Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eline, mijn jongste zoon Yorick (20, dus wel min of meer man) vraagt al een tijdje om weer eens in de Soesterduinen te gaan wandelen. Misschien kunnen we dat combineren met een ontmoeting met Kiki.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle schreef:Eline, mijn jongste zoon Yorick (20, dus wel min of meer man) vraagt al een tijdje om weer eens in de Soesterduinen te gaan wandelen. Misschien kunnen we dat combineren met een ontmoeting met Kiki.
Dat lijkt me leuk! Zijn jouw honden een beetje vriendelijk met kleine teefjes? Ze is namelijk wel wat afstandelijk met grote honden en als ze erg druk zijn vindt Kiki het niks met haar kleine lijfje!
Je moet me maar eens pbben als je deze kant opkomt! Leuk!
Belle schreef:Eline, mijn jongste zoon Yorick (20, dus wel min of meer man) vraagt al een tijdje om weer eens in de Soesterduinen te gaan wandelen. Misschien kunnen we dat combineren met een ontmoeting met Kiki.
Dat lijkt me leuk! Zijn jouw honden een beetje vriendelijk met kleine teefjes? Ze is namelijk wel wat afstandelijk met grote honden en als ze erg druk zijn vindt Kiki het niks met haar kleine lijfje!
Je moet me maar eens pbben als je deze kant opkomt! Leuk!
Chiva gaat niet meer mee op langere wandelingen (ze is 16 en vindt het niet meer zo leuk), dus het gaat alleen om Belle. Belle kan heel speels zijn, maar stelt zich behoorlijk afwachtend en onderdanig op tegenover vreemde honden. Ook speelt ze vaak met kleine hondjes en dat gaat altijd prima, dus ik voorzie geen problemen met haar. Ik stuur je een PB als de temperatuur weer zodanig is dat het een beetje uit te houden is in de auto. Misschien komt mij "grote" man dan ook wel mee als twee tegelijk niet teveel is voor Kiki.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
MARC_S schreef:Mezelf aanbieden heeft geen zin denk ik, Kiki kent me en mag me wel geloof ik
Vandaar ook dit berichtje. Ze laat best haar vertrouwen winnen nadat mannen daar moeite voor hebben gedaan. Na 2 avonden Ronald is dat wel okee. Ik ben straks door de mannen hier heen en als ze ze kent is het probleem weg. Ik wil graag dat ze gewoon met iets meer vertrouwen mannen tegenmoed gaat treden en niet van elke eerste ontmoeting zo'n drama maakt. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Belle schreef:Chiva gaat niet meer mee op langere wandelingen (ze is 16 en vindt het niet meer zo leuk), dus het gaat alleen om Belle. Belle kan heel speels zijn, maar stelt zich behoorlijk afwachtend en onderdanig op tegenover vreemde honden. Ook speelt ze vaak met kleine hondjes en dat gaat altijd prima, dus ik voorzie geen problemen met haar. Ik stuur je een PB als de temperatuur weer zodanig is dat het een beetje uit te houden is in de auto. Misschien komt mij "grote" man dan ook wel mee als twee tegelijk niet teveel is voor Kiki.
even overleggen met vriendlief maar dan heb ik eventueel een grote, sociale, rustige hond en een manspersoon van enig postuur in de aanbieding voor een wandeling in de Soesterduinen...
Ymke is met name met teefjes en met kleinere honden meestal heel rustig. Ze is ook vriendjes met Yorkies en Chihuahuas.
Hier over de vloer gaat denk ik ook wel lukken met de dames, Ferro gaat dan toch apart. Andere honden in huis heb ik met Ymke nog niet geprobeerd, maar je bent van harte welkom... ik denk niet dat het een heel groot probleem is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ik wil iedereen bedanken en ik kan voorlopig even voort met de mannen. Ik wil eerst even bekijken hoe of het allemaal loopt met Kiki en heb ik meer hulp nodig dan schrijf ik de desbetreffende mensen een pb, dus ook jou Jelle! Ik ben heel blij met al het aanbod en vind het prettig om geregeld iets te ondernemen met haar en vreemde meneren de komende tijd om haar vertrouwen te vergroten!
Ik hou iedereen op de hoogte!
is het ook geen idee om bij een honden club bij jou in de buurt je te melden
je hoeft daar alleen maar over het veld te lopen bv bij het wisselen van de lessen en je hebt dan vast mannen om je heen die ook met hun hond bezig zijn en altijd wel koekjes in hun zak hebben die ze willen offeren voor kiki
fenneke schreef:is het ook geen idee om bij een honden club bij jou in de buurt je te melden
je hoeft daar alleen maar over het veld te lopen bv bij het wisselen van de lessen en je hebt dan vast mannen om je heen die ook met hun hond bezig zijn en altijd wel koekjes in hun zak hebben die ze willen offeren voor kiki
Ja, dat wil ik ook gaan doen, maar het meeste begint pas na de vakantie weer.
Jan is evt. ook beschikbaar en dan kun je kiezen uit een grote hond of kleine hond met grote mond.
Hij vind de soesterduinen weleens wat anders (en andere vrouwen natuurlijk ook )
Hoi, wij willen ook best eens mee gaan wandelen, waar had je in gedachten?
Trouwens bij de meeste forumwandelingen waar ik tot nu toe ben geweest, waren telkens diverse mannen aanwezig.
En een bakkie koffie/thee of wat anders is daarna deden we meestal toch al wel.
Wat is daar anders aan vraag ik me af, wennen aan mannen kan dan toch ook?
johan schreef:Wat is daar anders aan vraag ik me af, wennen aan mannen kan dan toch ook?
Alles kan, maar ik wil Kiki niet in een grote groep honden hebben. Ze moet eerst vertrouwen krijgen. Het is een heel sociaal hondje, maar wel een hondje wat geleefd heeft tussen 140 loslopende honden in een spaans asiel. Haar leerervaring is wel gewoon dat je moet oppassen bij grote honden, want die kunnen je iets doen. Ze houdt ze dus op afstand en moet eerst echt vertrouwen krijgen. Ik ben altijd er voor traag en kalm opbouwen.
Kheb het ook weer te laat gelezen Had zo graag met Kiki in contact gekomen,en heb meestal wel een positieve uitstraling op honden(komen meestal spontaan op me af, terwijl ze normaal niet zo op iemand aflopen )Dus mischien had ik op Kiki oook wel een positieve uitwerking gehahad Maar ja TE LAAT. Tijgertje had ik niet mee kunnen nemen. Maat goed mocht je nog belangstelling hebben roep je maar.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Zag dat je voorlopig al mannen zat had tot volgend jaar kerst Maar mocht je nog een keer zonder te komen zitten , dan mag je Michael wel even lenen, we wonen dicht in de buurt dus das wel lekker makkelijk.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..