Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cavom

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

tot nu gaat het allemaal goed.
ook balou krijgt het nu.
hopelijk komen ze niet teveel aan.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

little-wolf schreef: hopelijk komen ze niet teveel aan.
Dan moet je wat minder gaan geven. Levi kwam ook énorm aan toen ik overstapte op de Cavom en die krijgt nu ook nog maar héél weinig.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Scooby schreef:
Tarz schreef:Een vette brok :denken: ??
Volgens mij zitten er in een brok altijd nog meer granen (= koolhydraten) hoor!
Hoi Rob,

Klopt en er zitten ook vetten in... :roll:
Je hoeft niet te doen alsof ik een achterlijke opmerking maak :neenee:
Ik begrijp even niet wat er met een vette brok bedoelt wordt. Want volgens mij maakt de hoeveelheid koolhydraten in een brok eerder de hond dik, dan de hoeveelheid verder.
Of is het een vette brok omdat de honden er eerder 'vet' (dik) van worden? Ik ben gewoon even benieuwd wat er precies mee bedoelt word :19:
Groetjes Rob
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tarz schreef:
Scooby schreef:
Tarz schreef:Een vette brok :denken: ??
Volgens mij zitten er in een brok altijd nog meer granen (= koolhydraten) hoor!
Hoi Rob,

Klopt en er zitten ook vetten in... :roll:
Je hoeft niet te doen alsof ik een achterlijke opmerking maak :neenee:
Ik begrijp even niet wat er met een vette brok bedoelt wordt. Want volgens mij maakt de hoeveelheid koolhydraten in een brok eerder de hond dik, dan de hoeveelheid verder.
Of is het een vette brok omdat de honden er eerder 'vet' (dik) van worden? Ik ben gewoon even benieuwd wat er precies mee bedoelt word :19:
Hoi Rob,

Dat snap ik en daar gaf ik je ook gewoon antwoord op: Cavom is een vette brok, omdat er relatief veel vet in zit...
(Ik had helemaal niet de intentie om te doen of je achterlijk bent, hoor. Maar als je nadat ik drie keer geschreven heb dat er veel vetten in Cavom zitten en dat men daarom zegt dat het een vette brok is en nòg vragen over stelt wat men ermee bedoelt, weet ik het ook niet meer, hoor...?! :roll:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Scooby schreef:[
Hoi Rob,

Dat snap ik en daar gaf ik je ook gewoon antwoord op: Cavom is een vette brok, omdat er relatief veel vet in zit...
Oké. Sorry als ik fel overkom... internet hé :wink:
Groetjes Rob
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tarz schreef:
Scooby schreef:[
Hoi Rob,

Oké. Sorry als ik fel overkom... internet hé :wink:
:wink:
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

little-wolf schreef:
Scooby schreef:
little-wolf schreef:heb dat laatste idd gehoord. ze kunnen er ook wat sneller dikker van worden dacht ik gelezen te hebben.
ik ben erg benieuwd.
de honden krijgen al 3x daags een halve beker.
balou voor zn achterhand zo weinig en rochelle omdat ik haar iets aan de dikke kant vond.
hopelijk vinden ze het lekker. daar twijfel ik bij die bolle niet aan :mrgreen:
rochelle weet ik niet.
Hoi,

Dat klopt; Cavom is een vette brok, dus een echte dikmaker.
Lana en Levi (61 en 58 kilo) krijgen ook 3 x daags een halve beker Cavom, dus ik denk dat die hoeveelheid voor jouw honden veel te veel is dan?
wat voor beker gebruik je :mrgreen:
balou staat nog op t oude voer. dat moet eerst op. das al bijna. dat doe ik met een maatbeker die ooit bij een zak pro plan hoorde.

rochelle geef ik nu een kleine mok vol. merk t gauw genoeg of dat t teveel is. als ze dik wordt, geef ik minder. moet eerst ff kijken hoe het gaat.

Deze beker en dan afgestreken vol.
En als ze veel gelopen hebben ( gefietst en zo ) een kleine kop er op.

