Marion. schreef:Inge O schreef:meer nog : ik roep jong én oud bijna alléén maar voor een knuffel of een spelletje

Hierkomen is feest. Altijd! Kijk naar hoe we het pup Miep geleerd hebben, en kijk hoe vervelend Saar het vond om steeds weer hier te komen
http://www.kadoklok.nl/forum/bos.wmv
haha. geweldig filmpje.
Diesel luistert sinds Puck er is honderd keer beter en vooral naar 'puuuuuuckje'
Ik roep beslist geen 'hier' als ik zie dat ze echt iets heel interessants te doen hebben.
Puck volgt Diesel niet echt, ze luistert eigenlijk heel goed, maar heeft altijd een "HUH" moment.
Met elk commando.
Dat ze 'vanzelf' bij ons in de buurt blijft is dus heel fijn.
Ik zou brammetje 1 keer roepen, en als dat niet het gewenste effect heeft ophalen.
Diesel heeft ook zo'n periode gehad. Duurde wel anderhalf jaar ofzo
Dan kun je twee dingen doen, de relaxte manier, dus gewoon los en ophalen als dat nodig is, en hem uit die periode laten groeien, of a-relaxed en hem voortaan aanlijnen en met lange lijnen gaan oefenen op een commando wat hij eigenlijk al kent.
Ik heb zelf het op het laatst, toen ik het heel erg zat was , de methode van gewoon weglopen gebruikt. Maar dat moet wel veilig zijn natuurlijk, en ik moest ook een drempeltje over omdat ik toch bang was mijn hond echt kwijt te raken.
Sindsdien hebben we een nieuw commando.
DEZE KANT...