom is de liefde niet zo groot.
En dan zeg ik" in je mand" en "nee, mag niet ''tegen de peuter.

Eeen hond en jonge kinderen is vooral je kinderen hondvriendelijk opvoeden ...
En kinderen mogen niet alles met honden.
starfleet
Erelid

Re: hond gromt ineens tegen kind

Ongelezen bericht door starfleet »

Wil de hond schreef:
Ik hoop echt dat Pauline direkt serieuze aktie onderneemt en zich niet laat verleiden tot het "rommelen in de marge" waartoe opmerkingen zoals de jouwe toe zouden kunnen leiden.
Rommelen in de marge vat ik niet. De hond is niet meer betrouwbaar met pëuter of baby.

Daar kan je twintig gedragstherapeuten op afsturen, de hond is niet betrouwbaar met het kind.

Anne.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Wil de hond schreef:
Ik hoop echt dat Pauline direkt serieuze aktie onderneemt en zich niet laat verleiden tot het "rommelen in de marge" waartoe opmerkingen zoals de jouwe toe zouden kunnen leiden.
Rommelen in de marge vat ik niet. De hond is niet meer betrouwbaar met pëuter of baby.

Daar kan je twintig gedragstherapeuten op afsturen, de hond is niet betrouwbaar met het kind.

Anne.
Met rommelen in de marge bedoel ik dat, door het opvolgen van korte adviezen van mensen die de situatie niet goed kennen en daardoor niet echt weten kunnen waar ze het precies over hebben, Pauline maar wat raak kan gaan lopen "oplossen". Zonder precies te weten wat, hoe en waarom.

Dat de hond niet meer betrouwbaar is betwijfel ik. Het kindje is toch nog steeds helemaal heel? Dat hoop ik in ieder geval, want ik vind het eerlijk gezegd ook allemaal als "goed bezig met ontsporen" klinken.

Maar denk ook dat met één goede gedragsdeskundige nog een heleboel te redden valt, mogelijkerwijs.

Dat is dan ook wat ik aanraad, kijk er eens serieus naar, samen met iemand die weet waar hij/zij naar kijkt en over spreekt, en trek daarna pas konklusies.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:
Wil de hond schreef:

Anne.
Ja maar ho nou, dat ligt niet aan de hond! Ze hadden dit probleem uiteindelijk met elke andere hond kunnen krijgen. Ik denk ook dat die gedragsdeskundige niet met de hond aan de slag hoeft, maar gewoon een aantal duidelijke regels moet opstellen voor de ouders. Okee, het blijft een enge situatie met zoveel kleine kinders, maar we hebben het blijkbaar over een heel tolerante, toegeeflijke hond, en dat kan op zich met de juiste aanpak best wel goed komen, denk ik. Ik moet er zelf niet aan denken, drie hummels in de gaten houden terwijl er een grote hond rondloopt, maar het *kan* wel. Ik ken iemand die dagelijks een aantal oppaskindjes heeft plus een Duitse herderteef. Die hond is gek op al die kinders, lebbert ze helemaal af en loopt ze buiten enthousiast te 'herderen' , maar binnen heeft ze haar eigen veilige plek waar het verboden (en ontoegankelijk) is voor kinders. Volgens mij is die hond nog nooit gedwongen tot contact met het grut, en het loopt prima.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

[quote="Wil de hond"
Ik zal niet zeggen dat je het fout hebt, maar wel wil ik opmerken dat ik het heel riskant vind om hier advies over te geven. De situatie is daar veel te delikaat voor.
[/quote]

Dit is geen delicate situatie. Er is een hond die grauwt en snapt naar een peuter. Als de peuter zich goed gedraagt en niet de hond benadert en de hond de ruimte laat en er is dan nog een probleem, dan is het jammer maar helaas maar dan moet de hond naar een ander adres, ook omdat er nog een kind op komst is.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Wil de hond schreef: Ik zal niet zeggen dat je het fout hebt, maar wel wil ik opmerken dat ik het heel riskant vind om hier advies over te geven. De situatie is daar veel te delikaat voor.
Dit is geen delicate situatie. Er is een hond die grauwt en snapt naar een peuter. Als de peuter zich goed gedraagt en niet de hond benadert en de hond de ruimte laat en er is dan nog een probleem, dan is het jammer maar helaas maar dan moet de hond naar een ander adres, ook omdat er nog een kind op komst is.

