's Morgens laat Eric Pino uit. Er is dan niets aan de hand en Pino heeft het dan volop naar z'n zin bij Eric. Zodra ze dan thuiskomen gaat Eric de douche in ... daarna geeft hij Pino eten en gaat een kwartiertje later naar zijn werk.Anna Penta schreef:Hé Carly, neem je man in de eerste plaats mee naar de cursus! Het is voor hem ook niet leuk als hij zo'n achterstand heeft t.o.v. jou, en hoe kun je één lijn trekken als jij wekelijks leert hoe je de hond moet opvoeden en je man dat hooguit uit de tweede hand moet doen?
Wat je het eerste halfuurtje het best kunt doen? Het lijkt mij dat hij Pino gewoon compleet moet negeren, hem hooguit wat lekkers toestoppen/-gooien. Geeft hij ook het eten en zorgt hij voor de leuke dingen? Dat is ook heel belangrijk. Pino moet hem echt leuk gaan vinden, en zeker niet nog meer nare ervaringen met hem opdoen!
Maar vast en zeker zul je hieromtrent nog meer tips krijgen.
Tussendemiddag geef ik Pino eten en 's avonds geeft of Eric hem eten of geef ik hem eten.
Eric gaat in augustus met Pino ABC doen ... ik heb de puppy cursus gedaan ... Eric wil ook graag op cursus met Pino (ABC is de volgende cursus) maar die begint pas in augustus.
Ik had al op de planning staan om straks is goed met Eric te praten over Pino ... een optie die ik ga doen is dat Eric Pino niet meer straft ... doet Pino iets wat niet mag, laten gaan en mij roepen ... en als ik weg ben dat hij dan echt alleen foei roept en Pino verder niet aanraakt.
Iets wat Eric alleen niet doet is dit:
Als ik Pino heb gestraft (bij mij is dat heel af en toe, als Pino echt fout is, hem in z'n nek grijpen ... maar meestal FOEI) dan negeer ik hem een paar minuten. Daarna roep ik hem bij me, geef hem een commando (bijvoorbeeld zit), geef hem wat lekkers, pak een speeltje en ga met hem spelen. Eric doet dat niet ... dat is dus iets wat ik ook straks met hem bespreek.