Als die teef gewoon zijn terrein binnewandelt [/quote]sypke schreef:
Lerares Nederlands, zei je?
Geen typemiep
Anne
Moderator: moderatorteam
Als die teef gewoon zijn terrein binnewandelt [/quote]sypke schreef:
Er zijn ook een aantal dyslectische mensen op het forum en die krijgen daar vrij weinig reacties op. Zo wie zo wordt er niet veel op taalfouten gelet.Bernadette schreef:Dus als mijn vriendinnetje zich hier aanmeld zou ze dit ook over zich heen krijgen. Ze is namenlijk nogal dislectisch...
Het is altijd nog makkelijker kritiek te leveren op iemand zijn minpunten dan inhoudelijk ingaan op wat iemand te vragen heeft...
Idd. Het is echt niet zo dat er gepest wordt. Maar net als Branka al aangeeft: spreektaal is weer het andere uiterste.Branka schreef:Er zijn ook een aantal dyslectische mensen op het forum en die krijgen daar vrij weinig reacties op. Zo wie zo wordt er niet veel op taalfouten gelet.Bernadette schreef:Dus als mijn vriendinnetje zich hier aanmeld zou ze dit ook over zich heen krijgen. Ze is namenlijk nogal dislectisch...
Het is altijd nog makkelijker kritiek te leveren op iemand zijn minpunten dan inhoudelijk ingaan op wat iemand te vragen heeft...
Maar dit topic lijkt door iemand gestart te zijn die geen last van dyslectie heeft. Die alleen op een manier schrijft wat meer spreektaal is i.p.v. schrijftaal, hetgeen niet altijd even prettig leest.

Of teksten als: k weet ook niet waar me hond last van heeft, k ga morgen even met um naar de dierenartssypke schreef:Ik houd me al zolang ik lid ben erg indoggystyle24 schreef:pfff triest persoon, zeker niks beters te doensypke schreef:het is niet me hond, maar m'n hond of mijn hond.![]()
Ik erger me ontzettend aan berichten met teksten als: me hond hep een buldt. Maar ik heb er nog nooit iets van gezegd

Dit leest ook niet prettig, maar ik stel voor dat we zo snel mogelijk ophouden over elkaars taalgebruik opmerkingen te maken, want dan kunnen we wel aan de gang blijven. Zo lang je kunt volgen wat iemand bedoelt, is er geen probleem toch ?Branka schreef: Die alleen op een manier schrijft wat meer spreektaal is i.p.v. schrijftaal, hetgeen niet altijd even prettig leest.

Puppercursus is er nog zo een. En laatst zag ik op marktplaats dat iemand een Yorkse sierterrie vroeg. Ik vind het wel vermakelijk. Maar eigenlijk heb ik altijd geleerd dat het op usenet (waartoe ik forums toch ook wel reken) not done is om te wijzen op taalfouten. Dus doen we ook niet vind ikAnna Penta schreef:Ja Jan, je hebt gelijk. Zou ik zelf ook niet leuk vinden om op mijn vingers g.
het is castreren en niet castereren.
Dit zie ik zo vaak fout geschreven dat het bijna de norm lijkt.