En bedankt voor deze oppeppende woorden....Maar ik snap wel wat je bedoeld hoorstarfleet schreef:Wat ik denkelijk met Saar zou proberen is haar vaak al dragen of in een draagzak zetten in "gevaarlijk" gebied, dus als je langs zo'n boerderij moet in de polder of als je een stel flinke wilde Labradors aan ziet komen in de verte. . Eigenlijk omdat ze het dan heel normaal vindt om een tijd gedragen te worden of in de tas te gaan. Natuurlijk ook heel veel los en dollen, maar dat ze er aan gewend is dat ze in een tas gestopt wordt tussendoor.Moos schreef: Het gaat met mini-Saar er namelijk vaak niet alleen maar om dat ze wilde lab-reuen eng vindt, het gaat er vaak ook nog eens om dat een flinke slag met een poot van diezelfde reu Saar flink kan verwonden.
Vooral dus omdat je zegt dat ze "flodderig" is en amper vier kilo weegt en de combinatie van angst en wegrennen. Ik heb het gevoel dat dat een keer fout gaat gaan namelijk
Anne
Ik denk dat ik haar misschien maar gewoon wat vaker op ga tillen, als ik denk dat het misschien weleens wat minder gezellig zou worden. In de draagtas doen kan ook, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf nogal ongemakkelijk loop met steeds zo'n bungelende tas op mijn buik, en ze is licht genoeg om gewoon een minuut of 15 op de arm te nemen.
Als er trouwens een hele wilde labrador op ons af komt, til ik haar ook vaak op. Of, als ik de lab in kwestie ken, grijp ik hem aan zijn halsband en breng hem terug naar de baas.
Wegrennen doet ze trouwens niet zomaar; het is niet zo dat ze bij elke hond die ze wat te zelfverzekerd of druk vindt, weg rent. Dat is puur als ze opgejaagd wordt. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend.
Als ze een hond engig vindt zie ik dat aan haar houding, en heel soms wil ze nog weleens een klein sprongetje opzij doen, maar ze rent dan niet weg. Ze blijft staan en laat de andere hond snuffelen, alleen bij zo'n 'enge' hond is ze heel duidelijk absoluut niet op haar gemak.
Gelukkig vindt ze de meeste honden geweldig, alleen de grote zeer zelfverzekerde exemplaren vallen voor haar in de catagorie eng. En dan met name als ze haar ook gezien hebben en naar haar gaan kijken, dan schrikt ze.
Ik denk dat ik met Saar gewoon wat makkelijker over optillen moet gaan denken, en dat ik, als ik zie dat de hond in kwestie bij haar in de catagorie 'eng' valt, haar best op kan tillen, en even een stukje mee kan nemen bij die hond vandaan.
Ik weet niet zo goed meer hoe ik dat anders op moet lossen. Heel veel onzekerheid heb ik er helemaal uitgekregen bij haar, en vandaag op het strand heeft ze ook gewoon heel leuk gespeeld met een Spaniel, en in het bos speelt ze ook heel leuk met een flink aantal honden.
Maar toch, als een hond 10 of 15 keer zo zwaar is als zijzelf, en ook nog eens zeer zelfverzekerd dan schrikt ze, lang niet meer zo erg als in het begin, maar toch, het zit er nog wel een beetje.