wildybe schreef:We hebben besloten om de 4 apart te huisvesten, onze tuin is groot genoeg om hen elk een behoorlijk stuk te geven waar ze op hun gemak zijn, met elk een hok en beloop. Er komt ook een hondengedragstherapeute om eens een kijkje te nemen naar onze honden en ons tips te geven over hoe we ze best aanpakken als ze samen in huis zitten terwijl wij erbij zijn. Ik denk dat dit het beste is wat ik kan doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ROT
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
wildybe
- Vaste gebruiker
-
Gast
Goed idee! Jullie hebben geen makkelijke roedel honden in huis. Ze liggen qua leeftijd dichtbij elkaar en de rassen die jullie hebben zijn vaak erg onverdraagzaam tegenover andere honden. Dat is geen vooroordeel maar een feit.wildybe schreef:We hebben besloten om de 4 apart te huisvesten, onze tuin is groot genoeg om hen elk een behoorlijk stuk te geven waar ze op hun gemak zijn, met elk een hok en beloop. Er komt ook een hondengedragstherapeute om eens een kijkje te nemen naar onze honden en ons tips te geven over hoe we ze best aanpakken als ze samen in huis zitten terwijl wij erbij zijn. Ik denk dat dit het beste is wat ik kan doen.
Ik hoop dat de gedragstherapeut nuttige adviezen heeft!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb een gladde rug hoor en vat dingen niet snel persoonlijk op. We kennen elkaar niet dus er valt ook weinig persoonlijk op te vatten toch?wildybe schreef:Eline,
sorry dat ik zo uitviel, maar je moet het niet persoonlijk opvatten, ik voelde me echt rot en heb me een beetje afgereageerd op jou. Maar kom ik hoop dat het hiermee opgelost geraakt. Ik laat iets weten wanneer de therapeute geweest is. Vanaf welke leeftijd is er dan een vaste rangorde?
Een rangorde die min of meer stabiel is bereik je pas als al je honden volwassen zijn. Ik denk ook dat je conflicten, als die komen, in het komend jaar het meest kan verwachten. De vraag is hoe de vlag er dan bij gaat hangen. Misschien verloopt alles redelijk voorspoedig en bereik je inderdaad een redelijk stabiele roedel, maar het kan ook anders uitpakken. Als honden dicht bij elkaar zitten wat dominantie betreft en wat leeftijd betreft is dat dus ook zo bestaat de kans dat er nooit een "stabiele"rangorde komt en dat er dus gevechten blijven. Daarom vind ik het heel verstandig en een deskundige naar te laten kijken!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Donja
- Actief
hoi Wildybe, weet (n beetje) hoe je je voelt, ben altijd dol op boxers geweest, en dit is dus ook het eerste wat in me huis komt als ik op mezelf woon. laatste tijd had ik veel amstaff`s gezien, en vond dit ook super honden!wist nix over hun karakter enzo, dus had ik in n ander topic gevraagd hoe deze combi was, en dat werd mij dus afgeraden, omdat n amstaff vaak n vechter is. balen balen.
maar begrijp dus wel dat je het beste een andere pup kunt gaan halen als je oudere hond al n jaar of 2, 3 is??
ben ook wel benieuwd naar de oplossing van die gedragsdeskundige,
altijd interessant zo iets

maar begrijp dus wel dat je het beste een andere pup kunt gaan halen als je oudere hond al n jaar of 2, 3 is??
ben ook wel benieuwd naar de oplossing van die gedragsdeskundige,
altijd interessant zo iets
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
-
Gast
Dat wordt over het algemeen aangeraden. Je oudere hond is dan volwassen. Je hebt 2-3 jaar de tijd gehad om hem op te voeden en eventueel ongewenst gedrag eruit te trainen. Je oudere hond moet een goed voorbeeld voor de pup zijn. Pups nemen gedrag, ook verkeerd gedrag, razendsnel over.Donja schreef: maar begrijp dus wel dat je het beste een andere pup kunt gaan halen als je oudere hond al n jaar of 2, 3 is??![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf anders heb gedaan. Toen mijn teefje 1 jaar was heb ik er een herplaatser van 1,5 bij genomen. Het zijn dus bijna leeftijdgenoten. Ze vinden elkaar erg leuk en spelen ook veel met elkaar.
-
wildybe
- Vaste gebruiker