Anne
Sorry hoor,

Maar ik vind dat jij veel te vergaande konklusies trekt, je baserend op veel te weinig informatie, en dat je bovendien met veel te weinig woorden/uitleg je advies/konklusie beargumenteerd. Zeg dan liever niks, denk ik dan.

Maar goed, wie ben ik om jou te zeggen dat je beter niet teveel kan zeggen in dit soort situaties?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:[quote="Wil de hond"
Ik zal niet zeggen dat je het fout hebt, maar wel wil ik opmerken dat ik het heel riskant vind om hier advies over te geven. De situatie is daar veel te delikaat voor.
Anne[/quote]

Beetje ongenuanceerd vind ik dat. Het feit dat mensen hier op het forum om raad komen vragen vind ik al een bewijs dat ze het probleem op willen lossen en niet meteen de hond in een asiel willen dumpen, dus allicht dat ze ook mee willen werken aan het *werkelijk* oplossen van het probleem.

Nogmaals: was dit een andere hond geweest, dan had dat meiske al lang een knauw gehad. Maar dit is een hond die heel veel accepteert van dat grut, en pas na een hele tijd voorzichtig aan is gaan geven dat hij er niet van gediend was. Laat je dat gaan, ja, dan wordt het een bloedbad, maar als je het vanaf nu goed aanpakt, kan het best nog goed komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

Wil de hond schreef:
Maar ik vind dat jij veel te vergaande konklusies trekt, je baserend op veel te weinig informatie, en dat je bovendien met veel te weinig woorden/uitleg je advies/konklusie beargumenteerd. Zeg dan liever niks, denk ik dan.
Een snauwende snappende hond en een peuter vind ik heel gevaarlijk. Ik zeg daar wel wat van. Naar de gedragstherapeur ermee, Daar kan wel wat tijd overheen gaan , tijd genoeg voor hond om dat kleintje te bijten.

Ik zeg dus niet "ach het zal wel meevallen"" Heb je daar problemen mee. Want soms valt het echt niet mee, met dat lieve hondje.

Wat is er mis met het advies om peuter niet naar de hond toe te laten gaan?

Anne
starfleet
Erelid

[quote="Hanneke2 Laat je dat gaan, ja, dan wordt het een bloedbad, maar als je het vanaf nu goed aanpakt, kan het best nog goed komen.[/quote]

Volgens mij was dat ook wat ik opperde.

Annw
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

sommige dingen zijn al correct gezegd ,
kinder nooit naar de hond laten gaan en die dingen.
ten eerste is het al geen normaal gedrag voor een koningspoedel,
zijn echte schatten en kunnen veel hebben. Heb er zelf een en die heeft niet liever dan dat frielen en knuffelen kun je in een knoop leggen
iedereen en dat vind die nog prettig , maar dat wil niet zeggen dat je dat moet laten gebeuren !!! zeker niet door kinderen.
laat je niet opjutten door de commentaar op de foto aub
je hond is heel kort geschoren TE kort
je hebt al geen goede kapster , blijf je erbij als ze de hond doet , waarschijnlijk niet. brengt ze de hond onder verdoving ??? weet je niet
zou dat eerst eens onderzoeken.
en een andere proffecionele tip ,een hond die plots dus op korte tijd
tekenen van agressie vertoont , laat je eerst fysiek onderzoeken.
Groetjes
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