En of ik gebruik het kleine curver bakje dat naast de beker staat,
Daar gaat precies evenveel in. Maar die is makkelijker meenemen met de deksel er op :mrgreen:

Afbeelding

Je kan beter iets te weinig geven en bij voeren dan te veel geven.
Het is veel moeilijker voor veel mensen om hun hond wat af te laten vallen als aan te laten komen. :wink:
naikel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naikel »

Ik zou ook graag over willen stappen op cavom. chiko zijn voer is bijna op
Maar ik zie op de foto's dat jullie grote honden hebben en die mogen al maar zo weinig van die brokken.
Mijn hond weegt nog geen 5 kg. (is 15 maanden) Is cavom daar ook geschikt voor?? Op de site van cavom lees ik daar eigenlijk niets over.
Trouwens chiko mag best wat dikker worden, daarom wil ook graag overstappen omdat ik vaak lees dat de honden dikker worden van C.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

naikel schreef:Ik zou ook graag over willen stappen op cavom. chiko zijn voer is bijna op
Maar ik zie op de foto's dat jullie grote honden hebben en die mogen al maar zo weinig van die brokken.
Mijn hond weegt nog geen 5 kg. (is 15 maanden) Is cavom daar ook geschikt voor?? Op de site van cavom lees ik daar eigenlijk niets over.
Trouwens chiko mag best wat dikker worden, daarom wil ook graag overstappen omdat ik vaak lees dat de honden dikker worden van C.
Ik heb een oude husky hier nog rondlopen en 2 kleine hondjes van 6 kilo.De grote hond eet gemakkelijk Cavom maar de kleintjes vinden de brokken te groot en te hard.Ik had bij Cavom een proefzakje gevraagd via mail en kreeg toen 2 kilo thuis gestuurd,dus ze hebben iig een goede service :ok: De kleintjes eten hier meestal Royal Canin mini adult,Nutro mini of Hills.Ik wissel het regelmatig af.En ik geef ze ook nog twee dagen wat KVV of een keertje een pensschijf van Rodi.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Je kan een kleinere hond gerust Cavom geven hoor, geen probleem, het is gewoon wel zo dat je wat minder hoeft te voeren van Cavom, maar dat is over het algemeen (wat ik dan ervaren heb) zo met geperste brok.
Het is even wennen, voor jou en voor je hond maar iets minder geven is niet zo heel erg.
Er zit best veel verschil in de hoeveelheden hoor, mijn honden hebben nooit veel gekregen omdat ze gewoon snel zwaar worden en niet veel nodig hebben, de rest krijgt ik geloof wel 4x zoveel dus het is niet gelijk maar zo dat je heeeel weinig mag geven.
Tis iig wel beter voor je hond dan de meeste commerciele merken :ok: en je kan dit makkelijker afwisselen met een versvleesburger o.i.d.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

mijn bouviers eten cavom en het yorky van mijn moeder ook gewoon, ik heb hier een havanezerpup lopen en die zit nu aan de cavompuppiebrok maar heeft zelfs een keer een volwassen cavombrok gegeten ze was toen net 3 maanden maar at het gewoon op (ze was er natuurlijk wel een tijdje zoet mee met die puppietandjes)
Groetjes Patries
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

naikel schreef:Ik zou ook graag over willen stappen op cavom. chiko zijn voer is bijna op
HIer word cavom ook gewoon gevoerd aan de mopsen. Olijfje weegt 7 kg. Wel even opletten dat ze er niet enorm van aankomen zoals bovenstaande posters al aangeven. Soms zitten er hele harde brokken in. Maar die kauwen ze gewoon. (als ze een bot kapot kunnen krijgen kunnen ze ook harde brokken eten vind ik)

Wij voeren al een hele tijd cavom inmiddels, en vooral onze Romeo groeide en groeide. (binnen een maand 2 kg erbij en dat is wel heel veel voor een mops) Flink op een minimum gezet en nu is hij goed op maat zonder vatsig te zijn. Hij krijgt nu ongveer een hand per dag
:denken: (en dat is best sneu als je zijn bakje bekijkt eigenlijk)
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Zaterdag komt de zak Cavom aan, ik moest het bestellen in de dierenwinkel.
20 kilo in een keer, kleinere verpakking kon niet :N:
Als ik een beetje begrijp hoe weinig een hondje van vijf kilo moet eten, helemaal naast de kvv vrees ik dat ik voor het komende jaar voer in huis heb :mrgreen:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

