Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontwormen en ontvlooiien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

malinois schreef:
lupa schreef:het gastheer waar je het overhebt is de vlo dus! geen vlo geen wormen
hoe kan mijn hond die een vlooienallergie heeft en waar ik dus meteen aan zie dat hij een vlo heeft omdat hij zich helemaal kaal vreet in een paar uur, dan wel wormen hebben :roll:

Je kan het allemaal mooi vertellen maar noemt geen bronnen waar je het uit hebt, ik voorkom liever dan achteraf genezen... dus ik ontworm en gebruik preventief een vlooien-/tekenmiddel.
http://www.aandeheikant.centerall.com/page207_1.php

Lintworminfectie
Een lintworminfectie ontstaat door het opeten van een tussengastheer van de lintworm. In de meeste gevallen is dat de vlo (Dipylidium-lintworm), maar ook konijnen en kleine knaagdieren als ratten en muizen kunnen als tussengastheer van een lintworm (Taenia-lintworm) fungeren.
bron :atjo westerhuis

http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html

Hoe raken onze huisdieren besmet?
De lintwormschakels zijn te vinden in de uitwerpselen of op de vacht van onze huisdieren.

Deze schakels, die gevuld zijn met eitjes, worden opgenomen door een ander dier, een tussengastheer, waarin de eitjes zich ontwikkelen tot lintwormlarven. Door de tussengastheer op te eten wordt uw kat besmet. De lintwormlarven komen vervolgens vrij in de darm en ontwikkelen zich tot volwassen lintwormen.
Voorbeelden van tussengastheren voor de kat zijn vlooien en muizen.
http://www.beemd.nl/wormen%20kat.htm

Lintwormen

Lintwormen danken hun naam aan hun lange, platte vorm. De lintworm bestaat uit een kop, een hals en een lichaam dat uit een aantal schakels bestaat. Lintwormen gaan niet rechtstreeks over van het ene besmette huisdier naar het andere. Huisdieren moeten een besmette tussengastheer opnemen. Ze ontwikkelen dan een volwassen lintworm in de darm. Deze volwassen lintworm stoot steeds zijn laatste (rijpe) schakels af, die gevuld zijn met lintwormeieren. Zo worden tussengastheren telkens opnieuw besmet. Lintwormen gebruiken diverse dieren, o.a. vlooien als tussengastheer. Indien een hond of kat een besmette vlo doorslikt, wordt hij tevens besmet met lintwormen.

http://www.dobey.nl/bayer.htm

natuurlijk heb je ook alle andere soort wormen maar de worm cyclus is wel toch een beetje bekent dacht ik niet dus!

ik heb echt geen zien meer om zelf te verdedigen, moet ik zogenaamd informatie gaan zoeken om me zelf te gaan verdedigen.
beste malinois je zou ook best wat normaler kunnen reageren.
maar goed het is zo
mijn conclusie is dus zorg dat je hond niet van alles opvreet en helemaal geen stront van andere honden, mijn honden doen dat niet en hoe zou dat komen???vroeger deed er 1 wel

zorgen dat je hond geen vlooien heeft en dat hoeft echt niet door troep er in te spuiten dat kan ook gewoon door natuurlijk produkten, ik spek de kassa niet van de da maar wel van de groenteboer en de slager

en hoe kan het , je zegt zelf dat je hond allergisch is voor vlooien en hij heeft zo ag en toe een vlo(want die zie je) en hij heeft wormen, en toch ontwormje en ontvloje? dat rijmt toch niet????? ondanks die troep heeft je hond vlooien en wormen, dan geef je mij toch gelijk of ben ik nou gek?????
da laaste denkik
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Alleen de lintworm heeft als tussengastheer de vlo. Andere veelvoorkomende wormen hebben weer andere gastheren. Ontvlooien helpt dus niet 100% tegen wormen.
Ik ben trouwens ook niet voor preventief ontwormen, laat gewoon af en toe zijn ontlasting onderzoeken of het nodig is.
Van goede wormen heb ik trouwens nog nooit gehoord.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gast

sirene schreef:Alleen de lintworm heeft als tussengastheer de vlo. Andere veelvoorkomende wormen hebben weer andere gastheren. Ontvlooien helpt dus niet 100% tegen wormen.
Ik ben trouwens ook niet voor preventief ontwormen, laat gewoon af en toe zijn ontlasting onderzoeken of het nodig is.
Van goede wormen heb ik trouwens nog nooit gehoord.
ik heb een wanzinnige documentair gezien het ging over de mens en ook dier, ze lieten zien oe het van binnen uit ziet, nou dat wil je dus niet weten, dat is dus de zogenaamde flora en fauna in onse maag.