ik ben het met een eerder gemaakte opmerking hardgrondig eens.
dat kinderen niet alles maar met een hond mogen doen en zij ook hondvriendelijk opgevoed moeten worden. maar goed mijn kinderen zijn al wat ouder (12,10 en 8) en hier gaat de combi kind-hond goed.
maar bij ons komt ook wel eens een peuter en daar heeft bobbie ook tegen gegromd. want bobbie had lekker zijn plaats opgezocht met zijn bot en dat jongetje probeerde in een onbewaakt ogenblik zijn bot af te pakken. toen heeft bob ook geknauwt. de ouders, die notabene zelf een hond hebben, in "paniek"en bob moest maar in de bench :denken:
dacht het niet, kind moet bobbie maar met rust laten. en toch heeft dat jongetje bobbie nog wel een paar keer opgezocht. ik geloof best dat het moeilijker is een peuter "hondvriendelijk"op te voeden dan een kind van 12. maar ik ben ervan overtuigd dat het wel kan. zowel hond als kind moeten elkaar in zijn "waarde"laten. ik vind het ook niet goed als bobbie brood uit de handen van mijn kinderen graait of als een kind op de grond zit hoeft hij er ook niet meteen bovenop te springen, dit weet hij dan ook en doet dit ook niet. maar kinderen moeten een hond ook niet als levend speelgoed gebruiken.
ik zeg niet dat dat bij jouw het geval is want dat weet ik niet maar ik heb vaak genoeg gezien dat een kind bv aan de orenvan een hond trekt en daar niets op doet en de ouders dan ook nog zeggen, wat lief he, ze zijn zo gek op elkaar, hij zou nooit iets doen :evil:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:ten eerste is het al geen normaal gedrag voor een koningspoedel,
Een echt professioneel kommentaar weer. :roll:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Wil de hond schreef:
martine schreef:ten eerste is het al geen normaal gedrag voor een koningspoedel,
Een poedel is ook 'maar' een hond. Elke hond kan ooit wel eens bijten.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:
Ja, ik vind ook hij moet eerst maar eens goed getrimd worden dat grommen is maar bijzaak :denken:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Paulin
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Paulin »

De foto is idd een momentopname. Ik denk dat hij meer ongemakkelijk zat, omdat hij van mij moest blijven zitten. Ze waren namelijk zo lief samen bezig en als trotse mama en hondenbezitter moest ik daar natuurlijk weer een foto van hebben... Afbeelding Gevolg: een foto waarop de hond al genoeg heeft van het spelletje en eigenlijk nou wel weg wil.

In het verleden zochten ze elkaar op. Niet alleen mijn dochter die naar hem toe ging, maar ook andersom. Ik zal erop gaan letten dat zij nu niet meer naar hem toegaat dan. Tnx! :ok:

Overigens lees ik regelmatig dat ze alles met hem mocht doen. Dat had van hém gemogen, maar het mocht niet van mij! Daarin ben ik echt wel duidelijk geweest. Gedurende de tijd hebben we haar geleerd hoe je een hond aait, haar gecorrigeerd als ze (vanuit peuterlijke nieuwsgierigheid) in zijn oren wilde kijken of zijn staart pakte etc. Maar ik liet haar idd wel naar hem toegaan en bij hem gaan liggen of zitten. Blijkbaar iets waarmee ze aangeeft zijn mindere te zijn, dus dat doen we dan maar niet meer. Dus bedankt voor die info!

Over de kapster: zo kort als deze keer hebben we hem idd nog niet teruggekregen. (korter dan op de foto nog, want die is al eventjes geleden gemaakt) Maar we hebben wel zelf gevraagd hem "gewoon" kort te scheren en dus niet in standaard poedeltoilet, omdat hij een huishond is en geen showhond. En ik ben er niet bij gebleven. Onder narcose kan ik me niet voorstellen, gebeurt dat dan...? Hij is 1,5 uur weggeweest en kwam me springend tegemoet. Bij nacrose had hij toch duf geweest, lijkt me...