amelie schreef:Zaterdag komt de zak Cavom aan, ik moest het bestellen in de dierenwinkel.
20 kilo in een keer, kleinere verpakking kon niet :N:
Als ik een beetje begrijp hoe weinig een hondje van vijf kilo moet eten, helemaal naast de kvv vrees ik dat ik voor het komende jaar voer in huis heb :mrgreen:
Waarom niet kleiner? 20 kg! :denken: Ze zijn ook in 4 of 5 kg verpakkingen verkrijgbaar. Volgens mij is het niet eens zo lang houdbaar :denken:
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Volgens de mevrouw van de dierenwinkel kon ze het niet kleiner bestellen :boos:
Volgens de mensen van Cavom is dit ook de enige dierenwinkel in omgeving Gouda waar het verkocht word :denken:
Als het niet lang houdbaar is dan laat ik die hele zak zitten, da's gewoon zonde anders.
naikel
Vaste gebruiker

toevallig kreeg ik net het proefpakket van cavom( ong. 2 weken geleden besteld) het is een zak voer van 1kg en infostencils. Daar staat dat cavom compleet verkrijgbaar is in vepakkingen van 5 en 20 kg. en cavom compleet diner alleen in zakken van 10 kg. Jammer genoeg staat er niks over winkels die de cavom verkopen daar moet ik ook nog naar opzoek. Maar die adressen zou je eventueel per e-mail kunnen aanvragen denk ik.
Op dat pak dat ik vandaag dus kreeg staat; THT april 2006. dus het is toch bijna een jaar houdbaar.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Naikel,

De Whippet van een vriendin van me zit ook op de Cavom, dus dat kan prima. :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

amelie schreef: Als ik een beetje begrijp hoe weinig een hondje van vijf kilo moet eten, helemaal naast de kvv vrees ik dat ik voor het komende jaar voer in huis heb :mrgreen:
Hmm.., dan kom je wel in de knoei met de houdbaarheidsdatum, vrees ik. Natuurlijke brokken zijn namelijk niet zo idioot lang houdbaar. Cavom is hooguit een maand of zes houdbaar vanaf productie.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

amelie schreef:Volgens de mevrouw van de dierenwinkel kon ze het niet kleiner bestellen :boos:
Volgens de mensen van Cavom is dit ook de enige dierenwinkel in omgeving Gouda waar het verkocht word :denken:
Wat een onzin; Cavom is ook in 5 kilo verpakkingen verkrijgbaar.
En volgens mij kan iedere dierenwinkel Cavom voor je bestellen als je dat vraagt.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

naikel schreef: Op dat pak dat ik vandaag dus kreeg staat; THT april 2006. dus het is toch bijna een jaar houdbaar.
Euh..., volgens mijn berekeningen is dat zeven maanden, hoor! Is toch nog lang geen jaar! :wink:
naikel
Vaste gebruiker

[/ Op dat pak dat ik vandaag dus kreeg staat; THT april 2006. dus het is toch bijna een jaar houdbaar.][/quote]

[/Euh..., volgens mijn berekeningen is dat zeven maanden, hoor! Is toch nog lang geen jaar! :wink:][/quote]

Oeps inderdaad loop een beetje achter :mrgreen:[quote][/quote]
Laatst gewijzigd door naikel op 18 sep 2005 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Scooby schreef:
amelie schreef:Volgens de mevrouw van de dierenwinkel kon ze het niet kleiner bestellen :boos:
Wat een onzin; Cavom is ook in 5 kilo verpakkingen verkrijgbaar.
En volgens mij kan iedere dierenwinkel Cavom voor je bestellen als je dat vraagt.
de cavom van 5 kilo zit in een doos van 4 dus als de dierenwinkel verder geen klanten heb verkoop ze liever 20 kilo want die kan ze zo geleverd krijgen

wat je ook kan doen is de 5 kilo verpakking bij cavom bestellen
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

aschra schreef:de cavom van 5 kilo zit in een doos van 4 dus als de dierenwinkel verder geen klanten heb verkoop ze liever 20 kilo want die kan ze zo geleverd krijgen
Hoi,

Dat vind ik een erg klantonvriendelijke inslag. Het is toch niet het probleem van de klant dat de 5-kilo verpakkingen in een doos van vier stuks zitten?! Dan moet een dierenwinkel geen praatjes gaan verkopen dat Cavom alleen maar in 20-kilo verpakkingen te koop is. Met een (dieren)winkel die zo klantonvriendelijk denkt, zou ik heel snel klaar zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

niemand hier overigens met de cavom tandplak problemen,
een clubmaatje van me had dat nl wel heel erg met zijn honden

heb nu zelf van de fabriek een 5 kilo zakje als proefverpakking gekregen en zet er dus Ace op over voor een dag of 10 (dan is t op gok ik)
naikel
Vaste gebruiker

