Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Accepteren dat iemand anders jouw hond corrigeert?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

billy schreef:Zeg Daan , hoe gaat het met Puckie en waar blijven de foto's :mrgreen:
Groetjes Els
heel goed. Wat een mopje.... Diesel begint toenadering te zoeken.
Heel mooi om te zien. (hij houdt niet van pups)
Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een camera gekregen.
Om alles te installeren is het een beetje te laat.
Foto's komen. :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Daan schreef:
billy schreef:Zeg Daan , hoe gaat het met Puckie en waar blijven de foto's :mrgreen:
Groetjes Els
heel goed. Wat een mopje.... Diesel begint toenadering te zoeken.
Heel mooi om te zien. (hij houdt niet van pups)
Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een camera gekregen.
Om alles te installeren is het een beetje te laat.
Foto's komen. :wink:
Ben benieuwd en leuk dat het zo goed gaat. :ok:
Groetjes Els
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Nee, ik wil niet dat bezoek mijn hond corrigereert, dan zou ik er gelijk iets van zeggen. Als mensen haar willen negeren omdat ze om aandacht vraagt prima, maar corrigeren vind ik de taak van de eigenaren.

Als Nieve uit logeren is dan moet ze natuurlijk wel luisteren naar degene bij wie ze logeert en die heeft dan ook het recht om te corrigeren.

Ik zal zelf ook niet snel zomaar bij iemand een hond gaan corrigeren. Probeer het door negeren op te lossen en laat de rest aan de eigenaar over. Buiten wil ik in noodsituaties nog wel eens naar andermans hond schreeuwen, maar dat is dan alleen als er een loslopende hond naar Nieve toe komt (dus eigenlijk uit bescherming van de loslopende hond om te voorkomen dat Nieve hem/haar grijpt).
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nope wij corrigeren wanneer nodig en niemand anders.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Takkie schreef:ja, het zit namelijk zo...

er was net iemand bij ons en Joy wil nog wel eens opspringen tegen mensen (zie Opvoeding). Diegene is daarmee bekend.
En ik weet dat dat ook wel irritant is en ik probeer haar er ook vanaf te krijgen.
Dus ze deed het weer vandaag en diegene pakt haar in de nekvel, zo hard dat ze moest piepen en die zei: "stomme rothond!"

slik...

Dan lijkt het net of je een stomp in je maag krijgt. Dat iemand zo iets zegt over mijn beste maatje en mijn meissie.
Mijn zusje zei nog wel: "Doe eens normaal zeg" tegen die persoon.
Maar ik vond dat echt niet leuk!

Ik zelf zal het ook niet durven om om zo'n reden iemand anders hond zo aan te pakken. Vooral als ik weet dat diegene druk bezig is dat gedrag af te leren.
Die persoon had bij mij dus direct mogen vertekken, is ie helemaal gek geworden!!
Trouwens ik denk niet dat mijn honden dat zouden pikken van iemand anders, alleen van mij, ron, en mijn moeder en zusje maar van niemand anders, zoiets zou nog gevaarlijk kunnen zijn ook....
Schoppen en slaan vind ik al helemaal uit ten boze....
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

je kan het alicht proberen of het werkt , denk het niet.

mol :8):
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als wij er toestemming voor hebben gegeven (door b.v. iemand op ze te laten passen) wel. Maar nooit door slaan of schoppen!
Als ik er zelf bij ben vind ik het hoogst irritant als iemand mijn hond corrigeert. Vind ik al als ik bezig ben met 1 van de honden en b.v. mijn moeder gaat over mijn commando heen omdat zij meent dat het niet snel genoeg gebeurt. Dat is al reden voor ruzie, dus helemaal als een buitenstaander zich bemoeit met onze honden.
Hoewel ik terugsturen als ze te ver afdwalen en niet meer op ons reageren wel acceptabel vind. Dat zou ik ook doen als ik zie dat iemand anders zijn hond kwijt is of de hond alleen maar onze honden ziet en niet meer zijn baas.
Een halsband of nekvel van een vreemde hond grijp ik alleen maar als ik daarmee een dreigende vechtpartij of rijden kan voorkomen.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Alleen mijn collega's die mogen dat als het nodig is, omdat die weten hoe ze met honden om moeten gaan, slaan en schoppen doen ze niet.