Maar goed, ik heb al vanalles geleerd hier! Ik ga zeker hulp vragen nu, want we zijn dol op onze Bo en het lijkt me vreselijk om hem weg te moeten doen, omdat we dit niet hebben kunnen keren. Liever achteraf merken dat we onnodig een deskundige erbij hebben gehaald dan te laat erachter komen dat een deskundige nodig was geweest!
Groetjes, Pauline
en een poot van Mr. bojangles
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
estelle schreef:Hihihihi kijk nu anders naar de foto als dat ik de topic opende.
Even helemaal off-topic, maar het lijkt me wel interessant om ergens een draadje te beginnen met foto's van onze honden in bepaalde situaties, waarbij iedereen commentaar kan leveren over lichaamshouding e.d., en de baas van de hond uiteindelijk wat uitleg geeft over die situatie.
Ja dat is leuk ik vond de foto's van Estelle ook leuk om te zien :ok:
Ik zal kijken wat ik hier nog heb. Meestal zijn ze gewoon te snel om te fotograferen. Maar als ze rustig zijn is het ook leuk natuurlijk daar zie je ook van alles op :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Paulin
geregistreerd lid

Overigens is Bojay de laatste tijd ook veel waakser dan voorheen. Bij het minste geluidje van buiten of voorbijganger bij het raam blaft hij al. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar misschien dat het jullie iets zegt, in het totaalplaatje...
Groetjes, Pauline
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Rataplan schreef:
Hanneke2 schreef:
Ja dat is leuk ik vond de foto's van Estelle ook leuk om te zien :ok:
Ik zal kijken wat ik hier nog heb. Meestal zijn ze gewoon te snel om te fotograferen. Maar als ze rustig zijn is het ook leuk natuurlijk daar zie je ook van alles op :ok:
Grappig Hanneke, ik zat gisteren ook aan zo'n hoekje te denken waar foto's geplaatst zouden kunnen worden waarbij honden met lichaamshouding iets aangeven.
Lijkt mij ook erg leerzaam!

Ik kan hier nog wel wat mooie dominantie- houdingen fotograveren....
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

gaat hem niet om showtoilet doe ik ook niet , maar zo kort
heeft ze hem waarschijnlijk , misschien ??? toch pijn gedaan ???
1,30 hr is inderdaad niet lang is dan een hele snelle kapster.
en ja verdoven en dan bedoel ik niet eventjes wat rescue of zo,
maar honden verdoven zodat de kapster het makkelijker heeft
gebeurd.zeker bij honden waar lang en veel werk aan is.of die worden gehaald en gebracht.
als je zeker van je kapster bent en die praktijken zou ik even een dierenarst raadplegen.
zo maar vanuit niets zonder dat er iets gebeurd is en als je zegt dat
alles altijd ok was
trouwens voor alle betweters die niet kunnen lezen , bij agressie moet je altijd eerst een bewijs van de direnarts vragen dat de hond gezond is
geen fysiek letsel heeft alvorens je aan opvoeden of heropvoeden kunt beginnen. Naar eigen kind bijten is niet niks.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

martine schreef:gaat hem niet om showtoilet doe ik ook niet , maar zo kort
heeft ze hem waarschijnlijk , misschien ??? toch pijn gedaan ???
1,30 hr is inderdaad niet lang is dan een hele snelle kapster.
en ja verdoven en dan bedoel ik niet eventjes wat rescue of zo,
maar honden verdoven zodat de kapster het makkelijker heeft
gebeurd
honden onder zeil bij de trimster? :denken:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

martine schreef:zo maar vanuit niets zonder dat er iets gebeurd is en als je zegt dat
alles altijd ok was
trouwens voor alle betweters die niet kunnen lezen , bij agressie moet je altijd eerst een bewijs van de direnarts vragen dat de hond gezond is
geen fysiek letsel heeft alvorens je aan opvoeden of heropvoeden kunt beginnen. Naar eigen kind bijten is niet niks.
Martine
Over betweter gesproken. :roll:

Laat Pauline nou maar lekker om raad vragen aan een gedragsdeskundige die samen met haar gaat bekijken wat er aan de h@nd is, wel zo veilig.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Paulin schreef:Overigens is Bojay de laatste tijd ook veel waakser dan voorheen. Bij het minste geluidje van buiten of voorbijganger bij het raam blaft hij al. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar misschien dat het jullie iets zegt, in het totaalplaatje...
Hoi Pauline,

Je hebt groot gelijk, beter om weinig tot niets vooraf raad vragen aan een deskundige dan achteraf ontdekken dat je dat beter wél had kunnen doen.