[color=indigo][/color]Deze week was mijn proefzakje van cavom bijna op. Ik ga overal bellen of ze cavom verkopen en idd alleen maar 20 kg. verpakkingen te krijgen. Toen ben ik persoonlijk bij de dierenwinkel hier in de buurt langsgegaan en toevallig had die mevr. net de cavom besteld(20 kg.) En ze wilde zo een zak wel opdelen in kleinere verpakkingen.
Nou goede service toch , dacht ik. Moest ik 2 dagen later teruggaan dan was het wel binnen.
Na 2 dagen kwam ik erweer en die vrouw knipte meteen een grote zak open en begon er 5 kg uit te scheppen. Kwam haar man binnen begon hij te zeuren dat het de laatste keer was dat dat gebeurde nu kon hij kijken hoe hij die 15 kg kwijtkwam als hij ze al kon verkopen. Er was helemaal niet veel vraag naar kleine verpakkingen enz. :boos:
Als hij er zo een probleem mee had moest hij het niet doen, het was toch maar een vraag en zijn vrouw bood het uitzichzelf aan .Die zullen naderhand wel flink woorden hebben gehad denk ik.
Maarja ik kan wel even vooruit met de cavom en daarna moet ik kijken wat ik doe.
Is er niemand in zuid-Limburg die ook cavom gebruikt en 20 kg veel te veel vind??? Mss kunnen we een grote zak delen.??
amelie
Zeer actief

Ik heb nu twintig kilo staan en hoewel het hoogstwaarschijnlijk net niet op gaat voor het niet goed meer is zit ik daar niet zo mee. Saar doet het er meer dan goed op en het kost niet zo veel dus dan is het in waarschijnlijk in verhouding niet veel duurder dan een aantal kleine zakken (die per kilo ws duurder zijn dan een grote zak.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

amelie schreef:Ik heb nu twintig kilo staan en hoewel het hoogstwaarschijnlijk net niet op gaat voor het niet goed meer is zit ik daar niet zo mee. Saar doet het er meer dan goed op en het kost niet zo veel dus dan is het in waarschijnlijk in verhouding niet veel duurder dan een aantal kleine zakken (die per kilo ws duurder zijn dan een grote zak.
Misschien is er iemand in je kennissenkring die het ook wel zou willen voeren,dan zou je kunnen delen?Eigenlijk is het wel belachelijk dat er alleen 20 kilo zakken te krijgen zijn.Ik heb ook maar 1 hond die het eet,de andere eten KVV,en voor mij is zo'n zak ook te groot,dus voer ik maar Hill's(3 kilo zak doe ik eeuwen mee). :19: Maar terwijl ze Cavom wel erg lekker vond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tinkertje schreef:
amelie schreef:Ik heb nu twintig kilo staan en hoewel het hoogstwaarschijnlijk net niet op gaat voor het niet goed meer is zit ik daar niet zo mee. Saar doet het er meer dan goed op en het kost niet zo veel dus dan is het in waarschijnlijk in verhouding niet veel duurder dan een aantal kleine zakken (die per kilo ws duurder zijn dan een grote zak.
Misschien is er iemand in je kennissenkring die het ook wel zou willen voeren,dan zou je kunnen delen?Eigenlijk is het wel belachelijk dat er alleen 20 kilo zakken te krijgen zijn.Ik heb ook maar 1 hond die het eet,de andere eten KVV,en voor mij is zo'n zak ook te groot,dus voer ik maar Hill's(3 kilo zak doe ik eeuwen mee). :19: Maar terwijl ze Cavom wel erg lekker vond.
Cavom is ook gewoon in 5 kilo verpakkingen te krijgen
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

naikel schreef:[Is er niemand in zuid-Limburg die ook cavom gebruikt en 20 kg veel te veel vind??? Mss kunnen we een grote zak delen.??
Ik koop wel altijd de 20 kg zakken, maar ik wil best delen hoor :wink:
Waar woon je in Zuid Limburg?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

wat kost dat cavom?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”