Echt corrigeren kan toch niemand, Floep die krijg je toch niet zomaar in handen, Keizer die bijt gewoon keihard van zich af. Zo ben ik hier in huis ook de enige die hem in zijn nekvel kan grijpen bijv. mijn ouders bijt hij dan gewoon. :denken:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
starfleet
Erelid

Re: Accepteren dat iemand anders jouw hond corrigeert?

Ongelezen bericht door starfleet »

Takkie schreef:

En zou je zelf iemand anders hond een correctie geven als ie irritant gedrag vertoont?
Enkel "nee" of "foei" vind ik acceptabel tegen een andere hond in normale omstandigheden.

Ik zou een hond een flinke trap geven als hij mijn hond aan het toetakelen was, onmiddellijk ingrijpen noodzakelijk is om mijn hond te redden en de eigenaar niet onmiddellijk ingrijpt of niet te ontdekken is.

Anne
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Verbaal heb ik niet zo'n moeite mee, maar fysiek is not done en ook zeer onverstandig. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

sommige mensen mogen fribbel corrigeren. fribbel rijdt af en toe tegen mijn vriend op dus dan mag hij zelf corrigeren vind ik.
iedereen mag NEE! tegen hem roepen als hij eten probeert te stelen (van tafel, uit de prullenbak enz.)

ikzelf corrigeer geen andere honden, maar moet wel vaak honden van fribbel aftrekken. hij wordt nl. heel vaak bereden en dat laat hij gewoon toe, hij gaat dan heel zielig zich klein maken en de meeste mensen vinden het erg grappig dat een bull terrier zo'n watje kan zijn, dus dan moet ik het zelf maar opknappen
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Takkie schreef:Misschien een beetje een vage titel, maar ik bedoel:

Zou je het accepteren als iemand anders jouw hond een correctie geeft, d.m.v. slaan, schoppen, schreeuwen of in de nekvel pakken o.i.d. (ook al is het terecht) ?

Nee, in die zin ze mogen de honden in de nekvel pakken als ze aan het rijden zijn bij een andere hond, maar goed mijn reu hou ik altijd in de gaten en de teven hebben dat nog nooit bij een buitenstaande teef gedaan. Voor de rest ben ik degene die ze corrigeert en niemand anders.

[/quote]En zou je zelf iemand anders hond een correctie geven als ie irritant gedrag vertoont?[/quote]
Ik vind dat iedereen zijn eigen hond dient te corrigeren, dus zal het ook niet doen, wel haal ik er een reu af als hij gaat rijden op één van mijn teven.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

In principe zijn de enige die de honden corrigeren mijn vriend en ikzelf. Ik kan me echter wel situaties voorstellen dat iemand mijn hond wegstuurt op zijn plaats of iets dergelijks. Als we bijv. eters hebben en mijn vriend en ik staan te koken en Sunny zit bij iemand op de broek te kwijlen omdat ze aan een lekker olijfje zitten te knabbelen, tja dan mogen ze hem toch echt af leggen of naar zijn plaats sturen. Graag zelfs :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Vreemden hebben met hun handen van mijn hond af te blijven als het om 'corrigeren' gaat.
Een paar dagen terug vond de maatschappelijk werker het nodig om Leo in z'n nekvel te pakken toen hij niet luisterde (hij ging in de verkeerde mand liggen, Leo snapte de bedoeling niet eens).
Dat vind ik echt zó triest he, waar haalt iemand in godsnaam het lef vandaan om iemand anders z'n hond in zijn nekvel te grijpen! :devil: :devil: :devil:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Als het nodig mocht zijn dan mag mijn moeder de honden verbaal corrigeren, maar dit doet ze alleen als ik op dat moment niet op de plek aanwezig ben.
verder doen we het zelf wel en slaan en schoppen is streng verboden.
Een tijd geleden was ik pissig op mijn vriendin, ze kwam langs met haar zoontje van 2 en scooby houd niet van kinderen, maar als ze hem met rust laten is er niks aan de hand, komen ze te dicht in de buurt dan loopt hij weg.
Haar zoontje gaat om scooby heen hangen en scooby waarschuwt, zij geeft een schreeuw naar scooby dat hij normaal moet doen en dan heb je dus een probleem bij mij.
Vraagt ze ook nog later: zou hij gebeten hebben?
ik zei: dat weet ik niet, alle kinderen die hij kent, laten hem met rust.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zou je het accepteren als iemand anders jouw hond een correctie geeft, d.m.v. slaan, schoppen, schreeuwen of in de nekvel pakken o.i.d. (ook al is het terecht) ?
Het ligt eraan wat hij doet. Als Jack op een aangelijnde loopse teef klimt en ik ben er niet snel genoeg bij, mogen ze hem er best vanaf schelden. Als hij tegen iemand wil opspringen, vind ik het best dat mensen LAAG! roepen of hem wegduwen. Maar slaan of schoppen of in zijn nekvel pakken, nee. Dan word ik link.
En zou je zelf iemand anders hond een correctie geven als ie irritant gedrag vertoont?
Yep, maar in principe wel op dezelfde 'beschaafde' manier. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik een hond gaan slaan of schoppen. Meestal helpt vreselijk schelden en vloeken tegen een irritante hond prima.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Over het algemeen hou ik mijn honden zo erg in de gaten dat andere mensen hen geen correctie hoeven te geven. Ik ben ze gewoon voor.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als dat op een goede manier gebeurt wel, ben ik er zelfs blij mee want als iemand anders er eerder bij is dan ik , had ik zelf dus te laat geweest. Is wel eens goed om te weten dat een correctie van ongewenst gedrag niet alleen met de baas samenhangt.
Helaas is op een goede manier corrigeren maar voor weinigen weggelegd.
weg gehaald zit een virus in
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Sjiel schreef:Helaas is op een goede manier corrigeren maar voor weinigen weggelegd.
Inderdaad, er zijn ook genoeg mensen die 'een goede schop onder z'n hol' een manier van corrigeren vinden :evil:
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Corrigeren betekent voor mij een dominante handeling op je hond uitvoeren. En dat doen alleen wij dus. Maar met de bij ons positief aangeleerde nee kan eigenlijk iedereen onze hond `straffen'. Dus hem iets niet geven/laten doen wat hij wel wil.