Het zou best kunnen dat dit er iets mee te maken heeft. Meestal vallen er meer veranderingen waar te nemen, als een hond eenmaal begint met veranderen van houding/gedrag. Heb het er eens rustig over met iemand die ter plaatse met je meekijkt.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Paulin schreef:Ik ga zeker hulp vragen nu, want we zijn dol op onze Bo en het lijkt me vreselijk om hem weg te moeten doen, omdat we dit niet hebben kunnen keren. Liever achteraf merken dat we onnodig een deskundige erbij hebben gehaald dan te laat erachter komen dat een deskundige nodig was geweest!
Je vraagt niet onnodig hulp, want je hond is momenteel gevaarlijk voor je dochters! Zoek dus hulp en snel.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in mijn hoofd de neiging heb om kort door de bocht herplaatsen te gaan roepen. Simpelweg omdat het in mijn ogen niet haalbaar is 3 hele jonge kinderen onder constant toezicht te hebben met je hond. Kan niet in mijn ogen en als je een hond daarbij hebt die snapt, dan moet die weg. Ik vind een huishouden met 3 kinderen onder de 4 jaar geen plaats voor een hond..voor geen enkele hond.
Je moet me beloven dat als het een keer echt mis gaat en je hond haalt uit in een kindertoetje, dat je niet je hond laat doodmaken onder het motto vals. Zoek dan ook een fatsoenlijke oplossing. Je moet als hond wel bijzonder aardig en tolerant zijn wil je in een gezin je zo staande moeten houden en ik hoop dat je dat snapt..als er iets gebeurd is het niet de fout van je hond.
Zoek hulp en ik hoop dat jullie samen verder kunnen. Onderschat dit soort problemen niet. Afscheid moeten nemen van je dier is heel erg, maar niet erger alsdat het straks een keer echt mis is gegaan.
Dan heb je een hond met een stempel op zijn kop omdat hij kinderen bijt en een kind met littekens...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk ook dat herplaatsen een goede optie is, hoe erg dat ook is voor jullie. Ik denk ook dat je met drie kinderen onder de 4 een hond nooit genoeg aandacht en beweging kunt geven. Je schrijft nu al dat Bo minder beweging krijgt omdat je zwanger bent. Straks met een baby erbij zal het niet veel beter worden. Poedels zijn actieve en heel intelligente honden die veel beweging en geestelijke stimulatie nodig hebben.

Ik vind Bo zo kort geschoren trouwens prachtig!
Paulin
geregistreerd lid

Dat een hond niet in een gezin met kleine kinderen hoort, vind ik een mening. Eentje waar ik nu bovendien niet veel mee kan en ik ben het er ook niet mee eens. Hondenbezit, of uberhaubt huisdierenbezit, is altijd deels egoïstisch. Of het nu gaat om gezelschap in je huis, status vanwege een chique ras, willen pronken op een show of wedstrijd, beveiliging... Zelfs goed willen doen voor asielhondjes door ze een beter thuis te geven is ergens egoïstsch. Je doet het immers om het goede gevoel dat dat je geeft en misschien zelfs het aanzien dat je ervan krijgt bij andere hondenbezitters. Je hebt ze erbij.

Dus wie zijn jullie om te bepalen dat wij geen hond zouden mogen hebben? Alleen vanwege de kleine kinderen!? Alsof je hier ooit hebt *gezien* hoe het eraan toe gaat. Wat ik versta onder "minder beweging" kan heel wat anders zijn dan wat jij eronder verstaat. En waarom zou het na de baby niet veel beter gaan? Met de 2 kids die ik nu heb is beweging geen probleem geweest, waarom na een derde dan ineens wel? Er worden nu wel heel veel vooroordelen en snel getrokken conclusies uit de kast getrokken!

Ik ben van mening dat een hond/huisdier een goede zaak is voor kinderen. Zo leren ze ermee omgaan. Ook weer een (ja, egoïstische) reden om een hond te nemen. Maar geen slechte reden!

