Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie gebruikt er een bench en wie niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik gebruik de eerste tijd een bench, voor 's nachts en als ik overdag eventjes de deur uit moet.
Ze gaat er zelf in liggen, ook overdag.
Het is voor puck een mand met een dak.
Ik vind haar te groot worden en met 4 maanden vind ik het ook wel mooi geweest.
Ze gaat er nog steeds in liggen :mrgreen:
En op de bank want het deurtje is weg,.
Vanavond kan ze niet op de bank want Maurits riep dat hij om het uur de wekker ging zetten om haar van de bank te halen :smile: :smile: :smile:
Ik leg straks alle eetkamertafelstoelen op de banken. :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Gelukkig geen bench hier.
Dat zou trouwens ook niet passen, mijn woonkamer is nou niet echt ruim te noemen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Daan

De banken zijn gebarricadeerd,en voor straf heb ik maurits zijn wekker op 4 ...5 en 6 uur gezet :smile: :smile:
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Geen bench voor mijn eigen hond. Wel voor de hond van mijn ex als die hier is. Dat is echt haar plekje... Deurtje is eruit gesloopt, omdat het maar naar 1kant open ging en de bench maar op 1 plek kon staan en dan kon dat stomme deurtje niet open.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Voor Belle heb ik een tijdje een bench gehad, maar ze vond het niet fijn. Daarom heb ik al vrij snel de bench weer weggedaan. Nu met Catootje doe ik het meteen zonder bench en dat gaat ook prima. Alleen is ook bij haar de bank favoriet als slaapplaats :roll:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mijn vorige honden hebben nooit een bench gehad al had ik er wel een vreselijke sloper bij. Bij Tomas heb ik een bench aangeschaft die goed van pas kwam toen we hevig gingen verbouwen en de voordeur de hele dag openstond, we hadden Tomas toen net.
Maar ik heb hem al heel snel weggedaan, hij vond het niet echt fijn en ik vond het geen gezicht, zo'n grote hond in een kooitje :wink:
Maar het kan soms handig zijn, ik gebruik hem nu voor opvangdieren :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nooit een bench gebruikt, vanaf de eerste dag heeft ze op een deken naast de zetel gelegen en geslapen en dat doet ze nu nog. aan een bench zijn wel een aantal voordelen gebonden, maar bij mij was het gewoon nooit nodig
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Hier wel een bench gebruikt bij Cayra die ik als pup kocht.
Elke volgende pup komt zeker weer in de bench.
Ik zie alleen maar voordelen van een bench.
Gebruik hem voor de zindelijkheids training en je kan de hond met een gerust hart even alleen laten.
Voor hele lange tijden vind ik hem te klein daar om gaan ze na een maand of 6 over in de buiten kennel.
Die binnen die 6 maanden natuurlijk ook beetje bij beetje wordt aangewent.
Ik wil wel een hond hebben die ook in huis kan zijn vandaar de bech.
Is ook makkelijk met vakantie's :wink:
Jordy kwam op leeftijd van 8 maanden bij mij.
Hij kon niet meer in de bench ging met bench en al door de kamer, als hij los liep was er niks aan de hand.
Dus hij heeft gewoon een lekkere mand.
Voor Cayra staat de bench nu altijd gewoon los, in huis is het haar plekje.
Als ik niet thuis ben zit ze in de buiten kennel.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb benches.

maar ze zitten er niet veel meer in.. als ik er niet ben (en nu al soms om te oefenen als ik er wel ben) zitten ze in de buitenkennels die we hebben gemetselt.

ik wil mijn honden niet samenhebben als ik er niet ben.

als ik er wel ben zijn ze natuurlijk gewoon los samen in huis
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik had vroeger een bench. Die had ik gekocht, omdat Shanu telkens haar staart kapot sloeg tegen de muren als er bezoek kwam. Het idee was dus om Shanu in de bench te doen als er mensen over de vloer kwamen.
Het was geen succes. Ze vond dat ding vreselijk en ik ook.
Uiteindelijk is die kapotte staart overgegaan door hem elke dag opnieuw te verbinden en staat de bench sindsdien bij een vriendin.
Groet,
Dorien
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik gebruik alleen een bench voor Quiero, hij is nog steeds bang en de bench is echt zijn plekje waar hij zich veilig terug kan trekken. Andere honden mogen ook niet bij z'n bench in de buurt kopen van mij, deurtje staat wel altijd gewoon open en voor de andere honden heb ik nooit een bench gebruikt. Malu heb ik gewoon zindelijk gemaakt door haar elk uur mee naar buiten te nemen en te belonen als ze wat deed, ik denk ook dat ze behoorlijk in paniek zou raken van een bench. En als ik voor Molli een bench moet kopen staat m'n woonkamer ook meteen vol. :mrgreen:
Trixy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Trixy »