over het ontvlooien en ontwormen malinois beweerde dat het helemaal niet wwar is wat ik schrijf daarom de documentatie erover, inderdaad niet alle wormen hebben als gastheer de vlo en daarom zeg ik laat geen stront eten, gedrag probleem of mischin voedings probleem voor de honden die dat doen?

maar nogx ,malinois zegt dat ze ontvlooit en ontwormt en ondaks dat heeft de hond vlooien en wormen, da is de basis van deze hele discussie.
als malinois me kan uitleggen hoe het toch dat komt zou ik het fijn vinden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lupa schreef:mijn conclusie is dus zorg dat je hond niet van alles opvreet en helemaal geen stront van andere honden, mijn honden doen dat niet en hoe zou dat komen???vroeger deed er 1 wel
ik heb geen idee, maar de mijne doen dat ook niet alleen paardestront maar dat voorkom ik voor 99% wel... dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt :19:
zorgen dat je hond geen vlooien heeft en dat hoeft echt niet door troep er in te spuiten dat kan ook gewoon door natuurlijk produkten, ik spek de kassa niet van de da maar wel van de groenteboer en de slager
dat vind jij, ik heb het geprobeerd met als gevolg vlooien en sinds ik Frontline geef nooit een vlo meer gezien.
en hoe kan het , je zegt zelf dat je hond allergisch is voor vlooien en hij heeft zo ag en toe een vlo(want die zie je) en hij heeft wormen, en toch ontwormje en ontvloje? dat rijmt toch niet????? ondanks die troep heeft je hond vlooien en wormen, dan geef je mij toch gelijk of ben ik nou gek?????
da laaste denkik
jij zei naar mijn mening dat een hond wormen kreeg door vlooien. Mijn hond heeft dus een vlooienallergie dus ALS hij vlooien zou hebben zou ik dat meteen zien, dat is dus NIET het geval maar hij heeft wel wormen gehad toen ik hem vergeten was te ontwormen afgelopen winter.
Ik ontworm ze in principe elk half jaar of ik moet ze zien en dat was toen het geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:over het ontvlooien en ontwormen malinois beweerde dat het helemaal niet wwar is wat ik schrijf daarom de documentatie erover, inderdaad niet alle wormen hebben als gastheer de vlo en daarom zeg ik laat geen stront eten, gedrag probleem of mischin voedings probleem voor de honden die dat doen?

maar nogx ,malinois zegt dat ze ontvlooit en ontwormt en ondaks dat heeft de hond vlooien en wormen, da is de basis van deze hele discussie.
als malinois me kan uitleggen hoe het toch dat komt zou ik het fijn vinden
mens wat zeur je nou, schrijf eerst eens wat duidelijker moet alles eerst al 2 x lezen voor ik het snap.
Waar haal je het in godsnaam vandaan dat mijn honden hondenstront vreten :19:
en nee mijn honden hebben GEEN vlooien dus beter lezen aub... en wormen had er 1 inderdaad toen ik ze dus niet ontwormd had omdat ik het vergeten was! Zo duidelijk genoeg?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

lo sai che ti dico?
che ti mando al l'altro paese!

ik nok ermee!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:lo sai che ti dico?

ik nok ermee!
nogmaals waar haal je dat vandaan? ben toch wel benieuwd
Afbeelding
Gast

malinois schreef:
lupa schreef:lo sai che ti dico?