Bij onze vrienden is onlangs ingebroken. Ze hebben prima sloten laten vervangen door nóg geavanceerdere sloten. Maar de politie vertelde hen ook al: als ze binnen willen komen, doen ze dat toch wel. Enige dat echt lijkt te helpen is een hond, liefst een grote. Alleen zij werken beiden fulltime, dus kan dat niet.

Bij ons is op 1 dag na altijd iemand thuis. De enige dag dat er niemand is, komt mijn vriend tussen de middag thuis om Bo uit te laten, want hij werkt 3 straten verderop. En tegenwoordig doet hij dat ook wel eens als ik wel thuis ben, omdat ik even minder mobiel ben. Veiligheid is voor ons dus ook een reden.

Affijn, ik heb vanmiddag een afspraak bij de DA om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten. Als het dat niet is, bellen we de hondenschool en gaan we verder kijken. Maar opgeven vind ik nu wel erg vroeg!
Groetjes, Pauline
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Ik heb honden en twee kinderen eentje van vier en eentje van twee jaar oud. Toen ik zwanger was van de eerste heb ik nachten wakker gelegen over hoe en wat met de honden. Het waren allen tweede kans honden (afdankertjes met een min of meer verleden) Ik heb het vaak mis zien gaan namelijk niet bij mij maar met honden die in het asiel kwamen waar ik werkte. Kinderen toegetakeld en hetzelfde verhaal als hier. Ik zeg niet dat het niet kan maar ik zeg wel dat je verdomde (sorry voor het woord) goed moet uitkijken en je hond door een door moet kunnen lezen.
Je schrijft hier dat jouw hond opeens gromt en bijt. Ik weet zeker dat bij een gezonde hond met een normale socialisatie een scala van uitingen vooraf zijn gegaan. Ik vind het mijn plicht als ouder en hondenbezitter die uitingen te (h)erkennen en in te grijpen voor dat de hond het nodig vind om te grommen. Ik heb liever geen interactie, geen gekruip richting honden ookal liggen ze niet op hun plaats het is off limits niet met kluiven, ballen van de honden spelen en andersom ook niet. Misschien is het overdreven hoor soms lijk ik een politieagent hier. Ik ben heel streng daarin. Ik heb ook bijna geen foto's waar je interactie ziet tussen de kinderen en de honden. Waarom niet ik heb daar geen tijd voor op dat moment en omdat het bijna niet voorkomt. Obelix de jongste is een wat onbenullig slungeltje die gaat wel eens met zijn kont op een treinbaan zitten. Ik roep hem weg voordat de kinderen in gaan grijpen.
Kinderen hebben en honden hebben het is allemaal egoistisch :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Paulin schreef:De foto is idd een momentopname. Ik denk dat hij meer ongemakkelijk zat, omdat hij van mij moest blijven zitten. Ze waren namelijk zo lief samen bezig en als trotse mama en hondenbezitter moest ik daar natuurlijk weer een foto van hebben... Afbeelding Gevolg: een foto waarop de hond al genoeg heeft van het spelletje en eigenlijk nou wel weg wil.

In het verleden zochten ze elkaar op. Niet alleen mijn dochter die naar hem toe ging, maar ook andersom. Ik zal erop gaan letten dat zij nu niet meer naar hem toegaat dan. Tnx! :ok:

Overigens lees ik regelmatig dat ze alles met hem mocht doen. Dat had van hém gemogen, maar het mocht niet van mij! Daarin ben ik echt wel duidelijk geweest. Gedurende de tijd hebben we haar geleerd hoe je een hond aait, haar gecorrigeerd als ze (vanuit peuterlijke nieuwsgierigheid) in zijn oren wilde kijken of zijn staart pakte etc. Maar ik liet haar idd wel naar hem toegaan en bij hem gaan liggen of zitten. Blijkbaar iets waarmee ze aangeeft zijn mindere te zijn, dus dat doen we dan maar niet meer. Dus bedankt voor die info!