Geen bench hier. Lekker los over al de kamers (behalve de living).
Afbeelding
Daan

het gaat goed zonder bench.
ideaal hoor die eerste weken. Vooral 'snachts..
we barricaderen wel de banken, ruimen erg goed op.
De kennel mag naar zolder. (of mee naar spanje als daar behoefte aan is :wink: )
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Hier nu ook geen bench meer, maar ik heb er ontzettend veel aan gehad tijdens de puppentijd van Nina en vooral bij Chaya :ok: . Bij juist gebruik van een bench heb ik er niets negatiefs over te melden!
Mijn honden hebben nooit wat tegen een bench gehad. Verder was het ideaal bij het introduceren van Chaya in onze roedel.
Groetjes Rob
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Toen we Molina kregen hadden we een bench gekocht omdat we dachten dat dat min of meer bij een hond hoorde. :denken: Zij dacht daar echter héél anders over en wilde er absoluut niet in. De bench fungeert nu als hok voor zieke of herstellende katten. :wink:

en Molina ...... die ligt lekker languit op de bank en 's nachts tussen ons in bed. :mrgreen:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wij hadden ook een bench (staat nu in de bijkeuken). Als je het op de juiste manier gebruikt is het best handig maar toch :roll: Nee ik vind het echt helemaal niets. Vind het er veel te zielig uitzien ook al ligt hij dan lekker te slapen. Hier slapen en slopen :mrgreen: ze gewoon lekker op de bank :wink:
Afbeelding
Hilmo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Hilmo »

Mijn moeder heeft een bench voor hun heeeele grote hond (een terrier, maar zou niet weten welk ras) en die slaapt er 's nachts altijd in, en ligt er overdag ook vaak in (met klep open). Deze hond is ook al een stuk ouder, en doet dit zijn hele leven al.
Een andere hond, Jack Russel, van mijn schoonzus, gebruikt ook een bench. Ook heel positief, doen wel het deurtje dicht 's nachts en als ze weggaan ook geloof ik.
Wij hebben ook een bench aangeschaft, lekker groot voor dat kleine hondje van ons (helemaal als het een puppy is, maar ook als ze groter zou zijn - uitgegroeid, past ze er makkelijk in). Eten en drinken (zo'n hangbakje) gaat erbij, en een lekker kussentje. Wij zetten de bench in de keuken in het begin, daar kan het deurtje de eerste dagen/weken open blijven, en daar is nergens op te plassen en niets kapot te maken. Ook als we even weg moeten, laten we haar daar. Later willen we het verhuizen naar de woonkamer.
We gaan zodra ze hier komt, meteen al haar laten wennen aan de bench. Ik heb er dus zelf nog geen ervaringen mee, maar dit zijn onze plannen, en ik laat ter zijner tijd nog wel even weten hoe het is gegaan. Ik ben er dus wel voor en we gaan het vol goede moed gewoon proberen :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier wel 3 benchen thuis, voor 1 hond :mrgreen:
Tuana is nu bijna 7 maanden en slaapt 's nachts in de bench. dat is max 8 uurtjes. Overdag slaapt ze van 9 tot max 11 erin. en heel soms als we weggaan dat ze er in ligt.
Ik zorg er wel voor dat ze goed moe is als we weggaan. Wij hebben geen ruimte in huis die we Tuana bestendig kunnen maken
Tuana is van de week bij de fokker geweest met mjn zus. daar lag ze in de hal bij de voordeur te slapen. In de deur zit zo ee ntouwtje door de brievenbus. Die had Tuana dus ontdekt, met gevolg dat ze de eerste nacht al buiten stond :mrgreen: Verder begon ze ook aan de vloer daar te knagen.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik niet, er staat er wel eentje maar die staat te verroesten in de tuin :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Alleen Shain zit hier in een bench of nou ja haar eigen Fort knox :smile:

Mijn honden zitten altijd apart als ik er niet ben en Diego sloopt niks en ligt meestal gewoon op bed te slapen terwijl Shain een meester in ontsnappen is en een sloper! De laatste keer heeft ze zich dwars door mijn matras heengevreten en heeft ze haar bench zo gesloopt dat ze het gepresteerd heeft om door de tralies eruit te kunnen komen :19:

Dus die zit in der bench als ik er niet ben :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Malou heeft de hal als slaapplek. Dus eigenlijk is dat een hele grote bench.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Kan een hond trouwens zijn/haar bench openmaken?
Mizou slaapt 's nachts in een bench, maar ik heb nu al 2x gehad, dat ze 's ochtends op haar kussen lag i.p.v in haar bench :denken:
Dus of ik slaapwandel of zij maakt haar bench open ...
(Sorry als het offtopic is, maar om nu een nieuwe topic aan te maken :19: )
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

pepim schreef:Kan een hond trouwens zijn/haar bench openmaken?
Mizou slaapt 's nachts in een bench, maar ik heb nu al 2x gehad, dat ze 's ochtends op haar kussen lag i.p.v in haar bench :denken:
Dat kunnen ze!
Saar heeft een dichte plastic kattenkennel waar ze graag in ligt, maar de deur gaat eigenlijk nooit dicht tenzij het in heel uitzonderlijke gevallen echt even nodig is dat ze niet in de kamer is. Zoals een verwarmingsmonteur die in en uit loopt of een loge op de bank die niet van een hond op zijn voeten houdt.
mandy23
Actief

