Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Los lopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Zo goed hoefde je je ook niet te verstoppen! :smile: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Wat ook vaak goed werkt is als een debiel te gaan dansen en roepen: "JAAAAAAAAAAAAAAA, Brammieeeeeeeeeeeeeeee, kom dan, Jipieeeeeeeeeeeeeee, jajajaaaaaaaaaaaaaaaa"

Of zoiets :mrgreen:

En dan is ie zo'n vreselijk knappe hond als hij dan komt.
Haha, dat doe ik ook wel hoor, maar als er echt veel mensen in de buurt lopen houd ik me toch een beetje in. Ik doe al altijd zo enthousiast als hij komt, goed aan de lijn loopt, gaat zitten etc. Ach, ik moet nu gewoon helemaal over de schaamte heen stappen.
Niet meer inhouden.
Ik deed dat ook. Dan laat je heel veel liggen. Het gaat lang goed, maar het kan beter..Ik ben Diesel sinds februari aan het 'her'opvoeden met het hier komen onder ALLE omstandigheden.
Dat ziet er echt wel achterlijk uit voor voorbijgangers.
Jammer dan.
Als ik zie wat het ons heeft opgelevert, echt helemaal super,,,,,,, ik ben mijn schaamte voorbij hoor... :wink:
Met puck pak ik het gelijk zo aan. Ik wil niet moeten 'heropvoeden' omdat ik me voor lul voel staan voor de buren..En Puck heeft een dikke kop en heel veel aanmoediging nodig.
Ik moet en wil heel lang met goed opgevoede honden leven.
Ik kreeg laatst dus commentaar dat ik zo 'bezig' was met mijn honden.
"het zijn maar honden'
Nietes.
Het is mijn hobby... :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik lig weer in een deuk hoor! :smile:

Gelukkig ging het verstoppertje spelen goed! Ik ben met Vegas ook al druk aan het oefenen op het hier komen. Ik ga altijd op mijn hurken zitten, armen wijd en kom hierrrrrrrr jubelen. Als hij dan komt wordt hij uitgebreid beloont met een koekje! In huis en in de tuin beheerst hij het al goed maar buiten de tuin wil het ook lang niet altijd lukken. Als ik denk dat hij het niet hoort of als zijn aandacht totaaaaal niet bij mij is, dan roep ik ook geen hier en laat hem even keutelen. Als het me te lang duurt of ik denk dat er gevaar schuilt (verkeer, fietsers etc.) pak ik hem even op om hem verderop weer neer te zetten.

Wij hebben "kijk es" verbonden aan een koekje en dat werkt buiten wel heel goed. Als hij dat hoort krijg ik vaak wel zijn aandacht waarna ik alsnog 'kom hier' kan zeggen als hij komt.

Ik kan trouwens wel even opscheppen want Vegas kan al zitten op 'commando'. Koekje in de hand, hand omhoog, dan gaat hij zitten, commando 'zit' en koekje in zijn bekkie! Vind hij heel leuk om te doen! Ook 'high five' is leuk om te oefenen! Als hij zit, koekje geven dan je hand wat verder omhoog, Vegas gaat dan met zijn pootjes in de lucht en dat is 'high five' :cheer: :cheer:

Ik sta trouwens ook vaak gruwelijk voor l*l hoor! Van het weekend in het bos heb ik ook liggen rollen in het gras om zijn aandacht te krijgen. Hij komt dan echt kijken van 'wat doe jij raar??' Mijn buren zullen ook wel denken dat ik niet spoor door alle geluiden die uit de tuin komen! :smile2:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef:Van het weekend in het bos heb ik ook liggen rollen in het gras om zijn aandacht te krijgen. Hij komt dan echt kijken van 'wat doe jij raar??'

:smile: :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Update

Even een update. Het gaat erg goed met 'kom maar'. M'n vriend en ik hebben het samen geoefend (heen en weer roepen en wat lekkers in de bek). Deze zaterdag hebben we op de cursus 'hierrrr' geoefend, dat moet nu nog aan de lijn zodat je zeker weet dat hij komt (anders trekken).

'Kom maar' werkt nu zelfs met andere mensen erbij, het helpt ook dat ik iets heb gevonden (buiten worst en kaas) wat hij heerlijk vindt: zachte pensbotjes heet het. 'Zit' gaat ook als een tierelier. Ik heb die cursus echt nodig omdat ik verder geen ervaring heb. Dus ik oefen de commando's gewoon keurig in de week dat ik het heb geleerd. Tot nu toe dus aan de lijn lopen, 'zit' en 'hierrr'. En 'kom maar' hebben we nu zelf aangeleerd. Het los volgen gaat ook erg goed sinds de verstoptruuk. Bij een lange wandeling moet ik me meestal 1 keer verstoppen en dan weet hij het weer.

Bram is de afgelopen week enorm vooruit gegaan. Ik kan gewoon eten zonder gestoord te worden (vaak 1 keertje opspringen, dan 'nee' en meneer gaat weg), hij heeft minder vaak van die idiote half uurtjes en hij luistert gewoon veel beter. Heerlijk, die vooruitgang! Oh ja, hij heeft ook al een week niet meer binnen geplast (afkloppen). Ik sta nog wel op 's nachts omdat ik vaak erg vroeg naar bed ga.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Re: Update

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Bram is de afgelopen week enorm vooruit gegaan. Ik kan gewoon eten zonder gestoord te worden (vaak 1 keertje opspringen, dan 'nee' en meneer gaat weg), hij heeft minder vaak van die idiote half uurtjes en hij luistert gewoon veel beter. Heerlijk, die vooruitgang! Oh ja, hij heeft ook al een week niet meer binnen geplast (afkloppen). Ik sta nog wel op 's nachts omdat ik vaak erg vroeg naar bed ga.
Zo hoort het ook. Je hebt toch niet voor niets voor een Kooikertje gekozen i.p.v. een chocolade labrador.

Anne (bukkuh :smile: :smile: )
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Update

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Zo hoort het ook. Je hebt toch niet voor niets voor een Kooikertje gekozen i.p.v. een chocolade labrador.

Anne (bukkuh :smile: :smile: )
Anne!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik heb vaak worst mee en ik roep hem meerdere keren om te komen als hij los loopt niet om hem alleen vast te doen anders wordt het zoiets: ik kom en ik word vasdtgemaakt... dan komtie dus niet meer.. komen moet leuk zijn... dus Worsie!! :mrgreen:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Daan schreef:Ik ben Diesel sinds februari aan het 'her'opvoeden met het hier komen onder ALLE omstandigheden.
Dat ziet er echt wel achterlijk uit voor voorbijgangers.
Jammer dan.
Als ik zie wat het ons heeft opgelevert, echt helemaal super,,,,,,, ik ben mijn schaamte voorbij hoor... :wink:
Ik heb me bij mijn eerste pup ook nooit ingehouden toen ik zag hoeveel effect het gek en blij doen had! En het is niet altijd zo dat men je als 'achterlijk' beschouwd hoor.
Ik oefende met Beau altijd op een gebied tussen twee straten met flats in. Op een gegeven moment sprak ik een flatbewoner en die vroeg aan mij: jij bent zeker heel gelukkig met je pupje? Dus ik knikte instemmend en hij zei: ja, dat kun je aan alles aflezen als je voorbij komt lopen met hem, dat straal je ook echt uit :ok: !
Dus de reacties kunnen ook heel positief zijn. Met Nala, mijn nieuwe pup, ga ik dus gewoon opdezelfde voet verder :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”