ik nok ermee!
nogmaals waar haal je dat vandaan? ben toch wel benieuwd
ik heb nergens gezegt dat JOU hond stront opvreet!!!!
ik heb gezegd dat je(in het algemeen) de hond moet afleren stront te vreten om te voorkomen dat die wormen kan krijgen, komt de worm niet door de stront komt het dus door de vlo de gast heer van 1 bepalde soort worm!!!!!
maar dat zal wel komen door mijn ballagelijk manier van schrijven komen dus om nog meer mis verstanden te voorkomen en nog meer lage opmerkingen van jou kant nok ik ermee!!!! ok?
als je hond geen vlooien heeft hij eet geen stront waar komt dat vandan niet uit de lucht?
maar ik ging stoppen :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef: ik heb nergens gezegt dat JOU hond stront opvreet!!!!
ik zie alleen mijn naam tig keer voorkomen met stront vreten etc.
ik heb gezegd dat je(in het algemeen) de hond moet afleren stront te vreten om te voorkomen dat die wormen kan krijgen,
daar ben ik het mee eens.... :ok:
als je hond geen vlooien heeft hij eet geen stront waar komt dat vandan niet uit de lucht?
ik heb geen idee, maar nee mijn honden eten geen stront en toch had er 1 wormen terwijl hij absoluut geen vlooien had.
Afbeelding
Gast

je ziet je naam voorbij komen bij het feit dat je beweerd dat wormen geen gastheer als de vlo nodig hebben en dat ik dus jou documentatie erover moest laten zien.
daar zie je je naam vorbijkomen

ben toch heel blij dat we eindelijk 1 ding eens zijn, wie weet worden we nog vrienden, maar dan zal ik een vertaal apparaat mee nemen :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:je ziet je naam voorbij komen bij het feit dat je beweerd dat wormen geen gastheer als de vlo nodig hebben en dat ik dus jou documentatie erover moest laten zien.
daar zie je je naam vorbijkomen

ben toch heel blij dat we eindelijk 1 ding eens zijn, wie weet worden we nog vrienden, maar dan zal ik een vertaal apparaat mee nemen :mrgreen:
nergens voor nodig hoor, dit is toch uitstekend leesbaar :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

lupa schreef:in de tijd dat ik ontwormde vond ik inderdaad zo nu een dan wormen sinds ik gestopt ben dus niet meer.
Volgens mij komt dat doordat de hond de (inmiddels dode) wormen uitpoept door het wormenmiddel.
Als je geen wormenmiddel geeft blijven de wormen binnen, lijkt me :idea:
Gast

tekkel schreef:
lupa schreef:in de tijd dat ik ontwormde vond ik inderdaad zo nu een dan wormen sinds ik gestopt ben dus niet meer.
Volgens mij komt dat doordat de hond de (inmiddels dode) wormen uitpoept door het wormenmiddel.
Ja dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. :mrgreen: Mensen lijken helaas niet altijd te beseffen wat voor schade wormen kunnen toebrengen aan de gezondheid.En juist als je in een drukbevolkte streek woont waar er veel honden wonen,eerder met een wormbesmeting te maken krijgen dan in een rustiger gebied.
Gast

tekkel schreef:
nee hoor! de wormen waren zo levindig als maar kon.
maar dat is mijn ervaring
en trouwens als je echt ongelofelijk veel wormen hebt(je hond dan) ga je ook wormen overgeven, en als ik jullie moet geloven zou mijn honden vol zitten omdat ik ze dus al 5 jaar niet ontworm, maar mijn honden hebben zo een hoge zuur in hun maag dat er geen enkele worm het overlijft :smile:
Gast

Tinkertje schreef:
tekkel schreef:
Ja dat lijkt mij ook de meest logische verklaring. :mrgreen: Mensen lijken helaas niet altijd te beseffen wat voor schade wormen kunnen toebrengen aan de gezondheid.En juist als je in een drukbevolkte streek woont waar er veel honden wonen,eerder met een wormbesmeting te maken krijgen dan in een rustiger gebied.
mijn hemel dit klinkt echt eng, maar even zonder dollen mijn honden hebben simpel weg geen wormen(mest onderzoek) dus wijs maar niet bang ik besmet niemand.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