Over de kapster: zo kort als deze keer hebben we hem idd nog niet teruggekregen. (korter dan op de foto nog, want die is al eventjes geleden gemaakt) Maar we hebben wel zelf gevraagd hem "gewoon" kort te scheren en dus niet in standaard poedeltoilet, omdat hij een huishond is en geen showhond. En ik ben er niet bij gebleven. Onder narcose kan ik me niet voorstellen, gebeurt dat dan...? Hij is 1,5 uur weggeweest en kwam me springend tegemoet. Bij nacrose had hij toch duf geweest, lijkt me...

Maar goed, ik heb al vanalles geleerd hier! Ik ga zeker hulp vragen nu, want we zijn dol op onze Bo en het lijkt me vreselijk om hem weg te moeten doen, omdat we dit niet hebben kunnen keren. Liever achteraf merken dat we onnodig een deskundige erbij hebben gehaald dan te laat erachter komen dat een deskundige nodig was geweest!
Hoi Paulien,
onze Luka word nooit kort geschoren, altijd tot op 2cm.
Verdoving nog nooit gehad, heb daar nog nooit van gehoord.
Luka is wel altijd bang zegt de kapster, maar die kent hem nu wel, maar bijt niet want ze heeft zelfs massage met hem gedaan.
Luka is altijd minsten 2u1/2 weg.
Vorige keer zat hij kop tegen kop met de hond van de kapster toen ik hem ging halen :mrgreen:
Luka heeft trouwens hele gevoelige poten, als ik hem borstel dan trekt ie ze altijd terug.
Dus ik denk dat dat misschien bij jouw hond ook een gevoelige plek is.
Luka is een lieve duts naar iedereen maar als er kleine kids zijn hou ik extra in het oog.
Hij staat ze dan altijd vanop afstand te bekijken, zo kereltje wat doe jij nu allemaal voor geks."
Hij is altijd héél voorzichtig met ze.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Paulin schreef:Dat een hond niet in een gezin met kleine kinderen hoort, vind ik een mening.
Over of het wel of niet hoort kun je inderdaad van mening verschillen. Dat kinderen en honden in theorie een bar slechte combi is, is geen mening meer maar een feit.
In principe is de hond in ponentie de baas over kinderen totaan een jaar of 10/12. Dat betekent dat hij mag corrigeren als iets hem niet bevalt, dat hij een kind dus mag happen, bijten en wegsturen als het kind iets doet wat de hond niet wil. Aangezien wij dat niet willen is het aan volwassenen om de hond duidelijk te maken dat als hij iets naar een kind doet, hij de pisang is. Zo leert de hond dat hij in het bijzijn van de volwassenen niets mag en kan naar het kind. Dat is ook de reden dat je honden en kinderen nooit alleen mag laten. Dan heeft de hond namelijk ineens wel het volste recht uit te halen.
Het is echt een godswonder dat honden en kinderen zo vaak goed gaat. Onze honden zijn zo ontzettend tolerant en daar mazzelen we mee.
Maar dat maakt het nog geen goede combi..het is in potentie een slechte combi en dat is veel meer dan een mening.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Paulin schreef:Dat een hond niet in een gezin met kleine kinderen hoort, vind ik een mening.
Over of het wel of niet hoort kun je inderdaad van mening verschillen. Dat kinderen en honden in theorie een bar slechte combi is, is geen mening meer maar een feit.
In principe is de hond in potentie de baas over kinderen totaan een jaar of 10/12. Dat betekent dat hij mag corrigeren als iets hem niet bevalt, dat hij een kind dus mag happen, bijten en wegsturen als het kind iets doet wat de hond niet wil. Aangezien wij dat niet willen is het aan volwassenen om de hond duidelijk te maken dat als hij iets naar een kind doet, hij de pisang is. Zo leert de hond dat hij in het bijzijn van de volwassenen niets mag en kan naar het kind. Dat is ook de reden dat je honden en kinderen nooit alleen mag laten. Dan heeft de hond namelijk ineens wel het volste recht uit te halen.
Het is echt een godswonder dat honden en kinderen zo vaak goed gaat. Onze honden zijn zo ontzettend tolerant en daar mazzelen we mee.
Maar dat maakt het nog geen goede combi..het is in potentie een slechte combi en dat is veel meer dan een mening.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”