Maar hoe gaan jullie om met een situatie waarin jouw hond wordt gecorrigeerd door een andere hond, of waarin jouw hond een andere hond corrigeert. En dan heb ik het dus over bv. een poot op schoft leggen, overstaan, rijden, misschien nog wat grommen, maar geen knokpartij o.i.d. En natuurlijk ook een situatie waarin terecht gecorrigeerd wordt.

Hoe lang laat je dat doorgaan, wat sta je wel of niet toe van jouw hond en de andere hond? Of komt zo'n situatie gewoon niet voor? Ben benieuwd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zepenko schreef:Corrigeren betekent voor mij een dominante handeling op je hond uitvoeren. En dat doen alleen wij dus. Maar met de bij ons positief aangeleerde nee kan eigenlijk iedereen onze hond `straffen'. Dus hem iets niet geven/laten doen wat hij wel wil.

Maar hoe gaan jullie om met een situatie waarin jouw hond wordt gecorrigeerd door een andere hond, of waarin jouw hond een andere hond corrigeert. En dan heb ik het dus over bv. een poot op schoft leggen, overstaan, rijden, misschien nog wat grommen, maar geen knokpartij o.i.d. En natuurlijk ook een situatie waarin terecht gecorrigeerd wordt.

Hoe lang laat je dat doorgaan, wat sta je wel of niet toe van jouw hond en de andere hond? Of komt zo'n situatie gewoon niet voor? Ben benieuwd.
er wordt hier bij vreemde honden niet gecorrigeerd. zij hoeven niet samen te leven dus ik accepteer het gewoon niet.

sam en lola hebben wel soms een momentje dat sam haar corrigeerd ofzo, dat laat ik gaan. zij zoeken het samen wel uit.

door ze al een jaar te observeren weet ik wanneer de gevaarlijke grommen echt gevaarlijk worden en een brul is dan voldoende.

anderen mogen mijn honden corrigeren, maar niet iedereen.

alleen mensen die ik vertrouw. lola logeert soms bij mijn moeder en die mag dan dus ook gewoon corrigeren
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Wat betreft het corrigeren van of door andere honden is het bij ons hetzelfde als bij Masha. Dat gebeurt niet. Als we dat wel hadden toegestaan hadden we aan Tagor een enorm dominante etterbak gekregen met flink wat winstervaringen. Zeker ook omdat Jari hem altijd heeft gesteund. Daar wordt je niet blij van. De keren dat Tagor en een andere reu op elkaar klapten hebben we ze (samen met de eigenaar van de andere hond) altijd uit elkaar gehaald.
Afbeelding
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

nee :boos: als er wat is doe ik het zelf.
er kom niemand aan mijn honden :devil:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

ashanti schreef:nee :boos: als er wat is doe ik het zelf.
er kom niemand aan mijn honden :devil:

En wat als het flink knokken is, mag iemand dan nog niks doen?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik denk niet dat al mijn honden zich laten corrigeren door vreemde iemand heeft het ooit geprobeerd bij Orson en kwam van een koude kermis thuis ik was er gelukkig vlakbij dus kon gelijk ingrijpen en het was ook nog eens volkomen onterecht :evil:
Zou een van de andere honden opdringerig zijn bij iemand en ik ben er niet a la minute bij heb ik geen moeite met een brul of iets Micron wil vaak vriendelijk begroeten en mensen ''snauwen'' hem dan soms weg dat vind ik niet zo erg wel accepteer ik geen fysieke correcties van andere mensen bij mijn honden.
Overigens let ik zelf zo goed mogelijk op mijn doggies dus het gebeurt zelden moet ik zeggen.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik wil niet dat mijn honden door iemand die ze niet goed kent worden gecorrigeerd. Dus dat betekent dat ze alleen door ons gecorrigeerd worden, en dan nog niet fysiek maar alleen met stem.

Als een vreemde Dino of Buck zouden willen corrigeren d.m.v. fysieke correcties dan komen ze inderdaad ook van een koude kermis thuis want dan wordt er wel gebeten of gesnauwd denk ik. Dus ik zorg dat ik er altijd ruim op tijd bij ben om problemen te voorkomen.

Beer en Balou hoef ik eigenlijk niet vaak meer te corrigeren. Gewoon commando's geven werkt heel goed.Die zijn trouwens ook vreselijk onder de indruk van zoiets dus dat wil ik al helemaal niet.

Desi wordt al helemaal door niemand gecorrigeerd, ook niet door ons. Dat is niet nodig.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Laatst was er een mevrouw in het bos die Bram een takje uit z'n mond trok. Ze sprak hem daarbij boos toe. Ik heb niks gezegd (wil geen ruzie), maar vond het belachelijk. Bram mag van mij namelijk wel op een takje kauwen! Vervolgens kreeg ik ook nog een preek over het opvoeden van pups, zucht.

Ik corrigeer geen andere honden, behalve als ze te ruig met Bram spelen (dan trek ik ze weg) en als ze tegen me opspringen. Ik sta zelf altijd met m'n neus vooraan als Bram mensen tegenkomt, dus ze krijgen de kans niet om hem te corrigeren bij opspringen bijv. Ik zorg ervoor dat dit niet gebeurt. Bekenden vraag ik altijd of ze 'nee' willen zeggen bij opspringen en hem willen negeren als hij niet met 4 poten op de grond staat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Zou dit absoluut niet accepteren, zéker geen fysieke correcties! Alleen mijn partner mag mijn hond ook corrigeren, zij het dan wel volgens míjn regels, dus door net dezelfde bevelen te gebruiken als ik.
Bij situaties waarbij ik vermoed dat het nodig kan zijn dat iemand anders even "ingrijpt" (alléén verbaal!!!), zeg ik dat ook tegen die perso(o)n(en), en zeg hen hoe te corrigeren (een duidelijke NEE volstaat bij Luna).
(bijvoorbeeld bij een forumwandeling waarbij ik onmogelijk constant kan zien waar mijn stuitermonster uithangt, of als -een zorgvuldig uitgekozen :pffff: -iemand even op haar moet letten).

Zou ik zelf een andere hond corrigeren? Ook alleen verbaal, tenzíj in uiterste nood. En dan bedoel ik dus als die andere hond mijn hond tracht op te vreten ofzo. :devil: Dan knal ik er dus wel tussen.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Mijn honden laten zich niet door anderen corrigeren, alleen door mij en mijn man. En wij letten ook zo goed op hun dat het ook niet nodig is dat een ander het doet. Ze zijn ook enorm op ons gericht en luisteren echt niet naar een vreemde.. :neenee:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

bernersennenfan schreef:Mijn honden laten zich niet door anderen corrigeren, alleen door mij en mijn man. En wij letten ook zo goed op hun dat het ook niet nodig is dat een ander het doet. Ze zijn ook enorm op ons gericht en luisteren echt niet naar een vreemde.. :neenee:
Ik zeg ook niet dat Luna echt zou lùisteren naar een vreemde :mrgreen: , maar die zou haar gedachten misschien wel éven van deugnieterij kunnen afhouden. Tot ik er ben :mrgreen: .
Ik let er ook op, maar soms kan het niet anders :wink: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”