lupa schreef:als je hond gezond is hoef je geen infectiedruk te regelen door een ontwormings middel
overmatige poep eten lijdt tot een hogere infectiedruk, als de infectie druk normaal is is het niet nodig te ontwormen.
dus ik zou niet ontwormen maar het poep eten afleren bv.
infectiedruk is de hoeveelheid pathogenen die in het milieu aanwezig zijn.
lupa schreef:ik heb gezegd dat je(in het algemeen) de hond moet afleren stront te vreten om te voorkomen dat die wormen kan krijgen, komt de worm niet door de stront komt het dus door de vlo de gast heer van 1 bepalde soort worm!!!!!
lupa schreef:als je hond geen vlooien heeft hij eet geen stront waar komt dat vandan niet uit de lucht?
lupa schreef:natuurlijk heb je ook alle andere soort wormen maar de worm cyclus is wel toch een beetje bekent dacht ik niet dus!
Bij mij zijn er wat wormcyclussen bekend, ja. En als ik twijfel zoek ik het na, in vakliteratuur.
lupa schreef:als ik jullie moet geloven zou mijn honden vol zitten omdat ik ze dus al 5 jaar niet ontworm, maar mijn honden hebben zo een hoge zuur in hun maag dat er geen enkele worm het overlijft :smile:
Net zo zuur als bij wilde honden/wolven? Die ook wormen kunnen hebben?
lupa schreef:gewoon uit goeie info en een hele uitgebreiden documentaire.
Bronvermelding. Welke goede info (naam van auteur, artikel, tijdschrift waarin het gepubliceerd is etc) Hoe heet die documentaire? Dan kunnen wij het ook bekijken.
lupa schreef:ik heb een wanzinnige documentair gezien het ging over de mens en ook dier, ze lieten zien oe het van binnen uit ziet, nou dat wil je dus niet weten, dat is dus de zogenaamde flora en fauna in onse maag.
En alles wat op tv komt is waar? en wat voor 1 diersoort wordt beweerd geldt voor alle diersoorten?
En als ik uileg dat stront eten niet de enige (en zelfs niet de meest waarschijnlijke) besmettingsroute is voor spoelwormen, dan negeer je dat kompleet want dat past niet in je straatje.
Verder zegt alleen een positief PO iets, negatief PO alleen als dat een aantal keer herhaald wordt.
weg gehaald zit een virus in
Gast

ik heb linken neer gezet, het interessante tv documenatatie weet ik niet meer waar wanneer hoelaat en door wie is gemaakt.

als je echt in de vallitaratuur en verder gezocht had was je al achetrgekomen dat ontwormen niet preventief werkt.

dat je ergens uitlegd hoe met de spoelwormen en lintwormen er aan toe gaat weet ik wat had ik dan moeten doen? meeteen erop reageren?
het is algemeen bekend dat door poep eten en ratten wormen van zou kunnen krijgen, door een vlo ook.

maar hier gaat het niet om, het gaat erom moet ik wel of niet ontwormen,
dus:
ik ontworm al 5 jaar niet mijn honden hebben geen wormen, mijn flatcoated is bv gisteren op de jacht gegaan in frankrijk dus nie meteen denken dat mijn honden veilig op de bank zitten.

in de tijd dat ik wel ontwormde kwame er wel wormen uit, en nee niet omdat ze door de ontwormings middel dood gemaakt werden waant ik ontwormze als ik dus ook wormen al zag, sinds ik gestopt ben heb ik never nooit meer een worm gezien, ben ik nou de gekke van het dorp??
vind ik best, maar mijn honden krijgen dus geen troep in hun maag.
haaaa en je kan met hele duren worden gaan gooien, het maakt niks uit !

niemand heeft me nog aantwoord kunnen geven op mijn vraag!!
hoe komt het toch dat mijn honden geen wormen hebben, want als ik jullie moet geloven zouden ze vol van moeten zitten
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

De enige vraag die in het vorige stukje staat kan ik niet beantwoorden...
weg gehaald zit een virus in
Gast

Spoelwormen
Spoelwormen zijn geelwitte op elastiek lijkende wormen die wel 20 cm lang kunnen worden. Ze worden overgebracht door direct contact en via de ontlasting. Het uit zich vooral bij pups en kittens; volwassen dieren hebben een bepaalde weerstand tegen deze wormen en bij hen is dan meestal ook niets te zien. De symptomen zijn: vermageren en een dikke buikvol wormen en hoesten, in, ernstige gevallen braken en diarree. De spoelworm is een zeer vernuftig beestje wat in zijn levenscyclus diverse stadia kent. De volwassen spoelworm, leeft in de darm en produceert daar talloze eitjes die uitgescheiden worden met de ontlasting. Op deze manier komen eitjes in de omgeving terecht. Deze eitjes ontwikkelen zich binnen ongeveer 1 week tot larve. Door net oplikken van de larven raakt het dier besmet. Als het larfje binnen is maakt het een tocht door het lichaam alwaar het zich ergens in de spieren of bijvoorbeeld longen hecht. Wordt de hond of kat drachtig dan worden deze larven weer actief. Pups en kittens worden met deze larven in de baarmoeder en via de moedermelk besmet.