Ongelezen bericht door mandy23 »

Wij hebben wel een bench maar dan alleen voor 's nachts. Zodra hij zindelijk is gaat de bench de deur uit. De bench staat naast ons bed dus zodra er iets is ben ik direct wakker.
Arie vind het geen probleem om erin te gaan al ligt hij natuurlijk liever op bed.
Als we even boodschappen gaan doen blijft hij gewoon los in huis en dat gaat eigenlijk heel goed.
Afbeelding

Here I am, what are your other 2 wishes?!
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

amelie schreef:
pepim schreef:Kan een hond trouwens zijn/haar bench openmaken?
Dat kunnen ze!
Saar heeft een dichte plastic kattenkennel waar ze graag in ligt, maar de deur gaat eigenlijk nooit dicht tenzij het in heel uitzonderlijke gevallen echt even nodig is dat ze niet in de kamer is. Zoals een verwarmingsmonteur die in en uit loopt of een loge op de bank die niet van een hond op zijn voeten houdt.
O toch wel! Gelukkig, dan ben ik toch niet gek. :mrgreen:
Ik gebruik de bench o.a. omdat ik niet alle snoeren heb weggewerkt en op zich heeft ze er ook geen problemen mee ...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik gebruik geen bench ik vind ze veel te klein
ook mijn pups wilde slopen maar ik heb gezorgd dat de gang en keuken pup proef werden
ik snap ook niet waarom zo hondje in een kooitje moet
wat hebben mensen vroeger een strijd gehad tegen de erf honden die in een kleine ruimte zaten
nou die hadden nog meer ruimte dan de hond nu in een bench
wel heb ik een gekooit hondje gehad die was het gewend in een soort bench te leven
ze durfde niet eens te slapen zonder dat ze gekooit was
we hebben haar moeten trainen om zonder kooi te kunnen leven
er is ook weinig natuurlijkst aan een kooi
Afbeelding
Pearl
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pearl »

Wij hebben sinds twee weken een bench voor Spike en zijn nu bezig met de benchtraining. Vanaf dag één zag hij het echt als zijn mand, met name omdat de bench op de plek van de mand staat denk ik. Hij gaat er overdag uit zichzelf in liggen slapen en het deurtje is dan altijd open, hij ziet het al echt als zijn plek. Hij moet alleen in de bench als we 's middags langer dan twee uren weg zijn (dat is over het algemeen alleen op zaterdag) Het is heel raar, hij kan 's ochtends en 's avonds prima alleen zijn, maar 's middags gaat hij slopen, zelfs als we daarvoor een uur gewandeld hebben :denken: Het zal er ook wel mee te maken hebben, dat hij uit zijn vertrouwde omgeving weg is en ineens nieuwe eigenaren heeft. We hopen wel dat we de bench op den duur helemaal niet meer dicht hoeven te hebben, maar voor nu is het even een bescherming van onze inboedel :wink:
You can either agree with me or be wrong...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

ik ga in het begin wel een bench gebruiken met mn pup, in ieder geval zo lang ze nog niet zindelijk is, maar waarschijnlijk tot na de pubertijd, zodat ze niet leert om te slopen... Wat ze niet leert hoeft ze ook niet af te leren...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat ik ook eigenlijk met mijn pet niet bij kan is
dat er woord gescholden op brood fokkers
wand die hondjes zitten in een krappe schuur hutje op mutje
en mensen kopen een pup en douwen zo pup voor 8 uur in de nacht en dan op zijn minst nog 4 uur op de dag in zo klein kooitje
als ik fokker zou zijn
en ik zou weten dat mijn pup zo terecht kwam dan zou ik mijn pup echt niet aan zo iemand mee geven
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Hoi,

wij hebben in het begin bij spriet wel de bench gebruikt (als we eventjes weg gingen ging ze daar slapen, en overdag gewoon konden alle honden erin slapen of doen wat ze wilden)
Spriet was als pup tamenlijk wild namenlijk
Kan een hond trouwens zijn/haar bench openmaken?
Ik weet t niet, wij hebben zo'n ijzer ding.
Spriet kon er niet uitbreken, maar ze heeft wel een keer t hele ijzer verbogen en een stangetje ijzer eruit gehaald. Hoe? :19: :19: :19:
ik zou t niet weten, we kwamen ergens terug van, we keken nara de bench, en spriet keek heel onschuldig: ik heb niks gedaan, helemaal niks gesloopt hoor!
ahum.. ;)
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”