BRONhttp://www.huisdierendokter.nl/

Dus
lintworm is te krijgen via de vlo, geen vlo geen lintworm
spoelworm, de kans is zeer gering dat je gezonden volwassen hond daarmee besmet raakt
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

lupa schreef:Dus
En wat als je hond nou regelmatig de ontlasting van door je tuin en in de omgeving rond zwervende katten opeet?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gast

marian* schreef:
En wat als je hond nou regelmatig de ontlasting van door je tuin en in de omgeving rond zwervende katten opeet?
daar komt dus mijn opmerking terug van een paar berichten daarvoor:
af leren poep te eten en naar de oorzaak zoeken waarom hij/zij poep opeet
marian*
Erelid
Contacteer:

lupa schreef:
marian* schreef:
Aha :idea:
Weet je wat het probleem in bijvoorbeeld de tuin is?Die katten komen daar 's nachts ook en als mijn honden dan 's morgens in de tuin komen ruiken zij zo'n delicatesse al véél eerder dan ik het heb gespot,dus is het haphaphap en wég is de kattenstront!
In de hondenmaag.Voor hen is kattenpoep namelijk een delicatesse.
En jij hebt vast en zeker nog nooit een Labrador of een kruising daarvan gehad.
Afbeelding
Gast

marian* schreef:
lupa schreef:
marian* schreef:
Aha :idea:
Weet je wat het probleem in bijvoorbeeld de tuin is?Die katten komen daar 's nachts ook en als mijn honden dan 's morgens in de tuin komen ruiken zij zo'n delicatesse al véél eerder dan ik het heb gespot,dus is het haphaphap en wég is de kattenstront!
In de hondenmaag.Voor hen is kattenpoep namelijk een delicatesse.
En jij hebt vast en zeker nog nooit een Labrador of een kruising daarvan gehad.
nee ik heb geen labrador, en een labrador staat echt niet sinoniem voor poep eten toch?, ik ken meer dan genoeg labradors,het klinkt een beetje zo van ïk heb een lab dus ik kan er niks aan doen"
als je weet dat je hond katten poep eet, zorg je gewoon dat die geen katten poep kan eten zo simpel is dat! training en de oorzaak vinden waarom ze op zoek gaan naar katten poep.
marian*
Erelid
Contacteer:

lupa schreef:nee ik heb geen labrador, en een labrador staat echt niet sinoniem voor poep eten toch?,
Nee,maar wel voor vreetmachines die werkelijk alles lusten :mrgreen:
Ook de kruisingen ervan.

als je weet dat je hond katten poep eet, zorg je gewoon dat die geen katten poep kan eten zo simpel is dat! training en de oorzaak vinden waarom ze op zoek gaan naar katten poep.
Als alles toch eens zo simpel was :roll:
Afbeelding
Gast

...
Laatst gewijzigd door Gast op 09 sep 2005 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

...
Laatst gewijzigd door Gast op 09 sep 2005 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

...
Laatst gewijzigd door Gast op 09 sep 2005 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

marian* schreef:
lupa schreef:nee ik heb geen labrador, en een labrador staat echt niet sinoniem voor poep eten toch?,
Nee,maar wel voor vreetmachines die werkelijk alles lusten :mrgreen:
Ook de kruisingen ervan.

Als alles toch eens zo simpel was :roll:
voor alles is er een oplossing, begin bv met door je hond niet smorgens in de tuin uit te laten
Gast

oeps 1x is genoeg
marian*
Erelid
Contacteer:

lupa schreef:begin bv met door je hond niet smorgens in de tuin uit te laten
Één keer is genoeg hoor :mrgreen:
Enne.......als mijn honden 's morgens de tuin in gaan zijn ze al lang en breed buiten uitgelaten.
Ik woon niet in Belgie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”